Сьогодні, 14 грудня , у приміщенні міського культурно-дозвільницького центру «Мир» відбувся звіт міського голови А.О. Вершини про підсумки роботи за 2018 рік. Текст звіту наведений нижче.
Цей рік був роком випробувань для всіх нас – тестуванням на мудрість та терпіння, відповідальність та почуття єдності. І я вдячний усім павлоградцям за активну громадську позицію, небайдужість, вірність інтересам громади.
Розпочну з бюджету, бо це основний кошторис, за яким живе і розвивається місто.
Останні три роки у зв’язку зі значним підвищенням розміру мінімальної заробітної плати, соціальних виплат населенню, вартості енергоносіїв спостерігається тенденція перевищення росту видатків міського бюджету в порівнянні з його реальними доходами. Так, в 2016 році доходи міського бюджету зросли на 22%, у 2017р. – на 35%, у 2018р. — лише на 5%, тоді як видатки зросли відповідно на 27%, 37% та 6%.
Це відбувається тому, що з децентралізацією місцеві органи влади отримали не тільки додатковий фінансовий ресурс, а й додаткові зобов’язання, які збільшили навантаження на міський бюджет, а саме: фінансування пільг населення, в тому числі пільговий проїзд в автомобільному і залізничному транспорті, оплата комунальних послуг установ освіти і охорони здоров’я, харчування дітей з малозабезпечених сімей в школах, утримання дитячих дошкільних закладів, видатки з поточного утримання шкіл тощо.
В результаті, за 2016-2018 роки видатки перевищили реальні доходи міського бюджету на 8% або на 65 млн. 500 тис.грн. Тобто, весь додатковий фінансовий ресурс спрямовується на соціально-захищені статті.
Бюджет розвитку теж має тенденцію скорочення:
— в 2016 році він склав 77 млн.500 тис.грн. (10% від загального обсягу бюджету);
— в 2018 році – це тільки 59 млн.грн. (5%).
Така ж ситуація спостерігається в останні роки з використанням коштів міського бюджету на поточні видатки, а це говорить про те, що в міському бюджеті недостатньо фінансового ресурсу для вирішення всіх нагальних проблем.
Зрозуміло, що стан наповнення міського бюджету, в першу чергу, залежить від стану економіки міста.
Обсяг виробництва промислової продукції за січень-вересень 2018 року по місту Павлоград склав 576 млн.500 тис.грн. (у минулому році – 561 млн. 800 тис.грн.).
Обсяг реалізованої промислової продукції (з урахуванням усіх шахтоуправлінь ПрАТ “ДТЕК Павлоградвугілля”) склав 22 млрд.300 тис.грн. проти 17 млрд.400 тис.грн. у 2017 році. Питома вага реалізації промислової продукції м. Павлограда в загальному обсязі по Дніпропетровській області складає 6,3% (у минулому році – 5,9%).
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника за третій квартал 2018 року склала 8517 грн. та зросла на 25,6% до відповідного періоду 2017 року. По промисловим підприємствам міста середня заробітна плата (без врахування структурних підрозділів ПрАТ “ДТЕК Павлоградвугілля”) за січень — вересень 2018 року становить 9474 грн. та зросла на 42% до відповідного періоду 2017 року.
Заборгованість із виплати заробітної плати у сумі понад 2 млн. грн. має лише одне державне підприємство — “Павлоградський комбінат хлібопродуктів” ДАК “Хліб України”, яке знаходиться в процедурі розпорядження майном.
Кількість безробітних, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, складає 911 осіб.
Всі виплати з соціальних допомог, що фінансуються з державного бюджету, здійснюються своєчасно і в повному обсязі.
Але, незважаючи на позитивні тенденції росту основних економічних показників, ми маємо обмежений ресурс міського бюджету.
По-перше, значно знизились надходження податку на доходи фізичних осіб, які є працівниками машинобудівних підприємств міста. За останні три роки спостерігається зниження обсягів виробництва промислової продукції більш ніж на 50% по заводу “Павлоградхіммаш”. Очікуваний обсяг реалізації продукції за 2018 рік на 15% нижче 2017 року.
Основною причиною малого доходу Павлоградського механічного заводу є низька завантаженість виробничих потужностей підприємства та хронічна відсутність фінансування з державного бюджету космічних та оборонних Програм. Тому близько 80% виробничих корпусів – це порожні приміщення.
Також, незважаючи на покращення виробничих показників шахтоуправлінь ПрАТ «ДТЕК Павлоградвугілля», міський бюджет Павлограда, за рахунок якого надаються шахтарям та їх сім’ям муніципальні послуги, втрачає більше ніж 200 млн.гривень щороку у зв’язку з недосконалістю податкового законодавства. Адже, павлоградці, які працюють на вугледобувних підприємствах компанії ПрАТ «ДТЕК «Павлоградвугілля», сплачують податок на доходи фізичних осіб у бюджети населених пунктів за місцем розташування цих підприємств.
За результатами оцінки соціально-економічного розвитку міст і районів Дніпропетровської області, проведеної облдержадміністрацією, серед 13 міст області Павлоград займає 4 місце за усіма сферами діяльності. Але, якщо за показниками “Економічної ефективності” ми на 1 місці, то за розділом “Фінансова самодостатність” – лише на 10. А саме цей розділ включає доходи місцевих бюджетів у розрахунку на одну особу населення, темпи зростання доходів місцевих бюджетів та зниження податкового боргу.
