Офіційний сайт Павлоградської міської ради

Лист міському голові

Декабрь 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Ноя    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Корисна інформація

Аналіз регуляторного впливу регуляторного акта — проекту рішення міської ради «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»

Октябрь 28th, 2013 Аналіз рег. впливу Вывести на печать

Аналіз регуляторного впливу регуляторного акта — проекту рішення  міської ради «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» 

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308.

1.   Визначення проблеми, яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення.

Рішенням сесії Павлоградської міської ради від 29.03.2011 року № 117-6/VІ затверджено Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Павлограда.

З цього часу у законодавстві відбулися деякі зміни, які потребують відображення у вищезазначеному рішенні.

Верховною Радою України прийнятий Закон України від 04.07.2013 року                № 403-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості», який набрав чинності 4 серпня 2013 року.

Зазначеним Законом для фізичних осіб змінено порядок визначення бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (база визначається виходячи із сумарної житлової площі об’єктів житлової нерухомості), змінений розмір площі житлової нерухомості, за який податок не сплачується, при розрахунку податкової пільги знято обмеження щодо кількості об’єктів, які знаходяться у власності, а сплату податку перенесено на 2014 рік.

Таким чином, з метою безумовного виконання вимог кодексу та недопущення суперечливих ситуацій, фінансовим управлінням розроблено проект регуляторного акту, «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», який встановлюватиме ставки податку на об’єкти житлової нерухомості на території міста Павлоград з урахуванням змін.

2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розвязана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.

Визначення розміру ставок податку не може бути здійснено за допомогою ринкових механізмів, так як податок на нерухоме майно є новим видом податку, та встановлення розмірів місцевих податків і зборів згідно з кодексом можливе лише шляхом прийняття міською радою відповідного регуляторного акта.

3.          Механізм регулювання.

Для розв’язання проблеми, зазначеної в пункті 1 Аналізу, пропонуємо проведення регуляторної діяльності щодо внесення змін до Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста, а саме:

—           підготовка проекту Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

—              здійснення відстеження результативності регуляторного акту;

—              доведення до відома зацікавлених осіб інформації щодо прийняття даного регуляторного акту шляхом розміщення регуляторного акту на сайті Павлоградської міської ради.

Проводитимуться всі заходи, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 4.   Очікувані результати від прийняття рішення.

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого рішення припускає наведення аналізу вигод та витрат, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акту. Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси платників місцевих податків і зборів, контролюючих органів та органів місцевого самоврядування.

Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, що виникнуть у різних груп суб’єктів, на яких поширюється його дія, нижче наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття даного проекту рішення.

Таблиця вигод та витрат

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси органів місцевого самоврядування — встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста;

— додаткові надходження до бюджету

 

Процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготуванням регуляторного акту та витрати на оприлюднення проекту рішення в засобах масової інформації)
Інтереси контролюючих органів – застосування у роботі рішення міської ради, яке відповідатиме вимогам чинного законодавства

 

Відсутні
Інтереси платників податку – встановлення єдиних умов оподаткування на території міста;

— встановлення податкових пільг та порядку їх застосування;

Обов’язкові платежі податкового характеру
Інтереси громадян — можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до міського бюджету Відсутні

5.  Визначення цілей державного регулювання.

Основною метою прийняття регуляторного акта є встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Павлограді з урахуванням зміни бази оподаткування відповідно до вимог кодексу, що забезпечить соціальну справедливість при оподаткуванні об’єктів нерухомості та поповнення міського бюджету завдяки надходженням встановленого податку.

6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

У ході пошуку альтернативних способів досягнення встановлених цілей доцільно розглянути такі можливості:

– пропозиція відмови від введення в дію запропонованого акту;

– здійснення регулювання нормативним актом іншого органу;

– введення в дію запропонованого акту.

Відмова від введення в дію запропонованого регуляторного акту не дозволить отримати до бюджету міста Павлограда додаткові надходження, а також може призвести до виникнення непорозумінь між платниками місцевих податків (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та контролюючими органами щодо справляння таких податків у місті Павлограді, одночасно з цим не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства.

Здійснення регулювання нормативним актом іншого органу не є можливим у зв’язку з тим, що право на внесення змін до рішення міської ради з питань справляння податків належить Павлоградській міській раді шляхом прийняття відповідного рішення.

Третя альтернатива введення в дію запропонованого акту є єдиним шляхом досягнення встановлених цілей.

Безумовність обраного виду правового регулювання ґрунтується на загальнообов’язковості рішень Павлоградської міської ради для виконання, що передбачено ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 4 Податкового кодексу України.

7. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей.

Можливість досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, у разі прийняття зазначеного рішення, є цілком реальною та обґрунтованою у зв’язку з тим, що метою розробки проекту рішення є цілеспрямоване вирішення проблеми.

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.

Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органом місцевого самоврядування, контролюючим органом та платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог даного регуляторного акту принесе вигоди, які виправдовуватимуть необхідні після його прийняття витрати, а саме:

–   Павлоградська міська рада дотримається принципу верховенства закону і приведуть рішення з питань справляння податків у місті Павлограді у відповідність до вимог чинного законодавства;

–   контролюючі органи та платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки застосовуватимуть акти законодавства Павлоргадської міської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

Слід зазначити, що на дію даного акту можливий вплив зовнішніх чинників таких, як внесення змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері.

8.  Показники результативності регуляторного акта.

До показників результативності дії акту відносяться:

— обсяг надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до міського бюджету;

— кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

 9.  Термін дії регуляторного акту.

         Термін дії запропонованого регуляторного акта має постійний характер з моменту набрання його чинності, з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства, чи в інших необхідних випадках.

  10. Заходи щодо відстеження результативності дії регуляторного акту.

Базове відстеження регуляторного акта буде здійснюватись до набрання його чинності.

З метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей, буде здійснене повторне відстеження через рік після набрання чинності регуляторним актом. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.

Періодичне відстеження результативності цього акту проводитиметься  кожні три роки, з моменту виконання заходів щодо повторного відстеження.

 

Заходи

Відповідальні за виконання

1 Проведення аналізу надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до міського бюджету Фінансове управління
2 Здійснення документальних перевірок щодо стягнення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки Податкова інспекція
3 Відстеження динаміки кількості платників податку на нерухоме майно Податкова інспекція

Фінансове управління

Павлоград на карте

Павлоград на карте

Афиша

Афіша Павлоградського драматичного театру жовтень

Останні надходження

  • Вітання з Днем енергетика
  • Рішення 58сесії VIII скликання
  • У бою за Україну загинув наш земляк Денис ЗУБАНЬ
  • Підведення підсумків співпраці міста з ПРООН та плани на 2025 рік
  • Як запобігти негативного впливу комп’ютера на здоров’я дитини (поради для батьків)
  • Ремонтні роботи по відновленню покрівель будинків тривають
  • Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради від 11.01.2023 № 4 «Про формування, облік та надання житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб»
  • Про внесення змін до фінансового плану КНП «Павлоградська міська лікарня №1» Павлоградської міської ради на 2024 рік
  • Вдячність від захисників
  • Рідні загиблих павлоградців отримали нагороди посмертно
  • Відбулася 58-а позачергова сесія депутатів Павлоградської міської ради
  • Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 11.12.2024 р. №1861/0/3-24 «Про передачу нежитлового приміщення»
  • У бою з ворогом загинув павлоградець Олексій ЛЕБІДЬ
  • У Павлограді триває реалізація проєкту з облаштування житла для внутрішньо переміщених осіб
  • Про надання ФОП Беленбаші М. дозволу на розміщення зовнішньої реклами у місті