Минулого тижня відбулось засідання міськвиконкому, на якому розглядалось питання «Про стан роботи щодо організації об‘єднань співвласників багатоквартирних будинків». Перший заступник міського голови А.О.Вершина повідомив, що за період з серпня 2006 року по 2011 рік в місті створено 100 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), більшість із них 53 —
за 2 останні роки. Керують ними 45 жінок та 18 чоловіків: Скрипник Інна В’ячеславівна є засновником і керівником управляючої компанії ПП «КОБ — КомСервіс», яка обслуговує 12 об’єднань, Абрамов Сергій Олександрович та Кисіль Анатолій Петрович обслуговують по 4 об’єднання, Цимбал Анатолій Михайлович, Береснєва Оксана Олексіївна, Романова Ірина Володимирівна, Перікова Марина Олександрівна — 3 об’єднання та 9 чоловік очолюють по 2 об’єднання.
Починаючи з 2006 року фінансова допомога на проведення капітальних ремонтів з бюджетів всіх рівнів склала більше 7,0 млн. грн., в тому числі на капітальний ремонт покрівель – 4,6 млн. грн.., мереж опалення – 1,1 млн. грн., ліфтів – 698 тис. грн., встановлення приладів обліку тепла і води – 473,0 тис. грн. Фінансування за роками становить: 2006 р. – 650 тис. грн., 2007 р. – 2,9 млн. грн., 2008 – 32, тис. грн., 2009 р. – 579,0 тис. грн. В 2010 році виконано капітальний ремонт 16 покрівель та 16 ліфтів, виключно за рахунок державного бюджету склала 1,6 млн.грн. та 1,0 млн.грн. відповідно. В 2011 році місто взяло участь в реалізації пілотних проектів Мінрегіонбуду — виконано капітальний ремонт покрівель на 2-х житлових будинках з використанням енергозберігаючих технологій напиленням теплогідроізоляційного покриття «ІЗОФАРМ УТГІ» вартістю 532,2 тис.грн. Вперше за останні роки забезпечувалося співфінансування ОСББ у розмірі 88,7 тис.грн.
ОСББ –реальний спосіб зменшення затрат по сплаті за житлово-комунальні послуги, всі надходження залишаються в його розпорядженні і направляються на утримання будинку та прибудинкової території.
Основні проблеми, що стримують розвиток та ефективну діяльність об’єднань співвласників:
— небажання взяття будинків на власне обслуговування через зношеність та застарілість житлового фонду. Очікування проведення хоча б часткового капітального ремонту міською владою відповідно до ст. 24 Закону України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку“;
— ускладнена та фінансово-затратна процедура передачі у спільну сумісну власність об’єднання прибудинкової земельної ділянки;
— відсутність (або наявність неповного комплекту) технічної документації на будинок;
— відсутність центрів професійної підготовки для керівників існуючих ОСББ та ініціативних груп.
— можливі труднощі в організації роботи об’єднання після взяття на свій баланс будинку.
Важливим стимулом до створення та повноцінного функціонування ОСББ має стати виготовлення та оформлення за кошти міського бюджету технічних паспортів будинку, планів інженерних мереж, розмежування меж прибудинкових територій, тобто надання всієї необхідної інформації про будинок.
Проаналізувавши роботи структурних підрозділів, виконавчий комітет Павлоградської міської ради з метою отримання державної фінансової допомоги в 2012 році надав відповідні доручення, згідно з яким розроблені проекти на проведення робіт по капітальному ремонту об’єднань співвласників на 12-ти покрівлях, що становить 30% від потреби, 2-х системах центрального опалення – 3%, 1-го ліфту – 100%, влаштування 46-ти приладів обліку теплової енергії та 47-ми приладів обліку холодного водопостачання – також 100%.
Самоорганізація населення принесе більше користі, ніж застаріла форма управління в містах.