Тому, щоб забезпечити виконання міського бюджету, міською владою вживаються всі необхідні заходи.
Доходи загального фонду міського бюджету за 9 місяців 2018 року склали 750 млн.900 тис. грн. або 101,9 %, сума перевиконання становить 13 млн. 900 тис.грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження до загального фонду міського бюджету (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) збільшилися в 1,1 рази або на 36 млн. 600 тис.грн.
Власні надходження загального фонду міського бюджету виконані на 108,9% і склали 320 млн.300 тис.грн. та у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилися на 15,5%, або на 42 млн. 900 тис.грн., в тому числі по податку на доходи фізичних осіб — на 22,7%, або на 26 млн.500 тис.грн., податку на нерухоме майно — в 1,5 рази або на 2 млн.200 тис.грн., єдиному податку – 23,3% або на 7 млн. 200 тис.грн.
Спеціальний фонд міського бюджету за 9 місяців 2018 року виконано в сумі 27 млн. 400 тис.грн. В порівнянні з минулим роком доходи спеціального фонду збільшились на 19,3% або на 4 млн. 400 тис.грн., а саме:
— за рахунок надходжень від продажу земельних ділянок на 1млн. 400 тис.грн.;
— надходжень пайової участі у розвитку інфраструктури міста на 800 тис. грн.:
— субвенцій з інших бюджетів на 2 млн. 500 тис. грн.
Такі результати зумовлені, перш за все, своєчасним проведенням відповідними службами міської ради організаційних заходів по виконанню та наповненню міського бюджету, що надає змогу забезпечувати в першочерговому порядку своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери, соціальних виплат, фінансування місцевих програм.
Виконавчими органами міської ради впроваджена система контролю за економним використанням всіх фінансових ресурсів та енергоносіїв. Вживаються необхідні заходи щодо забезпечення виконання планових показників за усіма видами доходів бюджету міста.
Ефективно використовується система “Прозорро”. Бюджетними організаціями міста проведено 1038 закупівель, економія коштів склала 11 млн. 300 тис.грн.
З урахуванням фінансового ресурсу, який був напрацьований, видаткова частина загального фонду міського бюджету за 9 місяців 2018 року виконана в сумі 703 млн. 100 тис.грн., або на 93,8% до уточненого плану. В порівнянні з минулим роком видатки загального фонду міського бюджету збільшились на 43 млн. 100 тис.грн, або на 6,5%.
Видатки спеціального фонду міського бюджету виконано в сумі 61 млн. 500 тис.грн., або на 67,4 % до уточненого плану на рік.
Безумовним пріоритетом витрачання бюджетних ресурсів є своєчасне фінансування захищених статей видатків: виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ, оплата комунальних послуг та енергоносіїв, придбання медикаментів та продуктів харчування, виконання соціальних зобов’язань.
Як ви бачите, бюджет міста має яскраво виражену соціальну спрямованість.
Так, переважна частина усіх коштів бюджету –90% спрямована на захищені статті, з них:
328 млн.800 тис.грн. (46,9%) — на заробітну плату працівникам бюджетної сфери;
259 млн. 600 тис.грн. (36,9%) — соціальні виплати населенню;
30 млн. 200 тис.грн. (4,3%) — оплата за енергоносії;
37 млн. 400 тис.грн. (5,3%) — трансферти підприємствам;
7 млн. 200 тис.грн. (1%) — придбання медикаментів,
6 млн. 500 тис.грн. (0,9%) — придбання продуктів харчування;
33 млн. 400 тис.грн. (4,7%) — інші видатки.
Слід зазначити, що видатки на заробітну плату працівників бюджетної сфери за 2016 — 2018 роки зросли на 205 млн.900 тис.грн або на 71,4%, в поточному році — на 44 млн. 900 тис.грн., в тому числі:
установах освіти — на 35 млн. 200 тис.грн. (25,8%),
охорони здоров’я — на 900 тис.грн. (45%),
фізкультури і спорту — на 800 тис. грн. (14,5%),
соціального захисту населення — на 500 тис.грн. (15%), тощо.
Значна увага приділялась виконанню міської програми «Соціального захисту населення», на фінансування якої в поточному році направлено 9 млн.912 тис.грн., в тому числі:
— надання пільг окремим категоріям населення — 4 млн.572 тис.грн;
— фінансову підтримку громадським організаціям “Рада ветеранів”, “Легіон”, “Патріот”, “Союз Чорнобиль” – 198,2 тис.грн.
— придбання продовольчих наборів для ветеранів війни, громадян похилого віку та інвалідів міста (1000 проднаборів) – 126,0 тис.грн.
А також виплату матеріальної допомоги громадянам міста:
— на оздоровлення –майже 3 млн.грн.;
— учасникам та сім’ям загиблих в АТО – 1 млн.400 тис. грн.;
— погашення заборгованості за послуги теплопостачання та встановлення індивідуального опалення – 760,1 тис.грн.;
— сім’ям, в яких виховуються діти з інвалідністю — 132,6 тис.грн.;
-внутрішньо переміщеним громадянам із зони проведення АТО (49 сімей) – 46,8 тис.грн.
