Основним завданням архівного відділу Павлоградської міської ради є вирішення питання щодо збирання, зберігання та використання архівних документів, які є власністю держави та Павлоградської територіальної громади. Архівні фонди постійно поповнюються.
Документи, які зберігаються в архіві, охоплюють період з 1943 року і до сьогодні. Станом на 01.01.2018 року налічується 311 фондів, що складає 19337 справ. Джерелами комплектування архіву є виконавчі органи Павлоградської міської ради, а також підприємства, установи і організації міста.
Відділ виконує функції по обліку, зберіганню та використанню документів з кадрових питань (особового складу) ліквідованих підприємств, установ, закладів та організацій міста. Відомості з цих документів використовуються при підготовці довідок громадянам про підтвердження стажу роботи та заробітну плату за періоди їх роботи. Перелік ліквідованих підприємств, організацій установ, які надали документи з особового складу для зберігання в архіві міста, розміщено на офіційному сайті Павлоградської міської ради, який щороку оновлюється (сторінка архівного відділу).
Останнім часом, у зв’язку зі змінами в законодавстві, зростає попит суспільства на інформацію, якою володіє архів. Так, з проведенням Пенсійної реформи, значно збільшилась кількість звернень громадян щодо отримання довідок про заробітну плату за період роботи на підприємствах міста для перерахунку пенсій. Протягом 2017 року до відділу надійшло 1462 запити від громадян та суб’єктів господарювання щодо отримання довідок соціально-правового характеру, що на 25 % більше ніж у 2016 році.
Крім цього, до відділу звертаються громадяни за допомогою щодо пошуку необхідних рішень Павлоградської міської ради та її виконкому з різних питань. Наприклад, у минулому році відвідувачам було надано до перегляду 307 справ. Тематика пошуку всебічна, в основному це рішення стосовно питань приватизації землі і будівель, встановлення опіки та всиновлення, про визнання права власності на нерухоме майно, про затвердження актів вводу в експлуатацію будівель, присвоєння або упорядкування адреси, та інше.
Щороку до визначних подій відділом створюються інформаційні стенди. 2017 рік відзначено кількома ювілейними датами, з приводу яких підготовлено інформаційні стенди з використанням документів і фотоматеріалів, присвячених історичним подіям із проголошення незалежності України у 1917 році та до 100-річчя створення системи архівних установ.
Також архівним відділом на договірних засадах надається методична допомога суб’єктам господарювання всіх форм власності при проведенні експертизи цінності документів та здійснюється їх науково-технічне опрацювання: складання описів на документи з кадрових питань, актів про вилучення для знищення документів, не віднесених до Національного архівного фонду. В майбутньому ці заходи при ліквідації підприємств, організацій та установ полегшать процес передачі документів з кадрових питань до архіву, що забезпечить громадянам отримання довідок про трудовий стаж та нарахування заробітної плати для звернення до територіального органу Пенсійного фонду.
Начальник архівного відділу
Павлоградської міської ради Л.В. Малюкова