Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення Павлоградської міської ради
«Про внесення змін до деяких рішень Павлоградської
міської ради щодо місцевих податків і зборів»
Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11.09.2003 року № 1160-ІУ та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308.
1. Визначення проблеми
Законами України від 07 липня 2011 року № 3609-УІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України», від 24.05.2012 року № 4834-УІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкових норм» та від 27.03.2014 року № 1166 «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» внесені зміни до розділу ХІІ «Місцеві податки і збори» Податкового кодексу України.
У зв’язку з внесенням змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) змінено порядок сплати збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору, доповнений перелік осіб, які не можуть бути платниками туристичного збору, по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, змінена база оподаткування та розширено перелік платників, яким міська рада може встановлювати пільги зі сплати податку.
2. Цілі регулювання
Метою прийняття Павлоградської міською радою даного рішення є:
1) упорядкування на території міста Павлоград порядку сплати туристичного збору, збору за місця для паркування транспортних засобів, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної, відповідно до вимог Податкового кодексу України.
2) відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням місцевих податків і зборів;
3) сприяння ефективній роботі суб’єктів господарювання.
3. Альтернативні способи досягнення цілей
Альтернативи вирішення проблеми:
— пропозиція відмови від введення в дію запропонованого акта;
— прийняття міською радою рішення «Про внесення змін до деяких рішень Павлоградської міської ради щодо місцевих податків і зборів»
Відмова від введення в дію запропонованого регуляторного акту призведе до виникнення непорозумінь між платниками податків та органами державної податкової служби щодо порядку справляння місцевих податків і зборів у місті Павлоград, одночасно з цим не буде забезпечено виконання вимог Податкового кодексу України.
Друга альтернатива введення в дію запропонованого регуляторного акту є єдиним шляхом досягнення встановлених цілей.
Перевага обраного виду правового регулювання ґрунтується на загальнообов’язковості рішень міської ради для виконання на території міста Павлоград, що передбачено статтею 144 Конституції України та статтею 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми.
4. Механізми розв’язання проблеми
Згідно зі статтею 12 Податкового кодексу України передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів на певній території, в межах визначених повноважень, приймають сільські, селищні, міські ради.
Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього Аналізу, повинно здійснюватися шляхом прийняття рішення Павлоградської міської ради ради «Про внесення змін до деяких рішень Павлоградської міської ради щодо місцевих податків і зборів» з дотриманням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
Розробка проекту рішення Павлоградської міської ради «Про внесення змін до деяких рішень Павлоградської міської ради щодо місцевих податків і зборів» здійснювалась за принципами: доцільності, адекватності, прозорості, ефективності, передбачуваності, збалансованості.
Регуляторним актом пропонується внести зміни у додаток 2 «Положення про збір за місця для паркування транспортних засобів на території м. Павлограда» рішення міської ради від 29.03.2011 року №118-6/УІ «Про затвердження тимчасових Правил паркування транспортних засобів в м. Павлограді та Положення про збір для паркування транспортних засобів на території м. Павлограда», додаток «Положення про туристичний збір» рішення міської ради від 29.03.2011 року №130-6/УІ «Про затвердження Положення про туристичний збір», додаток «Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» рішення міської ради від 12.12.2013 року № 1101/39-УІ «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», які визначають порядок їх справляння на території міста Павлоград.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Прийняття цього регуляторного акта забезпечить належне справляння місцевих податків і зборів в місті Павлоград та надходження зазначених платежів до бюджету міста в прогнозованих обсягах.
Прийняття зазначеного регуляторного акту сприятиме уникненню колізій в законодавстві та попередженню виникнення конфліктних ситуацій між органами державної податкової служби та платниками збору.
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори, як:
неналежне справляння та сплата місцевих податків і зборів суб’єктами господарювання;
зміна діючого законодавства.
Позитивним фактором є упорядкування механізму сплати окремих місцевих податків і зборів на території міста Павлоград відповідно до норм чинного законодавства.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.
Дія зазначеного регуляторного акта поширюється на суб’єктів господарювання, фізичних осіб та органи місцевого самоврядування.
Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія цього акта, наведена таблиця аналізу вигод та витрат.
Аналіз вигод та витрат
Вигоди |
Витрати |
Сфера інтересів місцевої влади |
|
Приведення нормативно-правових актів Павлоградської міської ради у відповідність до вимог чинного законодавства.
Чіткість регулювання прав та обов’язків між платниками зборів, податковими агентами, які здійснюють справляння зборів, і Павлоградською міською радою. |
Витрати, пов’язані з публікацією та виконанням заходів щодо відстеження результативності даного регуляторного акту
|
Сфера інтересів суб’єктів господарювання |
|
Усунення розбіжностей між нормативно-правовими актами Павлоградської міської ради та Податковим кодексом України |
Сплата туристичного збору, збору за місця для паркування транспортних засобів, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у встановленому обсязі |
Сфера інтересів громади (громадян) |
|
Поліпшення міської інфраструктури за рахунок коштів, які будуть надходити до міського бюджету від сплати туристичного збору, збору за місця для паркування транспортних засобів, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. | Відсутні |
7. Термін дії регуляторного акта
Рішення Павлоградської міської ради «Про внесення змін до деяких рішень Павлоградської міської ради щодо місцевих податків і зборів» є регуляторним нормативно-правовим актом, який діє на широке коло осіб – суб’єктів господарювання та фізичних осіб – платників місцевих податків і зборів, є загальнообов’язковим до застосування на території міста Павлоград, та строк дії якого не обмежено конкретним періодом.
У разі внесення змін до Податкового кодексу України в частині справляння місцевих податків і зборів відповідні зміни будуть внесені до цього регуляторного акта.
8. Показники результативності регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі загальні показники:
— динаміка кількості платників (в розрізі місцевих податків і зборів)
— обсяги надходжень відповідних місцевих податків і зборів до бюджету міста.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, за умови його чинності. Відстеження результативності здійснюватимуться на основі офіційних даних Західно-Донбаської об’єднаної державної податкової інспекцієї, управління державного казначейської служби у м. Павлограді, тощо.
Заступник міського голови
з питань діяльності виконавчих
органів ради В.М.Тихонов