На виконання ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та згідно постанови КМУ від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», здійснено повторне базове відстеження результативності регуляторного акта з метою оцінки стану суспільних відносин.
1.Вид та назва регуляторного акта:
Рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради від 26.08.2008 № 1070 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій ПП «К-П-1».
2. Назва виконавця заходів з відстеження:
ПП «К-П-1» спільно з відділом з економічних питань Павлоградської міської ради.
3. Цілі прийняття акта:
Основні цілі прийняття регуляторного акта є:
— упорядкування правовідносин, що виникають між виконавцями та споживачами у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг;
— створення умов для якісного та безперебійного надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій;
— удосконалення системи управління у сфері поводження з утримання будинків та прибудинкових споруд через запровадження договірних відносин між споживачами і виконавцями послуг;
— недопущення подальшої руйнації житлового фонду;
— забезпечення беззбитковості діяльності ПП «К-П-1» шляхом приведення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій у відповідність до рівня економічно обґрунтованих витрат.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.10.09 року по 01.11.09 р.
5. Тип відстеження: базове.
6. Методи одержання результатів відстеження:
Відстеження здійснювалося на основі статистичних даних (результати аналізу фінансово-господарської діяльності ПП «К-П-1»).
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних:
Результати відстеження одержані методом аналізу основних показників фінансово-господарської діяльності приватного підприємства «К-П-1» за IV квартал 2008 року та I,II і III квартала 2009 року, а саме:
8.Кількісні та якісні значення показників результативності:
Дослідження полягає у вивченні фінансово-економічних показників роботи приватного підприємства «К-П-1».
Порівняльний аналіз кількісних показників:
№ п/п | Найменування показників | IV кв.
2008 |
I кв.
2009 |
Відх-ня
%, 2008 1кв. 2009
|
II кв.
2009 |
Відх-
ня %, 2008 2кв. 2009 |
III кв.
2009 |
Відх-
ня %, 2008 3кв. 2009 |
1. | Обсяг виробленої продук ції (товарів, робіт, послуг), тис.грн. | 560,0 | 537,1 | -4,0 | 540,7 | -3,4 | 543,4 | -2,9 |
2. | Дохід (виручка) від реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг), тис.грн., у т.ч. | 595,9 | 533,2 | -10,5 | 552,7 | -7,2 | 582,6 | -2,2 |
за основними видами діяльності | 559,9 | 450,4 | -19,6 | 467,1 | -16,6 | 554,1 | -1,0 | |
доходи від інших видів діяльності | 36 | 82,8 | 130,0 | 85,6 | 137,8 | 28,5 | -20,8 | |
3. | Дебіторська заборгованість, тис.грн. | 563,3 | 486,9 | -13,5 | 596,3 | 5,8 | 450,1 | -20,7 |
4. | Обігові кошти на кінець звітного періоду, тис.грн. | 1,8 | 1,1 | -0,7 | 14,2 | 12,4 | 46,2 | 44,4 |
5. | Середньоспискова чисельність працюючих,чоловік | 42 | 44 | 2,0 | 43 | -1 | 44 | 2 |
6. | Фонд заробітної плати, тис.грн. | 206,2 | 205,8 | -0,2 | 198,8 | -3,5 | 201,5 | -2,3 |
7. | Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника, грн. |
1636,5 |
1559 |
-4,7 |
1541 |
-5,8 |
1526 |
-6,7 |
Порівняльний аналіз кількісних показників:
Найменування показників | Один. виміру | 2008 | 2009 | Відхилення 2009 до 2008 | |
— , + | % | ||||
Загальна площа житлових будинків, в т.ч. нежитлових приміщень | кв.м
|
224911,8 | 211128,1 | 13783,7 | -6,53 |
Загальна кількість житлових будинків | шт. | 133 | 133 | 0 | 0 |
Кількість споживачів послуг(населення) | чол. | 8589 | 8542 | 47 | -0,55 |
Загальна сума заборгованості населення | тис.грн. | 599,4 | 755,1 | 155,7 | 20,62 |
Якісними показниками даного нормативно-правового акта є :
Порівняльний аналіз якісних показників:
№ п/п | Найменування показників | Один. виміру | IV кв.
2008 |
I кв.
2009 |
Відх-ня,+-
2008 1кв. 2009 |
II кв.
2009 |
Відх-
ня,+-2008 2кв. 2009 |
III кв.
2009 |
Відх-
ня,+-2008 3кв. 2009 |
1. | Скарги населення | шт. | 20 | 27 | 7 | 11 | -9 | 7 | 13 |
Утримання житлових будинків і прибудинкових територій, які обслуговує приватне підприємство «К-П-1», відбувається за рахунок коштів сплачених споживачами послуг — населенням.
За період дії затвердженого тарифу у підприємства відсутня заборгованість до бюджетів усіх рівнів, до Пенсійного фонду та до інших державних фондів. Але підприємство в повному обсязі не може розраховуватися за отримані товари, роботи, послуги стороннім організаціям(за електроенергію та за послуги з вивезення та розміщенням твердих побутових відходів, які є складовою тарифу). Заборгованість за використані енергоносії призвело до відключення з боку енергопостачальних організацій освітлення сходових клітин у будинках. Значно зросла заборгованість населення (20,62%).
Кількість скарг не являється показником неякісного надання послуг підприємством. Скарги населення в 1 кварталі 2009 року збільшились в порівняні з 2008 року на 7 шт., це свідчить про те, що в підприємства недостатньо коштів для ремонту крівлі будинків всього житлового фонду одразу, але не дивлячись на те, що збільшилась неплатоспроможність населення підприємство знаходить можливість виходити зі скрутного становища, що свідчить зменшення скарг в 3 кварталі 2009 року.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
На основі вищевказаного слід зазначити, що має місце ризик впливу зовнішніх чинників на дію даного акту, таких як:
За період дії діючого тарифу відбулися зміни в законодавстві:вступила в дію нова постанова Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», в якій передбачено рентабельність, також виконавчим комітетом Павлоградської міської ради прийнято рішення від 29.07.2009 №779 «Про виведення послуги з вивезення побутових відходів з тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій як окрему комунальну послугу у м. Павлограді».
За результатами такої оцінки можна зробити такі висновки :
Діючий регуляторний акт має недостатній рівень досягнення визначених цілей, окремі його положення реалізуються неефективно. Зміни чинного законодавства не дозволяють коригувати його та вносити зміни та доповнення. Необхідно розробити та прийняти новий регуляторний акт, який дасть можливість привести до економічно обґрунтованого рівня витрат тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкової території та затвердити рентабельність. Вищевказані заходи разом із майже повною проплатою послуг споживачами позитивно вплинуть на фінансові результати роботи підприємства, що в свою чергу дозволить надавати споживачам повний комплекс послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій на якісному та сучасному рівні.
Міський голова В.Ю.Куклін