ПРОЕКТ
УКРАЇНА
ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(VIII сесія VІ скликання)
від “____” __________2011_ р. №________
„Про затвердження Правил торгівлі
на ринках міста Павлоград”
Згідно з ч.1 ст. 26, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Перехідних положень Податкового Кодексу України з 01.01.2011 року, в зв’язку з якими втратив чинність Декрет Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 р. №56-93 “Про місцеві податки і збори”, що передбачав сплату ринкового збору, відповідно до Закону України від 11 вересня 2003 року № 1160-IV “Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності”, на виконання наказу Міністерства економіки з питань європейської України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України за № 57/188/84/105 від 26.02.2002р., що зареєстрований в Міністерстві юстиції України м. Київ 22 березня 2002 р. за № 288/6576 “Про затвердження типових Правил торгівлі на ринках” (зі змінами, та доповненнями), з метою впорядкування торгівлі на ринках м.Павлограда, створення належних умов для торгів та обслуговування покупців та приведення регуляторних актів у відповідність із принципами державної регуляторної політики міська рада
вирішила:
1. Затвердити Правила торгівлі на ринках міста Павлоград (додається).
2. Відділу з питань регіональної політики (Рєзнікову О.Б.) здійснити оприлюднення даного рішення.
3. Дане рішення вступає в силу з моменту офіційного оприлюднення.
4. Вважати таким, що втратило чинність рішення сесії Павлоградської міської ради від 27.05.2008 р. № 653-33/У «Про затвердження Правил торгівлі на ринках м. Павлограда».
4. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника відділу регуляторної політики, розвитку споживчого ринку та підприємництва Кусочкіну С. М.
5. Контроль на постійну комісію міської ради з питань комунальної власності, підприємництва, торгівлі і побутового обслуговування (Наумов С.М.), постійну комісію з питань звітності, депутатської етики, зв`язкам з політичними партіями, громадськими організаціями та ЗМІ (Бутенко О.В.), на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тихонова В.Н.
Міський голова І.С. Метелиця
Питання на розгляд ради винесено згідно з розпорядженням міського голови №_______від________
Рішення підготутвав:
Начальник відділу
регуляторної політики, розвитку
споживчого ринку та підприємництва С.М. Кусочкіна
Секретар міської ради Є.В. Аматов
Голова постійної комісії з питань комунальної
власності, підприємництва, торгівлі і побутового
обслуговування С.М.Наумов
Голова постіної депутатської комісії з питань
звітності, депутатської етики, зв`язкам з політичними
партіями, громадськими організаціями та ЗМІ О.В. Бутенко
Заступник міського голови з питань діяльності
виконавчих органів влади В.М.Тихонов
Начальник юридичного відділу О.І. Ялинний
Додаток
до проекту рішення
міської ради
ПРАВИЛА
торгівлі на ринках м. Павлоград
1.Загальні положення.
1.2. Ці Правила визначають вимоги щодо функціонування створених в установленому порядку ринків, організації оптового та роздрібного продажу на них сільгосппродуктів, продовольчих і непродовольчих товарів, худоби, тварин,кормів тощо, надання послуг, надання в оренду торговельних місць, додержання ветеринарних, санітарних, протипожежних вимог і правил, безпеки праці, прав і обов’язків адміністрації ринків, суб’єктів підприємницької діяльності (продавців), на ринках, прав споживачів і вимог податкового законодавства.
1.3. Ринок незалежно від форми власності та організаційно-правової форми керується у своїй діяльності чиним законодавством України.
1.4. Торгівлю на ринках можуть здійснювати — громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, суб’єкти підприємницької діяльності – фізичні особи, а також юридичні особи незалежно від форм власності (далі — продавці).
1.1. У цих Правилах використані такі терміни та визначення:
Ринок- об”єкт торгівлі, на території якого суб”єкт господарювання , що має право на користування чи розпорядження земельною ділянкою, на якій даний об”єкт розташований, організовує та/або забезпечує створення належних умов для провадження торговельної діяльності підприємцями.
Суб’єкт господарювання, що організовує ринок- створений на відведеній за рішенням органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов’язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту та пропозицій.
Спеціалізований ринок – ринок по реалізації окремих груп товарів.
Продовольчий ринок – ринок по реалізації продовольчих та харчових продуктів промислового виробництва, а також сільгосппродукції.
Сільськогосподарський ринок – ринок, на якому здійснюється реалізація сільськогосподарської продукції, у тому числі виготовленої (вирощеної) в особистому господарстві, товаровиробниками, а також здійснюється торговельно-закупівельна діяльність.
Непродовольчий ринок – ринок, на якому здійснюється реалізація промислових товарів вітчизняного та імпортного виробництва.
Торговельний майданчик – в період переходу ринків до торговельно-сервісних комплексів має функції ринку.
Торговий павільйон – пункт роздрібного продажу товарів, що займає відокремлену споруду полегшеної конструкції. Павільйон, який має торговий зал для покупців, відноситься до магазину. Павільйон, який не має торгівельного залу, відноситься до кіоску.
Кіоск – об’єкт дрібнороздрібної торгової мережі стаціонарного типу, некапітальної забудівлі, який займає відокремлене приміщення для організації продажу товарів без доступу в нього покупців.
Палатка – об’єкт дрібнороздрібної торгової мережі, збірно-розбірної конструкції, який займає відокремлене приміщення та, не має торгового залу для покупців.
Криті столи — столи з покрівлями, які розташовані на відкритій території ринку. До критих столів відносяться також столи, які розміщені в будівлях, та мають одну загальну покрівлю над декількома столами.
