ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
_____________2021 р. м.Павлоград №______
Про фонд житла для
тимчасового проживання
внутрішньо переміщених осіб
Відповідно до ст. 30, ч.1 ст.52, ч.6 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 132 1, ст. 132 2 Житлового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 року № 582 «Про затвердження Порядку формування фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб і Порядку надання в тимчасове користування житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб», з метою впорядкування надання та користування житловими приміщеннями з фонду житла для тимчасового проживання, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити Порядок формування фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб ( додається).
2. Затвердити Порядок надання в тимчасове користування житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб з урахуванням змін (додається).
3. Затвердити склад житлової комісії з обліку внутрішньо переміщених осіб та надання житлових приміщень для тимчасового проживання внутрішньо переміщеним особам ( додається).
4. Затвердити Положення про житлову комісію з обліку внутрішньо переміщених осіб та надання житлових приміщень для тимчасового проживання внутрішньо переміщеним особам ( додається).
5. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на
начальника відділу реєстрації та обліку громадян Гребенюк В.П., контроль — на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Пацко С.Г.
Міський голова А.О.Вершина
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконкому Павлоградської міської ради
«___» ______2021 р. № ____
Склад житлової комісії
з обліку внутрішньо переміщених осіб та надання житлових приміщень для тимчасового проживання внутрішньо переміщеним особам
Пацко
Світлана Григорівна
заступник міського голови з питань
діяльності виконавчих органів ради, голова комісії
Шуліка
Олена Олександрівна заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступник голови комісії
Гребенюк
Вікторія Петрівна начальник відділу реєстрації та обліку громадян, секретар комісії
Завгородній
Андрій Юрійович начальник управління комунального господарства та будівництва
Бобровницька Лідія Володимирівна начальник управління соціального захисту населення
Ялинний
Олег Іванович
начальник юридичного відділу
Кравченко
Оксана Федорівна
директор КП «Павлограджитлосервіс»
Чекалін
Валентин Володимирович депутат Павлоградської міської ради (за згодою)
Уставицька
Наталія Іванівна
голова благодійного фонду «Турбота» ( за згодою)
Начальник відділу реєстрації
та обліку громадян В.П. Гребенюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконкому Павлоградської міської ради
«___» ______2021 р. № ____
ПОРЯДОК
формування фонду житла для тимчасового проживання
внутрішньо переміщених осіб
1. Цей Порядок визначає умови формування фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб (далі — фонд), які не мають або втратили житло (можливість користування житлом).
2. Житлові приміщення з фонду повинні відповідати санітарним і технічним вимогам та розташовуватися в межах міста за місцем фактичного проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.
3. Потреба в житлових приміщеннях з фонду визначається у розмірі не менш як 6 кв. метрів на одну особу.
Житлові приміщення з фонду надаються з урахуванням потреби різних соціальних груп з метою забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків.
4. Фонд формуються шляхом:
1) будівництва нового житла;
2) реконструкції наявних будинків і гуртожитків, а також переобладнання нежитлових приміщень на житлові;
3) передачі житла в комунальну власність;
4) придбання житла;
5) капітального ремонту об’єктів житлового фонду, зокрема об’єктів соціального призначення.
До фонду можуть бути включені тільки вільні житлові приміщення.
5. Управління комунального господарства та будівництва Павлоградської міської ради веде облік житлових приміщень такого фонду за формою, встановленою наказом Держжитлокомунгоспу від 14 травня 2004 р. № 98 “Про затвердження форм щодо житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання”.
6. Житлові приміщення, придбані для надання у тимчасове користування внутрішньо переміщеним особам за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, які зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України, не виключаються із складу фонду житла для тимчасового проживання. Житлові приміщення з фонду не підлягають приватизації, обміну та поділу, наданню їх в піднаймання або не використовуються для вселення до них інших осіб.
7. Джерелами фінансування формування фонду можуть бути кошти державного, місцевих бюджетів, міжнародних донорів, добровільні внески фізичних і юридичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
8. Управління комунального господарства та будівництва Павлоградської міської ради формує фонд з урахуванням потреби в наданні такого житла та здійснює контроль за його цільовим використанням та його утриманням, технічною експлуатацією та ремонтом.
