ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
25.01. 2012 р. № 24
Про стан роботи щодо організації
об‘єднань співвласників
багатоквартирних будинків
Згідно п. 3 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2010-2014 рр., Закону України „Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків”, постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 р. № 1521 “Про реалізацію Закону України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку“ за результатами роботи щодо створення об‘єднань співвласників багатоквартирних будинків в житловому фонді м.Павлоград, удосконалення системи самоорганізації населення, управління у сфері утримання житлового фонду виконком Павлоградської міської ради зазначає, що управлінням комунального господарства та будівництва сумісно з відділом з питань регіональної політики Павлоградської міської ради проводиться робота по реалізації таких важливих напрямів реформування житлового господарства, як створення ефективного власника багатоквартирного будинку та розвиток конкурентного середовища на ринку послуг з утримання житлового фонду.
Існуюча система обслуговування житла, у якій житлово-експлуатаційна організація одночасно виступає у ролі замовника та виконавця робіт з обслуговування та утримання житлових будинків, стала неефективною і не може забезпечити вимог мешканців щодо повноти та якості житлових послуг.
Створення ОСББ – це також реальний спосіб зменшення затрат по сплаті за житлово-комунальні послуги, так як основною перевагою об’єднання є те, що всі надходження залишаються в його розпорядженні і направляються на утримання будинку та прибудинкової території.
Основні проблеми, що стримують розвиток та ефективну діяльність об’єднань співвласників:
— небажання взяття будинків на власне обслуговування через зношеність та застарілість житлового фонду. Очікування проведення хоча б часткового капітального ремонту міською владою відповідно до ст. 24 Закону України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку“;
— ускладнена та фінансово-затратна процедура передачі у спільну сумісну власність об’єднання прибудинкової земельної ділянки;
— відсутність (або наявність неповного комплекту) технічної документації на будинок;
— відсутність центрів професійної підготовки для керівників існуючих ОСББ та ініціативних груп.
— можливі труднощі в організації роботи об’єднання після взяття на свій баланс будинку, при переукладанні угод на комунальні послуги з виробниками комунальних послуг.
Починаючи з 2006 року фінансова допомога на проведення капітальних ремонтів з бюджетів всіх рівнів склала більше 7,0 млн. грн., в тому числі на капітальний ремонт покрівель – 4,6 млн. грн.., мереж опалення – 1,1 млн. грн., ліфтів – 698 тис. грн., встановлення приладів обліку тепла і води – 473,0 тис. грн. Фінансування за роками становить: 2006 р. – 650 тис. грн., 2007 р. –2,9 млн. грн., 2008 – 32, тис. грн., 2009 р. – 579,0 тис. грн. В 2010 році виконано капітальний ремонт 16 покрівель та 16 ліфтів, виключно за рахунок державного бюджету склала 1,6 млн.грн. та 1,0 млн.грн. відповідно. В 2011 році місто взяло участь в реалізації пілотних проектів Мінрегіонбуду — виконано капітальний ремонт покрівель на 2-х житлових будинках з використанням енергозберігаючих технологій напиленням теплогідроізоляційного покриття «ІЗОФАРМ УТГІ» вартістю 532,2 тис.грн. Вперше за останні роки забезпечувалося співфінансування ОСББ у розмірі 88,7 тис.грн.
На виконання рішення виконавчого комітету від 02.11.2011 р. № 900 «Про проведення конкурсу серед об»єднань співвласників багатоквартирних будинків» виконавчим комітетом проведено конкурс-огляд серед житлових будинків ОСББ.
За результатами конкурсу були визначені переможці, які нагороджені грамотами та цінними подарунками.
Однією з причин зниження активності населення в частині самоорганізації населення та створення ОСББ, є також упущення в організаційному плану з боку управління комунального господарства та будівництва в питаннях недостатнього бюджетного фінансування капітальних ремонтів, а відділу регіональної політики – в питаннях недостатнього рівня висвітлення в засобах масової інформації позитивного досвіду роботи об’єднань, кількості проведених зустрічей з керівництвом міста та підприємствами – надавачами комунальних послуг.
Проаналізувавши роботи структурних підрозділів, виконавчий комітет Павлоградської міської ради з метою отримання державної фінансової допомоги в 2012 році надав відповідні доручення, згідно з яким розроблені проекти на проведення робіт по капітальному ремонту об’єднань співвласників на 12-ти покрівлях, що становить 30% від потреби, 2-х системах центрального опалення – 3%, 1-го ліфту – 100%, влаштування 46-ти приладів обліку теплової енергії та 47-ми приладів обліку холодного водопостачання – також 100%.
Крім того, на сьогодні гостро стоїть питання сприяння громадської активності з боку органів місцевого самоврядування.
Так, Дніпропетровською обласною радою 27.12.2011 р. прийнято обласну програму сприяння громадській активності у розвитку територій
на 2012-2016 рр., згідно з якою функції щодо координації громадської активності виконують асоціація органів місцевого самоврядування, обласне управління внутрішньої політики сумісно з міськими та районними радами.
Програмою було передбачено виконання таких заходів як сприяння проведенню організаційно-установчої роботи щодо створення ОСББ, проведення роз’яснювальної роботи, допомога у проведенні зборів та залучення об’єднань до впровадження місцевого досвіду розвитку органів самоорганізації населення.
Для забезпечення виконання основних завдань Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства м.Павлограда на 2010-2014 рр. в частині запровадження інституту ефективного власника житлового фонду виконком Павлоградської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію щодо організації роботи по створенню об‘єднань співвласників багатоквартирних житлових будинках прийняти до відома.
2. Управлінням комунального господарства та будівництва (Разводов) сумісно з відділу з питань регіональної політики (Рєзніков):
2.1. до 01.03.2012 р. надати до управління житлово-комунального господарства Дніпропетровської ОДА проектну документацію для формування переліку об’єктів, на які у 2012 році планується спрямувати кошти державного бюджету для здійснення заходів з капітального ремонту житлових будинків, в яких створені об’єднання співвласників багатоквартирних будинків.
2.2. до 01.07.2012 р. розробити та винести на розгляд міської ради Програму підтримки, в якій планується передбачити надання ОСББ фінансової допомоги у виконанні робіт з першого капітального ремонту будинку, що може реалізуватися з виділенням коштів з державного і місцевого бюджетів;
2.3. при формуванні переліків для фінансування капітальних ремонтів перевагу надавати об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків.
2.4. активізувати роз’яснювальну роботу серед населення щодо необхідності створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та забезпечити постійне висвітлення у засобах масової інформації про переваги та необхідність створення ОСББ
2.5. забезпечити постійні консультації серед будинкових комітетів, старших по будинку, активних мешканців міста з питань створення та діяльності об’єднань, а також висвітлення інформації про переваги та необхідність створення ОСББ у засобах масової інформації.
3. Відділу залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики (Дендеберя) сприяти у підготовці проектів на отримання можливих міжнародних грантів, кредитів, а також залучення ОСББ до участі у всеукраїнських і міжнародних програмах підтримки громадської активності.
4. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника управління комунального господарства та будівництва Разводова В.В., контроль — на першого заступника міського голови Вершину А.О.
Міський голова І.С.Метелиця