АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р. №1160-ІV і з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. №308.
1. Визначення проблеми
У нашому місті щороку за рахунок коштів місцевого бюджету здійснюються поховання померлих одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, та знайдених на території міста невпізнаних трупів.
Врегулювання відносин, що виникають після смерті особи щодо проведення процедури поховання, а також забезпечення гарантії належного становлення до тіла померлого, забезпечення права громадянина на захоронення його тіла відповідно до волевиявлення, якщо таке є, та надання ритуальних послуг і предметів ритуальної належності.
2. Цілі державного регулювання
Метою державного регулювання тарифів на ритуальні послуги є:
гарантування державою належного поховання померлих;
достойного ставлення до тіла померлого;
створення рівних умов для поховання померлих незалежно від статі, соціального походження, майнового стану, інших ознак;
запобігання випадкам не поховання померлих;
конфіденційності інформації про померлого;
забезпечення збереження місць поховань;
визначення економічної обґрунтованості при встановленні тарифу на поховання померлих одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, та знайдених на території міста невпізнаних трупів.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. В якості альтернативи досягнення мети цього регуляторного акту можливо залишити усе без змін. Це призведе лише до заглиблювання існуючої проблеми і жодним шляхом не сприятиме її вирішенню. У разі здійснення поховання за діючий процедурою значно збільшаться збитки підприємства і, як наслідок, погіршиться якість надання послуг споживачам.
2. Прийняття зазначеного проекту регуляторного акта визначить основні організаційно-правові засади щодо удосконалення роботи комунального підприємства та захисту споживача від неякісного та несвоєчасного надання ритуальних послуг і контроль за додержанням вимог законодавства у галузі похоронної справи.
Перевагами обраного способу регулювання є встановлення економічно обґрунтованого тарифу на ритуальні послуги, як і беззбиткового функціонування підприємства.
Оскільки є можливість покращення існуючого стану, згідно з чинним законодавством, то доцільним і єдиним прийнятним на цей час шляхом є встановлення економічно обґрунтованих тарифів на ритуальні послуги.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
З метою врахування інтересів як споживачів, так і комунального підприємства, з одного боку, та поліпшення фінансового стану підприємства, з другого боку, рішенням виконавчого комітету Павлоградської міської ради здійснюється державне регулювання шляхом встановлення тарифів на ритуальні послуги з метою забезпечення 100% відшкодування економічно обґрунтованих витрат.
Цим регуляторним актом забезпечується збалансованість інтересів суспільства держави та підприємства:
своєчасне відшкодування витрат підприємства на поховання зазначеної категорії населення;
належне утримання кладовищ;
розміщення проекту рішення на офіційному сайті Павлоградської міської ради.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі
прийняття регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акта органами місцевого самоврядування будуть реалізовані повноваження, наданні їм Законом України «Про поховання» щодо затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги в похоронній сфері в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та пред’явлення послуг.
Досягнення цілей, поставлених перед регулюючим впливом запропонованого проекту рішення, дозволить гарантувати достойне ставлення до тіла померлого, запобігати випадкам не поховання знайдених невпізнаних трупів та інших категорій померлих.
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Очікувані результати прийняття регуляторного акта визначені із застосуванням методу аналізу вигод і витрат.
Таблиця вигод і витрат
Сфера інтересів | Вигоди | Витрати |
Населення | 1. Захист споживача від неякісного та несвоєчасного надання ритуальних послуг.2. Запобігання випадкам не поховання померлих. 3. Достойне ставлення до тіла померлого. |
Впровадження проекту рішення не потребує витрат населення. |
Комунальне підприємство | 1. Покращення фінансово-господарського стану підприємства.
2. Забезпечення належних умов для |
Витрати на ритуальні послуги з поховання одиноких громадян нашого міста, осіб без певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, невпізнаних трупів. |
Органи
місцевого самоврядування |
1. Вдосконалення правових засад здійснення діяльності щодо поховання померлих.2. Комплексне вирішення питань фінансування поховання самотніх громадян. |
Впровадження проекту рішення не потребує капіталовкладень. Виділення коштів з міського бюджету на поховання вказаної категорії померлих. |
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий. При виникненні змін у чинному законодавстві, що можуть вплинути на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситься відповідні корегування.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Головним показником результативності регуляторного акта є стовідсоткове проведення поховання одиноких громадян нашого міста, осіб без певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, невпізнаних трупів.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності вказаного регуляторного акта буде здійснюватись після набрання ним чинності шляхом моніторингу статистичних даних, проведення аналізу фінансово-економічної діяльності підприємства.
Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, за результатами якого можна зробити порівняння показників базового та повторного відстежень. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення до регуляторного акта відповідних змін.
Періодичне відстеження планується здійснити один раз в три роки, з дня виконання заходів з повторного відстеження, з метою забезпечення належних умов для здійснення похоронно-ритуального обслуговування.
З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде здійснюватись статистичним методом шляхом проведення аналізу фінансово-економічної діяльності підприємства.
Директор КП «Сп. Агенція «Ритуал» В.О. Шапкун