Офіційний сайт Павлоградської міської ради

Лист міському голові

Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Мар    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Корисна інформація

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту регуляторного акта – проекту рішення Павлоградської міської ради „Про затвердження Правил благоустрою території міста Павлоград».

Февраль 20th, 2018 Аналіз рег. впливу Вывести на печать

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту регуляторного акта – проекту рішення Павлоградської міської ради „ Про затвердження Правил благоустрою території міста Павлоград “.

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до ст. 4, 8 Закону України „ Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності “, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308.

Назва регуляторного акта: рішення Павлоградської міської ради „ Про затвердження Правил благоустрою території міста Павлоград “.

Регуляторний орган: Павлоградська міська рада.

Розробник документа: відділ містобудування та архітектури Павлоградської міської ради.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати
шляхом державного регулювання
На сьогодні в місті діють Правила благоустрою території міста Павлоград, затверджені рішенням Павлоградської міської ради від 06.07.2010 року № 1247-66/V. У зв’язку з внесенням змін до законодавчих актів України виникла необхідність прийняття нових Правил благоустрою та затвердження цього нормативного документу за процедурою регуляторного акта. Деякі положення діючих Правил благоустрою міста не можуть об’єктивно, за допомогою сьогоднішніх важелів впливу регулювати відносини, що виникають у сфері благоустрою, повною мірою забезпечувати охорону прав і законних інтересів громадян міста, фізичних та юридичних осіб, з реалізації напрямків, спрямованих на забезпечення належного, технічного, санітарного та екологічного стану благоустрою, їх збереження та створення сприятливих умов життєдіяльності в місті Павлоград.
Правила благоустрою території міста Павлоград (далі — Правила) — нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробленні відповідно до Законів України „ Про місцеве самоврядування в Україні “, „ Про благоустрій населених пунктів “, „ Про регулювання містобудівної діяльності “, „ Про охорону культурної спадщини “, „ Про охорону навколишнього природного середовища “, „ Про органи самоорганізації населення “, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 року № 310 „ Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту “ та наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 31.05.2007 року № 32 „ Про затвердження Рекомендацій із розроблення правил благоустрою території населеного пункту “ та іншими нормативно-правовими актами.
Правила спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, і є обов’язковими для виконання на території міста Павлоград всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.
2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана
за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання
Ринковий механізм – це механізм взаємозв’язку і взаємодії основних елементів ринку: попиту, пропозиції, ціни, конкуренції та основних економічних законів ринку.
Метою державного регулювання є:
— затвердження нових Правил благоустрою міста, а разом з ними і досягнення основних цілей — закріплення норм та правил поведінки у сфері благоустрою є переважним перед іншими альтернативними способами досягнення мети регуляторного акта.
Перевагою обраного способу – є формування прозорих вимог щодо проведення в місті єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, раціонального використання ресурсів територіальної громади міста, захисту довкілля.
Таким чином, питання щодо нових Правил благоустрою міста повинно визначатися виключно на місцевому рівні та не може визначатися за допомогою ринкових механізмів.
3. Визначення та оцінка всіх альтернативних способів досягнення
визначених цілей, аргументи щодо переваг обраного способу
Альтернативними способами досягнення мети регуляторного акта є:
3.1. Здійснення контролю за санітарним станом міста, зеленими насадженнями, іншими об’єктами та елементами благоустрою на підставі діючих Правил благоустрою міста.
На сьогоднішній день цей спосіб не в повній мірі враховує вимоги щодо утримання у належному санітарно-технічному стані тротуарів, доріг, вулиць, споруд, будівель, територій загального користування, зелених насаджень у зв’язку з відсутністю в Правилах благоустрою змін, внесених до Законів України. Це, в свою чергу не дає змоги суб’єктам господарювання, міській громаді та окремим мешканцям міста використати свої права в галузі благоустрою.
Стаття 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів. Але, зазначена стаття не систематизує конкретних видів порушення благоустрою населених пунктів. Відсутність конкретизованих видів порушень благоустрою не дозволяє притягувати до відповідальності осіб винних в порушенні Правил, не передбачених чинним законодавством.
3.2. Прийняття спеціального Закону України, який би встановив обов’язкові правила місцевого благоустрою.
