Ярослав Шашенков: Протягом минулого року було зменшено кількість судових справ за участі органів ДФС
Протягом 2016 року кількість судових справ за участі органів ДФС зменшилась на 42,1 тис., або на 33% порівняно з 2015 роком. Про це повідомив директор Регуляторно-правового департаменту ДФС Ярослав Шашенков.
За його словами, сума по цих судових справах збільшилась на 1,5 млрд.грн., або на 0,7%.
«Із загальної кількості судових справ, що протягом минулого року перебували на розгляді в судах різних інстанцій, одну з ключових категорій становили справи за позовами платників до органів ДФС про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень. За 2016 рік на розгляді у судах перебувало 44,8 тис. таких справ на загальну суму 164,2 млрд. грн.», — розповів Ярослав Шашенков.
Із зазначеної кількості справ судами вже розглянуто 11,1 тис. справ вказаної категорії на загальну суму 46,8 млрд. грн. З них на користь органів ДФС вирішено 4 тис. справ на суму 24,5 млрд. гривень.
У цілому, за результатами розгляду судових справ на користь органів ДФС (у т.ч. у попередньому періоді) у 2016 року (станом на 01.01.2017) до бюджету вже надійшло 2,9 млрд. гривень.
Зменшилась на 2% порівняно з 2015 роком і кількість судових спорів, пов’язаних з оскарженням рішень митниць ДФС, прийнятих у зв’язку зі здійсненням митного контролю та оформленням.
Так, станом на 1 січня 2017 року, на розгляді у судах перебувало 5,9 тис. таких справ на загальну суму 2,6 млрд. гривень. Розглянуто 2,4 тис. справ на суму 751,8 млн. грн., з них на користь митниць ДФС вирішено 769 справ на суму 340,2 млн. грн. Решта справ знаходиться на розгляді – рішення не прийняті.
Яким чином подають звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску та сплачують єдиний внесок ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, у разі припинення діяльності?
Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до підпунктів 4 та 5 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платники єдиного податку, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
У разі припинення діяльності ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати самі за себе звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок №435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п.8 розділу ІІІ Порядку №435).
Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає у день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно.
Крім цього, зняття з обліку ФОП, у тому числі ФОП – платників єдиного податку, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.
У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП та особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, така особа користуються правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску у частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.
За порушення норм Закону №2464 платники єдиного внеску несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до статей 25 та 26 Закону №2464 та ст.165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х зі змінами та доповненнями.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 301.04.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Платники Дніпропетровщини спрямували на підтримку української армії понад 1,25 мільярда гривень
Саме стільки військового збору надійшло до державного бюд- жету від платників Дніпро- петровської області впродовж 2016 року. Це перевищує фактичні показники 2015 року на 158,5 млн. грн., або на 14,5 відсотків.
Зокрема, за грудень минулого року надходження військового збору склали 137,4 млн. грн., що на 11,2 млн. грн., або майже на 9 відсотків більше, ніж у грудні 2015 року.
Нагадуємо, ставка для обчислення військового збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи, як в Україні, так і за її межами, фізичні особи — нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.
На Дніпропетровщині відзначено День Соборності України
Відразу в декількох святкових заходах прийняли участь керівництво Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в святковий для України день – День Соборності. В день підписання акту Злуки Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки.
Зранку, 22 січня, у місті Дніпро відбулася святкова церемонія покладання квітів до підніжжя пам’ятника Тарасу Шевченку.
А вже вдень, на Соборній площі Дніпра, святково відкрито пам’ятний знак, що ввібрав в себе і історію України і її сьогодення, і навіть майбутнє – Хрест єдності українських земель.
Пам’ятний Хрест у Дніпрі з’явився завдяки народному депутату України Андрію Денисенко і саме його подякував за чудовий подарунок місту міський голова Борис Філатов.
Завершилося свято у Дніпрі святковим маршем військових Дніпропетровщини та виступом Олега Скрипки з сучасною версією пісні «Зродились ми великої години».
Звіт про контрольовані операції: зміни – 2017
Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що пунктом 11 розділу І Закону України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статті 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яка регламентує правила застосування трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ).
Зокрема, зазнала змін гранична дата подання звіту про контрольовані операції, а саме: гранична дата подання звіту про контрольовані операції перенесена з 1 травня на 1 жовтня року, що настає за звітним (п.п.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПКУ).
Розширено перелік обов’язкової до зазначення у документації інформації. Так, до вже існуючого переліку інформації слід буде додатково подати:
• інформацію про осіб, яким платник податків надає місцеві управлінські звіти (назва держави, на території якої такі особи утримують свої головні офіси);
• опис структури управління платника податків, схема його організаційної структури (раніше мова йшла про опис структури групи);
• опис діяльності та стратегії ділової активності, що провадиться платником податків, зокрема, економічні умови діяльності, аналіз відповідних ринків товарів (робіт, послуг), на яких проводить свою діяльність платник податків, основні конкуренти;
• відомості про участь платника податків у реструктуризації бізнесу або передачі нематеріальних активів у звітному або попередньому році з поясненням аспектів цих операцій, що вплинули або впливають на діяльність платника податків;
• копії відповідних договорів (контрактів), якими супроводжується контрольована операція (раніше було достатньо опису такої операції).
У разі, якщо стороною контрольованої операції здійснюється постачання (продаж) товарів, робіт, послуг за контрольованими операціями декільком особам, і для цілей встановлення відповідності умов принципу «витягнутої руки» здійснюється порівняння показника рентабельності такого постачальника, в такому разі документація має містити опис алгоритму розподілу витрат постачальника, понесених для здійснення таких операцій, які враховуються під час розрахунку показника рентабельності. Такий опис має містити інформацію про економічне обґрунтування вибору алгоритму розподілу витрат, методику його застосування, а також фактичний розрахунок, здійснений відповідно до обраної методики.