Про хід реалізації демонстраційного проекту
“Розробка та впровадження маркетингової стратегії із залучення інвестицій та створення бренду міста Павлоград”
В рамках співпраці Павлоградської міської ради з Проектом МЕРМ «Місцевий економічний розвиток міст України», що впроваджується в Україні Федерацією канадських муніципалітетів за фінансової підтримки Канадського агенства міжнародного розвитку, в березні 2013 року було укладено Угоду на отримання допомоги для реалізації демонстраційного проекту «Розробка та впровадження маркетингової стратегії із залучення інвестицій та створення бренду міста Павлоград».
Даний проект має на меті:
• створення прозорого та сприятливого інвестиційного клімату в м. Павлограді на основі розобки та впровадження ефективної маркетингової стратегії;
• покращення поінформованості потенційних інвесторів шляхом створенням 3-мовного сайту Павлоград — інвестиційний (Pavlograd-invest.dp.ua);
• створення та використання інвестиційних продуктів: реєстру вільних земельних ділянок, «Дорожньої карти інвестора», мобільного стенду для презентацій, промоційної продукції (розробка слогану, логотипу, бренду та бренд-буку міста);
• формування позитивного інвестиційного іміджу міста та просування його бренду;
• застосування різноманітних засобів промоції для підвищення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості територіальної громади.
З метою впровадження демонстраційного проекту «Розробка та впровадження маркетингової стратегії із залучення інвестицій та створення бренду міста Павлоград» 31 травня проводилася творча дискусійна зустріч за технологією «Відкритий простір» на тему «Створення позитивного іміджу міста Павлоград».
Головною темою обговорення було: «Як зробити місто відомим у світі?». Логічно, що саме мешканці міста були запрошені на захід, оскільки саме вони знають потреби рідного міста, його унікальність та винятковість. Робочий процес був натхненним та результативним завдяки проведенню зустрічі у новому, креативному форматі – за допомогою технології «Відкритий простір» (Open Space).
Ведучий В. Проскурнін пояснив мету зустрічі, принципи і послідовність дій. На стіні було розміщено аркуш для формування графіка подальших презентацій. Учасники за бажанням пропонували ідеї проектів: записували теми на аркуші, виходили в центр простору, називали тему вголос, вибирали з графіка зручний для них час презентації і поміщали на стіну свою тему. Таким чином сформувався порядок денний.
Кожен учасник зустрічі сам обирав, в обговоренні якого запропонованого проекту взяти участь. Деякі брали участь у роботі декількох груп. Хід обговорення тем проектів відображався в спеціальних протоколах.
Після закінчення обговорення один з учасників кожної групи презентував свій проект. Після всіх презентацій робота над проектами завершилася визначенням плану дій.
«Відкритий простір» тривав без перерви 4 години. Одночасно працювало більше 50 громадян в 9-ти групах, які потім презентували 11 проектів .
Усі проекти, представлені на заході, спрямовані на ідентифікацію або «вирощування» бренду Павлограда, та передбачають розвиток:
— 1) міського простору,
— 2) міської інфраструктури,
— 3) сфери управління містом та регіоном,
— 4) культурного життя міста,
— 5) інформаційної політики.
Проекти, заявлені на заході «Відкритий простір»:
1. «Відродження історичної частини Павлограда»;
2. «Військове училище «Школа Юнкерів»;
3. «Логотип міста»;
4. «Павлоград об’єднає нації (наші люди в ООН»);
5. «Кінний і еко-туризм у м. Павлограді заснований на історичних міфах і легендах»;
6. «Благоустрій та озеленення міста Павлограда. Відродження міського парку. Створення проекту ландшафтного дизайну першотравневого парку міста»;
7. «Створення школи майбутніх архітекторів»;
8. «Проблема розваг в Павлограді: «Школа балету і танцю», «Картинг»;
9. «Рекрутинг молоді в м. Павлоград»;
10. «Популяризація сімейних цінностей — проект «Свято сім’ї» — «Щорічне свято сім’ї»;
11. «Місто знають по майстрам».
Технологія «відкритий простір» (Open Spaсe) – це креативний метод діалогу, дискусії в групах від 8 людей, який застосовується для стратегічного розвитку, пошуку рішень проблемних ситуацій, розвитку команд, для роботи в «групах за інтересам» і т.п. Цей метод активно використовується в усьому світі і є надзвичайно дієвим і доречним, коли мова йде про колективну діяльність.
Крім того, 30 травня та 19 червня 2013 проведені семінари у формі «круглого столу» з представниками промислових підприємств, суб’єктами підприємницької діяльності та депутатами міської ради, під час яких учасники ознайомилися з алгоритмом розробки маркетингової стратегії, призначенням брендингу міста.
Учасники круглих столів обмінялись думками, прийняли участь в експертному опитуванні щодо інвестиційного клімату та іміджу міста, а також визначили Місію міста Павлограда, в сенсі його призначення, та як складову бренду міста.
За результатом опитувань консультантом проекту МЕРМ Володимиром Проскурніним сформульована «Місія Павлограда – основні складові».
У рамках проекту погоджено, що «Місія міста — це причина виникнення, основне призначення і сенс його існування, сукупність унікальних історичних і сучасних особливостей і конкурентних переваг міста, які в місті вже є, і які громада хотіла б зберегти для подальшого розвитку міста, або отримати у свідомому процесі розвитку міста».
З метою здійснення аналізу ключових факторів Місії, створено редакційну групу в складі 6 осіб, якою було сформульовано 2 варіанта Місії.
