Пенсійний фонд України з 1 грудня 2022 року здійснює призначення та виплату житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року за № 1041 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України” визначено, що для надання інформації, необхідної для призначення та розрахунку житлових субсидій і пільг управителі багатоквартирних будинків, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, виконавці комунальних послуг мали обов’язок до 1 січня 2023 року зареєструватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Кожна установа, яка надає комунальні послуги з тепло-, водо-, газо-, електропостачання, вивозу сміття, а також житлову послугу має відкрити на вебпорталі Пенсійного фонду України електронний кабінет “Управитель/ Об’єднання/ Виконавець комунальних послуг”.
За наявності комп’ютера, для керівників установ дуже зручно користуватися таким сучасним сервісом, оскільки значно скорочується час виконання функціональних обов’язків, не потрібно носити паперові довідки та перебувати в чергах. Діяльність в інтернет просторі дозволяє бути на постійному програмно — інформаційному зв’язку з Пенсійним фондом.
Деякі надавачі житлової послуги надають інформацію щодо відсутності технічної можливості роботи в кабінеті. Але, якщо об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі — ОСББ) та житлово-будівельні кооперативи (далі — ЖБК) надають будь-яку звітність до державних органів в електронному вигляді, листи до Пенсійного фонду про відсутність технічної можливості свідчать про невиконання вимог діючого законодавства.
Сьогодні електронні кабінети відкрили всі великі надавачі, керуючі компанії та значна кількість управителів багатоквартирних будинків, ОСББ та ЖБК. Це більше 2400 постачальників із загальною кількістю послуг 846 тис. (98 % загальної кількості), серед них майже 150 великих підприємств.
Особливо важливо, щоб відомості були опрацьовані надавачами вчасно, в 5-ти денний термін. Тому, потужні комунальні установи мають опрацьовувати відомості щоденно, а надавачам житлової послуги (ОСББ, ЖБК) рекомендуємо заходити в електронний кабінет раз в 4-5 днів.
Разом з цим, залишається певна кількість, а саме: 2% загальної кількості надавачів житлової послуги — управителів багатоквартирних будинків, ОСББ та ЖБК, котрі до цього часу не приєднались до програмних комплексів Пенсійного фонду та не опрацьовують відомості щодо своїх мешканців в електронному кабінеті.
Наразі, Пенсійний фонд готується до проведення масового перерахунку житлових субсидій та пільг у зв’язку з початком опалювального періоду. Відомості щодо отримувачів субсидій будуть вивантажуватись в електронні кабінети надавачів житлово-комунальних послуг для того, щоб вони проставили актуальні тарифи та заборгованість по сплаті послуг.
Тому, рекомендуємо решті установ, котрі до цього часу з певних причин не відкрили електронний кабінет “Управитель/ об’єднання/ виконавець комунальних послуг”, переглянути свою думку та активно залучитись до робіт, використовуючи програмний функціонал електронного кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду України.
Телефони ліній з питань реєстрації та роботи в електронному кабінеті : +38(067)1044699, +38(067) 6600391, +38(067) 7700391.
Інформацію з даного питання також можна отримати на офіційному вебсайті Пенсійного Фонду України (pfu.gov.ua) за посиланням: Головна/ Пресцентр/ Новини/ 2023 та на сторінці ГУ ПФУ в Дніпропетровській області в мережі Facebook (https://www.facebook.com/DPFU.gov.ua) рубрика “Працюємо разом в електронному кабінеті “Управитель/ Об’єднання/ Виконавець комунальних послуг”.
Зареєструйтесь в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та надайте актуальну інформацію про діючі тарифи. Це дозволить призначити житлові субсидії всім, хто їх потребує.