ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
м.Павлоград
№
Про підсумки виконання бюджету
Павлоградської міської територіальної
громади за І півріччя 2024 року
На виконання ст. 78, 80 Бюджетного кодексу України, ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (зі змінами), Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», рішення міської ради від 05.12.2023р. №1343-46/VIIІ «Про бюджет Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік» (зі змінами), розпорядження міського голови від 19.01.2024р. № Р-9/0/4-24 «Про затвердження плану заходів на 2024 рік щодо наповнення бюджету Павлоградської міської територіальної громади, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни», постанови Кабінету Міністрів України №252 від 11 березня 2022 року «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», службами міської ради проводилися заходи щодо забезпечення виконання бюджету Павлоградської міської територіальної громади (далі – бюджету ПМТГ) та надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Згідно звіту Управління Державної казначейської служби України у м.Павлограді за І півріччя 2024 року планові показники дохідної частини загального фонду бюджету ПМТГ виконані на 101,6 відсотка (при плановій сумі надходжень 652593,9 тис. грн фактично надійшло 662711,8 тис. грн), сума перевиконання складає 10117,9 тис. грн. Спеціальний фонд виконано в обсязі 127963,5 тис. грн, що складає 74,6 відсотків до уточнених річних планових призначень.
В загальній сумі доходів загального фонду бюджету ПМТГ власні надходження склали 518095,8 тис. грн або 78,2%, субвенції з державного та інших бюджетів – 143330,1 тис. грн або 21,6%, дотації з інших бюджетів – 1285,9 тис. грн або 0,2%.
Доходи загального фонду бюджету ПМТГ без врахування міжбюджетних трансфертів виконані на 102 відсотка в обсязі 507964,7 тис. грн та у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року збільшились на 7232,6 тис. грн або на 1,4 відсотки.
Станом на 01.07.2024 року податковий борг по платежах до бюджету ПМТГ (з урахуванням податкового боргу платників, які перебувають у процедурах банкрутства) склав 86 315,1 тис. грн. Основними боржниками до бюджету ПМТГ є: ТОВ «Павлоградський завод технологічного обладнання», ТОВ «Павлоград Буддеталь», ТОВ «АСГ- Груп», ТОВ «Завод металоконструкцій та нестандартного обладнання», ТОВ «Мега-Дизайн Торговий Дім», ПП «Єдність – 2005», ТОВ «Астра- Оіл» та інші.
Виконання видаткової частини бюджету ПМТГ за І півріччя 2024 року становить 518 641,2 тис. грн, у тому числі по загальному фонду – 475 086,4 тис. грн при плані 612 945,6 тис. грн, або 77,5% та спеціальному фонду – 43 554,8тис. грн при плані на рік 483 171тис. грн, або 9% до річних планових призначень.
За функціональною ознакою касові видатки загального фонду бюджету ПМТГ складають: на фінансування освіти – 253 969,6 тис. грн (53,4%), житлово-комунального та дорожнього господарства – 55 092,8 тис. грн. (11,6%), керівництва і управління – 49 601,6 тис. грн (10,4%), соціального захисту населення – 46 821,9 тис. грн (9,9%), охорони здоров’я – 19 688,9 тис. грн. (4,1%), культури – 14 188,6 тис. грн (3%), фізкультури і спорту – 11 757,5 тис. грн (2,5%), громадського порядку та безпеки – 2 717,6 тис. грн (0,6%), захисту населення від надзвичайних ситуацій – 581,6 тис. грн (0,1%), засобів масової інформації – 3 671,2 тис. грн (0,8%), надання субвенцій іншим бюджетам – 14 568,5 тис. грн. (3,1%), видатки з резервного фонду – 300 тис. грн. (0,1%), інших програм – 2 126,6 тис. грн (0,4%).
За економічною структурою видатки за І півріччя 2024 року розподілені таким чином: оплата праці працівників бюджетних установ складає 59% (28 0332,3 тис. грн), оплата енергоносіїв – 8,2% (38 812,7 тис. грн), поточні трансферти підприємствам – 16,7% (79387,9 тис. грн), соціальні виплати населенню – 7% (33 468,9 тис. грн), оплата послуг (крім комунальних) – 3,8% (18 158,4 тис. грн), предмети, матеріали, обладнання – 1% (4 589 тис. грн), придбання продуктів харчування – 0,8% (3 678,2 тис. грн), трансферти органам державного управління інших рівнів – 3,1% (14 568,5 тис. грн), інші витрати – 0,4% (2 090,5 тис. грн).
У процесі виконання бюджету забезпечено своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери та оплату захищених видатків.