Начальник відділу реєстрації
та обліку громадян В.П. Гребенюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконкому Павлоградської міської ради
«___» ______2021 р. № ____
ПОРЯДОК
надання в тимчасове користування житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб
1. Цей Порядок визначає механізм надання в тимчасове користування житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
Внутрішньо переміщеній особі та членам її сім’ї безоплатно надається житлове приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання/перебування в межах міста Павлоград, якщо зазначені особи та члени їх сімей перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
2. Внутрішньо переміщена особа береться на облік громадян, які потребують надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання (далі — облік):
1) за умови відсутності в неї та будь-кого з членів сім’ї у власності житлового приміщення/частини житлового приміщення, придатного для проживання, розташованого в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій і Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, та в населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування), у районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях;
2) у разі наявності у власності внутрішньо переміщеної особи або членів її сім’ї житлового приміщення/частини житлового приміщення, розташованого в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій і Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, та в населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування), у районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях, яке зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, що підтверджується актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), складеного комісією, що утворена районною держадміністрацією, військово-цивільною адміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, за формою згідно з додатком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505 “Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг”.
2
3. Першочергове право на забезпечення житловим приміщенням з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб мають сім’ї внутрішньо переміщених осіб з дітьми, вагітні жінки, особи, які втратили працездатність, та особи пенсійного віку з числа внутрішньо переміщених осіб.
4. Перебування на обліку не є підставою для відмови внутрішньо переміщеній особі в подальшому взятті такої особи на:
1) соціальний квартирний облік;
2) облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов;
3) облік осіб, які мають право на отримання житла (пільгових кредитів на будівництво і придбання житла) за державними житловими програмами для окремих категорій осіб, визначених законодавством.
5. У разі перебування внутрішньо переміщеної особи на будь-якому обліку, зазначеному в пункті 4 цього Порядку, подальше взяття особи на облік не є підставою для зняття такої особи з інших видів обліку.
6. Внутрішньо переміщеною особою для взяття на облік подається заява з підписами всіх повнолітніх членів сім’ї до відділу реєстрації та обліку громадян виконавчого комітету Павлоградської міської ради.
7. Взяття на облік внутрішньо переміщених осіб може здійснюватися за заявою представників, уповноважених внутрішньо переміщеною особою, на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
8. До заяви додаються:
1) копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.
У разі подання заяви уповноваженим представником внутрішньо переміщеної особи пред’являються документи, що посвідчують особу представника, та копія довіреності;
2) копія довідки внутрішньо переміщеної особи про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї;
3) акт обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири) за наявності умов, визначених абзацом другим пункту 2 цього Порядку;
4) копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо);
5) довідки про доходи заявника та всіх членів його сім’ї за попередні шість місяців;
3
6) копія реєстраційного номера облікової картки платника податків;
7) копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
9. У разі подання документів, що містять недостовірні відомості, внутрішньо переміщена особа несе відповідальність згідно із законом.
10. Особі, яка подала заяву про взяття на облік, посадовою особою відділу реєстрації та обліку громадян видається опис документів, в якому зазначається інформація про дату подання та реєстрації заяви, реєстраційний номер заяви та перелік документів, доданих до заяви, за підписом посадової особи, яка їх прийняла.
11. Посадовою особою відділу реєстрації та обліку громадян здійснюється реєстрація заяв внутрішньо переміщених осіб, які потребують надання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, за формою, встановленою наказом Держжитлокомунгоспу від 14 травня 2004 р. № 98 “Про затвердження форм щодо житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання”.
12. На кожну внутрішньо переміщену особу або сім’ю, яка потребує надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, заводиться облікова справа, якій присвоюється номер, за яким здійснюється її ідентифікація.
Облікова справа зберігається протягом всього строку перебування внутрішньо переміщеної особи на обліку та протягом трьох років після звільнення внутрішньо переміщеною особою житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб. Після закінчення зазначеного строку справи в установленому порядку знищуються.
13. З метою ведення обліку, визначення осіб, яким будуть надані житлові приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб утворена житлова комісія з обліку внутрішньо переміщених осіб та надання житлових приміщень для тимчасового проживання внутрішньо переміщеним особам (далі — комісія). Положення про комісію затверджується рішенням виконавчого комітету Павлоградської міської ради.
14. Рішення про взяття внутрішньо переміщеної особи на облік або про відмову у взятті на такий облік приймається виконавчим комітетом протягом 30 календарних днів з дня подання висновку комісії щодо такої особи.