Незважаючи на обмежений ресурс міського бюджету, нам вдалося зберегти безкоштовне харчування дітей пільгової категорії в дошкільних навчальних закладах та школах. Сума видатків склала 5 млн. 100 тис.грн., що на 1 млн. 500 тис.грн. більше ніж у минулому році.
Третій рік в місті реалізується проект по підвезенню більш ніж 300 дітей з віддалених мікрорайонів до місця навчання. Фінансування складає 611тис. грн.
У 2018 році надано 65 житлових приміщень, в тому числі дітям-сиротам та дітям позбавленим батьківського піклування, військовослужбовцям та учасникам АТО, родинам, які опинились у складних життєвих обставинах та потребували негайної допомоги.
Учасникам АТО надано 24 дозволи на розроблення проектної документації на земельні ділянки під будівництво житлових будинків.
На 288,2 тис.грн. у поточному році збільшені видатки на виконання програми “Реалізація державної політики у сфері сім’ї, молоді та спорту” і склали 620,1 тис.грн., в тому числі:
— на працевлаштування дітей в літній період — 244 тис.грн. (на 85,9 тис.грн. більше проти минулого року);
— навчання дітей плаванню – 196 тис.грн. (майже на 40 тис.грн. більше проти минулого року).
З метою підтримки провідних спортсменів міста — переможців чемпіонатів та кубків світу збільшено розмір стипендій з 1.5 тис.грн. до 20 тис.грн. для спортсменів та 10 тис.грн. для тренерів. В цьому році стипендії отримало сім спортсменів та їх тренери на загальну суму 170 тис.грн.
У зв’язку із заборгованістю населення за послуги теплопостачання, третій рік поспіль перед початком опалювального сезону наш бюджет витримує колосальне навантаження.
Протягом 2016-2018 років ми вимушені виділяти з міського бюджету для КП “Павлоградтеплоенерго” фінансову підтримку на погашення заборгованості населення за природний газ. В 2016 році було виділено з міського бюджету — 9 млн.грн., у 2017 році — 21 млн. 400 тис.грн., у 2018 році – 42 млн. 700 тис.грн.
На жаль, всі ці кошти ми вилучили з нашого бюджету. А вони могли б бути використані на укріплення та розвиток територіальної громади, ремонт доріг, будівництво нових об’єктів, покращення якості медичних, освітянських та інших соціальних послуг.
Незважаючи на такі складні виклики, ми маємо розуміння проблем, бажання працювати, а головне конкретний план дій. Це — Стратегія розвитку, яка вже третій рік реалізується в нашому місті.
Враховуючи вищезазначене, деякі плани довелося коригувати. Але незважаючи ні на що, ми не дозволили місту зупинитися в розвитку, бо ставили за мету максимально захистити інтереси нашої громади.
Значне зростання цін на енергоресурси спонукало нас до впровадження енергоефективних заходів у міському господарстві. Тому в цьому році проведена велика робота з напрямку “Енергоефективне місто”, що є одним з пріоритетних та перспективних.
Міською владою прийнята Програма реорганізації системи теплопостачання та застосування альтернативних засобів опалення в окремих районах міста Павлоград на 2017-2022 роки. Першим кроком виконання програми стало закриття котелень “Московський квартал” та “Селища Шахтобудівників-1А”, які забезпечували централізованим опаленням 33 житлових будинки (156 квартир).
Для встановлення автономного опалення жителям цих будинків з міського бюджету виділено 760,1 тис.грн. на матеріальну допомогу. Правом на допомогу скористалися 72 громадянина. Впевнений, що мешканці цих будинків вже оцінили свої переваги як у фінансовому плані, так і у підвищенні рівня комфорту.
Протягом двох — трьох років ми плануємо провести поетапну децентралізацію існуючої системи теплопостачання.
Економія витрат енергоресурсів, особливо в опалювальний період, стала одним з головних завдань бюджетних установ міста.
Для оцінки ефективності використання енергоресурсів та можливості зниження витрат бюджетних коштів в місті введена система щоденного моніторингу споживання енергоресурсів у закладах бюджетної сфери.
Протягом року, поетапно, за кошти міського бюджету, грантів та власними силами закладів проводилися роботи, направлені на енергозбереження.
Проведено реконструкцію системи опалення та встановлено модульні теплові пункти в школах №№ 7, 11 та міському ліцеї.
Виконано капітальні та поточні ремонти покрівель в школах №1, 3, 15, дитячих садках №№ 6,7, ліцеї, поточний ремонт системи теплопостачання в школах №№ 11, 18, дитячих садках №№ 31, 11. Замінено 45 вікон на енергозберігаючі в садках №№ 15,18, школах №№ 6, 8, 16, 15, НВК № 14, ліцеї, закладах культури (бібліотеці № 2, трьох музичних школах).
В дитячо-юнацькій спортивній школі проведено реконструкцію опалювальної системи, поточний ремонт електроосвітлення приміщень.
На відповідні заходи у лікувально-профілактичних закладах міста виділено з міського бюджету майже 500 тис.грн.
В стоматологічній поліклініці повністю завершені роботи по заміні вікон і до кінця року буде встановлено автономне електричне опалення (вартість 258тис.грн.).
На підготовку котельні пологового будинку, яка забезпечує єдиний перенатальний стаціонар регіону опаленням та гарячою водою, використано майже 322 тис.грн.
В лікарні №1 проведено оптимізацію площ, капітальний ремонт мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання. За результатами проведених робіт зменшилось використання газу – на 58%, води – на 37%, електроенергії – на 26%.
