Аналіз регуляторного впливу проекту
регуляторного акта — проекту рішення сесії Павлоградської міської ради
«Про погодження розміру плати батьків за навчання в дитячих музичних школах м. Павлограда в 2012-2013 навчальному році»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом правового регулювання.
Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання, полягає у відсутності єдиного встановленого розміру батьківської плати за навчання в школах естетичного виховання на території України. Згідно п.6.4 Положення про початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад(школу естетичного виховання) (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства культури і туризму України від 23 травня 2006 року № 331), де порядок установлення розміру плати за навчання в закладі визначається Кабінетом Міністрів України. На даний час усі державні школи естетичного виховання встановлюють розмір батьківської плати згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.97 р. № 260 «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей», яка визначається один раз на рік дирекцією закладу за погодженням з органами місцевої виконавчої влади. Так як засновником комунальних спеціалізованих мистецьких навчальних закладів — ДМШ №1,2,3 — згідно Статутів є Павлоградська міська рада. Дане питання виноситься на розгляд та погодження Павлоградської міської ради. Проблему треба вирішити завдяки фінансуванню з місцевого бюджету, тому що батьківська плата складає лише 10% — 15% утримання закладів м.Павлограда. Значною частиною проекту регуляторного акту є затвердження пільгових категорій дітей, як це передбачено документами та встановленню додаткових пільг, завдяки можливостей бюджету. Затвердження планового контингенту учнів в закладах (що передбачає законодавством та статутом) дозволить чітко формувати кількісну наповнюваність закладів, враховуючи можливості матеріально-технічної бази, кількості приміщень шкіл.
2. Визначення цілей правового регулювання.
Цілями правового регулювання для даного проекту регуляторного акта є :
додерження принципів державної регуляторної політики;
приведення у відповідність витратного механізму на навчання дітей в дитячих музичних школах;
залучення до навчання дітей пільгових категорій;
збереження бази дитячих мистецьких навчальних закладів міста.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення визначних цілей, аргументи щодо переваг обраного способу.
Головна альтернатива є прийняття єдиного розміру оплати за навчання дітей в школах естетичного виховання на території України. Обраний спосіб запропанованого проекту регуляторного акта повинен забезпечити:
доступ навчання в дитячих музичних школах дітей різних категорій;
визначення чітких критеріїв фінансування даних закладів;
досягнення цілей правового регулювання та принципів державної регуляторної політики.
4. Опис механізмів, які пропонується застосовувати для розв’язання проблем, і відповідні заходи
Механізм, закладений в основу проекту регуляторного акта — проекту рішення сесії Павлоградської міської ради «Про погодження розміру плати батьків за навчання в дитячих музичних школах м.Павлограда в 2012-2013 навчальному році» передбачає встановлення часткової компенсації плати батьків за навчання дітей та визначення витрат міського бюджету на утримання вихованців ДМШ. Для досягнення встановленої мети пропонується:
регулювання побудоване відповідно до принципів регуляторної політики;
визначення розміру батьківської оплати за навчання;
встановлення планового контингенту учнів в закладах;
затвердження пільги щодо навчання дітей в дитячих музичних школах.
5. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта .
Прийняття даного регуляторного акта дозволить чітко визначити затратний механізм міського бюджету та батьківської плати по навчанню дітей в ДМШ та залучення їх до спеціалізованої мистецької освіти. Найбільш впливовими зовнішніми чинниками, від яких залежить дія регуляторного акту буде зміна чинного законодавства та нормативно-правових актів у сфері початкової спеціалізованої мистецької освіті.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта
Впровадження цього регуляторного акта дозволить забезпечити фінансування витрат на утримання учнів дитячих музичних шкіл. Так витрати на утримання 905 учнів трьох дитячих музичних шкіл сьогодні складають :
заробітна плата педагогічних працівників — 4491124 грн.
комунальні послуги — 321373 грн.
інші видатки – 8106 грн.
всього витрат — 4820603 грн.
Витрати на одного учня у місяць складає 443 грн. 89 коп. З яких від 10% до 20% — батьківська оплата; від 90% до 80% — фінансування місцевого бюджету. В порівнянні з 2011-2012 навчальним роком розмір батьківської платине змінюється.
Показники |
2011 р. |
2012 р. |
Відхилення % |
Заробітна плата |
3461020 |
4491124 |
+30 |
Комунальні послуги |
237741 |
321373 |
+35 |
Інші видатки |
4890 |
8106 |
+65 |
УСЬОГО |
3703651 |
4820603 |
+30 |
Кількість учнів |
895 |
905 |
+1 |
Додатково: Витрати на 1 учня |
344,85 |
443,89 |
+29 |
У 2011-2012 навчальному році у трьох дитячих музичних школах навчалось 135 дітей пільгових категорій, з них 20 — вихованців школи-інтернат. Це свідчить про те, що завдяки фінансуванню з міського бюджету обдаровані діти мають сприятливі умови для отримання спеціалізованої мистецької освіти у нашому місті.
7. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта — 1 рік, з можливістю внесення змін до нього. Протягом зазначеного періоду дії регуляторного акта передбачається:
можливості зміни розміру оплати батьків за навчання протягом навчального року з урахуванням можливостей місцевого бюджету;
забезпечити підтримку місцевого бюджету навчання дітей різних категорій у ДМШ;
створити сприятливі умови для отримання спеціальної мистецької освіти для обдарованих, талановитих дітей;
дотримання принципів державної регуляторної політики.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Результативність даного проекту рішення відстежувалася за такими показниками:
Кількісними :
кількість вихованців, які навчаються у ДМШ м. Павлограда;
кількість дітей пільгових категорій навчається в даних закладах;
плановий контингент учнів по кожній школі;
загальний обсяг коштів на фінансування шкіл (утримання вихованців на рік, місяць).
Якісними:
аналіз батьківської плати за 2 роки;
соціальна спрямованість даного проекту;
результативність діяльності закладів.
9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Базове відстеження результативності вказаного регуляторного акта буде здійснюватися після набрання ним чинності з початку навчального 2012-2013 року. Повторне відстеження планується здійснювати по закінченні 2012 бюджетного року при формуванні місцевого бюджету 2013 року. Для визначення значень показників результативності регуляторного акта будуть використовуватись виключно статистичні дані.
Начальник відділу культури
Павлоградської міської ради І.М.Ломанова