У виконавчому комітеті Павлоградської міської ради робота зі зверненнями громадян спрямована на виконання вимог Конституції України, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Протягом першого півріччя 2025 року відділом по роботі зі зверненнями громадян проводився систематичний аналіз стану справ у місті з питань виконання вимог зазначеного законодавства України. Своєчасно були підготовлені та направлені до обласної державної адміністрації статистичні звіти щодо стану роботи із зверненнями громадян.
Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення виконавчим комітетом вжито ряд заходів.
На засіданні виконавчого комітету 08.01.2025 року розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2024 рік» та прийнято відповідне рішення.
Протягом першого півріччя 2025 року відповідно до затвердженого графіку проведено шість засідань постійно діючої комісії та шість Днів контролю.
Згідно з планом роботи перевірено роботу зі зверненнями громадян в управлінні комунального господарства та будівництва міської ради, КП “Павлограджитлосервис”, КП “Затишне місто”, управління соціального захисту населення, КП “Павлоградтеплоенерго”, КП “Павлоград-Світло”.
В ході проведених перевірок надавалась методична та практична допомога щодо застосування законодавства з питань роботи зі зверненнями громадян. За даними перевірок встановлено, що в цілому робота зі зверненнями громадян перебуває на належному рівні і відповідає вимогам чинного законодавства.
Керівництвом виконавчого комітету Павлоградської міської ради із залученням відповідних спеціалістів комунальних підприємств та структурних підрозділів за звітний період проведено 64 особистих прийоми, на яких прийнято 429 громадян.
Протягом першого півріччя 2025 року до виконавчого комітету Павлоградської міської ради надійшло 4339 звернень громадян (у 2024р.- 3053), що на 1286 (42,1%) звернень більше.
З них надійшло:
— 2071 — на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград;
— 429 — на особистому прийомі;
— 1839 — письмові звернення, в т.ч. надійшли електронною поштою -38.
2
Головним напрямком роботи є робота «Гарячої лінії міського голови м. Павлоград», яка створена для термінового вирішення питань, з якими звертаються мешканці міста.
За результатами роботи «Гарячої лінії міського голови м. Павлоград» за звітний період було прийнято та опрацьовано 2071 звернення ( що більше на 13,3% ніж у 2024р.- 1796). В більшості випадків відповідь по суті надана заявникам в телефонному режимі, інші звернення громадян передано для розгляду самостійним структурним підрозділам. Основні питання, порушені у зверненнях, які надійшли на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград» за вказаний період, найбільш стосувалися комунального господарства – 872.
Всі звернення, які надійшли на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград», ретельно розглядалися в короткі терміни завдяки швидкому реагуванню відповідних служб, підприємств та структурних підрозділів Павлоградської міської ради.
Від органів вищого рівня та контролюючих органів надійшло 372 звернення, зокрема:
— “Гаряча лінія голови облдержадміністрації” — 124
— Павлоградська окружна прокуратура — 1
— Апарат Верховної Ради України — 1
— Секретаріат Президента України — 1
Всі зверення розглянуті та виконані вчасно. Відповіді на адресу заявників та облдержадміністрації направлені без порушення встановлених термінів.
Питання, з якими звернулися громадяни, стосуються: комунального господарства — 1048 (46,2%); соціального захисту населення — 270 (12,0%); охорони здоров`я — 67 (2,9%); освіти — 16 (0,7%); транспорту — 56 (2,5%); земельного господарства та будівництва — 104 (4,6%); житлової політики – 109 (4,8%); екології та природних ресурсів — 5 (0,2%); сім”ї, молоді, дітей — 8(0,3%); економіки — 11 (0,9%); інші- 78(3,4%).
Із них: отримали вичерпні відповіді згідно з чинним законодавством -2070, вирішено позитивно- 109, знаходяться на виконанні — 87, відправлено за належністю – 2.
Кількість повторних звернень становить 0,6 % від загальної кількості.
Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції органів місцевого самоврядування.
За звітний період на Веб-сайті оприлюднено 3 петиції, яка розглядалися відповідно до затвердженого Порядку.
Станом на 01.07.2025 року триває збір підписів ще на 1 петицію.