Заміна старих вікон та дверей на енергозберігаючі, утеплення фасадів та цоколів будівель закладів бюджетної сфери дозволили забезпечити економію бюджетних коштів на використання теплової енергії в цілому на 18%.
В рамках подальшої реорганізації системи теплозабезпечення міста, ми прийняли радикальне рішення і передбачили у бюджеті 2019 року 8 млн.грн. на реконструкцію та будівництво індивідуальних котелень для бюджетних установ з альтернативними видами опалення. Перш за все це соціальні об’єкти – лікарні, дитсадки, школи, які не будуть заручниками недобросовісних боржників кожний опалювальний сезон.
Також, для активізації впровадження енергоефективних заходів в ОСББ, міською радою розроблено Програму відшкодування відсоткових ставок за залученими короткостроковими кредитами. Нею скористалися мешканці чотирьох ОСББ.
Крім цього, завдяки конкурсу міні-грантів “Громада своїми руками”, десять ОСББ з найкращими проектами змогли впровадити енергоефективні заходи – відремонтували дахи, встановили у під’їздах енергоощадні лампи освітлення, міжповерхові теплозберігаючі вікна та вхідні двері.
Для зменшення обсягів споживання електричної енергії КП “Павлоград –Світло” в цьому році завершило роботи по заміні 1200 натрієвих світильників та багатопотужних ламп на світлодіодні на вул. Дніпровська. Загальна вартість робіт понад 2 млн. 200 тис.грн. Всього у 2018 році на вулицях міста встановлено понад 2 тис. ламп.
Як наслідок, загальна економія витрат на оплату електроенергії зовнішнього освітлення становить 425 тис.грн. в рік, не зважаючи на те, що зовнішнє освітлення у нічний час доби не вимикається.
Нарешті, після 2-х років очікування, Павлоград став учасником проекту DemoUkraina DH.
Проект, вартість якого близько 700 тис.€ передбачає будівництво автономної котельні (з твердопаливним і газовими котлами) для жителів будинків на вул. Т.Федорової, сонячних панелей для 4-ої міської лікарні та для підігріву води, а також, облаштування індивідуального теплопункту в житловому будинку на вул. Західнодонбаська, 3а.
Крім цього, підтверджена участь підприємства ПрАТ “Павлоградхліб” в проекті технічного співробітництва з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, що впроваджується Німецькою федеральною компанією GIZ.
Головний виробник хлібобулочних виробів міста отримає детальний енергоаудит та технічну допомогу в реалізації проекту з енергоефективності.
Заходи з енергозбереження дають можливість підприємствам стати більш незалежними, а значить більш фінансово стабільними. Наприклад, Павлоградський хімічний завод, який вже не перший рік впроваджує сучасні енергозберігаючі технології, такі як локалізація енергоресурсів в рамках виробництва, використання багаторівневих систем розподілу тепла, отримання енергії з альтернативних джерел, щороку заощаджує понад 1 млн. грн.
Ми впевнені, що застосування енергозберігаючих технологій у всіх сферах здатне звести до мінімуму зайві втрати енергії, міського та сімейного бюджету павлоградців.
Сьогодні, в не простих економічних умовах, коли дуже складно вижити великим підприємствам, зростає вага підприємств малого та середнього бізнесу, як потужної складової частини економіки. Вважаю, що малий бізнес міста має потенціал стати базою для стабільного розвитку нашої економіки, а, також, вирішення соціальних проблем безробіття та підвищення рівня життя.
Тому, ми продовжуємо активну роботу, направлену на розвиток підприємницької діяльності та залучення інвестицій за напрямком Стратегії “Відкрите місто активного бізнесу та громади”.
Одна гривня, вкладена в розвиток підприємництва, приносить три гривні в економіку міста, а одне робоче місце в галузі створює ще п’ять у суміжних професіях.
Для вирішення питань підтримки та розвитку малого і середнього бізнесу діє міська Програма сприяння розвитку та підтримки підприємництва.
В рамках співпраці бізнесу та влади нашого міста проводяться практичні заходи: забезпечено систему підвищення освітнього рівня діючим підприємцям, проводяться навчання основам бізнесу для школярів та студентів.
Успішно реалізується Концепція розвитку молодіжного підприємництва: проводяться безкоштовні освітні семінари, тренінги з питань праці, податкового законодавства та інше за участю спеціалістів фіскальної служби, Центру зайнятості та Державної служби з питань праці.
З метою здешевлення кредитних ресурсів для підприємців на місцевому рівні розроблена та діє Програма кредитування бізнесу, в рамках якої оголошено конкурс бізнес — проектів.
Підприємці продовжують вкладати свій капітал в розбудову Павлограда. За цей рік помітно збільшилась кількість нових закладів сфери послуг, ресторанного господарства, торгівельних центрів, відкриваються нові виробництва. Це змінює обличчя міста на більш сучасне.
З початку року в місті з’явилися два нових великих супермаркети “33м2”. До кінця 2018 року заплановано відкриття нового підприємства на території заводу Палмаш по випуску паперових виробів, що дасть додатково 85 робочих місць. Очікуємо відкриття і нового готелю та торгівельного центру, а це ще 45 нових робочих місць.
Нові або оновлені торгівельні центри – це здорова конкуренція, нові робочі місця, збільшення товарообігу, додаткові надходження до бюджету міста.
