Офіційний сайт Павлоградської міської ради

Лист міському голові

Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Мар    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Корисна інформація

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Март 5th, 2014 Аналіз рег. впливу Вывести на печать

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту регуляторного акта — проекту рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради “Про внесення змін до рішення виконкому від 23.03.2011р. № 285 “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Павлограді”

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до ст. 4, 8 Закону України “Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Закону України “Про автомобільний транспорт”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. № 308, Постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 “Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування” (із змінами).

Назва регуляторного акту: рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради “Про внесення змін до рішення виконкому від 23.03.2011р. № 285 “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Павлограді”
Регуляторний орган: виконавчий комітет Павлоградської міської ради.

Розробник документа: відділ з питань регіональної політики Павлоградської міської ради.

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом правового регулювання.
Проблема, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання, полягає у регулюванні господарських відносин у сфері перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
В липні 2014 року закінчується термін дії договорів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м.Павлограді між організатором перевезень та перевізником, який обслуговує міські маршрути № 14а “Залізничний вокзал — -вул.Поштова” та № 18 “вул.Шевченка — вул.Плеханова” . Крім того в Закон України “Про автомобільний транспорт” внесено зміни. Постановами Кабінету Міністрів України від 21.07.2010р. № 609, від 10.08.2011р. № 849, від 29.06.2011р. № 953, від 08.04.2013р. № 233 «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», які вступили в дію.
Зміни на законодавчому рівні направлені на забезпечення в повній мірі реалізації завдань та функцій державного регулювання між суб’єктами господарювання в рівних правах та рівних можливостях для здійснення послуг до їх потреб. підприємницької діяльності, споживачам захисту їх прав вільного вибору
Пропонується вирішити визначену проблему шляхом затвердження в новій редакції Складу конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Міської маршрутної мережі, Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Павлограді, Кошторису витрат за участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування для підприємств,
На даному етапі розв’язання цієї проблеми за допомогою ринкових механізмів неможливе.
Ця проблема є проблемою адміністрування пасажирських перевезень. Від її вирішення виграють:
— перевізники за рахунок створення сталої постійно діючої системи вибору на конкурсних засадах та тривалих гарантій права на надання послуг з організації перевезень пасажирів автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування, створення оптимального конкурентного підприємницького середовища;
громадяни, що не отримують необхідних якісних послуг з перевезень автомобільним транспортом;
держава шляхом вирішення частини соціально значущої проблеми з перевезень пільгових категорій пасажирів, стимулювання розвитку організації перевезень, безпечного і якісного обслуговування громадян.

2.Визначення цілей правового регулювання
Цілями правового регулювання для даного проекту регуляторного акта є:
1) створення в місті постійно діючої нормативно-правової системи регулювання господарських відносин в сфері пасажирських перевезень відповідно до чинного законодавства України;
2) затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування;
3) затвердження постійно діючого конкурсного комітету для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді;
4) додержання принципів державної регуляторної політики.