15. Відділ реєстрації та обліку громадян не пізніше семи робочих днів з дня прийняття рішення про взяття на облік або про відмову у взятті на облік надсилає внутрішньо переміщеній особі поштовим відправленням повідомлення із зазначенням дати взяття на облік, дати і номера рішення або підстави для відмови у взятті на облік.
4
16. Підставами для відмови у взятті внутрішньо переміщених осіб на облік є:
1) неподання необхідного пакета документів, зазначених у пункті 8 цього Порядку;
2) подання документів, що містять недостовірні відомості.
Підставами для зняття внутрішньо переміщеної особи з обліку є:
1) заява внутрішньо переміщеної особи про зняття з обліку;
2) зміна особою місця проживання;
3) скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи за наявності підстав, передбачених частиною першою статті 12 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”;
4) неотримання протягом 30 календарних днів без поважних причин ордера на вселення в житлове приміщення або неповідомлення протягом цього ж строку про поважні причини, які не дають їм можливості отримати ордер на вселення в житлове приміщення;
5) подання завідомо недостовірних відомостей, що стали підставою для взяття внутрішньо переміщеної особи на облік.
17. Рішення про відмову у взятті на облік або про зняття з обліку повинне містити підстави для відмови або зняття з обліку з обов’язковим посиланням на пункт 16 цього Порядку.
Рішення про відмову у взятті на облік або про зняття з обліку може бути оскаржено в судовому порядку.
18. У разі надходження до фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб житлових приміщень, придатних для надання у тимчасове користування внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей, комісія протягом п’яти робочих днів з дня надходження такого житла зобов’язана провести засідання з питання надання житла внутрішньо переміщеним особам.
19. Комісія простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії затверджує висновок щодо питання надання житлових приміщень внутрішньо переміщеним особам з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
20. Пріоритетність надання внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб визначається за кількістю балів, що набере внутрішньо переміщена особа/сім’я, за такою системою нарахування балів:
1) пріоритетні критерії (нараховуються на сім’ю за найвищим показником):
сім’ї з трьома і більше дітьми — 27 балів;
сім’ї з двома дітьми — 26 балів;
сім’ї з однією дитиною — 25 балів;
5
сім’ї, у складі яких є вагітні жінки, — 24 бали;
сім’ї, у складі яких є особи, які втратили працездатність, — 23 бали;
сім’ї, у складі яких є особи пенсійного віку, — 22 бали;
2) загальні критерії (нараховуються за наявності підстав):
сім’ї з дітьми, один з батьків яких загинув (пропав безвісти) під час проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії
Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях, — 3 бали на сім’ю;
сім’ї осіб, визначених абзацами четвертим — восьмим, шістнадцятим — двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, у складі яких є внутрішньо переміщені особи, — 2 бали на сім’ю;
внутрішньо переміщені особи з числа осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни, визначених у пунктах 11-14 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та члени їх сімей — 1 бал на особу;
наявність у складі сім’ї дитини, якій надано статус постраждалої внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, — 2 бали на кожну дитину;
сім’ї з дітьми з інвалідністю — 3 бали на кожну дитину;
багатодітні сім’ї — 2 бали на сім’ю;
неповні сім’ї з дітьми, де мати чи батько виховують їх самостійно, — 2 бали сім’ю;
сім’ї, у складі яких є непрацездатні особи, — 2 бали на сім’ю;
наявність у складі сім’ї осіб, які хворіють на рідкісні захворювання за переліком рідкісних захворювань, що призводять до скорочення тривалості життя хворих або їх інвалідизації та для яких існують визнані методи лікування, затверджені наказом МОЗ від 27 жовтня 2014 р. № 778, — 2 бали на сім’ю;
особи з інвалідністю I та II групи з числа внутрішньо переміщених осіб — 2 бали на особу;
сім’ї, у складі яких є особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 1 і 2 — 2 бали на сім’ю;
6
сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців, розрахований відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги менший від прожиткового мінімуму на сім’ю в розрахунку на місяць та величини регіонального показника опосередкованої вартості наймання житла, — 3 бали на сім’ю;
особи, нагороджені державними нагородами за безпосередню участь в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях, — 1 бал за одну нагороду;
сім’ї, які мають клопотання щодо потреби в забезпеченні тимчасовим житлом від підприємства, установи, організації в галузі науки, охорони здоров’я, освіти, культури та фізичної культури і спорту щодо спеціаліста з числа внутрішньо переміщених осіб, який є висококваліфікованим фахівцем у відповідній галузі, — 2 бали на сім’ю;
особи, уповноважені на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування з числа внутрішньо переміщених осіб, — 3 бали на особу.