Хорошим прикладом стимулювання активності громадян та бізнесу для вирішення актуальних соціально-економічних проблем міста є щорічний конкурс міні-грантів “Громада своїми руками”, який вже шостий рік впевнено крокує вулицями, парками, школами, дитячими садочками нашого міста.
За п’ять років реалізовано 80 проектів. В місті з’явилися нові гральні та спортивні майданчики, скалодром, центр каякінгу, ландшафтний міні-парк та зони відпочинку, гостинна українська садиба в краєзнавчому музеї, розумні енергоефективні будинки тощо.
Конкурс проходить за ініціативи Компанії ДТЕК та фінансової підтримки міської влади. Дуже приємно, що з кожним роком активність мешканців Павлограда зростає. 103 цікавих проекти було подано на конкурс в цьому році, 31 з яких здобув перемогу. Кожен проект-переможець отримав сертифікат на 55 тис.грн., а великий грант – 700 тис.грн.
В цьому році, завдяки конкурсу, три школи впорядкували свої фасади, на базі школи №16 створено ресурсно-інклюзивний центр, в міській бібліотеці мкр-ну “Шахтобудівників” створено клуб “Живчик 55+”, в трьох дитячих садках відремонтовано павільйони, 10 ОСББ зробили кроки на шляху до енергозбереження і багато іншого.
З урахуванням популярності конкурсу серед жителів міста з року в рік зростає і фонд конкурсу. Цього року він склав 1 млн. 641 тис.грн. 1 млн. 100 тис. грн. — від ДТЕК та більше півмільйона — з міського бюджету.
Переможцем великого гранту 700 тис.грн. став проект “Павлоград – культурна столиця Західного Донбасу – створення комфортних умов в МКДЦ “МИР”.
До дня Незалежності України, громада отримала оновлений із зручними кріслами культурний центр. І сьогодні, знаходячись в цьому залі, сподіваюсь, ви це відчуваєте.
Наше місто продовжує роботу з різними міжнародними фондами та організаціями, які мають пріоритетами своєї діяльності сприяння розвитку місцевого самоврядування, енергоефективність та заходи, направлені на поліпшення рівня життя людей. Завдяки Українському фонду соціальних інвестицій 19 родин внутрішньо переміщених осіб, які залишилися без власного житла, незабаром отримають квартири в капітально відремонтованому будинку № 18 на вулиці Ливарна.
Протягом 2018 року розроблено та подано 38 проектів в сфері освіти, охорони здоров’я, житлового та комунального господарства для участі у 12 грантових програмах. Сподіваюсь, вони зацікавлять потенційних та надійних інвесторів.
Продовжуємо роботу за напрямком Стратегії “Комфортне і безпечне місто”.
В 2018 році за рахунок коштів міського бюджету капітально відремонтовано покрівлі на семи багатоповерхових будинках загальною вартістю 2 млн. 800 тис.грн. Під час ремонту шатрових покрівель замість шиферу використали новий матеріал – профнастил, перевагою якого є висока механічна міцність, надійність в експлуатації, швидкий і простий монтаж.
Щоб вирішити довготривалу проблему, продовжені роботи по встановленню індивідуальних лічильників в колишніх гуртожитках. Мешканці будинків № 2 та № 4 на вул. Новій вже отримали можливість розраховуватись за спожиту електроенергію за індивідуальними лічильниками.
До кінця року і в будинку № 12а на вул. Кравченко будуть завершені роботи по модернізації мереж електропостачання. Загальна вартість робіт складає 884,8 тис.грн.
В цьому році нам не вдалося капітально відремонтувати жодної дороги. Ми зверталися до обладміністрації та облради, на жаль допомоги щодо фінансування цих робіт не отримали. Але, ми змогли майже вдвічі збільшити фінансування з міського бюджету (17 млн. 500 тис.грн.) на поточний ремонт дорожнього покриття 138 вулиць міста, а саме :
— виправлення профілю основи доріг на 42 вулицях (вартість робіт 3 млн. 300 тис.грн.);
— поточний ремонт основних доріг міста на 41 вулиці (вартість робіт 9 млн.900 тис.грн.);
— ямковий ремонт прибудинкових доріг, тротуарних доріжок та зупинок громадського транспорту на 55 вулицях ( вартість робіт 3 млн. 800 тис.грн.).
Триває ремонт і внутрішньоквартальних доріг. В цьому році на селищі ім. 40 років Жовтня завершуються роботи по ремонту:
дороги та тротуарної доріжки вздовж будинків №№ 9,11 на вул.Комарова (вартість майже 2 млн. 800 тис. грн.) та між будинками № 24 на вулиці Західнодонбаська та №15 на вулиці Комарова (вартість робіт 2 млн. 900 тис. грн.).
Сподіваюсь, це стане хорошим прикладом відродження старих мікрорайонів міста і в наступному році нам вдасться продовжити цю практику і капітально відремонтувати:- внутрішньоквартальні дороги на селищі Шахтобудівників вздовж будинку №10 на вул. Можайського та будинків №№ 1,5 на вул. Підгірна;-внутрішньобудинкові дороги вздовж будинків №№ 121, 117, 119, 133 на вул. Дніпровська; -а, також, дорожнє покриття на вул. Добролюбова (від перехрестя з вул. Дніпровська до перехрестя вул. Надрічна) та вул. Братська. Відповідні проекти розроблено, їх вартість 108 тис.грн.Для оперативного виконання поточного ремонту дорожнього покриття у цьому році за рахунок коштів міського бюджету КП “Затишне місто” придбало тротуарний каток та автопричіп загальною вартістю 524 тис.грн., що дозволило провести роботи з ямкового ремонту на площі 835 м.кв.
