Офіційний сайт Павлоградської міської ради

Лист міському голові

Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Мар    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Корисна інформація

ПРОГРАМА розвитку малого та середнього підприємництва в м.Павлоград на 2013 – 2015 роки

Декабрь 19th, 2012 Малий і середній бізнес міста Вывести на печать

Павлоградська міська рада

ПРОГРАМА
розвитку малого та середнього підприємництва
в м.Павлоград
на 2013 – 2015 роки

м. Павлоград

З М I С Т
Вступ…………………………………………………………..
РОЗДІЛ 1. Паспорт програми……………………………………………
РОЗДІЛ 2. Стан розвитку малого та середнього підприємництва в м.Павлоград…………………………………
РОЗДІЛ 3. Мета Програми………………………………………………..
РОЗДІЛ 4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання основних проблем у сфері малого та середнього підприємництва……………………
РОЗДІЛ 5. Заходи щодо забезпечення розвитку малого та середнього підприємництва
5.1.Удосконалення нормативно-правової бази у сфері підприємницької діяльності …………………………………
5.2Фінансово-кредитна підтримка малого та середнього підприємництва
5.3.Ресурсне та інформаційне забезпечення підприємництва, формування інфраструктури підтримки підприємництва
РОЗДІЛ 6. Очікувані результати виконання Програми…
РОЗДІЛ 7. Заходи Програми

ВСТУП

Підприємництво є одним із головних факторів формування і розвитку ринкової економіки, підтримки внутрішнього ринку.
Крім розв’язання важливої суспільно-політичної задачі – формування середнього класу, підприємництво здатне вирішувати соціальні завдання (проблеми зайнятості, створення джерел доходів для населення, виробництва товарів і послуг за доступними цінами) та економічні задачі (залучення приватного капіталу і зовнішніх інвестицій, удосконалення технологій, наповнення бюджетів різних рівнів).
Розвиток підприємництва вкрай необхідний, тому потребує підтримки, як на державному, так і на місцевому рівні.

Підтримка малого підприємництва віднесена до пріоритетів держави, зокрема, це визначено в Законі України «Про Національну програму підтримки підприємництва», Програмі економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та інших стратегічних документах.
Згідно з пропозиціями, наданими членами координаційної ради з питань розвитку підприємництва та громадських організацій, розроблено Програму на 2013 – 2015 роки, в якій передбачено конкретні заходи, спрямовані на підтримку розвитку всієї сфери підприємництва.
Підготовку Програми на 2013 – 2015 роки здійснено відповідно до стратегічних пріоритетів соціально-економічної політики розвитку міста, з урахуванням положень законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Методичних рекомендацій щодо формування та реалізації регіональних програм розвитку малого підприємництва, указів Президента України, інших законодавчих, програмних та нормативно-правових документів щодо регулювання та розвитку підприємництва, а також Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних програм підтримки малого підприємництва, затверджених наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 04.06.08 № 67.

РОЗДІЛ 1

ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

1.Назва: Програма розвитку малого та середнього підприємництва в м.Павлоград на 2013 – 2015 роки.
2.Підстава для розроблення: Закон України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні».
3.Замовник Програми: Павлоградська міська рада
4.Замовники-співвиконавці: відділ розвитку споживчого ринку та підприємництва міської ради; відділ трудових відносин та умов праці міської ради; відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики міської ради; Павлоградська регіональна асоціація підприємців та ГО “Агенція економічного розвитку м.Павлоград”.
5.Початок реалізації заходів: січень 2013 року, закінчення: грудень 2015 року.
6.Етапи виконання: 2013 – 2015 роки.
7.Загальні обсяги фінансування: більшість заходів програми не потребує фінансування і виконуватиметься за допомогою управлінських рішень. Для виконання заходів програми які потребують фінансування будуть залучені кошти міського бюджету та інші джерела що не суперечать чинному законодавству. Всього бюджет програми на 2013 – 2015 роки складає 267,0 тис. грн.. ( 2013 р. – 101,0 тис. грн.., 2014р. – 83,0 тис. грн.. 2015р. -83,0 тис. грн). Головним розпорядником коштів по виконанню даної програми визначений виконком Павлоградської міської ради.

