На сьогоднішній в сучасному суспільстві день виникає багато питань, пов’язаних з наданням дітям якісної освіти. За останні роки мережа загальноосвітніх закладів під впливом складних соціально-економічних тенденцій розвитку держави зазнала значних змін. Несприятлива демографічна ситуація та певні соціально-економічні чинники призвели до скорочення контингенту учнів та зменшення кількості загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів.
На жаль, одним із найважливіших питань, яке стоїть як перед місцевою владою, так і перед відділом освіти, є питання забезпечення дітей дошкільною освітою. Останнім часом контингент дітей в місті став поступово зростати. Станом на 28.08.2013р. у місті Павлограді функціонує 20 дошкільних навчальних закладів, у яких виховується 3975 дітей. Тільки 75% потреби населення в дошкільній освіті задоволено. Актуальність питання забезпечення якісною дошкільною освітою знову виходить на передній план.
Програма «Розвиток освіти у місті Павлограді на 2013-2016 роки» передбачає підвищення якості освіти шляхом оптимізації навчальних закладів міста. Шляхами вирішення основних завдань Програми є відкриття нових груп у діючих дошкільних навчальних закладах, відновлення дошкільних навчальних закладів, які тимчасово припинили свою діяльність, реорганізація деяких навчальних закладів, створення навчальних закладів нового типу та формування освітнього округу.
Так, у 2013 році реалізуючі заходи Програми, вже відкрито 2 групи для дошкільнят у ДНЗ № 6 та ДНЗ № 8. До кінця 2013 року готуються до відкриття 5 груп у ДНЗ № 5,11,15. Яскравою подією для міста буде відкриття різновікової групи в НВК № 14 на селищі Соснівка 1 вересня.
З метою задоволення потреби у дошкільній освіті проводиться реорганізація, раніше закритих дошкільних навчальних закладів, та створення навчально-виховних комплексів «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад». Проекти реконструкції навчально-виховних комплексів подані до участі в Державних конкурсах проектів, оскільки потребують значного фінансування.
Ще одним із напрямків оптимізації є реорганізація навчальних закладів. Реорганізація Павлоградської загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів № 19 та Павлоградської загальноосвітньої школи І ступеня № 21 надасть можливість відновити роботу раніше закритого дитячого садка у будівлі ЗШ № 21, а учням початкової школи, які перейдуть до ЗШ № 19, будуть надані сприятливі умови для навчання.
Значне зменшення контингенту учнів Павлоградської загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів № 1, приводило до плинності кадрів, значної недовантаженності фахівців та зниження зацікавленості учнів до навчання. Але, 47 дітей, які навчалися та виховувалися у школі-інтернаті, у разі закриття залишилися би «без даху над головою». Реорганізація Павлоградської загальноосвітньої школи № 18 та школи-інтернату дала можливість створення нового типу навчального закладу, що дало змогу дітям, які опинилися в СЖО, не тільки отримувати освіту в ЗШ № 18, але й залишитися мешкати у власних приміщеннях.
В сучасних умовах спостерігається зниження мотивації учнів до навчання. Така ситуація зумовлює необхідність створення освітнього округу, центром якого у м. Павлоград є МНВК, який щорічно випускає близько 600 учнів по 14 ліцензованим спеціальностям. Хоча, учні загальноосвітніх навчальних закладів 100% охоплені профільним навчанням, вони мають можливість отримати додаткову спеціальність.
Отже, незалежно від того, що мережа навчальних закладів міста Павлограда зменшилася, на сьогоднішній день всі заклади забезпечені фахівцями для надання якісної освіти. Оптимізація мережі навчальних закладів надає можливість створення єдиної цілісної системи для отримання якісної освіти, вивільнення значних бюджетних коштів, які будуть спрямовані на розвиток освіти у місті.
12 та 13 серпня відбулися об’їзди по навчальним закладам з питання готовності їх до початку нового навчального року. Заклади виконали значний об’єм робіт по підготовці учбово-матеріальної бази до нового навчального року. Всі заклади з радістю готові прийняти своїх вихованців.