Слід зазначити, що протягом першого півріччя 2025року на ім’я міського
голови надійшло 18 звернень від громадян зі словами подяки за надану допомогу у вирішенні порушених ними питань.
Однак, існують і не вирішені проблеми.
3
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України від 24.02.22р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан в країні, залишаються невирішеними питання житлово-комунального господарства, які були внесені до плану робіт у весняно-літній період.
Але поступово питання вирішуються. А саме, у I півріччі 2025р. виконані роботи:
З метою забезпечення належного санітарно-епідеміологічного благополуччя населення міста, спеціалізованою організацією КП «Медична профілактична дезінфекція» Павлоградської районної ради виконані роботи з дезінсекції зелених зон міста Павлоград на суму 165,00 тис. грн.:
З метою унеможливлювання виплоду комарів та розмноження пацюків
КП «Медична профілактична дезінфекція» Павлоградської районної ради проводяться роботи з деларвації та дератизації берегової лінії р. Вовча, Кочерга, Гніздка. Виконані роботи на суму 25,184 тис. грн.
На 2025рік з міського бюджету передбачено кошти на виконання робіт з покосу трави на території м. Павлограда в розмірі 7690,00 тис. грн.
Станом на 01.07.2025 року виконані роботи з покосу трави на території парків:
За рахунок коштів міського бюджету в розмірі 1304,377 тис. грн. у 2025 році виконано роботи зі спилювання та обрізки сухих та аварійних дерев на території міста в кількості 241 од.
В 2025 році заплановано виконати поточний ремонт дорожнього покриття на 57 вулицях міста (вул. Озерна, вул. Миру, вул. Олени Пчілки, вул. Леоніда Каденюка, вул. Водопровідна, вул. Волонтерів, вул. Шкільна (від вул. Олександрівська до вул. Промислова), вул. Олександрівська, вул. Верстатобудівників, вул. Промислова, вул. Калинова, вул. Європейська, вул. Будівельна, вул. Підгірна, вул. Валерія Лобановського, вул. Олеся Гончара, пров. Вербовий, вул. Привітна, вул. Гоголя, вул. Ватоліної, вул. Паркова, вул. Мужності, вул. Преображенська, вул. Корольова Сергія, вул. Заводська, вул. Перемоги, пров. Пожежний, вул. Дмитра Бочарнікова, вул. Мазепи Івана, вул. Сірка Івана, вул. Яворницького Дмитра (від вул. Дніпровська до буд. №319), вул. Центральна, вул. Радісна, вул. Григорія Шияна, вул. Миколи Шутя, вул. Соборна, пров. Берестовий, пров. Бірюзовий (від вул. Олександра Довженка до пров. Троїцький, пров. Серпневий, пров. Урожайний, вул. Педагогічна, вул. Героїв України, вул. Сумська, вул. Тимофіївська, вул. Виноградна, вул. Рєпіна, вул. Світанкова, вул. Успенська, вул. Максима Рильського, вул. Берегова, вул. Євгена Панченка, вул. Повстання, вул. Незалежності, вул. Ушинського, вул. Азовська, проїзд від вул. Дніпровська до ліцею №19, проїзд від вул. Європейська до гімназії №8, проїзд вздовж будинків №368, 370а, 366 на вул. Дніпровська) на загальну суму 46 159,00 тис. грн.
4
Станом на 01.07.2025 року виконано роботи з поточного ремонту доріг на суму 9113,485 тис. грн.
За результатами опрацювання позитивно вирішені питання по наступним зверненням громадян:
— гр. Нестеров Р.Г. (вул. Хуторська, 81) звернувся 19.03.2025 року з приводу відновлення зовнішнього освітлення навпроти буд. №81 на вул. Хуторська. Вказані роботи виконані працівниками КП «Павлоград- Світло».
— гр. Ємцова Т.М. (пров.Здоров’я, 8) звернулась 21.05.2025 року з приводу заміни ламп зовнішнього освітлення на пров. Здоров’я. Роботи з заміни ламп зовнішнього освітлення на пров. Здоров’я виконані працівника КП «Павлоград- Світло».
