Починаючи з 01.07.2016 виплата пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, довічних державних стипендій за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, що призначені внутрішньо переміщеним особам, здійснюється через рахунки та мережу установ і пристроїв публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України».
Виплата пенсій зазначеним особам через відділення поштового зв’язку і інші установи банків (окрім ПАТ „Державний ощадний банк України”), з 01.07.2016 проводитись не буде.
Зокрема Кабмін ухвалив рішення, що для ідентифікації одержувачів пенсій, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм пенсій здійснюється емісія (виготовлення) платіжних карток, які одночасно є пенсійним посвідченням.
Електронне пенсійне посвідчення виготовлятиметься на ім’я особи, якій призначено пенсію. із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Крім того, вказуватимуться відомості про вид пенсії, групу, причину інвалідності й строк, на який установлено інвалідність.
У разі продовження строку призначення пенсії, установлення інвалідності або продовження її на новий строк відбуватиметься емісія пенсійного посвідчення.
Виготовлення електронного посвідчення здійснюватиметься на підставі заяви пенсіонера, поданої до об’єднаного управління в районі, протягом 30 робочих днів із дня прийняття такої заяви. До заяви додаються паспорт, довідка про присвоєння ідентифікаційного номера, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Такий документ видаватиметься у вказаному в заяві відділенні банку особисто пенсіонерові, а якщо пенсіонером є неповнолітня або недієздатна особа чи особа, цивільна дієздатність якої обмежена, — батькам, опікуну, піклувальникові (законному представнику), за умови, що буде пред’явлено документи, за допомогою яких банк зможе ідентифікувати таку особу.
Разом з електронним посвідченням видаватиметься інструкція про його використання.
Нове електронне пенсійне посвідчення, як платіжна картка діятиме до трьох років за умови, що фізична ідентифікація одержувача пенсії у відділеннях банку відбуватиметься перші два роки кожні шість місяців, а надалі — кожні дванадцять місяців, Загалом таке пенсійне посвідчення використовуватиметься як платіжна картка до закінчення строку її дії , або в разі закінчення строку призначення пенсії
При цьому якщо особа одержить таке посвідчення, то пенсійне посвідчення загальновстановленого зразка їй не видаватиметься.