У 2016 році місцеві податки і збори поповнили
бюджет Дніпропетровської області майже на 11,6 мільярдів гривень
«За дев’ять місяців 2016 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 11,58 млрд. грн. податків і зборів. Це на 1,66 млрд. грн. більше порівняно з минулорічним періодом», – повідомила перший заступник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
За її словами більше половини надходжень в місцеві бюджети Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 5,92 млрд. грн.
Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровського регіону і плата за землю – 2,54 млрд. грн.
Крім цього, спрощенці області перерахували до бюджетів громад 943 млн. грн. єдиного податку, а суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизних товарів, – 688 млн. грн. акцизного податку.
Про подання оновленої декларації з податку на прибуток підприємств
за три квартали 2016 року
Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.10.2016 №33190/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №33190) стосовно адміністрування податку на прибуток підприємств з огляду на набуття чинності 19.08.2016 наказу Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – Наказ №585) повідомила про зміни, внесені до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація), та порядку її заповнення.
Враховуючи, що видання Наказу №585 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період три квартали поточного року, рекомендовано подавати декларацію за оновленою формою.
Лист №33190 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69959.html
Про послуги управителя для
об’єднання співвласників багатоквартирного будинку
Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що у консультації, підготовленій фахівцями Державної фіскальної служби України, щодо можливості фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку надавати об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку послуги управителя, повідомлено наступне (журнал ДФС України «Вісник. Право знати все про податки і збори» №38, жовтень, 2016).
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України від 29.11.2001 №2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2866).
Відповідно до статті 1 цього Закону об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі об’єднання) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Згідно зі статтею 4 Закону №2866 об’єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Підпунктом 133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
— утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
— установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
— внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Відповідно до підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків.
Згідно зі ст.12 Закону №2866 управління багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.
Обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації належить винятково до компетенції загальних зборів співвласників (ст.10 Закону №2866).
Якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об’єднання передано управителю, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об’єднанням і управителем, умови якого повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст.13 Закону №2866).
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, ведення обліку, подання звітності, справляння єдиного податку, а також обмеження видів діяльності визначено главою 1 розділу ХІV Кодексу.
Спрощену систему оподаткування може самостійно обрати юридична особа чи фізична особа – підприємець, якщо така особа відповідає вимогам, визначеним цим Кодексом, та реєструється платником єдиного податку.
Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.
На підставі абзацу сьомого п.291.5 ст.291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які, зокрема, здійснюють діяльність з управління підприємствами.
Таким чином, фізична особа, яка надає послуги управителя об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку, не має права перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку і звітності.
Про заповнення митної декларації
Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Державна фіскальна служба України у листі від 29.09.2016 №32089/7/99-99-18-02-02-17 (далі – лист ДФС №32089) повідомила про заповнення митної декларації при декларуванні товарів, що переміщуються для забезпечення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються за рахунок фінансових ресурсів міжнародних фінансових організацій, які залучаються як позика чи кредит державою або під державні гарантії та передбачають розрахунки за поставлений товар з окремих рахунків в комерційних банках, відкритих Міністерством фінансів України.
З текстом листа №32089 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/listi/69876.html
Роман Насіров: Надходження до місцевих бюджетів зросли на 34 млрд гривень
За 9 місяців 2016 року надходження до місцевих бюджетів — більше 104 млрд гривень. Таким чином забезпечено приріст платежів до місцевих бюджетів на 47,4%, або майже на 34 млрд гривень, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, у вересні до місцевих бюджетів сплачено 11,4 млрд грн., що майже на 43% більше від фактичних надходжень у вересні 2015 року.
Серед регіонів за сумою сплати податкових платежів до місцевих бюджетів перше місце посідає Київ. За вересень 2016 року до місцевого бюджету міста Києва надійшло 1,2 млрд гривень.
Роман Насіров додав, що основним бюджетоформуючим платежем для місцевих бюджетів є податок та збір на доходи фізичних осіб: «По податку та збору на доходи фізичних осіб надходження за 9 місяців 2016 року збільшились на 18,2 млрд грн. – до 56,4 млрд грн. Це відбулося у тому числі за рахунок легалізації зарплат».
«Крім того, завдяки здійсненню суттєвих кроків для легалізації ринку пального, в тому числі впровадженню Системи електронного адміністрування реалізації пального, надходження акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу підакцизних товарів склали 8,6 млрд гривень. Таким чином, приріст платежів становить 3 млрд гривень», – додав Роман Насіров.