Примусове погашення заборгованості до бюджету Пенсійного фонду відповідно до
Закону України «Про виконавче впровадження»
Управління Пенсійного фонду України в м. Павлограді та Павлоградському районі протягом 9 місяців 2012 року спрямувало свою роботу на забезпечення фінансової стабільності бюджету Пенсійного фонду міста та району. Основними пріоритетами в роботі управління було забезпечення виконання доходної частини бюджету Фонду.
За 9 місяців 2012 року власні надходження до бюджету склали 829214 тис. грн., що становить 100,3 відсотка планового завдання. З січня по жовтень поточного року власні доходи мали сталу тенденцію до зростання.
У роботі управління є проблемні питання, які потребують комплексного вирішення. Це, насамперед, робота із погашення заборгованості до бюджету Пенсійного фонду. Управлінням постійно проводиться робота по зменшенню заборгованості: зустрічі з керівниками підприємств-боржників, де проводиться роз’яснювальна робота стосовно залежності страхового стажу від сплати страхових внесків; засідання комісій з питань погашення заборгованості, претензійно-позовна робота про стягнення заборгованості та взаємодія з державною виконавчою службою з примусового стягнення боргів за виконавчими документами.
Так, за 9 місяців 2012 року органами державної виконавчої служби стягнуто до бюджету Пенсійного фонду України 1042,2 тис. грн. простроченої заборгованості. На виконанні в органах ДВС залишаються перебувати 717 виконавчих документів на загальну суму 5167,5 тис. гривень.
Порядок і умови виконання рішень судів та Пенсійного фонду, у разі їх невиконання у добровільному порядку, визначаються Законом України від 21.04.1999р. № 606-XIV «Про виконавче провадження» (далі – Закон № 606).
Відповідно до ст.32 Закону № 606 заходами примусового виконання рішень є:
— звернення стягнення на кошти та інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб;
— звернення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника;
— вилучення в боржника і передача стягувачу певних предметів, зазначених у рішенні;
— інші заходи, передбачені рішенням.
У разі невиконання боржником рішення майнового характеру, у строк встановлений державним виконавцем для самостійного його виконання, з боржника за постановою державного виконавця стягується виконавчий збір у розмірі 10% суми, що підлягає стягненню.
Слід зазначити, що відповідно до ст.89 Закону № 606 у разі невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення, державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника – фізичну особу від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб – від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на боржника – юридичну особу – від 40 до 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин державний виконавець, у тому ж порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до правоохоронних органів з поданням (повідомленням) про притягнення боржника до кримінальної відповідальності відповідно до закону.
На сьогоднішній день уже всі зрозуміли наскільки важливо співпрацювати з Пенсійним фондом, але, нажаль, не всі громадяни ладні зважено та розсудливо потурбуватись про своє майбутнє. Так, відповідно до вимог Закону України від 09.07.2003року № 1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» місяці, за які страхувальниками страхові внески сплачені не на 100%, не зараховуються до страхового стажу працівників, а нарахована за цей період заробітна плата не включається в розрахунок (перерахунок) пенсії, тобто дії щодо несплати страхових внесків призводять до втратити страхового стажу громадян.
Шульга С.М. – начальник юридичного відділу