Затвердження Порядка надасть можливість:
1) створити системи чітких уніфікованих вимог до перевізників, які надають послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом в тому числі перевезення пасажирів пільгових категорій;
2) проводити конкурси на засадах відкритості, прозорості та передбачуваності, що дозволить запобігти проявам корупції у сфері пасажирських перевезень;
3) створити рівні умови для роботи всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту, щодо обмеження монополізму та розвитку конкуренції;
4) створити належні умови для участі всіх зацікавлених суб’єктів господарської діяльності у конкурсах на перевезення пасажирів автомобільним транспортом;
5) створити підстави та необхідне нормативно-правове забезпечення тривалих гарантій права перевізників на надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом;
6) створити належні економічні умови для розвитку пасажирських перевезень в місті;
7) забезпечити захист населення від економічно необґрунтованого підвищення вартості проїзду;
8) забезпечити своєчасне оновлення рухомого складу перевізників;
9) підтримувати належний рівень безпеки руху та пасажирів;
10) забезпечувати оптимальну кількість автобусів і дотримання графіків руху;
11) забезпечувати належний технічний стан рухомого складу.
Запровадження положень проекту даного регуляторного акта дозволить поліпшити сучасний стан у сфері надання транспортних послуг, розвинути транспортну інфраструктуру, зберегти кількість рейсів, маршрутів та графіків руху, що також підвищить рівень довіри громадян до влади.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення визначених цілей, аргументи щодо переваг обраного способу
Альтернативою запропонованому регуляторному акту є збереження в місті статусу-кво, проте у такому випадку досягнення зазначених цілей неможливе. Це призведе до негативних наслідків, а саме:
великої кількості звернень перевізників щодо порушення їх законних прав та інтересів при проведенні конкурсу;
наявності певних корупційних дій при проведенні конкурсу, зокрема, залучення до підготовки конкурсу юридичних та фізичних осіб, які можуть бути зацікавлені і впливати на прийняття рішень конкурсного комітету, або осіб, які пов’язані з автомобільними перевізниками і зацікавлені в наслідках їхньої діяльності;
незацікавленості певної кількості спроможних суб’єктів господарювання до здійснення діяльності з перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування внаслідок неоптимального конкурентного середовища та непрозорої процедури проведення конкурсу;
появи негативних зовнішніх ефектів.
Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта, який повністю відповідає повноваженням виконавчого комітету міської ради.
Лише у даний спосіб можна вирішити вказану проблему найкращим чином, а також врахувати інтереси громадян, міської влади та підприємців при визначенні переможців конкурсу серед перевізників, які надають послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
Цей спосіб сприяє виявленню найкращого перевізника, а також нових перевізників, стимулює підприємців до безпеки перевезень, оновлення техніки, сприяє розвитку добросовісної конкуренції, створенню нових робочих місць, поліпшенню рівня послуг, що надаються.
4. Опис механізмів, які пропонується застосувати для розв’язання проблем, і відповідні заходи
У запропонованому правовому регулюванні передбачається впровадження наступних механізмів і заходів для вирішення проблем створення системного підходу в регулюванні пасажирських автомобільних перевезень, у тому числі:
створення рівних умов для участі в конкурсі на право обслуговування маршрутів усіх підприємців шляхом врегулювання на місцевому рівні механізмів участі у конкурсі;
встановлення чітких та прозорих умов шляхом обов’язкового оприлюднення даного рішення, за яких передбачається надання зразка форми заяви претендента на участь у конкурсі і переліку документів до заяви, визначення критеріїв оцінки претендента при проведенні конкурсу на право перевезення пасажирів автомобільним транспортом, визначення порядку умов набрання чинності цього документа, підготовки конкурсу, подання документів на конкурс, визначення переможця конкурсу.
Ступінь ефективності регуляторного акта внаслідок можливості залучення до пасажирських перевезень додаткової кількості господарюючих суб’єктів, збільшення надходження коштів до бюджету, створення певних гарантій для населення міста у поліпшенні надання їм відповідних послуг за рахунок оптимізації маршрутної мережі для задоволення їх попиту буде оцінюватись за результатами відстеження виконання переможцями конкурсу умов договорів, оцінки кількості скарг пасажирів, аналізу кількості транспортно-дорожніх пригод, пов’язаних з перевезенням пасажирів переможцями конкурсу.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Затвердження Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом надасть можливість місцевим органам влади оперативно вживати заходів для задоволення потреб населення в перевезеннях, задовольняти підприємницький інтерес, сприяти вирішенню завдань щодо підвищення можливостей усіх суб’єктів підприємницької діяльності для забезпечення потреб споживачів у послугах, залучення інвестицій у розвиток для досягнення сталих економічних умов роботи.
Зазначені цілі державного регулювання будуть досягнуті у випадку прийняття даного регуляторного акту, оскільки відповідно до змісту документа передбачається у сукупності сформувати умови проведення конкурсу для визначення претендентів (суб’єктів господарської діяльності), яким буде надане право перевезення пасажирів автомобільним транспортом в місті.
Виконання вимог регуляторного акту не потребує додаткових витрат коштів місцевого бюджету, а також не потребує додаткових витрат на контроль за виконанням вимог даного регуляторного акта.
Найбільш впливовими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акту, будуть:
зміна чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень;
зміна вимог до перевізників, що надають послуги з перевезення пасажирів;
зміна кон’юнктури ринку перевезень.
Зазначені зовнішні чинники мають значний вплив на результативність запропонованого регуляторного акту, тому буде запроваджено постійний моніторинг щодо їх оцінки, за результатами якого до запропонованого регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни для усунення негативного впливу зазначених зовнішніх чинників.
Прийняття запропонованого нормативно-правового акта підвищить поінформованість перевізників щодо умов проведення конкурсу на здійснення перевезення пасажирів на автобусних маршрутах, а також вимог до претендентів на участь у конкурсі.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.
З прийняттям Порядку проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в місті створюється єдиний механізм постійного регулювання попиту і пропозицій на ринку з можливістю відстеження перевезень пасажирів, визначення своєчасної оцінки очікуваних результатів, створення сприятливого економічного клімату.
Очікувані результати впровадження цього документа полягатимуть у наступному.
Запропонований регуляторний акт стосується інтересів міської влади, суб’єктів господарської діяльності (перевізників), громадян (споживачів послуг).

1) Визначення сфер впливу та інтересів внутрішніх підгруп;

Сфера впливу

Вид впливу

Інтереси внутрішніх підгруп

Міська влада

Оптимізація правового регулювання Підвищення ефективності функціонування органів державної влади

Суб’єкти господарської діяльності (перевізники)

Забезпечення стабільності здійснення підприємницької діяльності. Передбачуваність запроваджених процедур правового регулювання.

Можливість впливу на прийняття регуляторних рішень.

