АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Назва регуляторного органу: Виконавчий комітет Павлоградської міської ради
Назва документа: «Про затвердження тарифів на необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг»
Розробник аналізу регуляторного впливу: КП «Спеціалізована Агенція Ритуал» Павлоградської міської ради та відділ з економічних питань Павлоградської міської ради
Відповідальна особа: Жолудь Д.В., Штонда Т.А.
Контактний телефон: (056)20-08-94,(056)20-01-66
Даний аналіз містить обґрунтування необхідності державного регулювання господарських відносин у сфері регулювання тарифів на мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг шляхом ухвалення рішення виконавчого комітету Павлоградскої міської ради «Про затвердження тарифів на необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг», які виконуються КП «Спеціалізована Агенція Ритуал» Павлоградської міської ради і підприємствами всіх форм власності, у т.ч. суб’єктами підприємницької діяльності які надають зазначені послуги за договором з підприємством, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Павлоград.
Цей аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.03 р. №1160-ІУ і з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. №308.
1. Визначення проблеми, що пропонується вирішити шляхом державного регулювання господарських відносин.
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом ухвалення даного рішення, складається в збалансуванні інтересів, прав і обов’язків, нижче вказаних груп, а саме:
— органи місцевого самоврядування в частині здійснення повноважень щодо встановлення й узгодження тарифів і здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів;
— споживачі ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг в частині приведення вартості вказаних послуг до норм існуючого законодавства;
— комунальне підприємство, суб’єкти господарювання інших форм власності в частині надання послуг, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, затвердженим наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11,03 №193;
2. Визначення цілей регулювання
Проект даного регуляторного акту розроблений з метою:
— гарантування належного поховання померлих шляхом своєчасного й у повному обсязі, надання окремих видів ритуальних послуг у відповідності мінімального переліку ритуальних послуг, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.03 №193 за тарифами, розрахованими згідно Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімальному переліку окремих видів ритуальних послуг та змінами, затвердженими наказом Мінжитлокомунгосп від 12.05.2009 №128
— правового регулювання правовідносин між суб’єктами, на які поширюється дія регуляторного акту шляхом формування цінової політики;
— впровадження регуляторної політики в сфері надання окремих видів ритуальних послуг відповідно до мінімальному переліку ритуальних послуг, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.03 №193;
— інформаційне забезпечення всіх груп, яких стосується ухвалення даного рішення.
3. Визначення альтернативних способів досягнення встановлення цілей з аргументацією переваг вибраного способу.
1.В якості альтернативи досягнення мети даного регуляторного акту можливо залишити усе без змін. Це призведе лише до заглиблювання існуючої проблеми і жодним шляхом не сприятиме її вирішенню. У разі здійснення виробниками/виконавцями господарчої діяльності за діючими тарифами значно збільшаться збитки підприємства і, як наслідок, погіршиться якість надання послуг споживачам.
2. Прийняття зазначеного проекту регуляторного акта визначить основні організаційно-правові засади щодо удосконалення роботи комунального підприємства та захисту споживача від неякісного та несвоєчасного надання ритуальних послуг і контроль за додержанням вимог законодавства у галузі похоронної справи.
Перевагами обраного способу регулювання є встановлення економічно обґрунтованих тарифів на ритуальні послуги, як і беззбиткового функціонування виробників/виконавців з ритуальних послуг.
Оскільки є можливість покращення існуючого стану, згідно чинного законодавства, то доцільним і єдиним прийнятним на цей час шляхом є встановлення економічно обґрунтованих тарифів на ритуальні послуги.
4. Механізми й заходи впровадження регуляторного акту
Реалізація запропонованого регулювання буде здійснюватися шляхом проведення наступних заходів:
Економіко-фінансових, які укладаються в наданні якісних і своєчасних ритуальних послуг по тарифах, розрахованим відповідно до єдиної методики визначення вартості надання громадянам, необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг. У вартість ритуальних послуг включається чистий плановий прибуток, що передбачається на реалізацію програм капітальних інвестицій і ін.
