Останнім часом все частіше до Павлоградської об’єднаної державної фінансової інспекції звертаються мешканці міста із скаргами стосовно правильності врахування при оплаті комунальних послуг та квартплати розміру житлових субсидій.
З метою попередження звернень громадян з даного приводу Павлоградська об’єднана державна фінансова інспекція повідомляє наступне.
Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається згідно з Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (далі – Положення № 848).
Відповідно до п. 4 Положення № 848 субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання.
При цьому норма володіння чи користування загальною площею житла та нормативи користування комунальними послугами встановлюються виходячи з 21 кв. метра на наймача і кожного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) та додатково 10,5 кв. метра на всіх тут зареєстрованих, а для громадян, які проживають в однокімнатній квартирі, — на загальну площу незалежно від розміру квартири.
Відповідно до п.14 Положення № 848 право на призначення субсидії визначається виходячи з вартості послуг в межах норм споживання. Розмір субсидії розраховується виходячи з обсягів фактичного споживання послуг, але не більше від встановлених норм споживання.
Житлово-комунальні послуги, використані понад норми споживання, а також надлишки площі оплачуються додатково до обов’язкового платежу.
Субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг надаються у безготівковому вигляді. Тобто, суми призначених субсидій перераховуються на рахунки отримувачів в організації, що надають послуги; їх розмір змінюється в залежності від фактичного споживання послуг.
При призначенні субсидії визначається її орієнтовний розмір. Остаточний розмір обраховується після закінчення терміну дії субсидії та отримання відомостей від організації, яка надає послуги, про фактичні обсяги їх споживання.
У разі коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, меншу від суми призначеної субсидії та обов’язкової частки плати в межах норм споживання, невикористані перераховані кошти повертаються організаціями, що надають послуги, на рахунок Управління праці та соціального захисту населення Павлоградської міської ради (далі – УПСЗН).
У разі коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, більшу від суми призначеної субсидії та обов’язкової частки плати в межах норм споживання, УПСЗН здійснює перерахунок розміру призначеної субсидії виходячи з вартості фактично спожитих послуг, але не більше від встановлених норм.
Організації, які надають комунальні послуги, щомісячно по кожному отримувачу субсидії надають дані щодо фактичного використання послуги. За заявником залишається право сплачувати визначений розмір обов’язкової частки плати. Тільки за умови споживання послуги в об’ємах менших від обов’язкової частки плати заявник оплачує фактично спожиту послугу самостійно.
Нагадуємо всім мешканцям міста Павлограда.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 №393/96-ВР громадяни України мають право звернутися до органів Державної фінансової інспекції щодо реалізації своїх соціально-економічних, особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записано посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою. Звернення може бути як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від їх отримання. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» якщо питання, порушені в одержаному органами державного фінансового контролю зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п’яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про звернення громадян» не допускається розголошення одержаних із звернень відомостей про особисте життя громадян без їх згоди, а також іншої інформації, якщо це ущемляє права і законні інтереси громадян.
Начальником Павлоградської об’єднаної державної фінансової інспекції проводиться прийом громадян регулярно у встановлені дні та години: друга середа кожного місяця з 10.00 години до 12.00 години.
Крім того, у відділі працює «телефон довіри» — 0563- 20-09-82.
Начальник
Павлоградської об’єднаної
державної фінансової інспекції Л.Ф. Тимченко