Прийняття такого Закону є недоцільним з огляду на розмежування функцій компетенції державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян у сфері благоустрою територій населених пунктів.
3.3. Постійне приведення території міста у належний санітарний стан, вчинення дій по відновленню об’єктів та елементів благоустрою, освітлення території міста за рахунок міського бюджету.
Вказаний спосіб не може бути прийнятим, оскільки він не забезпечує відповідальне ставлення мешканців міста та суб’єктів господарювання до збереження об’єктів та елементів благоустрою. При цьому міський бюджет не може забезпечити фінансування робіт з їх відновлення.
3.4. Добровільне виконання юридичними та фізичними особами дій спрямованих на утримання міста у належному санітарному стан, збереженню елементів благоустрою та зелених насаджень.
Використання зазначених дій на добровільних засадах не є методом, що забезпечує прикладання постійних зусиль щодо збереження благоустрою міста, оскільки такі дії мають здійснюватись виключно на добровільних засадах, а дія зазначеного засобу є неефективною.
Таким чином, затвердження нових Правил благоустрою міста, а разом з ними і досягнення основних цілей – закріплення норм та правил поведінки у сфері благоустрою, є переважним перед іншими альтернативними способами досягнення мети регуляторного акта.
Перевагою обраного способу є формування прозорих вимог щодо проведення в місті єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, раціонального використання ресурсів територіальної громади міста, захисту довкілля.
Прийняття Правил благоустрою території міста Павлоград в новій редакції забезпечить:
— визначення розміру меж прилеглої до підприємств, установ, організацій території у числовому значенні;
— правильне визначення відповідальних осіб за невиконання заходів з благоустрою, порушення державних стандартів, норм і Правил благоустрою міста Павлоград;
— порядок здійснення контролю за виконанням Правил благоустрою території міста Павлоград;
— підвищення свідомості територіальної громади м. Павлоград та юридичних осіб щодо утримання території міста у належному санітарному стані.
Для досягнення поставлених цілей пропонуються такі альтернативні способи:
а) позитивні:
— відповідальність суб’єктів господарювання та громадян до збереження об’єктів і елементів благоустрою;
— здійснення будь-якої діяльності з виконанням санітарних і будівельних норм і правил.
б) негативні:
-нездійснення (невиконання) обов’язків і Правил благоустрою власником (балансоутримувачем) з утримання об’єктів благоустрою;
— відсутність коштів для фінансування робіт по утриманню і відновленню об’єктів і елементів благоустрою.
На органи місцевого самоврядування та уповноважених ним осіб покладається здійснення заходів, пов’язаних з охороною об’єктів і елементів благоустрою, здійснення постійного контролю за виконанням Правил благоустрою та притягнення осіб до відповідальності, винних в порушені Правил благоустрою.
4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Для встановлення порядку комплексного виконання робіт з благоустрою та озеленення, санітарного очищення територій, зниження рівня шуму, створення сприятливого для життєдіяльності мешканців довкілля, проектом Правил благоустрою території міста Павлоград передбачено:
— визначення розміру меж територій для благоустрою об’єктів житлового та громадського призначення міста Павлоград;
— порядок здійснення благоустрою та утримання території;
— вимоги до утримання елементів благоустрою;
— контроль у сфері благоустрою;
— відповідальність громадян та юридичних осіб за порушення Правил благоустрою території міста Павлоград.
Для забезпечення дії цього механізму пропонується застосувати наступні заходи:
— забезпечити вільний доступ та участь у розробці проекту рішення Павлоградської міської ради „ Про затвердження Правил благоустрою території міста Павлоград “ юридичних та фізичних осіб, можливість надання своїх пропозицій;
— опублікування проекту та затвердженого рішення Павлоградської міської ради „ Про затвердження Правил благоустрою території міста Павлоград “ в засобах масової інформації. Організація та забезпечення органами місцевого самоврядування методичної допомоги фізичним та юридичним особам з питань благоустрою, а саме розробка паспортів благоустрою та консультації.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей
у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Цей регуляторний акт мотивує юридичних та фізичних осіб виконувати встановлені вимоги щодо благоустрою, санітарного стану територій, забезпеченню чистоти і порядку в місті.
Можливість досягнення цілей регуляторного акта забезпечиться у разі сумлінного виконання суб’єктами господарювання та громадянами його вимог.
На органи місцевого самоврядування та уповноважених ним осіб покладається вчинення дій, пов’язаних з охороною об’єктів та елементів благоустрою, здійснення постійного контролю за виконанням Правил благоустрою та притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні Правил благоустрою.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Територіальна громада міста — покращення санітарного стану міста;

