Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до ст. 4,8 Закону України «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. №308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту”
Назва регуляторного акта: рішення Павлоградської міської ради “Про затвердження Методики розрахунку та пропорції розподілу плати за оренду комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда”.
Розробник документа: фонд комунального майна Павлоградської міської ради.
1. Проблема, яку передбачається вирішити шляхом державного регулювання.
Проблема є актуальною, оскільки діючі рішення Павлоградської міської ради від 17.06.2003 р. №182-9/ХХІV “Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда”, від 05.08.2003р. №212-10/ХХІV “Про ставки оренди”, від 18.07.2006р. №55-3/V “Про внесення змін до рішення від 17.06.2003р. №182-9/ХХІV” не в повному обсязі враховують вимоги чинного законодавства.
Відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», у зв’язку з внесенням змін та доповнень до Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95 № 786, Методики оцінки вартості об”єктів оренди, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1995р. №629, виникла необхідність затвердження Методики
розрахунку та пропорції розподілу плати за оренду комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда, якою затверджуються пропорції розподілу надходжень за орендну плату між балансоутримувачем та міським бюджетом, удосконалюється застосування орендних ставок за використання нерухомого комунального майна.
2. Цілі державного регулювання
Підвищення прозорості і відкритості процедури розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, упорядкування процесу розрахунку, пропорції розподілу орендної плати між балансоутримувачами та
місцевим бюджетом, підвищення ефективності використання комунального майна, поповнення міського бюджету.
3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей
Оскільки Законом України “Про оренду державного та комунального майна” визначено, що методика розрахунку орендної плати та пропорції її
розподілу для об”єктів комунальної власності визначається на тих же самих методологічних засадах, як і для об”єктів державної власності, а зазначені питання вирішуються виключно органами місцевого самоврядування,
альтернативних способів вирішення цих питань чинним законодавством не передбачено. Прийнятними альтернативними варіантами можуть бути лише
варіанти, що передбачають різний ступінь підвищення орендних ставок, які
можуть бути запропоновані у процесі одержання зауважень та пропозицій.
4. Механізм, який пропонується для розв”язання проблеми
Вказану вище проблему пропонується розв”язати шляхом прийняття рішення Павлоградської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку та пропорції розподілу плати за оренду комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда», яким пропонується затвердити:
методику розрахунку орендної плати;
пропорції розподілу орендної плати за оренду окремого індивідуально визначеного майна між балансоутримувачем та місцевим бюджетом;
внесені зміни до цільового призначення використання нерухомого майна та орендні ставки.
5. Обгрунтування можливості досягнення мети
Фактором, що негативно вплине на досягнення мети, може бути лише прийняття регуляторних актів вищого рівня, які обмежать або унеможливлять дію регуляторного акту, що аналізується.
6.Очікувані результати прийняття акту
Позитивний – підвищення надходжень від оренди комунального майна до міського бюджету.
Негативний – збільшення витрат на оренду суб”єктами господарювання.
7. Строк дії регуляторного акту
Строк дії регуляторного акту не обмежується.
8. Показники результативності акту
1. Надходження орендної плати:
— до міського бюджету;
— на поповнення обігових коштів балансоутримувачів об”єктів оренди.
2. Кількість суб”єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акту.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності
1. Базове відстеження результативності акту – станом на 1 число кварталу, у якому він буде прийнятий. Повторне відстеження – через 1 календарний рік після прийняття регуляторного акту.
2. Вид даних – статистичні, а також дані, одержані методом опитувань, аналізу документів.
3. Для відстеження результативності залучається фонд комунального майна Павлоградської міської ради.