Офіційний сайт Павлоградської міської ради

Лист міському голові

Май 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Апр    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Корисна інформація

Реформування місцевого самоврядування

Июль 15th, 2013 Новини Вывести на печать

У червні 2013 року в Ялті за ініціативою Асоціації міст України пройшов ІХ Український муніципальний форум, в якому взяли участь близько 250 міських голів з усіх областей України, керівники органів місцевого самоврядування, народні депутати, представники міністерств, експерти. Головною метою зустрічі стало налагодження співпраці та вироблення спільної позиції Уряду та Асоціації міст України у питаннях розвитку місцевого самоврядування, реформування законодавства та розв’язання конкретних проблем забезпечення життєдіяльності територіальних громад.
На виконання завдань Президента України В.Ф.Януковича щодо реформування місцевого самоврядування в Павлограді за участю депутатів міської ради та представників громадських організацій пройшов «круглий стіл». На ньому розглядались питання Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, розробленої фахівцями Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України та асоціацій органів місцевого самоврядування.

З метою підвищення ролі місцевого самоврядування та його належного фінансового забезпечення з 2012 року запроваджено зарахування до місцевих бюджетів 100 відсотків єдиного податку, розширено перелік його платників.
За п’ять місяців 2013 року до місцевих бюджетів надійшло 2,2 млрд.грн., що у 2 рази більше, ніж у 2012 році.
З набранням чинності з 1 січня 2013 року статті 265 Податкового кодексу України щодо оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, додатково розширено доходну базу місцевих бюджетів. За період з 01.01.2013 до місцевих бюджетів за рахунок цього податку надійшло понад 7 млрд. гривень.
Кабінет Міністрів України за участю органів місцевого самоврядування та їх всеукраїнських асоціацій, місцевих органів виконавчої влади розробляє проекти актів законодавства щодо врегулювання питань справляння плати за землю, оподаткування багатства та предметів розкоші, визначення ставок туристичного збору та справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які на сьогодні перебувають на погодженні в центральних органах виконавчої влади.
За попередніми розрахунками від реалізації зазначеного комплексу заходів до місцевих бюджетів може додатково надійти близько 9 млрд. гривень.
Незважаючи на всі заходи держави, спрямовані на зміцнення й розвиток місцевого самоврядування, ресурсна база місцевих бюджетів для виконання власних і делегованих повноважень залишається недостатньою, особливо в частині фінансування програм розвитку житлово-комунального господарства, благоустрою, транспорту та інших напрямків, що стосуються розбудови соціальної інфраструктури. Уже в 2013 році на підготовчому етапі впровадження реформи місцевого самоврядування потребує вирішення низка нагальних проблем, зокрема:
І. Для виконання Програми економічних реформ на 2010 — 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» Президента України необхідно вирішити питання:
1.1 повного забезпечення видатків місцевих бюджетів на виконання делегованих повноважень (1-й кошик) на підставі державних стандартів надання суспільних послуг та нормативів їх бюджетної забезпеченості, у тому числі видатків на утримання органів місцевого самоврядування (орієнтовне недофінансування в 2013 році складає 27,4 млрд. грн.);
1.2 зміцнення власної доходної частини місцевих бюджетів (II кошик) за рахунок:
1.2.1 зарахування до доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, певного відсотку податку на прибуток підприємств — не менше 10% (крім комунальної власності);
1.2.2 закріплення на рівні 70% відрахування екологічного податку до бюджетів місцевого самоврядування (як у 2011 — 2012 рр.);
1.2.3 віднесення плати за землю до місцевих податків та надання органам місцевого самоврядування права регулювати ставки місцевих податків і зборів;
1.2.4 запровадження автоматичного внесення до договорів оренди землі змін у частині розміру орендної плати за землю в разі зміни нормативної грошової оцінки земель населеного пункту;
1.2.5 установлення плати за землю на рівні орендної плати для власників розташованого на земельних ділянках нерухомого майна, що не мають належно оформленого права на землю, а також для землекористувачів, які провадять на земельних ділянках господарську діяльність.
ІІ. Корінна зміна роботи Державної казначейської служби України та її територіальних органів у частині обслуговування місцевих бюджетів шляхом:
2.1 установлення чітких термінів для виконання платіжних доручень місцевих бюджетів та відповідальності посадових осіб органів Держказначейства за порушення цих термінів;
2.2 розробки відповідного порядку проведення проплат з місцевих бюджетів за незахищеними статтями.
ІІІ. Унесення змін до чинного законодавства щодо:
3.1 погашення заборгованості за середньостроковими позиками шляхом виділення додаткових дотацій з державного бюджету місцевим бюджетам на відповідні суми наданих середньострокових позик через унесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України;
3.2 забезпечення сплати податку на доходи фізичних осіб за місцем розташування відокремлених підрозділів підприємств і організацій;
3.3 удосконалення формульних розрахунків доходів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів у частині заміни методу екстраполяції на метод середньої геометричної прогресії для міст, що мають стале щорічне зростання доходів, корегування доходів у базових роках на суму разових надходжень до місцевих бюджетів;
3.4 забезпечення органам місцевого самоврядування права самостійно визначати напрями використання коштів субвенції на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання комунальної власності у населених пунктах та обсяги видатків капітального й поточного характеру в межах обсягу субвенцій, виділених на ці цілі;
3.5 удосконалення порядку покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів у частині зменшення до 60% нормативів відрахувань на погашення короткострокових позик та неврахування залишків бюджетних коштів на рахунках розпорядників коштів бюджету при визначенні обсягу тимчасового касового розриву;
3.6 віднесення до захищених видатків місцевих бюджетів на утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою;
3.7 підвищення адресності пільг та соціальної допомоги;
3.8 фінансування з державного бюджету в повному обсязі заходів з модернізації та реконструкції об’єктів житлово-комунального господарства, а також оновлення містобудівної документації;
3.9 продажу електричної енергії та природного газу комунальним підприємствам водо-, теплопостачання за тарифами, установленими для населення, відповідно до фактичних обсягів послуг, наданих ними населенню;
3.10 запровадження мораторію на зміну вартості енергоносіїв протягом бюджетного року;
3.11 приведення Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15 липня 2010 року №288 у відповідність до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року №869 та Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України від 17 лютого 2011 року №242 стосовно розподілу природного газу;
3.12 скасування обов’язковості державної експертизи проектно- кошторисної документації для капітального ремонту житлового фонду, об’єктів соціально-культурного призначення, інженерних мереж тощо, установленої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року №560;
3.13 повернення сільським, селищним, міським радам функцій щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;
3.14 надання виконавчим комітетам місцевих рад повноважень відносно переведення житлових приміщень багатоквартирних будинків у нежитлові для цілей підприємництва;
3. 15 урегулювання особливостей здійснення державних закупівель робіт з утримання об’єктів благоустрою, що передбачено пунктом 2 частини четвертої статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;
3.16 унесення до декларації про початок будівництва номеру договору про пайову участь забудовника та до декларацій про готовність закінчених будівництвом об’єктів до експлуатації відомостей щодо підтвердження факту сплати забудовником пайових внесків.

