ПРОЄКТ
ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
м.Павлоград
№
Про підсумки виконання бюджету
Павлоградської міської територіальної
громади за 2024 рік
На виконання ст. 78, 80 Бюджетного кодексу України, ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (зі змінами), Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», рішення міської ради від 05.12.2023р. №1343-46/VIIІ «Про бюджет Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік» (зі змінами), розпорядження міського голови від 19.01.2024р. № Р-9/0/4-24 «Про затвердження плану заходів на 2024 рік щодо наповнення бюджету Павлоградської міської територіальної громади, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни», постанови Кабінету Міністрів України №252 від 11 березня 2022 року «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», службами міської ради проводилися заходи щодо забезпечення виконання бюджету Павлоградської міської територіальної громади (далі – бюджету ПМТГ) та надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Згідно звіту Управління Державної казначейської служби України у м.Павлограді за 2024 рік планові показники дохідної частини загального фонду бюджету ПМТГ виконані на 104,3 відсотка (при плановій сумі надходжень 1339929 тис. грн фактично надійшло 1398080,2 тис. грн), сума перевиконання складає 58151,2 тис. грн. Спеціальний фонд виконано в обсязі 83678,7 тис. грн, що складає 48,6 відсотків до уточнених річних планових призначень.
В загальній сумі доходів загального фонду бюджету ПМТГ власні надходження склали 1099599 тис. грн або 78,7%, субвенції з державного та інших бюджетів – 285682,2 тис. грн або 20,4%, дотації з інших бюджетів – 12799 тис. грн або 0,9%.
Доходи загального фонду бюджету ПМТГ без врахування міжбюджетних трансфертів виконані на 106,1 відсотка в обсязі 1099599 тис. грн та у порівнянні з 2023 роком збільшились на 78231,7 тис. грн або на 7,7 відсотки.
Станом на 01.01.2025 року податковий борг по платежах до бюджету ПМТГ (з урахуванням податкового боргу платників, які перебувають у процедурах банкрутства) склав 95680,7 тис. грн. Основними боржниками до бюджету ПМТГ є: ПрАТ «Завод «Павлоградхіммаш», ТОВ «Павлоградський завод технологічного обладнання», ТОВ «Павлоград Буддеталь», ТОВ «АСГ — Груп», ТОВ «Завод металоконструкцій та нестандартного обладнання», ТОВ «Мега-Дизайн Торговий Дім», ПП «Єдність – 2005», ТОВ «Гиро» та інші.
Виконання видаткової частини бюджету ПМТГ за 2024 рік становить 1 354 521,3 тис. грн, у тому числі по загальному фонду – 1 040 241,8 тис. грн при плані 1 276 702,7 тис. грн, або 81,5% та спеціальному фонду – 314 279,5 тис. грн при плані на рік 468 072,5 тис. грн, або 67,1% до річних планових призначень.
За функціональною ознакою касові видатки загального фонду бюджету ПМТГ складають: на фінансування освіти – 494 461,2 тис. грн (47,5%), житлово-комунального та дорожнього господарства –180 623,7 тис. грн (17,4%), керівництва і управління – 103 201,9 тис. грн (9,9%), соціального захисту населення – 99 845,7 тис. грн (9,6%), охорони здоров’я – 48 122 тис. грн (4,6%), культури – 31 007,2 тис. грн (%), фізкультури і спорту – 24 162,6 тис. грн (2,3%), надання субвенцій іншим бюджетам – 24 388,9 тис. грн (2,4%), засобів масової інформації – 8 706,6 тис. грн (0,8/%), громадського порядку та безпеки – 8 121,4 тис. грн (0,8%), видатків з резервного фонду – 8483,7 тис. грн. (0,8%), захисту населення від надзвичайних ситуацій – 2 466,5 тис. грн (0,2%), інших програм – 6 650,4 тис. грн (0,7%).
За економічною структурою видатки розподілені таким чином: оплата праці працівників бюджетних установ складає 50,1% (521 585,2 тис. грн), поточні трансферти підприємствам – 18,5% (192 053,9 тис. грн), оплата послуг (крім комунальних) – 12,4% (128 835,8 тис. грн), соціальні виплати населенню – 6,4% (66 626,6 тис. грн), оплата енергоносіїв – 6,8% (70 909,8 тис. грн), трансферти органам державного управління інших рівнів – 2,3% (24 388,8 тис. грн), предмети, матеріали, обладнання – 1,9% (19 578,2 тис. грн), придбання продуктів харчування – 1,3% (13 069,1 тис. грн), інші витрати – 0,3% (3 194,4 тис. грн).
У процесі виконання бюджету забезпечено своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери та оплату захищених видатків.
