Робота управлінь, відділів міської ради, Західно — Донбаської ОДПІ протягом 2012 року була направлена на проведення організаційних заходів щодо своєчасного та в повному обсязі сплати усіх податків і зборів, погашення податкового боргу підприємствами – боржниками до бюджетів усіх рівнів.
З метою забезпечення виконання планових показників міського бюджету за 2012 рік прийнято розпорядження міського голови від 19.03.2012 року № 103-р «Про затвердження плану заходів щодо організації виконання міського бюджету у 2012 році».
Відповідно до затверджених заходів протягом року проведено 17 засідань міської комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до державного та місцевих бюджетів та погашення заборгованості із заробітної плати, 14 засідань комісії з питань дотримання законодавства про працю, зайнятість населення та питань легалізації трудових відношень з найманими працівниками, на яких заслухано 200 керівників підприємств, організацій міста. Відділом трудових відносин та умов праці виконавчого комітету спільно з Державною територіальною інспекцією з питань праці проведено 62 рейди з питань легалізації трудових відносин.
Крім того, Західно — Донбаською ОДПІ проведено 65 засідань робочої комісії з питань повноти оформлення трудових відносин з найманими працівниками, на яких заслухано 68 керівників підприємств з питань підвищення розміру середньомісячної заробітної плати, здійснено перевірки 55 підприємств та організацій та 364 фізичних осіб з питань дотримання вимог податкового законодавства, правильності нарахування, утримання та повноти перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб. За результатами проведеної роботи додаткові надходження податку на доходи фізичних осіб за 2012 рік склали 337,4 тис. грн.
Західно-Донбаською ОДПІ протягом року мобілізовано коштів в рахунок погашення податкового боргу у сумі 37,3 млн. грн., в тому числі до державного бюджету – 33,8 млн. грн., міського бюджету – 3,4 млн. грн. за рахунок надходжень від відділу державної виконавчої служби, підприємств, що перебувають в процедурах банкрутства, від реалізації активів, що знаходяться у податковій заставі, вилучення готівки та інших заходів.
За 2012 рік створено 2939 нових робочих місць на підприємствах і організаціях міста, середній розмір заробітної плати по місту за 9 місяців 2012 року збільшився проти аналогічного періоду минулого року на 29,9% та склав 3154,6 грн.
Значна увага протягом 2012 року приділялась органами місцевого самоврядування питанням своєчасності та в повному обсязі виплати заробітної плати працівникам підприємств, організацій міста, в результаті чого по місту заборгованість з даних виплат протягом 2012 року на звітні дати відсутня.
З метою забезпечення виконання планових показників надходжень до місцевих бюджетів проводився постійний моніторинг надходжень та аналіз фінансового стану бюджетоутворюючих підприємств міста. За результатами аналізу платники податків щоквартально заслуховувались на засіданнях та комісіях виконавчого комітету, прийняті відповідні рішення.
В результаті даних заходів забезпечені надходження до міського бюджету по податку на доходи фізичних осіб у сумі 75889,8 тис. грн., що становить 100,6% до планових показників та на 12,3 млн. грн., або на 19,3% більше у порівнянні з 2011 роком.
З метою збільшення надходжень до міського бюджету прийнято рішення міської ради від 29.12.2011 року № 408-18/УІ «Про затвердження Методики розрахунку та пропорції розподілу плати за оренду комунального майна, яке є власністю територіальної громади м. Павлограда», відповідно до якого надійшло до міського бюджету 50% орендної плати за нерухоме майно в сумі 415,5 тис. грн.
Рішенням міської ради від 08.11.2011 року № 319-14/УІ створено робочий орган в сфері зовнішньої реклами, в результаті чого додаткові надходження плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів за 2012 рік склали 748,5 тис. грн.