РОЗДІЛ 2

СТАН РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
В м.ПАВЛОГРАД

Малий та середній бізнес, як невід’ємний сектор ринкової економіки, має явну місцеву орієнтацію, оскільки суб’єкти малого та середнього підприємництва планують свою діяльність, виходячи перш за все з потреб місцевих ринків, обсягів та структури локального попиту, а місцева влада, в межах своїх повноважень, формує підприємницький клімат.
Загальний стан розвитку малих підприємств в м. Павлоград характеризувався такими показниками, як кількість функціонуючих малих підприємств, кількість малих підриємств в розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення, кількість фізичних осіб-підприємців, середня кількість зайнятих працівників на малих підприємствах та у фізичних осіб-підприємців, поповнення бюджету міста, кількість створених інфраструктур підтримки підприємництва:

Показники Станом на 01.01.
2010р. Станом на 01.01.
2011р. Відхилення в % 01.01.2011р. до 2010р. Станом на 01.10.
2012р. Відхилення в % 01.01.2011 р. до 2012 р.
Кількість зареєстрованих юридичних осіб (од.), у тому числі: 6903 8234 119,3 8065 97,9
— малих підприємств (од.) 597 1513 253,4 1498 99,0
Кількість малих підприємств на 10 тис.осіб наявного населення (од.) 54 136 251,9 135 99,3
Середня кількість зайнятих працівників на малих підприємствах (осіб) 3673 3356 91,4 3662 109,1
Кількість фізичних осіб-підприємців (осіб) 6306 6721 106,6 6567 97,7
Частка надходжень від суб’єктів малого підприємництва до бюджетів усіх рівнів, (%) 11,85 12,15 — 16,4 —
Кількість створених інфраструктур підтримки підприємництва 4 5 125,0 5 100

Створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва є одним з пріоритетних напрямків регіональної політики. Кошти, вкладені в підтримку підприємництва, сприяють розв’язанню проблем продуктивної зайнятості населення і послабленню соціального напруження, насиченню ринку товарами та послугами.
Для збереження вже існуючих і створення нових суб’єктів підприємницької діяльності, збільшення кількості робочих місць і податкових надходжень, малому підприємництву необхідно постійно надавати організаційно-технічну, фінансову і майнову підтримку різного рівня.
Подолання проблем розвитку малого підприємництва можливе шляхом об’єднання зусиль самих підприємців, органів державної влади і місцевого самоврядування.
Саме ці питання враховані в Програмі розвитку малого підприємництва міста 2013-2015 роки.
Станом на 01.09.2012 року в місті Павлограді зареєстровано 8034 одиниць суб’єктів малого підприємництва, в т.ч. малих підприємств 1490 одиниць.
Чисельність працюючих на малих підприємствах складає понад 3,7 тис.осіб.
Надходження платежів від підприємницької діяльності до бюджетів усіх рівнів складає 24,9%.
Для вирішення основних питань розвитку малого та середнього бізнесу в місті прийнята міська Програма розвитку малого підприємництва (рішення сесії від 21.11.2009р. № 1099-56/V).
Програмою на 2012 рік передбачено фінансування з міського бюджету в розмірі 46,5 тис.грн.

Основні заходи, які проводяться в рамках реалізації програми:

1. Дебюрократизація бізнесу
З метою спрощення процедури реєстрації бізнесу, забезпечення відкритості та рівності умов, при отриманні документів дозвільного характеру, в місті створено реєстраційно-дозвільний відділ (Центр).
За 2010 рік в реєстраційно-дозвільному відділі зареєстровано фізичних осіб-підприємців — 565, юридичних осіб -134;
В 2011 році 424 та 75 відповідно.
Станом на 01.09.2012 р. зареєстровано фізичних осіб-підприємців — 197, юридичних осіб — 27.
Через дозвільний центр видається 39 документів дозвільного характеру.
Для забезпечення зручного та оперативного отримання послуг суб’єктами господарювання та громадянами в серпні 2011 року в м. Павлограді почав роботу Центр муніципальних послуг.
До складу центру входять 12 учасників-організацій.
В рамках реалізації пілотного проекту «Відкрита влада» в Дозвільному центрі м. Павлограда діє спеціальне програмне забезпечення: «Система моніторингу роботи дозвільних центрів районів і міст Дніпропетровської області та обліку дозвільних процедур», що дозволяє здійснювати щоденний контроль за станом розгляду заяв та документів, поданих суб’єктами господарювання для отримання документів дозвільного характеру, своєчасністю їх видачі або прийняттям рішень про відмову у їх видачі.