Продовжуємо роботу і по благоустрою мікрорайонів міста. КП “Затишне місто” проведені комплексні заходи з благоустрою селищ ім. 18 Вересня та 40 років Жовтня – виконано обрізку та видалення дерев, чистку бордюрного каменю, покіс узбіччя доріг, планування грунту, вивезення сміття тощо. В цілому по місту видалено та проведено санітарну обрізку більше ніж 2 тис. дерев та висаджено майже 2 тис. дерев і кущів. В центральній частині міста висаджено 200 кущів троянд.
Ліквідовано 14 стихійних звалищ, продовжуються роботи по ремонту майданчиків для збору побутових відходів.
В поточному році 211 тварини знайшли захист в новому притулку для безпритульних тварин, з яких 94 передані в добрі руки. На теперішній час за кошти комунального підприємства “Затишне місто” проводяться роботи з поліпшення умов утримання тварин в вольєрах.
У 2018 році на виконання робіт з благоустрою з міського бюджету збільшено фінансування на 10 млн.600 тис.грн. і склало 37 млн.грн.
В цьому році нам вдалося зарахувати до “списку улюблених місць відпочинку павлоградців” реконструйований до Дня захисту дітей Дитячий парк із сучасним дитячим ігровим майданчиком, а до Дня міста відкрито бульвар Голубицького. Загальна вартість робіт склала понад 14 млн. грн. У Дитячому парку Павлограда тривають будівельні роботи – на місці старих руїн постане сучасний торгівельно-виставковий центр.
Планувалося в цьому році розпочати втілення проекту реконструкції скверу ім.Т.Г.Шевченка, який передбачає благоустрій всієї території, облаштування доріжок, оновлення вуличного освітлення тощо. На жаль, у зв’язку з проблемами отримання лімітів на газ для міста, фінансування проекту, вартість якого 5 млн. 900 тис. грн., переноситься на наступний рік.
Приємно і дуже важливо, що наші зусилля щодо покращення благоустрою міста знаходять позитивний відгук у павлоградців. Ми навіть отримуємо цікаві пропозиції щодо облаштування зон відпочинку, встановлення сучасних малих архітектурних форм.
Відповідно до плану, продовжуються роботи по відновленню зовнішнього освітлення міста. Завершено роботи по сучасному освітленню пішохідного мосту через річку Вовча. Протягом року замінено застарілі світильники на сучасні та відновлено зовнішнє освітлення на 30 вулицях, провулках, прибудинкових територіях багатоквартирних будинків. Вартість робіт понад 600 тис. грн. Перелік вулиць ви бачите на Слайді.
В цьому році плануємо розпочати реконструкцію мереж зовнішнього освітлення вулиць Фестивальна, Українська, Лесі Українки, провулків Донський та Попова. Вартість проекту 19,9 тис.грн.
Одним із важливих питань, що постійно знаходиться на контролі, залишається забезпечення міста якісною питною водою. Міською владою продовжуються пошуки можливостей щодо реконструкції об’єктів підприємства “Павлоградводоканал”.
Створено робочу групу для розробки проекту поетапної модернізації системи водопостачання міста, рівень зношеності якої складає понад 70%. Проект буде передбачати заходи з розвідування та дооцінки підземних джерел водопостачання і реконструкцію існуючих мереж.
В цьому році ми мали багато нарікань від мешканців міста щодо погіршення якості питної води. Тому в рамках програми “Питна вода” в місті реалізується проект по знезараженню води та реконструкції водопровідної насосної станції на майданчику № 4 з впровадженням новітніх технологій доочищення, який передбачає використання гіпохлориту натрію замість шкідливого хлору.
Вартість проекту 6 млн. 800 тис.грн., з яких 1 млн. грн. в рамках співфінансування буде виділено з міського бюджету.
Успішна реалізація цього проекту дасть можливість взяти участь у більш масштабній програмі по заміні систем та мереж водозабезпечення і водовідведення.
З жовтня поточного року павлоградці самостійно можуть слідкувати за показниками якості води на сайті КП “Павлоградводоканал”.
Для підвищення безпеки громадян встановлено світлофорні об’єкти на перехрестях вулиць Соборна і Полтавська та вулиць Дніпровська і Плеханова. Загальна вартість робіт 876 тис. грн.
З метою запобігання порушенням правопорядку та оперативного реагування правоохоронними органами, в місті продовжується робота по встановленню відеокамер для передачі інформації в режимі реального часу. На теперішній час встановлено 64 камери. Наявність камер відеоспостереження у місцях масового перебування громадян позитивно впливає на ослаблення дії криміногенних факторів, прискорює оперативне реагування правоохоронними органами на повідомлення про скоєні правопорушення тощо. Завдяки цьому в місті було розкрито 47 злочинів.
Також, для забезпечення контролю за виконанням та дотриманням рішень міської влади, охорони правопорядку і патрулювання, контролю за порядком і утриманням в належному санітарному стані території міста в Павлограді створено комунальне підприємство “Муніципальна варта”, яке буде опікуватись сферами життя, що важливі для громадян, але на них не завжди вистачає уваги з боку Національної поліції. В повну силу підприємство запрацює в 2019 році.