Термін “сім’я” вживається у значенні, наведеному в статті 3 Сімейного кодексу України.
21. У разі рівної кількості балів пріоритет на отримання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб має особа, заява якої була зареєстрована раніше за часом.
22. У разі зміни обставин, що були підставою для взяття на облік та/або отримання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, внутрішньо переміщена особа зобов’язана протягом семи робочих днів повідомити комісії про такі зміни.
23. На підставі висновку комісії посадова особа відділу реєстрації та обліку громадян готує проект рішення на розгляд виконавчого комітету протягом десяти днів з дня його затвердження комісією.
24. Рішення виконавчого комітету про надання або відмову у наданні внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб приймається протягом 30 календарних.
25. На підставі рішення про надання внутрішньо переміщеним особам і членам їх сімей житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб видається ордер на вселення в житлове приміщення.
Ордер вручається внутрішньо переміщеній особі, на ім’я якої він виданий, або уповноваженому нею представнику на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
7
У разі коли внутрішньо переміщена особа або уповноважений нею представник не отримали протягом 30 календарних днів без поважних причин ордер або не повідомили протягом цього ж строку про поважні причини, які не дають їм можливості отримати ордер, вони позбавляються права на отримання ордера, а внутрішньо переміщена особа — на вселення в житлове приміщення, що не позбавляє права такої внутрішньо переміщеної особи повторно звернутися для взяття на облік.
Неотримання внутрішньо переміщеною особою або уповноваженим нею представником ордера протягом 30 календарних днів без поважних причин або неповідомлення ними протягом цього ж строку про поважні причини, які не дають їм можливості отримати ордер, є підставою для проведення засідання комісії з питання надання житлового приміщення іншим внутрішньо переміщеним особам.
Поважними визнаються причини, які не залежать від волі внутрішньо переміщеної особи або уповноваженого нею представника.
Після вселення в житлове приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб внутрішньо переміщена особа здає ордер балансоутримувачу будинку (приміщення).
26. Рішення про надання внутрішньо переміщеним особам і членам їх сімей житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб може бути переглянуте до або після видачі ордера в разі виявлення обставин, які не були раніше відомі та могли вплинути на таке рішення.
27. Житлові приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб безоплатно надаються внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей у тимчасове користування на строк до одного року з можливістю продовження на наступний строк у разі відсутності змін у їх статусі та якщо вони не набули іншого місця проживання.
Після закінчення встановленого строку тимчасового проживання та наявності змін, що спричинили внутрішнє переміщення, або обставин, що раніше існували, або з підстав дострокового припинення права на користування
житловими приміщеннями з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб внутрішньо переміщені особи зобов’язані звільнити надане житлове приміщення.
28. Користування житловими приміщеннями з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб здійснюється на підставі договору за формою, встановленою наказом Держжитлокомунгоспу від 14 травня 2004 р. № 98 (далі — договір користування).
29. Договір користування укладається після видачі ордера на житлове приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб між управлінням комунального господарства та будівництва
8
Павлоградської міської ради та внутрішньо переміщеною особою, якій надається в тимчасове користування житлове приміщення.
30. Ордер і договір користування є підставою для вселення в житлове приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб і користування таким житловим приміщенням на договірних умовах. Строк проживання розраховується з дати підписання договору користування.
31. Під час вселення/виселення внутрішньо переміщеної особи в/із житлове/житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб складається акт стану житлового приміщення та приймання-передачі житлового приміщення з описом (за наявності майна) житлового приміщення, твердого інвентарю, меблів та м’якого інвентарю, що здається в наймання, та його обладнання.
32. У договорі користування зазначаються особи, які проживатимуть разом із внутрішньо переміщеною особою. Такі особи набувають рівних із внутрішньо переміщеною особою прав та обов’язків щодо користування житловими приміщеннями.
33. Внутрішньо переміщені особи, яким надане житлове приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, не мають права приватизувати, обмінювати та здійснювати поділ такого житла, використовувати для провадження підприємницької діяльності, здавати у піднаймання або вселяти до нього інших осіб, не зазначених у договорі користування.
