Відділ по обліку комунального майна та житлової площі Павлоградської міської ради є самостійним структурним підрозділом Павлоградської міської ради. Відділ є органом приватизації міської ради відносно комунального майна та органом приватизації житла державної і комунальної форми власності.
Загальними завданнями відділу є здійснення державної політики у сфері приватизації (відчуження) майна, що перебуває у державній та комунальній власності територіальної громади міста Павлограда, забезпечення ефективного використання майна в межах повноважень, визначених міською радою, і повноважень, делегованих іншими органами влади і управління, здійснення контролю за станом квартирного обліку та додержанням вимог чинного законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, розташованих на території міста, незалежно від форми власності, облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, переоформлення особових рахунків на квартиру, розподіл та надання відповідно до законодавства житла, надання службових житлових приміщень та виключення квартир з числа службових, зміна статусу житлового приміщення та визнання його житловою квартирою, бронювання житла та обмін, приватизація державного житлового фонду, виявлення безхазяйного майна. Відділ здійснює узагальнений облік майна, що знаходиться у комунальної власності територіальної громади міста Павлограда й іншу діяльність у сфері відносин власності, виконує функції щодо формування та ведення Реєстру територіальної громади міста Павлограда, реєстрації та зняття з реєстрації міста проживання/перебування осіб у межах міста Павлограда, передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до єдиного державного демографічного реєстру, координує виконання Програми щодо надання фінансової підтримки комунальним підприємствам, що належать до комунальної власності територіальної громади м.Павлограда, затвердженої Павлоградською міською радою. Як головний розпорядник бюджетних коштів, передбачених для фінансової підтримки комунальних підприємств, відділ забезпечує проведення відповідних фінансових операцій та здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів.
За 2018 рік комунальні підприємства, що належать до комунальної власності територіальної громади м.Павлограда, отримали фінансову підтримку з міського бюджету у розмірі 51826514,55грн. За 2018 рік отримали квартири 6 сімей, забезпечено тимчасовим житлом в соціальних гуртожитках 56 соціально-незахищених та самотніх громадян, у тому числі 13 дітей-сиріт. За рік поставлено на квартирний облік 39 сім’ї, переоформлено 59 особових рахунки у зв’язку із смертю та виїздом основного квартиронаймача, надано дозвіл на реєстрацію у квартирах комунальної власності 18 особам. Проведено приватизацію 137 квартир, правом на безкоштовну приватизацію житла скористалися 265 особи. Зареєстроване місце проживання 4398 осіб, знято з реєстрації 4843 осіб.
Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету.
Штатна чисельність відділу – 7,25. На утримання відділу кошторисом доходів та видатків на 2018 рік було передбачено 1642585,01 грн. Використано 1632950,32 грн. З них: оплата праці – 1171347,12 грн., нарахування на заробітну плату – 258613,84 грн., придбання матеріалів – 46329,79грн., придбання обладнання — 20000,00грн., видатки на послуги зв’язку, видатки пов’язані з підготовкою об’єктів комунальної власності до приватизації – 2150,00грн, видатки на оплату послуг (крім комунальних) – 115532,06грн., видатки на відрядження – 319,00грн., оплата комунальних послуг – 18657,02грн., у т.ч.: теплопостачання – 9917,75грн., енергопостачання – 7652,63грн., водопостачання та водовідведення – 1086,64грн.
Начальник відділу В.І.Лисак