— відкритість та доступність для громадян інформації про
благоустрій населеного пункту;

— поліпшення зовнішнього благоустрою міста, естетичного
вигляду об’єктів благоустрою (вулиць, скверів, площ,
зупинок громадського транспорту, кладовища тощо).

— витрати на утримання в належному естетичному стані
територій громади
Суб’єкти підприємницької діяльності — наявність документу, що регламентує основні вимоги щодо
організації виконання робіт з благоустрою міста;- упорядкування відносин між суб’єктами;

— гарантовані та рівні можливості суб’єктів господарювання
у здійсненні діяльності з благоустрою міста;

— визначення чіткої і прозорої процедури отримання
дозвільних документів (на виконання земельних робіт, робіт
з благоустрою прилеглої території, знесення зелених
насаджень тощо).

— витрати на утримання в належному санітарному стані
територій власних або орендованих земельних ділянок та
прилеглих до них територій, зелених насаджень та інших
об’єктів благоустрою;- витрати на отримання необхідної дозвільної документації,
передбаченої чинним законодавством
Органи влади — упорядження відносин між суб’єктами благоустрою;

— збільшення інвестицій на благоустрій, зокрема на
утримання пам’яток культури, парків, скверів, тощо;

утримання об’єктів житлово-комунального господарства,
соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури
відповідно до державних норм, стандартів і правил щодо
питань благоустрою.

— витрати на розробку документа та його інформаційне
супроводження

В проекті регуляторного акта визначені окремі вимоги, виконання яких є життєво необхідними. Вимоги будуть обов’язковими як для громадян так і для суб’єктів господарювання. Важливим є те, що суб’єкти господарювання та громадяни в межах чинного законодавства зможуть на власний розсуд вибирати шляхи утримання в належному стані власних або орендованих земель, прилеглих до них територій, зелених насаджень, об’єктів благоустрою з найменшими фінансовими витратами.
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковим, тому що для наведення належного порядку та покращення санітарного стану території міста заходи з благоустрою повинні виконуватись систематично як суб’єктами підприємницької діяльності так і мешканцями міста.
При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, а також за підсумками відстеження його результативності, до діючих Правил будуть вноситись відповідні корегування.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Прогнозне значення показників результативності регуляторного акта встановлюється протягом одного року з дня його набрання чинності та базуються на таких показниках:
— розмір надходжень до міського бюджету, пов’язаних з дією регуляторного акта;
— розміри витрачених коштів на утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій усіх форм власності, фізичних осіб;
— кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
— кількість порушень Правил благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 152 КУпАП;
— рівень інформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта;
— розміри витрачених коштів на відновлення благоустрою особами, які погіршують його стан у процесі господарської діяльності (будівництво, прокладання підземних на наземних комунікацій) або у разі аварій, інших дій;
— обсяг послуг з проведення благоустрою міста за рахунок міського бюджету;
— кількість укладених договорів на вивезення сміття та побутових відходів;
— кількість письмових інформаційних повідомлень контролюючих органів щодо порушень норм чинного законодавства з благоустрою міста;
— зменшення кількості скарг від мешканців міста щодо стану благоустрою міста.
Головними чинниками результативності цього регуляторного акта є:
— дотримання порядку утримання та прибирання вулиць міста, прибудинкових територій, парків, скверів і т. і.;
— дотримання порядку при проведенні робіт про прокладанню нових інженерних мереж та інших робіт пов’язаних з розриттям територій загального користування;
— загальне покращення санітарного стану міста, естетичного вигляду об’єктів благоустрою;
— дотримання порядку утримання тварин;
— виконання вимог щодо дотримання тиші в громадських містах;
— здійснення контролю у сфері благоустрою території міста