В період запровадження воєнного стану в країні видатки на заходи з оборони й протистояння збройній агресії Російської Федерації, подолання наслідків збройної агресії, попередження і ліквідацію надзвичайних ситуацій мають одне з пріоритетних значень. За звітний період на оборону виділено 37 856,6 тис. грн, які спрямовані на фінансування: заходів міських цільових програм «Шефської допомоги військовим частинам Національної гвардії України на 2022-2026 роки», «Територіальної оборони Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік», «Поліпшення організації призову громадян на військову службу, під час проведення мобілізації, приписки до призовної дільниці та підготовки юнаків до військової служби на 2024-2026 роки»», заходів регіональних програм «Територіальної оборони Дніпропетровської області та забезпечення заходів мобілізації на 2022-2024 роки», «Забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області».
На виконання заходів «Програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2024-2026 роки» виділені кошти в сумі 1 708,3 тис. грн, з них на придбання будівельних та паливо – мастильних матеріалів – 1 470,8 тис. грн, ремонт системи оповіщення та доставку гуманітарних вантажів – 137,6 тис. грн, оплату енергоносіїв за зберігання продуктів харчування – 46 тис. грн., будівництво Місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Павлоградської міської територіальної громади – 99,9 тис. грн.
На забезпечення поповнення регіонального матеріального резерву для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій обласному бюджету виділено 304,3 тис. грн.
Для попередження і подолання надзвичайних ситуацій, наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України з резервного фонду бюджету виділено 8 483,7 тис. грн, з них на виплату адресної матеріальної допомоги мешканцям пошкоджених житлових приміщень – 300 тис. грн, оплату послуг з технічного обстеження житлових будинків, гуртожитку та поточного ремонту покрівель – 3 903,2 тис. грн, придбання будівельних матеріалів і проведення ремонту в амбулаторії №5 КНП «ЦПМСД» ПМР – 54 тис. грн, встановлення огорожі, технічне обстеження, розробку ПКД по демонтажу пошкодженої будівлі, оплату послуг з прибирання та благоустрою території будинку культури – 1 227,3 тис. грн, здійснення заходів з локалізації і ліквідації осередків тління, недопущення відкритого вогню на території сміттєзвалища міста та запобігання перебігу надзвичайної події в надзвичайну ситуацію – 2 999,2 тис. грн.
На виконання заходів програми «Соціальний захист окремих категорій населення на 2022-2024 роки» виділені кошти в сумі 73 571,3 тис. грн, за рахунок яких забезпечено надання матеріальної допомоги соціально – незахищеним верствам населення – 3 144,6 тис. грн, надання матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, оплату послуг з поховання загиблих (померлих) у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, встановлення пам’ятників (надгробків), влаштування поминальних обідів за загиблими військовослужбовцями – 55 940,7 тис. грн, здійснення виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги – 3018 тис. грн, надання інших пільг населенню – 8 123 тис. грн, забезпечення належних умов проживання евакуйованого населення із зони бойових дій у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації (відшкодування витрат КП «Павлограджитлосервіс» за спожиту електроенергію, водопостачання, вивіз ТПВ по транзитному містечку) – 3 345 тис. грн.
На оздоровлення дітей виділені кошти в сумі 959,5 тис. грн. Для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування придбано 45 путівок для оздоровлення в стаціонарних заміських оздоровчих таборах (вартість путівки склала – 21 322 грн).
На житлово-комунальне і дорожнє господарство виділені кошти в сумі 186 802,2 тис. грн (у т.ч. загальний фонд – 180 623,7 тис. грн, спеціальний фонд – 6 178,5 тис. грн).
Основна частина видатків житлово – комунального господарства, а саме 96% або 179 435 тис. грн спрямована на благоустрій міста та ремонт доріг. Із загального фонду бюджету на дані видатки направлено 173 308,1 тис. грн та забезпечено: спилювання сухих дерев на суму 1 074,7 тис. грн, покіс трави – 4 717,6 тис. грн, дезінсекцію зелених зон міста – 254,8 тис. грн, дератизацію та деларвацію – 59,9 тис. грн, захоронення твердих побутових відходів – 1 999,8 тис. грн, оплату природного газу «Вічний вогонь» – 13,2 тис. грн, утримання цвинтарів – 6279,7 тис. грн, утримання малих архітектурних форм – 3 036,4 тис. грн, оплату послуг з видалення рідких та твердих відходів – 1 445,5 тис. грн, послуг з садіння та догляду за зеленими насадженнями – 6 507,9 тис. грн, утримання міських пляжів – 406,4 тис. грн, утримання доріг – 129 319,3 тис. грн. (у тому числі поточний ремонт доріг – 56 296,5 тис. грн), утримання та поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення – 10 432,6 тис. грн, оплату послуг за використану електроенергію по зовнішньому освітленню вулиць міста – 7 760,3 тис. грн.
На утримання притулку для безпритульних тварин виділені кошти в сумі 3 162,4 тис. грн, у т.ч. на укріплення матеріально – технічної бази – 51,6 тис. грн.
Видатки бюджету розвитку склали 244 315,3 тис. грн.