Учасники заходу із впевненістю підтримали звернення учасників ІХ Українського муніципального форуму й висловили слова надії на кращі зміни у місцевому самоврядуванні.

Павлоград на карте

Павлоград на карте

Афиша

Афіша Павлоградського драматичного театру жовтень

Останні надходження

  • Привітання міського голови Анатолія ВЕРШИНИ з Великоднем
  • Виконання бюджету Павлоградської міської територіальної громади за січень – квітень 2024 року
  • Оголошення закупівлі
  • Виконком від 01.05.2024 р.
  • Запрошуємо до участі у міському дитячому фотоконкурсі «Ми- українці!», присвяченому Міжнародному дню захисту дітей
  • У бою за Україну загинув наш земляк Гіда Анатолій
  • «Поточний ремонт дороги по вул. Хуторська (від буд. № 54 до кінцевої зупинки автобусів) в м. Павлоград», Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-30-008359-a
  • «Поточний ремонт дороги по вул. Богуна Івана в м. Павлоград», Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-30-007078-a
  • Про скликання позачергової 51 сесії міської ради VІІІ скликання
  • Про приведення у відповідність вимогам Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» об’єктів культурної спадщини
  • Порядок денний на травень 2024 р.
  • Про визначення місця дислокації пересувних тимчасових споруд для виставки-ярмарку виробів, зроблених власноруч
  • Про затвердження дислокації пересувних тимчасових споруд
  • Про перейменування об’єктів топонімії м. Павлограда
  • У бою за Україну загинув наш земляк Макаренко Владіслав