— гр. Маловик В.Ф. (вул. Привітна, 22) звернулась 04.06.2025 року з приводу надання гуманітарної допомоги. 13.06.2025р. гр. Маловик В.Ф. забезпечено продовольчим набором придбаним за рахунок коштів бюджету Павлоградської міської територіальної громади.
Як і раніше, за допомогою до виконавчого комітету звертаються найменш соціально-захищені категорії населення, особи похилого віку, громадяни, які значного мірою втратили здоров’я і працездатність, ветерани праці, пенсіонери,члени багатодітних сімей, учасники війни та бойових дій, одинокі матері та ті, що потребують соціальної підтримки.
Звернення щодо надання матеріальної допомоги розглядались згідно з міською програмою «Соціальний захист окремих категорій населення» на 2025-2027рр., «Підтримка ветеранів війни, членів їх сімей, військовослужбовців, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) захисників та захисниць» на 2025-2027рр.
Всього надано матеріальну допомогу 3123 мешканцям міста на загальну суму — 21,8 млн., в т.ч. членам сімей загиблих, померлих захисників України, ветеранам війни, військовослужбовцям, членам сімей військовослужбовців, які зникли безвісти, або знаходяться в полоні — 1598 осіб на суму 20,1 млн. грн., в т.ч. на поховання осіб, які не були пенсіонерами та ніде не працювали, цивільних осіб, які загинули внаслідок збройної агресії рф, військовослужбовцям, які померли перебуваючи на військовій службі — 28 осіб на суму 156, 0 тис.грн. Крім того, внутрішньо переміщеним особам – 89 осіб, на суму 1,5 млн. грн.
Всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань згідно з вимогами чинного законодавства України. Фактів порушення вимог законодавства при роботі зі зверненнями громадян не було.
З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян відділом по роботі зі зверненнями громадян виконкому міської ради за звітний період:
— систематично надавались консультації спеціалістам виконавчих органів міської ради та установ міста з питань підготовки відповіді на звернення, її форми та адресування;
5
— щоденно проводились роботи з нагадування виконавцям щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян;
— проводився щотижневий аналіз зареєстрованих звернень громадян з тематики порушених питань, тематики повторних звернень;
— щоденно надавались консультації громадянам щодо їх прав та порядку розгляду звернень.
Постійно проводиться робота з інформування павлоградців про роботу виконавчого комітету зі зверненнями громадян. Так, на офіційному сайті Павлоградської міської ради було оприлюднено інформацію про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до виконавчому комітету Павлоградської міської ради за 2024 рік.
Згідно з розпорядженням міського голови від 18.07.2019р. № 581 «Про організацію роботи з питань оприлюднення та оновлення відкритих даних» відділом по роботі зі зверненнями громадян Павлоградської міської ради на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних щомісяця, в повному обсязі, розміщуються і оновлюються відкриті дані стосовно електронних петицій та гарячих ліній.
Не зважаючи на воєнний стан в країні, павлоградці та переселенці з районів, де ведуться активні бойові дії, мали можливість звертатися до міської влади з будь-яким питанням за допомогою різних сучасних електронних сервісів: електронна пошта виконавчого комітету Павлоградської міської ради-info@pavlogradmrada.dp.gov.ua, офіційний сайт Павлоградської міської ради — https://pavlogradmrada.dp.gov.ua/napisat-pismo-mehru, інтерактивна платформа «Відкрите місто» за посиланням — https://opencity.e-dem.ua, платформа «Єдина система місцевих петицій» https://petition.e-dem.ua/pavlograd.
Для розширення та спрощення можливостей спілкування городян із владою в місті діє Єдиний диспетчерський центр та «Гаряча» лінія міського
голови з безкоштовним телефонним номером. Дана комплексна система управління надає можливість оперативно та максимально ефективно реагувати на звернення громадян та контролювати хід їх виконання. Також свої нагальні питання мешканці мають можливість вирішувати за допомогою сучасних електронних додатків — Viber, WhatsApp та Telegram, що є ефективною комунікацією влади та громади.
Робота зі зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямків виконавчих органів Павлоградської міської ради.
Начальник відділу по роботі
зі зверненнями громадян Наталія ПЛЮЩОВА