Цей рік для громади міста, як і для всієї України, відзначився реформуванням освітньої галузі, що спонукає нас до поступових кроків її удосконалення. Ключовим моментом розвитку освіти стала розбудова Нової української школи, на створення якої виділено державної субвенції 2 млн. 400 тис. грн. та з міського бюджету – 1 млн. 400 тис. грн. За ці кошти було придбано одномісні парти, дидактичний матеріал для занять, ноутбуки, мультимедійні проектори, принтери та ін.
За новими програмами у нашому місті почали навчання 1378 першокласників.
А взагалі в 44-х навчальних закладах отримують дошкільну, загальну та позашкільну освіту понад 16 тис. дітей.
За напрямком «Місто якісної освіти» ми продовжували роботу, направлену на забезпечення якісного навчально-виховного процесу.
В рамках вирішення проблемного питання забезпечення дошкільною освітою маленьких павлоградців з 01 вересня розпочав свою роботу навчально-виховний комплекс №2. Роботи з реконструкції будівлі виконувались за рахунок коштів обласного бюджету, загальна вартість робіт — 14 млн. грн., з міського бюджету виділено 614 тис. грн.
За сприяння дитячого фонду ООН “Юнісеф” протягом року відкрито 8 додаткових груп в дитячих садках №№ 5, 11, 47, 60, 61, що дало можливість забезпечити дошкільною освітою ще майже 250 дітей. На сьогодні потребують влаштування до дитячих садків 400 дітей.
З вересня поточного року в рамках Всеукраїнського педагогічного експерименту “Розумники”, завдяки меценацтву дорожньо-будівельної компанії ТОВ “Євробуд Плюс”, в школі №1 першокласники почали навчання в класі з суперсучасним обладнанням: нетбуками, інтерактивною дошкою, зручними партами, яскравим інтер’єром – все, щоб у дітей було бажання вчитися.
Завдяки участі в обласному проекті за кошти обласного бюджету, а це 3 млн.800 тис.грн., вдалося облаштувати кабінет “Робототехніки” та ресурсну кімнату в Павлоградському міському ліцеї.
З 01 квітня 2018 року розпочав свою роботу інклюзивно-ресурсний центр, завданням якого є надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами. На організацію цього закладу виділено з державного бюджету – 568 тис.грн., та з міського – 193 тис.грн. Завдяки ініціативним працівникам центру, які взяли участь у конкурсі міні-грантів “Громада своїми руками”, було відремонтовано приміщення у школі № 16 та відкрито філію центру на селищі Шахтобудівників. Загальна сума коштів, що витрачена на реалізацію цього проекту, склала 61 тис. грн.
Діти з особливими освітніми потребами не мають залишатися поза увагою дорослих і повинні мати рівний доступ до якісної освіти та самореалізації. Тому, вже з 01 вересня 2018 року у закладах загальної середньої освіти міста навчаються 38 таких дітей.
Незважаючи на обмежений ресурс міського бюджету, робота міської влади і в цьому році була направлена на покращення матеріально-технічного оснащення закладів сфери освіти. Загалом на цей напрямок використано понад 9,0 млн. грн.
Це дозволило капітально відремонтувати покрівлю у школі №15 (вартість робіт 1 млн. 270 тис. грн.), встановити огорожу у НВК № 2 (770 тис. грн.), облаштувати територію шкіл №№ 15, 16 (206,0 тис. грн.), посилити конструкції плит перекриття у школі № 1 (67 тис. грн.).
Проведено ремонти систем тепло-, водопостачання, лічильників тепла, встановлені протипожежні двері, виконано поточні ремонти покрівель та інші види робіт.
Пріоритетним напрямком цього року стало встановлення систем протипожежного захисту в закладах освіти, для чого з міського бюджету направлено майже 2 млн.грн.
За напрямком Стратегії “Місто здоров’я” Павлоград активно впроваджує реформу системи охорони здоров’я в Україні.
В рамках реформи первинної ланки медичної допомоги з жовтня 2018 року «Центр первинної медико-санітарної допомоги» реорганізований в комунальне некомерційне підприємство. В його структуру входить 9 амбулаторій, які максимально наближені до місця проживання пацієнтів
За кошти міського та обласного бюджетів всі вони оснащені сучасною технікою на загальну суму 707,3 тис.грн., що дозволило втілити на первинному рівні проект медичної інформаційної системи “Helsi”.
Станом на 10 грудня декларації с лікарями первинної ланки заключили понад 74 тис. павлоградців, або 70% від усього населення міста. Павлоград увійшов у трійку лідерів серед міст Дніпропетровської області по кількості підписаних декларацій.
В цьому році до комунальної власності міста повернули заклади вторинної медичної допомоги: пологовий будинок та стоматологічну поліклініку.
У зв’язку з тим, що розмір медичної субвенції (100 млн. 600 тис. грн.) фактично покрив потребу видатків лікувальних закладів міста Павлограда лише на 62%. з міського бюджету у 2018 році додатково виділено 61 млн. 200 тис. грн.