В серпні відбулося чергове засідання Робочої групи. Метою засідання було ідентифікувати ключові ознаки іміджу міста, існуючого в середині міста та за його межами і бажаного іміджу міста. Сукупність ключових ознак іміджу міста визначає Місію міста. Робоча група за активної участі редакційної групи, сформулювали три проекти Місії міста, одна з яких надалі стане текстової основою майбутнього бренду міста:
1. «Павлоград — місто з цікавою історією і розвиненою міфологією, з збереженими традиціями купецької слави, місто військової та духовної доблесті. Столиця Західного Донбасу з унікальним творчим і промисловим потенціалом».
2. «Павлоград — тричі народжений град Павла , місто військової та духовної доблесті. Місто підприємців із збереженими традиціями купецької слави, з цікавою історією і розвиненою міфологією, з унікальним творчим потенціалом. Столиця Західного Донбасу ».
3. «Павлоград — тричі народжений град Павла , місто військової та духовної доблесті, місто підприємців з традиціями купецької слави, столиця Західного Донбасу, з унікальним творчим потенціалом, зручне місце для розвитку бізнес — комунікацій і високотехнологічної промисловості».
Обговорення варіантів Місії-Бачення міста Павлограда громадянами міста тривало до 2 вересня. На теперішній час сформульовано кінцевий варіант Місії-Бачення:
«Павлоград – тричі народжене місто Павла, місто військової та духовної доблесті, місто підприємців з традиціями купецької слави, столиця Західного Донбасу, з унікальним творчим потенціалом, зручне місце для розвитку бізнес-комунікацій і високотехнологічної промисловості».
В жовні 2013р. проведено анкетування школярів та їх батьків з метою проведення дослідження думки громади щодо сформульованого варіанту Місії-Бачення. Було розповсюджено 1000 анкет. Поширювалися анкети через школи для двох умовних вікових категорій:
• школярів 10 – 11 класів, тобто дітей віком 15 – 16 років – тих, хто за 1 – 2 роки вирішуватиме, чи залишитися жити в цьому місті або виїхати в краще місце;
• та батьків школярів, членів їхніх родин, віком 24 – 80 років – тих, хто живе в місті, працює й розвиває його.
Старшокласники заповнювали анкети самостійно на уроці. Відсоток повернення був максимально високим.
За результатами опитування громади було запропоновано декілька варіантів символів. Робочою групою буде розглянута можливість графічного відтворення таких СИМВОЛІВ в логотипі міста:
«Новый город на пересечении дорог, символ движения и преемственности. Свобода бизнес-деятельности, открытость для нового и перспектив, развитие, прогресс, потенциал молодёжи, достаток».
В листопаді відбулася творча дискусійна зустріч за технологією «Світове кафе (TheWorldCafe)» на тему: «Концепція бренду міста Павлограда», на якій були присутні консультанти проекту МЕРМ Володимир Проскурнін та Ірина Ковра.
Основна мета творчої зустрічі «Світове Кафе» — знайти кілька оригінальних ідей для формування Концепції бренду міста Павлограда. У результаті узагальнення основних ідей для концепції бренду: сформульовані основні особливості Павлограда, запропоновані віршовані форми для ідей слоганів і деякі графічні символи для логотипу бренду.
З метою створення маркетингової стратегії були проведені експертні дослідження нульового циклу «Павлоград в інформаційному просторі»; виконано внутрішній та зовнішній ситуаційний аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища.
Сукупні результати наведених досліджень підтвердили необхідність передбачити в межах маркетингової стратегії проекти щодо формування потужної якісної цілеспрямованої інформаційної політики міста у національному та світовому інформаційному просторі. З цією метою триває робота над створенням 3-мовного сайту Павлоград — інвестиційний (Pavlograd-invest.dp.ua), який матиме адаптований дизайн до різних розширень дисплея. Тобто, на смартфоні, планшеті, ноутбуці, і стаціонарному дисплеї сайт буде виглядати однаково коректно. Структура сайту може змінюватися і доповнюватися без обмежень та включає в себе: форму зворотного зв’язку та розділи сайту за категоріями з можливістю застосування будь-якої ієрархії розділів без обмеження кількості матеріалів, кожен з яких може містити текстову інформацію оформлену зображеннями. Розділи сайту включають в себе слідуючу інформацію:
• Інформація про м.Павлоград;
• «Дорожня карта інвестора»
• Інформація щодо промислових підприємств міста;
• Інформація щодо вільних земельних ділянок,
• Перелік нерухомого майна (приміщень,будівель), яке перебуває у комунальній власності та підлягає продажу або може бути передане в оренду,
• Генеральний план міста та інформацію про регулювання містобудівної діяльності в міст,
• Готелі та туризм міста.
Сайт матиме три мовні версії. Окремо фотогалерея з переходом на розділ до якого вона належить.
Сьогодні можна сказати, що етапи впровадження демонстраційного проекту в місті проходять активно, із залученням громадськості міста, депутатів, населення, молоді та всіх зацікавлених осіб.
Реалізація демонстраційного проекту допоможе місту розробити маркетингову стратегію залучення інвестицій в економіку, створити з урахуванням міської ідентичності бренд і бренд-бук міста, провести промоційну кампанію і зробити місто відомим і цікавим для світової громадськості. Це дозволить провести диверсифікацію економіки, створити нові робочі місця, створити передумови для поліпшення бізнес-клімату міста.
Начальник відділу з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики Л.І. Дендеберя