З метою недопущення негативних явищ при організації виконання бюджету ПМТГ в умовах воєнного стану, зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни, створення умов для своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та інших соціальних виплат, забезпечення наповнення бюджету ПМТГ, зосередження бюджетних ресурсів на виконанні невідкладних і першочергових завдань, а також підвищення ефективності використання бюджетних коштів виконавчий комітет міської ради.
В И Р І Ш И В :
1. Рекомендувати керівникам підприємств та організацій усіх форм власності, які допустили заборгованість по платежах до бюджетів усіх рівнів:
1) вжити конкретних заходів щодо погашення податкового боргу зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), який склався станом на 1 січня 2025 року;
2) забезпечити сплату в повному обсязі поточних нарахувань податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, своєчасну виплату заробітної плати працівникам підприємств, організацій та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб.
2. Для забезпечення оперативного, належного та безперервного виконання бюджету ПМТГ в умовах воєнного стану зобов’язати фінансове управління міської ради (Роїк), відділ з економічних питань виконавчого комітету міської ради (Штонда), відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) та рекомендувати Головному управлінню державної податкової служби у Дніпропетровській області (Федаш (за згодою)):
1) здійснити ґрунтовний аналіз виконання дохідної частини бюджету ПМТГ 2024 рік за джерелами доходів та вжити ефективних заходів щодо усунення факторів, які негативно вплинули на стан їх надходжень;
2) вжити необхідних заходів щодо своєчасної сплати платниками податків та зборів у повному обсязі податків, зборів (обов’язкових платежів), скорочення податкового боргу до бюджету ПМТГ, який склався станом на 01 січня 2025 року, особливо з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
3) забезпечити контроль та вжити заходів щодо забезпечення планових надходжень податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиного податку, транспортного податку та збору за місця паркування транспортних засобів відповідно до рішень міської ради.
3. Рекомендувати Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області (Федаш):
1) зосередити зусилля на роботі з існуючими резервами підвищення рівня сплати податків і зборів, підвищенні якості обліку платників податків, особливо по податку на доходи фізичних осіб;
2) активізувати претензійно – позовну роботу з ліквідації заборгованості зі сплати податків і зборів;
3) з метою упередження втрат бюджету міста проводити роз’яснювальну роботу з юридичними та фізичними особами – платниками місцевих податків і зборів.
4. З метою недопущення втрат бюджету ПМТГ з земельного податку зобов’язати відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) забезпечити поновлення термінів дії договорів оренди землі та повідомляти Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про продовження строку дії договорів, внесення змін до договорів оренди земельних ділянок.
5. Управлінню комунального господарства та будівництва міської ради (Завгородній) посилити контроль за своєчасною сплатою до бюджету плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, плати за оренду комунального майна та збору за місця для паркування транспортних засобів.
6. Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету міської ради (Коценко), відділу з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій виконавчого комітету міської ради посилити контроль за повнотою надходжень до бюджету ПМТГ коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою та за розміщення малих архітектурних споруд.
7. Для ефективного функціонування бюджетної сфери та забезпечення життєвонеобхідних потреб жителів територіальної громади у період дії воєнного стану начальникам галузевих відділів, управлінь міської ради забезпечити:
1) безумовне дотримання вимог статті 51 Бюджетного кодексу України в частині утримання чисельності працівників та здійснення фактичних видатків на оплату праці лише в межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисах на оплату праці;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах затверджених бюджетних асигнувань забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів;
3) проведення протягом року моніторингу ефективності виконання бюджетних програм для своєчасного виявлення неефективних бюджетних програм та прийняття рішення щодо подальшого їх фінансування;
4) проведення аналізу діючої мережі і штатів відповідно до змін контингенту в підвідомчих бюджетних установах, проведення їх оптимізації для підвищення рівня соціально-культурних послуг;
5) ефективне та за цільовим призначенням використання коштів субвенцій з державного і місцевих бюджетів, їх співфінансування у визначених розмірах, не допускаючи необґрунтованого утворення їх залишків на кінець бюджетного періоду;
6) закріплення відповідальних осіб та жорсткий контроль за цільовим використанням субвенцій, що надаються з бюджету ПМТГ бюджетам інших рівнів;
7) впровадження ефективної системи внутрішнього контролю і управління ризиками в відділах (управліннях) та підвідомчих установах з метою досягнення показників цілей державної політики у відповідній сфері діяльності;
8) дотримання вимог законодавства у сфері надання державної допомоги суб’єктам господарювання;
9) проведення інвентаризації невикористаних відпусток працівниками бюджетних установ та вжиття відповідних заходів щодо їх використання до кінця 2025 року в порядку, встановленому статтею 10 Закону України «Про відпустки».
8. Фінансовому управлінню міської ради (Роїк), управлінню Державної казначейської служби України в м. Павлоград (Тарасова) — за згодою посилити контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
9. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника фінансового управління міської ради Роїк Р.В., контроль – на заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно з розподілом функціональних повноважень.
Міський голова Анатолій ВЕРШИНА