Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до ст. 4, 8 Закону України “Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. № 308.
Назва регуляторного акта: рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб — підприємців, які діють на території міста Павлоград «.
Регуляторний орган: виконавчий комітету Павлоградської міської ради.
Розробник документа: відділ регуляторної політики, розвитку споживчого ринку та підприємництва.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Єдиний податок – один із значних джерел наповнення доходної частини місцевого бюджету. Станом на 01.11.2011р. по місту зареєстровано 8177суб’єктів господарювання( фізичні особи- 6610осіб, юридичні 1567 осіб). Із загальної кількості зареєстрованих фізичних осіб — підприєців 2318 (35%) працює на спрощеній системі оподаткування, із них 72% в сфері торгівлі. На 01.01.2010р. перебувало на обліку – 6672 фізичних осіб — підприємців із них 2494(37%) на єдиному податку.
На даний час в місті діють ставки єдиного податку затверджені рішенням міської ради від 24.11.2009 року № 1088-56/V “Про затвердження ставок єдиного податку для фізичних осіб, що займаються підприємницькою діяльністю”. Дані ставки не переглядались на протязі 2009-2010 років.
Граничні розміри ставок єдиного податку, які встановлюються міськими радами з 01.01.12 року визначені Законом України від 04.11.2011 № 4014-VI “ Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності”.
Для суб”єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування :
1. Першої групи — у межах від 1 до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;
2. Другої групи у межах від 2 до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
2.Визначення цілей правового регулювання:
Цілями правового регулювання для даного проекту регуляторного акта є:
— виконання вимог Закону України № 4014- VI від 04.11.2011року “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності”;
— дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки та затвердження регуляторних актів;
— створення умов для переходу фізичних осіб – підприємців на спрощену систему оподаткування шляхом охоплення ставками єдиного податку ширшого кола видів економічної діяльності;
— збільшення надходжень до місцевого бюджету;
— встановлення оптимальних та економічно обґрунтованих розмірів ставок єдиного податку;
— збалансування інтересів фізичних осіб — підприємців, громадян, органів влади;
3.Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення визначених цілей, аргументи щодо переваг обраного способу.
— регулювання вищезазначеної проблеми на державному рівні;
— прийняття рішення про перегляд діючих ставок;
4.Опис механізмів, які пропонуються застосувати для розв’язання проблем, і відповідні заходи.
1. Підвищення розміру ставок податку до економічно обґрунтованих;
2. Охоплення ставками єдиного податку ширшого кола фізичних осіб — підприємців.
5.Обгрунтування можливості і досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта
Прийняття вищезазначеного рішення міської ради надає можливість отримати додаткові надходження до місцевого бюджету.
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори, як:
неплатежі суб’єктів підприємницької діяльності;
зменшення кількості суб’єктів підприємницької діяльності, що обрали спрощену систему оподаткування.
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Впровадження вимог такого регуляторного акта державними органами не потребує додаткових витрат з бюджету. Затвердження ставок буде покладено на депутатський склад міської ради.
6.Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта
Внаслідок затвердження регулювання в перспективі планується збільшення кількості СПД, а отже і надходженнь до місцевого бюджету від оплати податкових зобов’язань.
7.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений, із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.
8.Визначення показників результативності регуляторного акта
Результативність регуляторного акта полягає у:
— збільшенні кількості зареєстрованих СПД, що сплачують єдиний податок;
— збільшенні кількості найманих працівників, за рахунок розвитку підприємницького середовища;
— збільшення надходжень до місцевого бюджету.
9.Визначення заходів за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом.
З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі АРВ, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом.
У рамках статистичного методу буде проведено аналіз офіційної статистичної інформації щодо кількості зареєстрованих СПД, які сплачують єдиний податок, надходження від їх діяльності до місцевого бюджету, та кількість найманих працівників.