Адміністративно-правових, установлення контролю за виконанням установлених цін.
Організаційних, сприяння виконанню мер даного регулювання, здійснення моніторингу й контролю, зазначеного в проекті мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
Інформаційних, які складаються в поінформованості населення щодо основних положень акту.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у випадку прийняття запропонованого регуляторного акту
У разі прийняття регуляторного акта органами місцевого самоврядування будуть реалізовані повноваження, наданні їм Законом України «Про поховання» щодо затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги в похоронній сфері в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та пред’явлення послуг.
Досягнення цілей, поставлених перед регулюючим впливом запропонованого проекту рішення, дозволить гарантувати достойне ставлення до тіла померлого, запобігати випадкам не поховання знайдених невпізнаних трупів та інших категорій померлих.
6.Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акту
Очікувані результати прийняття регуляторного акту визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.
Аналіз вигод та витрат
Таблиця вигод та витрат
Сфера інтересів Вигоди Витрати
Населення 1.Захист споживача від неякісного та несвоєчасного надання ритуальних послуг.
2. Запобігання випадкам не поховання померлих.
3.Достойное ставлення до тіла померлого. Витрати на ритуальні послуги, згідно затвердженого мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
Комунальне підприємство 1. Покращення фінансово-господарського стану підприємства.
2. Забезпечення належних умов для здійснення похоронно-ритуального обслуговування. Укладення договорів з суб’єктами господарювання про взаємовідносини та співробітництво, де передбачаються витрати щодо благоустрою кладовищ.
Органи
місцевого
самоврядування 1. Вдосконалення правових засад здійснення діяльності щодо поховання померлих.
2. Приведення у відповідність з чинним законодавством тарифів на ритуальні послуги, які включені до необхідного мінімального переліку. Впровадження проекту рішення не потребує капіталовкладень та виділення коштів з міського бюджету.
Основною метою прийняття регуляторного акту є встановлення економічно обґрунтованих тарифів на мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг для комунального підприємства й узгодження тарифів на ці послуги, які надаються суб’єктами господарювання інших форм власності за договором
Установлення тарифів на ритуальні послуги вплине на кінцевий результат по забезпеченню своєчасного, у повному обсязі і якісному наданні послуг, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.03 №193 і зареєстрованим у Міністерства юстиції України 08.09.04 за №1111/9710 а також здійснює умови беззбиткового господарювання комунального підприємства та збільшення надходжень в бюджети усіх рівень.
7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акту
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений, але у разі зміни протягом установленого строку дії тарифів ставок податків і зборів (обов’язкових платежів) рівня мінімальної заробітної плати відповідно до актів законодавства, Генеральної, галузевої угод, ставок орендної плати, інших обов’язкових платежів і зборів, цін і тарифів на паливо-енергетичні та матеріальні ресурси запроваджується механізм коригування тарифів.
8. Визначення показників результативності регуляторного акту:
1) Кількість наданих послуг
2) Розмір (податок на прибуток, податок з доходів найманих працівників). доходів підприємства.
3) Наявність прибутку.
4) Динаміка надходжень:
до державного бюджету податку;
до міського бюджету
Впровадження й реалізація проекту не вимагає капіталовкладень, матеріальних і інших витрат.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту у випадку його прийняття
Відстеження результативності регуляторного акту буде проводитися шляхом:
проведення базового дослідження його ефективності (до дня набрання чинності регуляторним актом);
проведення повторного дослідження (через 1 рік після прийняття регуляторного акту);
періодичні дослідження (кожні 3 роки після прийняття регуляторного акту).
Відстеження ефективності реалізації регуляторного акту планується здійснювати за допомогою аналізу показників фінансово-господарської діяльності комунального підприємства й суб’єктів господарювання інших форм власності, які працюють по договорах і аналізу офіційних статистичних даних.
Директор КП «Спеціалізована Агенція «Ритуал» Д.В.Жолудь