Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до статей 4, 8 Закону України «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. №308.
Назва регуляторного акта: рішення Павлоградської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда, та пропорцій її розподілу»
Розробник документа: відділ по обліку комунального майна та житлової площі Павлоградської міської ради.
Діючим рішенням Павлоградської міської ради від 29.12.2011р. №408-18/VІ ”Про затвердження Методики розрахунку та пропорції розподілу плати за оренду комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда” встановлено орендні ставки за використання нерухомого комунального майна, які, загалом, є вищими ніж ставки за оренду комунального майна в інших містах України, а також здебільшого вищими, ніж ставки за оренду державного майна. Високий рівень діючих ставок за оренду нерухомого комунального майна у м.Павлоград є однією з причин незатребуваності такого майна з боку потенційних орендарів – у поточному році не користуються попитом більше 10 тис. кв.м вільних площ. Основною причиною виникнення проблеми є погіршення економічної ситуації в країні, внаслідок якої значно знизилися рівень підприємницької активності та фінансова спроможність суб`єктів господарювання – потенційних орендарів, для яких діючі орендні ставки, як правило, є економічно неприйнятними в існуючих умовах. Проблема не може бути розв`язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки згідно з діючим законодавством орендні ставки за використання комунального майна визначаються не співвідношенням попиту та пропозиції, а шляхом затвердження фіксованих розмірів в залежності від цілей використання об`єктів оренди. Проблема також не може бути розв`язана й за допомогою діючих регуляторних актів у зв`язку з їх відсутністю як таких.
Підвищення прозорості і відкритості процедури розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, упорядкування процесу розрахунку, пропорцій розподілу орендної плати між балансоутримувачами та місцевим бюджетом, підвищення ефективності використання комунального майна, поповнення міського бюджету.
Суб`єкти господарювання, що підпадають під дію регулювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість, одиниць | 0 | 0 | > 30 | >20 | >50 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | 0 | 0 | 60 | 40 | 100 |
№/№ з/п | Вид оцінки впливу | Вид альтернативи | ||
За проектом регуляторного акту (альтернатива 1) | Продовження дії затвердженого регуляторного акту (альтернатива 2) | Відсутність регулювання (альтернатива 3) | ||
1 | На сферу інтересів територіальної громади, — | Х | Х | Х |
вигоди | збільшення кількості орендарів | відсутні | зменшення формальних процедур | |
витрати | тимчасове зменшення грошових надходжень | незатребуваність вільних площ, витрати на їх утримання | корупційні можливості | |
2 | На сферу інтересів громадян, — | Х | Х | Х |
вигоди | відсутні | відсутні | відсутні | |
витрати | відсутні | відсутні | відсутні | |
3 | На сферу інтересів суб`єктів господарювання, — | Х | Х | Х |
вигоди | розвиток підприємництва, зменшення плати за оренду | відсутні | зменшення формальних процедур | |
витрати | відсутні | стагнація орендних відносин | корупційні можливості |
Іншими прийнятними альтернативними варіантами можуть бути лише варіанти, що передбачають різний ступінь підвищення або зменшення орендної ставки, які можуть бути запропоновані у процесі одержання зауважень та пропозицій.
способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 | 3 | часткове досягнення цілей |
Альтернатива 2 | 2 | стагнація орендних відносин на невизначений період |
Альтернатива 3 | 1 | неможливість через законодавчі обмеження |
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 | сприяння розвитку підприємництва через збільшення кількості орендарів у зв`язку із зменшенням орендної плати | тимчасове зменшення грошових надходжень від оренди | за співвідношенням витрат та вигод є більш прийнятною |
Альтернатива 2 | відсутні | стагнація орендних відносин, утримання незатребуваних вільних площ | — |
Альтернатива 3 | зменшення формальних процедур | наявність корупційних можливостей | є неприйнятною з юридичних підстав |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 | Аргументи наведені у попередній таблиці | Певний ризик прийняття регуляторних актів вищого рівня, які унеможливлять або обмежать дію прийнятого регуляторного акту |
Альтернатива 2 | Х | |
Альтернатива 3 | Х |
Вищезазначену проблему пропонується розв`язати шляхом прийняття рішення Павлоградської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно, яке є власністю територіальної громади м.Павлограда, та пропорцій її розподілу». Додаткових механізмів та заходів не планується.
Введення в дію регуляторного акту не потребує додаткових ресурсів як з боку органів міського самоврядування, так і з боку інших зацікавлених осіб.
Строк дії регуляторного акту не обмежується.
Найменування показника | Значення показника в розрахунку на 2016 рік | Прогнозні значення (на 2017 рік) |
Площа орендованих приміщень, тис.кв.м | 10,6 | 15 |
Кількість орендарів | 90 | 110 |
Надходження від оренди, тис.грн. | 2055 | 2200 |
Базове відстеження результативності акту здійснюватиметься з 01 до 25 грудня 2016р. Повторне відстеження здійснюватиметься з 10 до 31 січня 2018 року. Вид даних – статистичні, а також дані, одержані методом аналізу документів.