В умовах воєнних дій в країні матеріальні потреби у боротьбі з російською агресією колосальні. Павлоградська територіальна громада не залишилась осторонь, всі воєнні роки активно допомагає силам оборони України. На заходи з оборони й протистояння збройній агресії Російської Федерації за І півріччя 2024 року місто виділило 20 226,7 тис. грн на виконання заходів міських цільових програм «Шефської допомоги військовим частинам Національної гвардії України на 2022-2026 роки», «Забезпечення громадського правопорядку та громадської безпеки на території м.Павлоград на період 2021 — 2025 років», «Територіальної оборони Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік» та «Поліпшення організації призову громадян на військову службу, під час проведення мобілізації, приписки до призовної дільниці та підготовки юнаків до військової служби на 2024-2026 роки»» та надані субвенції обласному бюджету на створення та використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області та на виконання заходів Програми територіальної оборони Дніпропетровської області та забезпечення заходів мобілізації на 2022-2024 роки.
На соціальний захист населення виділені кошти в сумі 46 821,9 тис. грн. На утримання комунальних установ, які надають соціальні послуги мешканцям міста направлено 11 885,2 тис. грн, в тому числі КУ «Павлоградський міський територіальний центр соціального обслуговування» (надання соціальних послуг) – 6 140,9 тис. грн, КУ «Павлоградський міський центр соціальних служб» – 1 013,5 тис. грн, КУ «Центр надання соціальної підтримки дітей «Моя родина»» – 3 681,4 тис. грн, КУ «Центр надання соціально-психологічних послуг» – 1 049,4 тис. грн.
На виконання заходів програми «Соціальний захист окремих категорій населення на 2022-2024 роки» виділені кошти в сумі 33 902,2 тис. грн
На оплату громадських робіт направлено 29,7 тис. грн; організацію оздоровлення і відпочинку дітей – 959,5 тис. грн; поховання безрідних громадян – 45,3 тис. грн.
На житлово-комунальне і дорожнє господарство за звітний період виділені кошти в сумі 55 092,8 грн, з них на благоустрій міста – 53 583,4 тис. грн, що на 9 023,8 тис. грн або на 24,2% більше ніж за аналогічний період минулого року.
Протягом звітного періоду забезпечено: спилювання сухих дерев на суму 976,1 тис. грн, покіс трави – 3000 тис. грн, дезінсекцію зелених зон міста – 254,8 тис. грн, дератизацію та деларвацію – 29,9 тис. грн, захоронення твердих побутових відходів – 848,5 тис. грн тис. грн, оплату природного газу «Вічний вогонь» – 5,5 тис. грн, утримання цвинтарів – 3474,5тис. грн, утримання малих архітектурних форм – 1 186,6 тис. грн, оплату послуг з видалення рідких та твердих відходів – 690,8 тис. грн, послуги з садіння та догляду за зеленими насадженнями – 3295 тис. грн, утримання міських пляжів – 158,3 тис. грн утримання доріг – 31218 тис. грн. (у тому числі поточний ремонт доріг – 230,5 тис грн), утримання та поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення – 5 088,1 тис. грн, оплату послуг за використану електроенергію по зовнішньому освітленню вулиць міста – 3357,3 тис. грн.
На утримання притулку для безпритульних тварин направлено 1 441,2 тис. грн.
Видатки бюджету розвитку за І півріччя 2024 року склали 33 769 тис. грн.
З метою недопущення негативних явищ при організації виконання бюджету ПМТГ в умовах воєнного стану, зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни, створення умов для своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та інших соціальних виплат, забезпечення наповнення бюджету ПМТГ, зосередження бюджетних ресурсів на виконанні невідкладних і першочергових завдань, а також підвищення ефективності використання бюджетних коштів виконавчий комітет міської ради.
В И Р І Ш И В :
1. Рекомендувати керівникам підприємств та організацій усіх форм власності, які допустили заборгованість по платежах до бюджетів усіх рівнів:
1) вжити конкретних заходів щодо погашення податкового боргу зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), який склався станом на 1 липня 2024 року;
2) забезпечити сплату в повному обсязі поточних нарахувань податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, своєчасну виплату заробітної плати працівникам підприємств, організацій та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб.
