1. Опис проблеми, на вирішення якої спрямований нормативно-правовий акт.
Необхідність прийняття Правил паркування транспортних засобів в м.Павлограді зумовлене різким збільшенням кількості транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста та відсутність дієвих важелів впливу на неплатників паркувального збору.
Активний ріст автомобілізації та відсутність необхідної кількості місць для розміщення стоячого автотранспорту спричинило хаотичне паркування автомобілів на тротуарах, газонах, вулично-дорожній мережі міста з порушенням правил дорожнього руху, правил благоустрою міста, що створило незручності для інших учасників дорожнього руху.
Окремо слід зазначити проблему з паркування автотранспорту в центральній частині міста. Історично так склалось, що проїзна частина вулиць не може розмістити на собі всезростаючу кількість бажаючих скористатись приватним автотранспортом для поїздки в центр. Таким чином виникає потреба в економічному стимулюванні водіїв від утримання поїздки в центральну частину міста.
2. Механізм вирішення проблеми.
Керуючись ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про благоустрій населених пунктів», «Про автомобільні дороги», «Про дорожній рух», Постанови від 03.12.2009 №1342 «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів», Податковим Кодексом України, враховуючи чисельні наради за участю операторів паркування автотранспорту, та скарги мешканців Павлограду на надмірну кількість автотранспорту на прилеглих вулицях, зокрема, в центральній частині міста, проаналізувавши ситуацію зі збору коштів суб`єктами підприємницької діяльності — операторами паркування пропонується:
— впроваджувати паркувальну систему, яка втілить в себе новітні технології в частині сплати коштів за паркування, контроль за надходженням збору за паркування в повній мірі без участі людського фактору, та ефективні заходи впливу на неплатників паркувального збору.
Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом затвердження Правил паркування транспортних засобів в місті Павлограді. Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватися за результатами впровадження Правил паркування.
3. Альтернативи.
До альтернатив запропонованому механізмові вирішення проблемної ситуації можливо віднести збереження існуючого стану або ліквідація платного паркування транспортних засобів. Проте, дана альтернатива може призвести до хаотичного безконтрольного паркування автотранспорту на вулицях, тротуарах, площах, що призведе до зменшення пропускної здатності вулиць, в окремих випадках може слугувати причиною для виникнення аварійних ситуацій, в т.ч. до повної зупинки руху.
4. Сфери регуляторного впливу.
До сфер регуляторного впливу проекту тимчасових Правил відносяться:
— Павлоградська міська рада;
— мешканці та водії транспортних засобів;
— суб`єкти господарювання та їх об`єднання.
5. Аналіз вигод та витрат.
Вигоди:
1) покращення екологічної ситуації в місті, зокрема в центральній її частині;
2) зменшення транспортного навантаження на центральну частину міста шляхом економічного впливу на водіїв;
3) організоване паркування транспортних засобів на вулицях в кількості, яка дозволена Правилами дорожнього руху та тимчасовими Правилами паркування
4) створення додаткових зручностей для водіїв щодо швидкості сплати коштів за паркування;
5) створення сприятливих умов ведення бізнесу для суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють паркування автотранспорту.
Витрати — збільшення витрат водіїв на оплату послуг паркування в офіційно визначених зонах паркування.
6. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Затвердження Правил паркування забезпечить належний благоустрій, підвищить культуру паркування та дисципліну паркувального збору, а також збільшать фінансові надходження до міського бюджету.
7. Характеристика очікуваних результатів прийняття регуляторного акта.
У разі надання послуг паркування без прийняття регуляторного акту у місті Павлограді продовжиться паркування на низькому рівні, що може спричинити виникнення загрози безпеці дорожнього руху, а також виконанню робіт з утримання доріг, зелених насаджень, будинків та споруд, розташованих уздовж доріг.
Прийняття регуляторного акту надасть можливість забезпечити належний благоустрій, збільшити пропускну спроможність проїжджих частин вулиць міста, підвищити безпеку дорожнього руху та дисципліну водіїв, впорядкувати паркування транспортних засобів на вулицях та площах міста, перейти до безготівкової автоматизованої системи оплати за користування місяцями паркування, посилити контроль та притягнути до адміністративної відповідальності власників транспортних засобів, підвищити культуру паркування, дисципліну сплати збору, якість послуг за паркування та збільшити фінансові надходження до міського бюджету.
8. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений за умови відсутності внесення принципових змін у нормативно-правові акти, якими регулюється питання паркування транспортних засобів.
9. Показники результативності регуляторного акту.
Показником результативності зазначеного рішення є збільшення надходження збору за місця для паркування транспортних засобів.
Базове відстеження результативності регуляторного акту провести після набрання його чинності.
Повторне відстеження результативності рішення міської ради буде здійснено через рік після набрання ним чинності.
Періодичне відстеження планується здійснити один раз на три роки, з дня виконання заходів з повторного відстеження, якщо не буде прийнято відповідного акту на законодавчому рівні.
10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися за допомогою наступних заходів:
— аналізу статистичних даних, щодо надходження збору за місця для паркування транспортних засобів;
— відстеження динаміки зростання надходжень збору за місця для паркування транспортних засобів;
— соціологічного опитування суб’єктів підприємницької діяльності, які будуть організовувати та проваджувати діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів в місті.
Аналіз підготував:
Начальник управління комунального господарства та будівництва В.В.Разводов