- Офіційний сайт Павлограда - https://pavlogradmrada.dp.gov.ua -

Формування критичного мислення та навичок дослідницької діяльності учнів у процесі впровадження STEM-технологій» — за такою темою відбувся міський семінаі-практикум вчителів фізики

Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з’являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов’язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій. Постає питання — як підготувати таких фахівців? Чи здатні сучасні школи підготувати їх до цього? Відповідь на це питання отримали вчителі фізики загальноосвітніх закладів нашого міста на міському семінарі, який відбувся 22 березня 2018 року в Павлоградському міському ліцеї.

Директор ліцею Бондарева Раїса Григорівна розповіла про провідні напрямки роботи ліцею, одним із яких є участь у обласному проекті «Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEM-освіти». STEM-освіта – це категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності. Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства

Саме на сучасних технологіях та методах критичного мислення зупинила увагу учасників семінару директор ЗШ№4, учитель фізики Кравченко Лариса Олексіївна. Вона поділилася своїм досвідом роботи з питання як забезпечити реалізацію освітніх стратегій соціалізації особистості шляхом використання інноваційних методів роботи на уроках фізики та астрономії.
Що з себе представляє STEM освіта, якими принципами керується дана методика і які несе переваги? Вчитель фізики та природознавства ПМЛ Балабуха Н.М. розповіла про історію розвитку STEM-освіти та перспективи її розвитку в Україні.
Вона наголосила, що Павлоградський міський ліцей є одним з учасників обласного проекту «STEM на Дніпрі».
У своїй доповіді вчитель відзначила, що в процесі впровадження STEM технологій відбувається формування критичного мислення та навичок дослідницької діяльності учнів.

Була представлена галерея лепбуків та моделей з фізики та природознавства, створена учнями під час вивчення різних тем з цих предметів.

Усі присутні мали змогу створити власноруч лепбуки, які відтворювали інтеграцію фізики в інші природничі науки. Вчителі із задоволенням виконували творче завдання і доповнили галерею своїми творчими наробками.

Ліцеісти під керівництвом вчителя фізики Пономаренко В.А. провели пітч-сесію, яка була присвячена дослідницькій та експериментальній діяльності .

Учні показали значення математичних знань при розв’язуванні задач практичної спрямованості.

Ліцеїсти представили створені власноруч прилади, які дозволяють провести досліди по вивченню різноманітних фізичних явищ та розв’язати практичні задачі з їх застосуванням.

Колеги висловили подяку вчителям фізики ПМЛ за ґрунтовно підготовлений і проведений на високому рівні семінар. Заходи в яких брали участь вчителі-учасники семінару надихнули педагогів на творчу, ініціативну роботу.