Додаткове навантаження на медичну сферу міста накладає і те, що згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України, Павлоград став центром Павлоградського госпітального округу, що об’єднує дев’ять територіальних громад. Відповідно до цього, лікувальні заклади міста повинні надавати цілодобову медичну допомогу населенню всього Західно-Донбаського регіону, а це 320 тисяч осіб. Але, затрати на лікування жителів інших громад в основному лягли на наш бюджет. За 9 місяців 2018 року на лікування мешканців витрачено 9 млн. 200 тис. грн., а в наш бюджет повернулося лише 3 млн.800 тис. грн.
Незважаючи на це, на укріплення матеріально-технічної бази лікувальних закладів, протягом року з міського та обласного бюджетів виділено 1 млн. 300 тис. грн., в тому числі:
— на придбання необхідного сучасного медичного обладнання та інвентарю — 1 млн. 22 тис.грн.;
— 1 млн.100 тис. грн. на переведення дитячого відділення до головного корпусу “Міської лікарні №1” для покращення умов лікування маленьких пацієнтів.
Хочу відмітити професійну роботу нашої Павлоградської підстанції швидкої медичної допомоги, бригада якої у 2018 році знову увійшла в трійку лідерів в області. На придбання зимових шин для санітарного транспорту з міського бюджету виділено 100 тисяч гривень.
З метою зменшення дефіциту медичних кадрів, вже третій рік поспіль ми намагаємося створити умови для залучення молодих фахівців на роботу в наші медичні установи. З 2016 року 10 медичних працівників отримали житло, в тому числі в цьому році – лікар-педіатр амбулаторії на селищі Шахтобудівників. Ще зарезервовано 3 квартири для лікарів –онколога та неонатологів, які згідно з державним розподілом будуть направлені в Павлоград у 2019 році.
Вже не перший рік за нашим містом залишається лідерство серед міст області по кількості народжених на 1000 населення, а це свідчить про високий рівень надання медичних послуг.
Незважаючи на всі виклики часу, особливості формування бюджету в умовах децентралізації, складний стан житлово-комунального господарства, міська рада завжди шукає і знаходить можливості підтримувати і розвивати сфери культури та спорту. За всіх часів саме здорові духом і тілом люди складали опору суспільства, а культура – це не тільки розвиток творчих здібностей, а ще і духовне виховання
На фінансування сфер спорту та культури з міського бюджету направлено понад 43 млн.грн., що на 15% більше ніж у минулому році.
Головна перемога спортивної галузі в цьому році – підтримка людей з інвалідністю. У вересні 2018 року відкрито центр по спортивній роботі для осіб з інвалідністю у “Фізкультурно-спортивному комплексі ім.В.М.Шкуренка” на вул. Ганни Світличної. На капітальний ремонт приміщення, придбання меблів та спортивного інвентарю з міського бюджету використано 493тис.грн.
Ми успішно розвиваємо фестивальний рух — в цьому році особливо запам’яталися павлоградцям нові фестивалі “Підношення Фредеріку Шопену”, “Z_ефір”, “Бабусині радощі”, “Павлоградський оберіг”, “Хижнякфест”.
Від імені територіальної громади міста ще раз висловлюю щиру вдячність нашим талановитим спортсменам та творчим колективам, які і в цьому році продовжують прославляти наше рідне місто на Міжнародних та Всеукраїнських змаганнях, фестивалях, конкурсах, чемпіонатах.
Шановні павлоградці! Кожен з нас є частинкою громади. Я щиро вірю і твердо переконаний, що всі ми бажаємо щоб наше місто було кращим. Але таким воно само по собі не стане. І тому усвідомлюю і наголошую, що все, чого вдалося досягти, – це наші спільні здобутки. В черговий раз доведено, що вагомі результати досягаються тоді, коли поєднуються і втілюються бажання влади та громади.
В місті створено всі умови для участі громади у прийнятті рішень щодо соціально — економічного розвитку території. За рік проведено 45 особистих прийомів, розглянуто понад 3,5 тисяч звернень громадян. Користуються попитом у мешканців міста і такі форми спілкування з владою, як система “Відкрите місто” та електронна система місцевих петицій. Активно працює Громадська рада, яка розглядає актуальні та проблемні питання життєдіяльності міста. За звітній період проведено 11 сесій міської ради, з них 5- позачергових, прийнято 405 рішень. Проведено 35 засідань виконкому, в тому числі 12- позачергових, прийнято 880 рішень. З основної діяльності виконавчих органів та кадрових питань видано 1460 розпоряджень міського голови. Кожний мешканець міста має можливість спостерігати за роботою депутатів міської ради завдяки прямій трансляції з сесійної зали.
Для інформування населення про роботу міської ради та виконавчих органів, ми продовжуємо плідну співпрацю з засобами масової інформації -проводимо прес — тури, брифінги, круглі столи тощо з актуальних питань життєдіяльності та розвитку міста. Крім цього, в засобах масової інформації та на інформаційних порталах всі бажаючі можуть відслідковувати , як і куди витрачаються бюджетні кошти міста.
На закінчення хочу подякувати депутатам міської ради, керівникам підприємств, установ і організацій, громадським організаціям, підприємцям, всім жителям нашого міста, хто підтримує і допомагає не словами, а конкретними справами.
Сподіваюся, що і в подальшому ми спільно будемо вирішувати проблеми міста, допомагаючи один одному, проявляючи людську мудрість та толерантність.
Впевнений, що давнє лаконічне гасло “Спільними зусиллями” в нашому місті запрацює з новою силою.