9. Заходи з відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності вказаного регуляторного акта буде здійснюватися відповідно до вимог Закону України „ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності “ шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстежень:
базове відстеження – здійснюється після набрання чинності регуляторного акта, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності;
повторне відстеження – здійснюється через рік після набуття чинності регуляторного акта, за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін;
періодичне – здійснюється один раз на кожні три роки з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності.
При проведенні відстеження результативності цього регуляторного акта будуть використовуватися офіційні статистичні дані.

№ п/п

Захід

Відповідальний за виконання

1.

Проведення аналізу щодо кількості скарг про порушення
питань, пов’язаних з благоустроєм, забезпеченням чистоти і
порядку у місті.

Відділ з роботи із звертаннями громадян

2.

Проведення аналізу щодо кількості розроблених паспортів
благоустрою

Відділ містобудування та архітектури

3.

Проведення аналізу щодо розмірів витрачених коштів на
утримання об’єктів благоустрою комунальними службами та
підприємствами за рахунок коштів місцевого бюджету та за
власний рахунок.

Управління комунального господарства та будівництва

4.

Проведення аналізу щодо кількості укладених договорів про
вивезення сміття та побутових відходів.

Управління комунального господарства та будівництва

КП «Затишне місто»

5.

Проведення аналізу щодо кількості порушень Правил
благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості
протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 152
КУпАП;

Інспекція з благоустрою Управління комунального
господарства та будівництва

Юридичний відділ міської ради

6.

Проведення аналізу щодо розміру надходжень коштів до
міського бюджету від фінансових санкцій за порушення Правил
благоустрою.

Фінансове управління

Інспекція з благоустрою

Пропозиції та зауваження стосовно проекту рішення „ Про затвердження Правил благоустрою території міста Павлоград “ приймаються протягом місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу за адресою:
— вул. Центральна, буд. 90, м. Павлоград — відділ містобудування та архітектури Павлоградської міської ради.

Начальник відділу містобудування та архітектури –
головний архітектор міста В.В.Коценко

Перший заступник міського голови В.С.Мовчан

Павлоград на карте

Павлоград на карте

Афиша

Афіша Павлоградського драматичного театру жовтень

Останні надходження

  • Путівник ветерана “Піксель”
  • ВИМОГИ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ЗАСТОСУВАННЯ ПЕСТИЦИДІВ ТА АГРОХІМІКАТІВ
  • Виконком від 17.04.2024 р.
  • ЛЕПТОСПІРОЗ – ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНЕ ІНФЕКЦІЙНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ
  • Про скасування рішення Павлоградської міської ради виконавчого комітету №252 від 23.03.2022
  • Шановні керівники підприємств сфери торгівлі, послуг та ресторанного господарства!
  • ПАВЛОГРАДСЬКИЙ РТЦК ТА СП запрошує на військову службу за КОНТРАКТОМ
  • ОБЕРЕЖНО! ПЕРІОД АКТИВНОСТІ КЛІЩІВ!
  • Гуманітарна допомога медичному закладу міста від Агентства США з міжнародного розвитку USAID
  • Акутальні грантові пропозиції
  • Про затвердження Плану заходів щодо складання прогнозу бюджету Павлоградської міської територіальної громади на 2025-2027 роки
  • Виконком від 10.04.2024 р.
  • До уваги ветеранів, ветеранок та членів їхніх родин!
  • Запрацювала «Єдина ветеранська лінія»
  • Інформація про використання благодійних пожертв від фізичних та юридичних осіб за 1 квартал 2024р.