2.Вирішення проблем безробіття
З метою визначення можливостей ефективної діяльності безробітних як майбутніх підприємців, у Павлоградському центрі зайнятості постійно проводиться робота щодо їх професійної орієнтації та їх консультування.
Через ЗМІ інформується населення міста про наявність вільних робочих місць, безробітним надається одноразова виплата допомоги для організації підприємницької діяльності.
Підвищенню мотивації до працевлаштування незайнятого населення ЦЗ сприяє шляхом проведення змістовних семінарів, проведено 67 семінарів (2011-2012 р).

3.Розвиток інфраструктури підтримки підприємництва
У місті активно приймають участь в вирішенні питань підприємництва Павлоградська регіональна асоціація підприємців, координаційна рада з питань розвитку підприємництва та створена в липні 2012 року, ГО “Агенція економічного розвитку м.Павлоград”.
З ініціативи підприємців щодо законодавчих питань проводяться семінари за участю податкової інспекції, пенсійного фонду, центру зайнятості (за 2011-2012 роки проведено 9 місцевих семінарів і один територіальний). Активно працює офіційний Інтернет-сайт міської ради та виконкому і щомісяця надається інформація в газету «Західний Донбас» для підприємців з питань чинного законодавства, регуляторної політики, підприємництва, проведення виставок-ярмарків, конкурсів професійної майстерності в різних регіонах країни.
За рахунок коштів місцевого бюджету видаються інформаційно-аналітичні матеріали для підприємців.
Створені сприятливі умови щодо участі підприємств і підприємців у виставках-ярмарках, міських конкурсах. Щороку проводиться виставка-ярмарок продукції підприємств міста, конкурс професійної майстерності серед перукарів і майстрів швейно-трикотажної галузі, а також підприємці залучаються до участі в місцевих і регіональних виставках-ярмарках («Кращий товаровиробник року», “Петриківський Дивоцвіт” та ін ).
Проводяться урочисті заходи з нагоди професійних державних свят з відзнакою кращих підприємців міста.

4.Регуляторна політика
Проекти регуляторних актів розміщуються на офіційному сайті Павлоградської міської ради та газеті «Західний Донбас». Регуляторні акти вводяться в дію після проведення процедури публічного обговорення та внесення всіх поправок і пропозицій.
На даному етапі в місті прийнято та діють 21 регуляторних актів, у т.ч. тих, що стосуються ставок місцевих податків і зборів.

РОЗДІЛ 3

МЕТА ПРОГРАМИ
Метою програми є створення належних умов для реалізації конституційного права на підприємницьку діяльність, а також підвищення добробуту громадян міста шляхом залучення широких верств населення до такої діяльності, спрощення нормативно-правової бази у сфері малого підприємництва, спрямування дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів малого підприємництва, громадських об’єднань підприємців, а також установ ринкової інфраструктури на розв’язання актуальних проблем, що стримують розвиток приватної ініціативи і створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва, формування і впровадження ефективної системи його обслуговування, підтримки й захисту.
Програма базується на основі аналізу стану розвитку малого підприємництва, результатів виконання попередньої місцевої програми розвитку малого та середнього підприємництва в м.Павлоград.
Завдяки реалізації заходів Програми на 2013-2015 роки будуть створені сприятливі умови для стійкого розвитку малого бізнесу, підвищиться його внесок у забезпечення зайнятості населення міста, а також зростання конкурентоспроможності економіки на основі активізації інноваційних процесів.
Досягнення головної мети Програми пов’язане з реалізацією пріоритетних напрямів та першочергових завдань, до числа яких належать:
– упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності;
– фінансово-кредитна підтримка,
– ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки малого підприємництва,