Наявність гарантій довгострокового обслуговування маршруту, що дає можливість залучення зовнішніх інвестицій, активізації кредитно — лізингових відносин за рахунок передбачуваності, стабільності, прозорості дій влади

Громадяни

Зміцнення довіри до влади за рахунок забезпечення передбачуваності, стабільності, прозорості її дій Підвищення мотивації для зайняття підприємницькою діяльністю у цій сфері.

2) Вигоди і витрати.

п/п

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів міської вади

1

Створення системи чітких уніфікованих вимог до перевізників Відсутні

2

Підвищення ефективності владних рішень за рахунок оптимізації процедури проведення конкурсів Відсутні

3

Обмеження монополізму, розвиток конкуренції, запобігання проявам корупції Відсутні

4

Зменшення соціальної напруги при перевезеннях пільгових категорій громадян Збільшення асигнувань на перевезення пільгових категорій громадян

5

Підвищення довіри до влади Відсутні

Сфера інтересів суб’єктів господарської діяльності (перевізників)

6

Створення системи нормативно- правового забезпечення тривалих гарантій права перевізників на надання послуг Відсутні

7

Пожвавлення інвестиційної діяльності на ринку пасажирських перевезень Відсутні

8

Зменшення можливості щодо прийняття неофіційних рішень Відсутні

9

Безпечне та якісне обслуговування населення за рахунок оптимізації та ефективності використання транспортних засобів Оновлення, підтримка рухомого складу в технічно справному стані за рахунок власних коштів, які формуються з ефективного використання діючих тарифів, що регулюється державою

10

Зменшення збитків внаслідок зменшення проявів недобросовісної конкуренції Відсутні

Сфера інтересів споживачів

12

Поліпшення стану безпеки автомобільних перевезень на автобусних маршрутах загального користування в місті Відсутні

13

Створення умов для уникнення випадків завдання шкоди життю та здоров’ю громадян Відсутні

14

Поліпшення якості та обсягів надання послуг пасажирським автотранспортом  з перевезення пільгових категорій громадян Відсутні

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий. При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситься відповідні корегування.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитися шляхом аналізу:
кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акту;
розвиток мережі автобусних маршрутів загального користування;
кількість автобусів, залучених до перевезення пасажирів на маршрутах;
забезпечення потреби у перевезеннях пасажирів у тому числі пільгових категорій;
підвищення рівня безпеки, дотримання правил безпеки руху перевізниками;
забезпечення регулярності руху на автобусних маршрутах загального користування.

9.Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
Відстеження результативності вказаного регуляторного акта буде здійснюватись шляхом обробки статистичної інформації.
Базове відстеження проблемної ситуації, на врегулювання якої спрямовується дія регуляторного акта, буде здійснювати відділ з питань регіональнолї політики Павлоградської міської ради ,після набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акта буде проведено через 1 рік з дня набрання ним чинності, за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін.
Періодичні відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Якісні показники:

1) рівень безпечності пасажирських перевезень пасажирським автомобільним транспортом;
2) поліпшення чи погіршення якості надання послуг пасажирським автомобільним транспортом загального користування;
задоволення попиту населення на якісні та безпечні перевезення.

Кількісні показники:

1) кількість скарг та відгуків суб’єктів господарської діяльності, звернень громадян, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування на запровадження на практиці даного регуляторного акту як позитивного, так і негативного характеру, що дасть змогу сформувати точку зору суспільства на дану проблематику;
2) зростання чи зменшення кількості порушень перевізниками положень нормативно правових актів при здійсненні пасажирських перевезень автомобільним транспортом, що виявлятимуться компетентними органами;
3) кількість спорів, що виникатимуть внаслідок запровадження на практиці регуляторного акта, та про які стане відомо розробнику.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено відділом з питань регіональної політики Павлоградської міської ради.

В.о.начальника відділу
з питань регіональної політики І.М.Чернєнок

Павлоград на карте

Павлоград на карте

Афиша

Афіша Павлоградського драматичного театру жовтень

Останні надходження

  • У Павлограді відзначили переможців міського конкурсу «Тендітний подих Землі»
  • Покладання квітів з нагоди 38 річниці аварії на Чорнобильській АЕС
  • Шановні земляки!
  • У Павлограді відзначили учасників та переможців міського фестивалю студентської творчості «Незламна весна»
  • Про скасування дозволу розміщення зовнішньої реклами у місті ФОП Добродькіній Г.В.
  • Дотритмання простих правил рятують життя!
  • Управління соціального захисту населення інформує
  • Відбулося засідання виконкому
  • Закінчився ІІІ етап змагань «Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ліги»
  • Капітальний ремонт трубопроводу водопостачання по просп. Шахтобудівників в м. Павлоград» Коригування, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-22-011704-a
  • Реконструкція трубопроводу водопостачання вул. Озерна в м. Павлоград». Коригування, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-22-011724-a
  • У бою за Україну загинув наш земляк Духовенко Микола
  • Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області на захисті тих, хто працює
  • Акутальні грантові пропозиції
  • Оголошення про вакантну посаду