проекту рішення Павлоградської міської ради
«Про затвердження Положення
про конкурсний відбір виконавця земельних торгів»
Регуляторний орган – Павлоградська міська рада
Розробник – Відділ земельно-ринкових відносин Павлоградської міської ради
У процесі підготування аналізу регуляторного впливу було здійснено наступне:
1. Визначення проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом регулювання
Відповідно до вимог Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об’єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими ломи на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених Земельним кодексом.
Проведення земельних торгів здійснюється виконавцем земельних торгів яким є суб’єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення.
У зв’язку з тим, що діючими нормативними актами не передбачено процедуру конкурсного визначення виконавця земельних торгів, виникає потреба у проведені відповідного регулювання.
Відділом земельно-ринкових відносин Павлоградської міської ради відповідно підготовлено проект рішення міської ради «Про затвердження Положення про конкурсний відбір виконавця земельних торгів».
Метою даного проекту рішення є визначення механізму проведення конкурсного відбору виконавця земельних торгів.
2. Визначення цілі регулювання регуляторного акта
Ціллю прийняття Павлоградською міською радою даного регуляторного акту є детальне регламентування механізму проведення конкурсного відбору виконавця земельних торгів, що дасть можливість запобігти можливим проблемам з цього питання, збалансувати інтереси суб’єктів господарської діяльності, населення, органів влади.
Продаж земельних ділянок (або прав на них) з аукціону, які розташовані на території міста Павлоград має велике значення для розвитку інфраструктури міста та наповнення місцевого бюджету, тому вимагається:
— розвиток конкуренції, недопущення монополізму у сфері даної діяльності;
— досягнення прозорості відбору виконавця земельних торгів з продажу земельних ділянок (або прав на них);
— підвищення якості робіт, що будуть виконуватися тощо.
Прийняття сесією Павлоградської міської ради регуляторного акту дасть можливість досягнути поставленої цілі у найбільш короткий термін, з найменшими витратами, з урахуванням особливості роботи міської ради та її виконавчих органів.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Альтернативою запропонованому регуляторному акту є очікування та збереження існуючого стану до прийняття такого механізму на законодавчому рівні, що займе певний час.
Відповідно до Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення проблеми належить до компетенції органів місцевого самоврядування і не може бути вирішене за допомогою ринкових механізмів.
Прийняття міською радою рішення «Про затвердження Положення про конкурсний відбір виконавця земельних торгів» дасть можливість вирішити визначені проблеми в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Для розв’язання проблеми пропонується прийняти цей регуляторний акт «Про затвердження Положення про конкурсний відбір виконавця земельних торгів».
Дане рішення підлягає оприлюдненню і лише після цього набуде чинності. Додаткового фінансування виконання запропонованого регуляторного акту не потрібно.
5. Можливість досягнення визначення цілей у разі прийняття регуляторго акта
Прийняття цього регуляторного акту надасть можливість та призведе до вдосконалення інфраструктури ринку земель та його прозорості, сприятиме ціноутворенню на ринку, залученню додаткових коштів до місцевого бюджету та забезпечення ефективного використання землі, надання свободи суб’єктам підприємницької діяльності в виборі земельних ділянок .
6. Очікувані результати від прийняття запропонованого регуляторного акта
Очікувані позитивні моменти:
— недопущення монополізації проведення земельних торгів,
— прозорість дій органів влади.
7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта
Термін дії регуляторного акту – до законодавчого врегулювання процедури визначення виконавця земельних торгів.
8. Показники результативності регуляторного акта
метою відстеження результативності цього регуляторного акту визначено наступні показники результативності:
— кількість заяв наданих на прийняття участі у конкурсі;
— кількість проведених аукціонів.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
У зв’язку з тим, що для визначення значень показників результативності даного регуляторного акту необхідно використовувати виключно статистичні дані, базове відстеження результативності буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акту.
Повторне відстеження планується здійснити через рік, після набуття чинності регуляторного акту, за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження має бути здійснено раз на три роки після повторного відстеження, якщо не буде прийнято відповідного акту на законодавчому рівні.
Начальник відділу
земельно-ринкових відносин О.М.Орист