РОЗДІЛ 4

ОБҐРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ОСНОВНИХ ПРОБЛЕМ У СФЕРІ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Аналіз стану розвитку малого підприємництва в місті Павлоград свідчить, що головними причинами гальмування цього сектору економіки є:
— неоднозначність і суперечливість чинної нормативно-правової бази розвитку підприємництва;
— нестабільність та важкий тягар оподаткування, регуляторний тиск, відсутність стартового капіталу, що примушує багатьох суб’єктів підприємницької діяльності відійти в тіньову економіку;
— високі відсотки за кредитами комерційних банків та відсутність державної фінансової підтримки стримує розвиток низько прибуткових, але необхідних соціальних проектів;
— велика кількість дозволів та погоджень, високі платежі за висновки та різного роду дозволи вимагають значних коштів для започаткування власної справи; -юридична, правова несвідомість підприємців в питаннях організації та ведення бізнесу.
Розв’язанню визначених проблем та досягненню цілей Програми буде сприяти:
– надання консультаційної допомоги підприємцям та представникам малого бізнесу;
– створення додаткових робочих місць у сфері малого бізнесу за рахунок коштів центру зайнятості;
– підтримка підприємницької ініціативи безробітних, їх навчання основам підприємництва;
– інформаційне наповнення офіційної веб-сторінки;
– проведення регуляторної політики у відповідність до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
– подальше удосконалення та спрощення реєстраційних і дозвільних процедур;
– проведення фахової експертизи бізнес-планів розроблених підприємцями, або особами що вирішили розпочати власну справу;
– інформування підприємців про наявність вільних виробничих, складських, офісних приміщень і площ, майна та ін.;
– підвищення кваліфікації підприємців з актуальних питань ведення підприємницької діяльності, захисту своїх прав та законних інтересів;
– забезпечення діяльності консультативно-дорадчих органів, сприяння створенню спілок, громадських організацій тощо;
– проведення соціологічних досліджень, дослідження бізнес-клімату тощо;
– дослідження кон’юнктури, створення віртуального бізнес-порталу міста, поширення інформації про тендери та закупівлю товарів і послуг за державні кошти.

РОЗДІЛ 5

ЗАХОДИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

5.1.Удосконалення нормативно — правової бази в сфері підприємницької діяльності
Даною програмою передбачені заходи спрямовані на удосконалення нормативної-правової бази, що регулює діяльність малого підприємництва. Ці заходи передбачають забезпечення участі представників малого підприємництва, їх об’єднань у процесі визначення та аналізу актуальних проблем у цій сфері та вироблення на його основі пропозицій щодо удосконалення чинного законодавства і нормативно-правових актів місцевих органів влади, внесення необхідних змін. Заходи за цим розділом спрямовані на:
– удосконалення законодавчої бази, щодо врегулювання участі суб’єктів малого підприємництва у виконанні державних та місцевих замовлень, закупівлі товарів і послуг за державні кошти;
– розгляд на засіданнях координаційних рад з питань розвиту підприємництва актуальних проблем та підготовка пропозицій з удосконалення чинного законодавства у сфері підприємництва;
– усунення адміністративних бар’єрів у реалізації права на підприємницьку діяльність;
– удосконалення регуляторної діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
– упорядкування процедури розробки, прийняття, обліку, відстеження результативності, перегляду та скасування регуляторних актів;
– забезпечення роботи «гарячої лінії» з питань підприємницької діяльності;
– удосконалення діяльності державних реєстраторів відповідно до закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців»

5.2.Фінансово-кредитна підтримка малого та середнього підприємництва

Світова фінансово-економічна криза в першу чергу вдарила по банківським установам, які або припинили видавати кредити або стали видавали їх під високі відсотки й заставу, що у кілька разів перевищує суму кредиту. У таких умовах підприємці залишилися без можливості отримання кредитів на придбання приміщень, обладнання, технологій або поповнення обігових коштів. У цих умовах підприємці вимушені відмовлятися від розширення свого бізнесу, створення нових робочих місць, залучення нових технологій тощо. Ураховуючи зазначені проблеми основу цього розділу Програми складають заходи, що спрямовані на:
— надання фінансово — кредитної допомоги на відшкодування відсоткових ставок за кредитами, залученими підприємцями для реалізації інвестиційних проектів;
— створення банку даних щодо банківських та небанківських установ та переліку їх послуг в сфері мікрокредитування;
– удосконалення системи надання пільг суб’єктам малого підприємництва з оренди державного та комунального майна.

