Архівний відділ Павлоградської міської ради є одним із структурних підрозділів Павлоградської міської ради, підпорядковується її виконавчому комітету та міському голові, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади у галузі архівної справи і діловодства також підконтрольний державному архіву області, фінансується з міського бюджету.
Головними завданнями архівного відділу є комплектування, зберігання та використання документів, які належать до Національного архівного Фонду України. Протягом усього періоду своєї діяльності архівний відділ працює над виконанням цих завдань. Упорядковано і прийнято на зберігання документи постійного строку зберігання Павлоградської міської ради та її виконавчого комітету, відділів міської ради, закладів освіти, статистики, профспілкових організацій, підприємств міста, а також з особового складу ліквідованих підприємств.
Станом на 1 січня 2013 року в архівному відділі зберігається 285 фондів і 17200 одиниць зберігання, з них — 7451 справа постійного строку зберігання, 9749 справ з особового складу. Дані документи охоплюють період з 1943 року по 2011 рік та висвітлюють діяльність органів місцевого самоврядування та інших установ, організацій і підприємств міста.
Протягом 2012 року до відділу звернулось 1118 громадян з запитами з питань приватизації землі і будівель, встановлення опіки, встановлення загального стажу роботи, пільгового стажу роботи, виправлення в трудових книжках, заробітної плати для призначення та перерахунку пенсій.
В 2012 році відділу вдалося добитись майже 100-відсоткового прийняття документів НАФ, що зберігались в установах понад встановлені терміни, збільшення кількості установ, що повністю провели упорядкування документів НАФ за встановлені роки, а також своєчасного приймання документів від підприємств, що ліквідуються.
На 2012 рік було передбачено та затверджено кошторисом витрати на діяльність відділу у розмірі 323995,60 грн. Надійшло коштів за рік в сумі 317738,19 грн., з них : на оплату праці – 209135,87 грн., нарахування на заробітну – 75882,39 грн., придбання предметів і матеріалів – 545,70 грн.,
оплату послуг та інші видатки – 9282,01 грн., видатки на відрядження – 430,35 грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 22461,87 грн.
Крім того, протягом року здійснювались надходження на спеціальний рахунок відділу у вигляді плати за надання послуг по науково-технічному опрацюванню документів та достроковому прийманню документів на зберігання. Всього надійшло коштів в сумі 19103,77 грн.
Начальник відділу Н.М. Рубцова