34. Внутрішньо переміщена особа та члени її сім’ї зобов’язані дотримуватись умов договору користування, а також правил користування житловими приміщеннями, утримання житлового будинку та прибудинкової території.
35. Внутрішньо переміщена особа зобов’язана своєчасно вносити плату за житлово-комунальні та інші послуги за затвердженими в установленому порядку уповноваженими органами тарифами.
Перелік житлово-комунальних та інших послуг, умови їх оплати визначаються договором, укладеним між внутрішньо переміщеною особою та управління комунального господарства та будівництва.
Обов’язок внесення плати за житлово-комунальні та інші послуги виникає з дня підписання договору користування. Встановлені законодавством пільги та субсидії надаються користувачам житлових приміщень на загальних підставах.
36. Управління комунального господарства та будівництва за 14 робочих днів до закінчення строку проживання, визначеного договором користування,
попереджає внутрішньо переміщену особу про необхідність звільнення такого житла.
9
37. Внутрішньо перемішена особа в разі відсутності істотних змін, що спричинили внутрішнє переміщення, або обставин, що раніше існували, та якщо вона не набула іншого місця проживання не пізніше ніж за 60 календарних днів до закінчення строку договору користування подає заяву про продовження строку надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
Продовження строку проживання у житлових приміщеннях з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб здійснюється відповідно до умов, передбачених цим Порядком.
До заяви про продовження строку надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб додаються документи, передбачені пунктом 8 цього Порядку.
38. Комісія зобов’язана розглянути зазначену заяву не пізніше ніж за 50 календарних днів до закінчення строку дії договору користування та письмово повідомити заявнику про зроблений нею висновок.
Висновок затверджується в порядку, визначеному для обліку внутрішньо переміщених осіб, які потребують надання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
На підставі висновку виконавчим комітетом Павлоградської міської ради не пізніше закінчення строку дії договору користування житловим приміщенням приймається рішення про продовження строку надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
39. У разі коли внутрішньо переміщена особа не повідомила про свій намір продовжити дію договору користування в установлені строки та порядку, вона втрачає право на продовження договору користування та зобов’язана звільнити житлове приміщення протягом трьох робочих днів після закінчення строку дії договору користування.
40. Підставами для прийняття рішення комісією про дострокове припинення надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб є:
отримання в користування внутрішньо переміщеною особою або придбання нею іншого житла (житлового приміщення);
скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи за наявності підстав, передбачених частиною першою статті 12 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”;
подання завідомо недостовірних відомостей, що стали підставою для надання внутрішньо переміщеній особі житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб;
систематичне порушення внутрішньо переміщеною особою та/або членами її сім’ї правил користування житловим приміщенням з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб;
10
приведення внутрішньо переміщеною особою та/або членами її сім’ї житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб у непридатний для його використання стан;
порушення умов договору користування після застосування до внутрішньо переміщеної особи заходу впливу, визначеного цим Порядком;
непроживання внутрішньо переміщеною особою в житловому приміщенні безперервно більше половини строку, на який укладено договір користування, що підтверджується інформацією про повернення внутрішньо переміщеної особи на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, чи її виїзд за кордон, отриманою від МВС, Адміністрації Держприкордонслужби, Національної поліції, інших органів виконавчої влади;
інші підстави, встановлені законом.
41. Порушення внутрішньо переміщеною особою умов договору користування тягне за собою:
1) письмове попередження про порушення умов договору користування;
2) розгляд комісією питання про дострокове припинення надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб;
3) подання позову до суду про виселення без надання іншого житлового приміщення.
42. Примусове виселення внутрішньо переміщеної особи та членів її сім’ї із житлових приміщень фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб здійснюється лише на підставі рішення суду.
43. Внутрішньо переміщена особа, яка за договором користування не виконує обов’язки, передбачені законодавством і договором користування, несе відповідальність, передбачену законом.
Начальник відділу реєстрації
та обліку громадян В.П. Гребенюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконкому Павлоградської міської ради
«___» ______2021 р. № ____
ПОЛОЖЕННЯ
про житлову комісію з обліку внутрішньо переміщених осіб
та надання житлових приміщень для тимчасового проживання
внутрішньо переміщеним особам
1. З метою ведення обліку, визначення осіб, яким будуть надані житлові приміщення з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб утворена житлова комісія з обліку внутрішньо переміщених осіб та надання житлових приміщень для тимчасового проживання внутрішньо переміщеним особам (далі — комісія).