5.3.Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки підприємництва
Аналіз реалізації Програми розвитку малого підприємництва у місті на 2010 – 2012 роки свідчить, що в місті на перший план виходить виконання таких функцій, як створення умов для постійного діалогу між бізнесом, місцевими органами влади і громадськими організаціями через систему їх участі в процесі планування соціально-економічного розвитку регіону. Для виконання даних функцій в рамках виконання програми планується провести ряд заходів направлених на вирішення даного питання.
Заходи включають:
По-перше – створення системи навчання, консультування і інформування підприємців через створення і практичну роботу міського центру підприємницьких ініціатив.
По-друге – створення умов для постійного діалогу між бізнесом, місцевими органами влади і громадськими організаціями міста через систему їх участі в процесі планування регіонального соціально-економічного розвитку. Проведення соціально-економічних досліджень стану і перспектив місцевого бізнесу, ініціювання й участь підприємців у проведенні зустрічей громадськості з питань формування бачення майбутнього міста, перспектив розвитку підприємництва, організація і проведення громадських слухань (“круглих столів”) з проблем планування розвитку підприємництва міста, організація і проведення конкурсу серед молоді, яка навчається, щодо бізнес-планування і, головне, значна активізація підприємницького співтовариства у формуванні перспектив розвитку свого міста, його іміджу і інвестиційної привабливості.
Таким чином, у результаті виконання заходів підприємці одержать інформаційно-консультаційну підтримку, а також практичні знання планування регіонального соціально-економічного розвитку.
Реалізація запланованих заходів сприятиме вдосконаленню діалогу між бізнесом та владою, значному підвищенню ролі інфраструктури підтримки малого бізнесу в цих процесах, підвищенню кваліфікаційного рівня підприємців. Ці заходи можливо втілити в дію лише при розвитку інфраструктури підтримки підприємництва.
Метою формування інфраструктури підтримки підприємництва як невід”ємного компоненту ринкових відносин є не лише створення умов для більш ефективного ведення підприємницької діяльності, але й вирішення загальнонаціональних завдань: створення нових робочих місць в секторі малих виробничих, інноваційних підприємств. Формуючи інфраструктури підтримки малого та середнього підприємства шляхом сприяння створення бізнес-центрів органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові ресурси й переваги у сфері розвитку регіону.
Бізнес- центри — це установи, які надають інформаційні, консалтингові, маркетингові, тренінгові та інші послуги суб”єктам підприємництва та особам, які бажають займатися підприємницькою діяльністю.
В місті ще не розвинута інфраструктура підтримки підприємництва. Таким чином завданням цього розділу нової Програми є сприяння створенню реально діючого бізнес-центра в місті, організацію діяльності якого повинні виконувати існуючи на даний час інфраструктури підтримки малого підприємництва ( координаційна рада з питань підприємництва, Павлоградська асоціація підприємців, ГО “Агенція економічного розвитку м.Павлоград”).

РОЗДІЛ 6

Оцінка очікуваних результатів. Моніторинг виконання програми.

Якісні результати:
— створення постійно-діючої системи підтримки бізнесу — організація діяльності міського бізнес-центру;
— покращення бізнес-клімату;
— стимулювання підприємницької діяльності:
— створення нових робочих місць в необхідних сегментах ринку міста;
— підвищення ефективності співпраці бізнесу з органами місцевого самоврядування;
— вирішення основних питань Програми розвитку підприємництва;
— підготовка “Нового покоління” успішних підприємців в місті;
— створення сприятливих організаційних, економічних умов для діяльності підприємництва;
— формування прозорої інфраструктури підприємницької діяльності;
-підвищення освітнього рівня підприємців міста.

Кількісні результати:
— кількість створених СПД (юридичних та фізичних) — 300 чол. щорічно;
— кількість створених нових робочих місць — близько 1200 од.;
— кількість проведених робочих зустрічей, семінарів;
— кількість звернень підприємців на «гарячу лінію»;
— збільшення товарообігу споживчої сфери та сфери виробництва.

Моніторинг виконання програми та відстеження ефективності реалізації програми планується здійснювати за допомогою аналізу офіційних статистичних даних, даних податкової інспекції, а також за допомогою проведення анкетування, соціологічних досліджень, використання даних громадських об’єднань підприємців

Секретар міської ради Є.В.Аматов

Павлоград на карте

Павлоград на карте

Афиша

Афіша Павлоградського драматичного театру жовтень

Останні надходження

  • У Павлограді відзначили переможців міського конкурсу «Тендітний подих Землі»
  • Покладання квітів з нагоди 38 річниці аварії на Чорнобильській АЕС
  • Шановні земляки!
  • У Павлограді відзначили учасників та переможців міського фестивалю студентської творчості «Незламна весна»
  • Про скасування дозволу розміщення зовнішньої реклами у місті ФОП Добродькіній Г.В.
  • Дотритмання простих правил рятують життя!
  • Управління соціального захисту населення інформує
  • Відбулося засідання виконкому
  • Закінчився ІІІ етап змагань «Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ліги»
  • Капітальний ремонт трубопроводу водопостачання по просп. Шахтобудівників в м. Павлоград» Коригування, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-22-011704-a
  • Реконструкція трубопроводу водопостачання вул. Озерна в м. Павлоград». Коригування, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-22-011724-a
  • У бою за Україну загинув наш земляк Духовенко Микола
  • Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області на захисті тих, хто працює
  • Акутальні грантові пропозиції
  • Оголошення про вакантну посаду