Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення сесії Павлоградської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Павлоград»
Цей аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Павлоградської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Павлоград» (далі Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 і визначає правові та організаційні засади реалізації даного проекту рішення, як регуляторного акту.
Сам Порядок розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Павлоград розроблено відповідно до вимог п.п. 7 п.а ст.30 Закону України “Про місцеве самоврядування”, ст.10,15 Закону України “Про благоустрій населених пунктів” та п.1.11 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 “Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності”.
1.Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
В 2013 році рішенням міської ради від 19 червня № 937-35/VI було прийнято регуляторний акт « Порядок розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Павлоград», відповідно до якого організовується робота дрібно — роздрібної торгівлі та сфери розваг і відпочинку в сезонний період та на святкові заходи.
Але, протягом чотирьох років, в даний регуляторний акт вносилося ряд змін, що привело до незручного його використання, як суб»єктами господарювання так і спеціалістами, які впроваджують його виконання на практиці.
Крім того, даним Порядком не враховано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки при розрахунку пайової участі за використання об»єктів благоустрою при розміщені пересувних ТС.
Тому, виникла необхідність спрощення змісту нового Порядку з внесенням відповідних змін в частині визначення пайового внеску.
2. Визначення цілей державного регулювання.
Метою цього регулювання є:
забезпечення населення об’єктами торговельного, побутового, розважального, соціально-культурного призначення наближених до споживача;
утримання об’єктів благоустрою міста на належному рівні (своєчасне виконання робіт з реконструкції ремонту об’єктів благоустрою);
встановлення прозорого та чітко врегульованого порядку визначення величини та сплати пайової участі (внеску) в утриманні об’єктів благоустрою для фізичних та юридичних осіб на території м. Павлограда;
забезпечення збільшення надходження коштів до міського бюджету для фінансування виконання робіт з реконструкції, ремонту об’єктів благоустрою;
стимулювання розвитку підприємництва.
3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу
Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:
— діючий порядок;
— прийняття Павлоградською міською радою нового рішення «Про затвердження Порядку розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Павлоград».
Перелічені проблеми не можуть бути вирішені за допомогою ринкових механізмів, оскільки саме органам місцевого самоврядування відповідно до ст.10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та пп. 7 п. «а»ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» надані повноваження щодо визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою. Тому вирішити їх можливо тільки шляхом прийняття зазначеного регуляторного акта.
Залишити ситуацію такою, яка вона є на сьогодні, і не приймати запропонованого регуляторного акту, не можливо, оскільки діючий акт не якісний та не ефективний.
Даним рішенням сесії Павлоградської міської ради (зміни до регуляторного акту) додатково пропонується ввести коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки при розрахунку пайового внеску.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблем, і відповідні заходи
Вказана вище проблема має бути розв’язана шляхом прийняття
Павлоградською міською радою запропонованого нового Порядку розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Павлоград.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Відповідно до статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення, прийняті органами місцевого самоврядування в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами.
Можливість досягнення зазначених цілей обґрунтована тим, що запропоноване регулювання забезпечує прозорість дій уповноваженого
органу по нарахуванню та сплаті внеску у вигляді пайової участі власників пересувних ТС в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлограда.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта
Порядок розміщення пересувних ТС з вищевказаними змінами:
— надасть можливість забезпечити відкритість та прозорість процедури розміщення пересувних ТС;
— сприятиме залученню додаткових коштів до благоустрою території міста;
— надасть можливості власникам пересувних ТС в доступній формі ознайомлюватися з порядком розміщення пересувних ТС, подавати заяви для здійснення підприємницької діяльності в сфері дрібно — роздрібної торгівлі або з надання послуг в сфері розваг та відпочинку на території м. Павлоград
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в друкованих засобах масової інформації, шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному сайті Павлоградської міської ради і виконавчого комітету,
7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта
Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта.
У разі виникнення потреби, у зв’язку зі зміною чинного законодавства України та за підсумками аналізу відстеження його результативності, вноситимуться зміни до запропонованого регуляторного акта.
8. Показники результативності регуляторного акта
Пропонується використати наступні показники результативності:
1.Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, які організовували роботу через пересувні тимчасові споруди
2. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.
3. Кількість скарг від жителів міста на роботу суб’єктів господарювання.
4. Кількість скарг від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань щодо невпорядкованості процедури розміщення та функціонування пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Павлоград.
5. Розмір надходжень коштів до міського бюджету, пов’язаних з дією регуляторного акта.
9.Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регулювання акта в разі його прийняття
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися до дня набрання чинності регуляторного акта, повторне через один рік, періодичні відстеження — кожні 3 роки.
ПІДГОТУВАВ:
Начальник відділу
розвитку споживчого ринку
та підприємництва С.М.Кусочкіна
ПОГОДЖЕНО:
Заступник міського голови С.Г.Пацко