Основними завданнями комісії є:
1) розгляд заяв про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та членів їх сімей, які потребують надання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб;
2) перевірка підстав для взяття на облік;
3) прийняття рішення про взяття на облік та подання його на затвердження виконавчому комітету міської ради;
4) розподіл та надання житлових приміщень.
2. Кількісний склад комісії повинен бути не менше дев’яти осіб.
Персональний склад комісії затверджується рішенням уповноваженого органу.
До складу комісії додатково можуть залучаються з правом дорадчого голосу два депутати міської ради та по два представники від міжнародних організацій, громадських об’єднань (за згодою).
3. Голова комісії організовує роботу комісії та забезпечує створення необхідних для цього умов.
Голова комісії:
1) здійснює керівництво діяльністю;
2) веде засідання;
3) підписує рішення (протоколи) засідань.
Заступник голови комісії виконує обов’язки голови комісії в разі відсутності голови.
4. Секретар комісії за вказівкою голови комісії забезпечує скликання засідань, складає протоколи, акти, готує проекти рішень та інших документів, що стосуються діяльності комісії.
Секретар комісії:
1) здійснює організаційне забезпечення роботи;
2) за дорученням голови комісії скликає робочі засідання;
3) контролює своєчасність надання документів і матеріалів, що подаються на розгляд;
4) веде та підписує протокол засідання.
5. Члени комісії зобов’язані:
1) брати участь у засіданнях;
2) виконувати доручення голови комісії з підготовки та розгляду матеріалів до засідань;
3) вивчати матеріали справ, що виносяться на розгляд;
4) узгоджувати з головою комісії всі дії, які вони виконують за дорученням комісії.
5. Члени комісії мають право виступати на робочих засіданнях комісії із заявами та клопотаннями, вносити голові комісії пропозиції щодо удосконалення роботи.
6. Основною формою роботи комісій є засідання, необхідність проведення яких і перелік питань до розгляду визначає голова комісії. Голова комісії своєчасно призначає доповідача з числа членів комісії для розгляду окремого питання та забезпечує можливість для висловлення власної думки всім присутнім на засіданні членам комісії.
Засідання комісії проводяться не рідше одного разу на місяць.
Засідання комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менше половини її складу. Рішення комісії приймається більшістю голосів.
За результатами розгляду на засіданні питань комісією приймаються рішення, що оформляються протоколом.
Кожен член комісії має право внести до протоколу свою особисту думку щодо питання, яке розглядалося на засіданні.
На засіданні комісії мають право бути присутніми особи та члени їх сімей, щодо яких вирішується питання про взяття на облік, розподіл житлових приміщень.
Комісія має право перевіряти достовірність доданих до заяви документів, що подаються внутрішньо переміщеною особою для взяття на облік, а також здійснювати запити та безоплатно отримувати відомості від підприємств, установ, організацій усіх форм власності, необхідні для прийняття рішення про взяття на облік, контролю за черговістю надання житлового приміщення.
7. Комісія більшістю голосів присутніх на засіданні членів затверджує висновок щодо питання взяття на облік.
Висновок затверджується комісією за результатами розгляду поданої внутрішньо переміщеною особою заяви з вичерпним переліком документів.
8. Висновок комісії містить рекомендації про взяття внутрішньо переміщеної особи на облік або обґрунтовану відмову у взятті на такий облік.
Висновок оформляється протоколом засідання комісії, який підписує головуючий на засіданні та секретар засідання комісії.
9. Висновок комісії подається протягом десяти днів з дня його затвердження на розгляд виконавчому комітету Павлоградської міської ради.
10. Комісія простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії затверджує висновок щодо питання надання житлових приміщень внутрішньо переміщеним особам з фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
Висновок комісії містить рекомендації про надання житлових приміщень внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей за результатами нарахованих балів за бальною системою оцінювання потреби у житлі внутрішньо переміщених осіб.
У висновку обов’язково зазначаються перелік внутрішньо переміщених осіб і членів їх сімей, яким надаються житлові приміщення, та підстави їх надання, адреса житлового приміщення, що надається, його загальна та житлова площі, кількість кімнат.
Висновок оформляється протоколом засідання комісії, який підписує головуючий на засіданні та секретар засідання комісії.
Начальник відділу реєстрації
та обліку громадян В.П. Гребенюк