2. Для забезпечення оперативного, належного та безперервного виконання бюджету ПМТГ в умовах воєнного стану зобов’язати фінансове управління міської ради (Роїк), відділ з економічних питань виконавчого комітету міської ради (Штонда), відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) та рекомендувати Головному управлінню державної податкової служби у Дніпропетровській області (Федаш (за згодою)):
1) здійснити ґрунтовний аналіз виконання дохідної частини бюджету ПМТГ за І півріччя 2024 року за джерелами доходів та вжити ефективних заходів щодо усунення факторів, які негативно вплинули на стан їх надходжень;
2) вжити необхідних заходів щодо своєчасної сплати платниками податків та зборів у повному обсязі податків, зборів (обов’язкових платежів), скорочення податкового боргу до бюджету ПМТГ, який склався станом на 01 липня 2024 року, особливо з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
3) забезпечити контроль та вжити заходів щодо забезпечення планових надходжень податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиного податку, транспортного податку та збору за місця паркування транспортних засобів відповідно до рішень міської ради.
3. Рекомендувати Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області (Федаш):
1) зосередити зусилля на роботі з існуючими резервами підвищення рівня сплати податків і зборів, підвищенні якості обліку платників податків, особливо по податку на доходи фізичних осіб;
2) активізувати претензійно – позовну роботу з ліквідації заборгованості зі сплати податків і зборів;
3) з метою упередження втрат бюджету міста проводити роз’яснювальну роботу з юридичними та фізичними особами – платниками місцевих податків і зборів.
4. З метою недопущення втрат бюджету ПМТГ з земельного податку зобов’язати відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) забезпечити поновлення термінів дії договорів оренди землі та повідомляти Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про продовження строку дії договорів, внесення змін до договорів оренди земельних ділянок.
5. Управлінню комунального господарства та будівництва міської ради (Завгородній) посилити контроль за своєчасною сплатою до бюджету плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, плати за оренду комунального майна та збору за місця для паркування транспортних засобів.
6. Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету міської ради (Коценко), відділу з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій виконавчого комітету міської ради (Кусочкіна) посилити контроль за повнотою надходжень до бюджету ПМТГ коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою та за розміщення малих архітектурних споруд.
7. Для забезпечення ефективного функціонування бюджетної сфери та життєвонеобхідних потреб жителів територіальної громади у період дії воєнного стану начальникам галузевих відділів, управлінь міської ради необхідно:
1) забезпечити проведення своєчасної та у повному обсязі виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, при цьому установлення та здійснення нарахування підвищень до посадових окладів (ставок), надбавок, доплат, допомоги, винагород, премій, інших заохочувальних виплат працівникам виключно в межах фонду оплати праці, затвердженого в кошторисах;
2) забезпечити своєчасне проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з таких виплат;
3) забезпечити належне та ефективне управління бюджетними коштами з метою отримання якісних послуг, що надаються установами соціально-культурної сфери, запровадивши режим жорсткої економії бюджетних ресурсів в умовах воєнного стану;
4) переглянути плани діяльності головного розпорядника бюджетних коштів на 2025-2027 роки та результативні показники бюджетних програм на предмет реалістичності цілей, пріоритизації програм у середньостроковій перспективі у зв’язку з відновленням середньострокового планування;
5) переглянути поточні видатки по утриманню підвідомчих установ з урахуванням заходів по їх скороченню у зв’язку з економією коштів при закупівлі товарів, виконанні робіт, простоєм, оптимізацією штатної чисельності, реорганізацією установ (закладів) та в термін до 05 вересня 2024 року надати фінансовому управлінню міської ради пропозиції щодо уточнення бюджету Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік;
6) тримати на постійному контролі питання щодо створення найпростіших укриттів, їх належного облаштування та введення в облік фонду захисних споруд цивільного захисту громад;
7) винести на розгляд міської ради цільові галузеві програми місцевого розвитку, термін дії яких закінчується у 2024 році та актуалізувати діючі програми із затвердженням їх у новій редакції;
8) при формуванні планів на виконання реконструкцій та капітальних ремонтів, пов’язаних з підготовкою установ до роботи в осінньо-зимовий період 2024/2025 років, першочергово спрямовувати видатки на термінові та невідкладні роботи з ремонту котелень, зовнішніх і внутрішніх мереж опалення, холодного, гарячого водопостачання, каналізації, ремонту та заміні покрівель та інших заходів з енергозбереження;
9) завершити придбання автономних джерел живлення, монтаж, введення в експлуатацію та належне їх утримання;
10) здійснювати постійний моніторинг та аналіз стану фінансово-бюджетної дисципліни розпорядників та одержувачів бюджетних коштів із системним розглядом цих питань відповідно до чинного законодавства та вжиттям заходів щодо її зміцнення, а також запобігання порушень у майбутньому.
8. Фінансовому управлінню міської ради (Роїк), управлінню Державної казначейської служби України в м. Павлоград (Тарасова) — за згодою посилити контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
9. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника фінансового управління міської ради Роїк Р.В., контроль – на заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно з розподілом функціональних повноважень.
Міський голова Анатолій ВЕРШИНА