В місті введені усі види місцевих податків і зборів, надходження по яких за 2012 рік склали 12918,0 тис. грн., в тому числі по єдиному податку – 11739,8 тис. грн., іншим місцевим податкам і зборам – 1178,2 тис. грн. У порівнянні з 2011 роком дані надходження збільшилися у 1,9 рази або на 6069,8 тис. грн.
З метою зменшення податкового боргу та покращення фінансового стану комунальних підприємств міста (КП «Павлоградводоканал», КП «Павлогратеплоенерго») у 2012 році з міського бюджету виділена фінансова підтримка на погашення податкового боргу у сумі 942,0 тис. грн.
Поряд з позитивними факторами по виконанню планових показників дохідної частини міського бюджету мали місце і проблеми по його виконанню. Негативно на виконання планових показників міського бюджету вплинула наявність податкового боргу, який станом на 01.01.2013 року склав 28,9 млн. грн., в тому числі до державного бюджету – 23,3 млн. грн., міського бюджету – 5,3 млн. грн., обласного бюджету – 0,3 млн. грн. Податковий борг за 2012 рік зріс у порівнянні з 01.01.2012 року на 14 млн. грн. (в 1,9 раза), в тому числі до державного бюджету – 12,4 млн. грн. (в 2,1 раза), міського бюджету — 1,4 млн. грн. (на 35,8%), обласного бюджету – 0,2 млн. грн. (в 3 рази).Основними боржниками до міського бюджету є КП «Павлоградводоканал» — 2,4 млн. грн., КП «Павлоградтеплоенерго» — 1,3 млн. грн., ДП ВАТ «Донбасгеологія» Павлоградська геолого-розвідувальна експедиція – 172,09 тис. грн., ЗАТ «Павлоградінвестбуд» — 218,0 тис. грн., ТОВ «ТСА Стіл-груп» — 164,96 тис. грн., ЗАТ «Павлоградбуд» — 37,4 тис. грн., ТОВ «АСГ ГРУП» — 74,5 тис. грн., ТОВ «Метал пром» — 162,5 тис. грн., ПП «фірма «Каско» — 71,7 тис. грн. та інші.
В зв»язку з недотриманням окремими платниками земельного податку (орендної плати) вимог рішення міської ради від 14.02.2012 року № 492-19/УІ «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Павлоград» в частині сплати земельного податку (орендної плати за землю) відповідно до нової нормативної грошової оцінки землі бюджет міста недоотримав за 2012 рік плати за землю у сумі 3,3 млн. грн.
Із-за скрутного фінансового стану підприємств комунальної власності через наявність заборгованості юридичних та фізичних осіб за надані послуги та податкового боргу недовиконані планові показники по податку на прибуток підприємств комунальної власності у сумі 6,9 млн. грн.
В результаті проведених заходів розрахункові показники Міністерства фінансів України по доходах, що враховуються при визначені міжбюджетних трансфертів, виконані за 2012 рік на 100,1%, понадпланові надходження склали 102,2 тис. грн.
Загальний фонд міського бюджету (без врахування міжбюджетних трансфертів) виконано на 90,1% від затверджених міською радою планових показників на 2012 рік, недонадійшло 11,0 млн. грн. В порівнянні з 2011 роком надходження до загального фонду міського бюджету збільшилися на 7,4 млн. грн., або на 7,9%.
За підсумками виконання міського бюджету за 2012 рік проведено детальний аналіз причин недовиконання планових показників дохідної частини міського бюджету, збільшення податкового боргу. Розпорядженням міського голови від 07.02.2013 року № 29-р «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення виконання доходів міського бюджету у 2013 році» передбачені заходи щодо активізації роботи органів місцевого самоврядування та контролюючих служб міста щодо забезпечення своєчасного та в повному обсязі сплати податків і зборів до міського бюджету, зменшення податкового боргу та вишукуванню додаткових джерел надходжень до міського бюджету.
Начальник фінансового управління Р.В.Роїк
Начальник відділу
трудових відносин та умов праці А. В. Черкашина