Відкриті столи – це столи без покрівлі, які розміщені на відкритій території ринку.
Пункт пересувної торгівлі – тимчасові торгові місця для здійснення роздрібного продажу товарів із використанням спеціально обладнаних транспортних засобів (автомагазини, авторозвозки, мотто -, велоколяски, ручні візки) і торгівля на рознос.
Бронювання торговельного об’єкту — додаткова послуга, яка надається за заявою продавця з метою резервування торговельного об’єкту на обумовлений термін, у разі відсутності інших угод (оренди, суборенди) на даний об’єкт.
Торговельне місце на ринку– торговельна площа встановлених розмірів для здійснення продажу товарів та/або надання послуг згідно з планом території ринку окремим суб”єктом господарювання чи фізичною особою.
Оренда торговельного місця -строкове платне користування торговельним місцем для сдійснення продажу товарів(надання послуг).
2. Класифікація ринків.
Ринки можуть бути:
3.1. За конструкцією:криті, відкриті та комбіновані.
3.2. За часом діяльності:
— постійно діючі або сезонні;
— ранкові та вечірні.
3.3. За видами економічної діяльності: з оптової торгівлі, із роздрібної торгівлі та оптово-роздрібної торгівлі.
3.4. За товарною спеціалізацією:продовольчі, непродовольчі, змішані, сільськогосподарські, спеціалізовані по реалізації окремих груп товарів (транспортних засобів, худоби і кормів, тварин і птахів, квітів тощо).
3. Основні задачі ринків.
2.1. Забезпечення населення широким асортиментом товарів.
2.2. Організація процесів обслуговування на високому рівні за рахунок розвитку матеріально-технічної бази, яка забезпечує впровадження прогресивної технології товарообігу.
2.3. Дотримання прав та інтересів покупців відповідно Закону України «Про захист прав споживачів».
4. Порядок створення ринків і припинення діяльності ринків.
4.1. Проектна документація щодо функціонального планування території ринку, розміщення приміщень, торговельних об’єктів, їх кількості і розміру узгоджується з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної медицини, пожежного нагляду, органами містобудування та архітектури, Державтоінспекції, державною архітектурно- будівельною інспекцією.
4.2. Експлуатація ринку, без оформлення відповідних дозвільних документів, дозволу на його розміщення та типового паспорту технічної характеристики не допускається.
4.3. Питання зміни спеціалізації ринку, проведення реконструкції, модернізації, перепланування, переобладнання та забудівля території розглядаються органами місцевого самоврядування, в компетенцію яких входить рішення даних питань.
Не допускається організація додаткових торговельних об’єктів, які обмежують вільне пересування по ринку та не передбачені проектною документацією ринка.
Забороняється переобладнання та встановлення в стаціонарних приміщеннях і в малих архітектурних формах гральних залів, якщо це не було передбачено план-схемою розміщення торгових об’єктів, затвердженою у встановленому порядку.
4.4.Припинення або заборона діяльності ринку здійснюється у порядку та за умовами, передбаченими чинним законодавством.
5. Режим роботи ринку.
5.1. Режим роботи ринку встановлюється за погодженням з органами місцевого самоврядування, які мають право вносити корективи стосовно режиму роботи ринків у передсвяткові та святкові дні, для проведення міських заходів.
5.2. Час роботи окремих об’єктів торгівлі регламентується загальним режимом роботи ринку.
5.3. У разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частин території (для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) суб’єкт господарювання повинен не пізніше ніж за 14 календарних днів повідомити про це органи місцевого самоврядування, населення, продавців, розмістивши біля входу до ринку інформацію про порядок роботи ринку, дату та період закриття та оповістити про це через радіовузол ринку, засоби масової інформації.
5.4. При потребі закриття відокремленого об’єкта торгівлі (павільйону, палатки, кіоску тощо) під час роботи ринку, продавець зобов’язаний вивісити оголошення з інформацією для покупців про причини та період закриття об’єкту та повідомити адміністрацію ринку.
5.5. У випадку закриття ринку для виконання екстрених заходів при аварійних та надзвичайних ситуаціях, інформація до відому продавців, покупців та органів місцевого самоврядування доводиться негайно.
6. Вимоги до утримання територій ринків та обладнання ринку.
6.1. Територія ринку повинна мати: відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, майданчики для паркування транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи та виходи, штучне освітлення території ринку, телефонний зв’язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних об’єктів більше ніж 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів та сміття, достатню кількість урн у зоні торгівлі, лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи.
6.2. Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості і негативно впливати на умови проживання населення.
6.3. Улаштування та утримання території ринків (організація продажу товарів) повинно відповідати затвердженій план-схемі ринку та відповідати вимогам Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Санітарних правил утримання територій населених міст (СанПіН № 42-128-4690-88) та Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного Державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 N 23 (z0314-96) та зареєстрованих у Мінюсті України 19.06.96 за N 314/1339.
6.4. На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням:
— повної назви ринку та його власника,
— спеціалізації ринку,
— режиму роботи,
— графічно виконаного плану території з позначенням усіх стаціонарних об’єктів ринку (обов’язково лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів.
6.5. На видному, доступному для огляду місці встановлюється оформлений стенд із розміщенням на ньому копій:
— свідоцтва про реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності, що експлуатує ринок,
— цих Правил, в тому числі перелік документів, які повинен мати продавець на торговельному місці,
— витягів із: Закону України «Про захист прав споживачів» (1023-12), Ветеринарно-санітарних правил для ринків (z 0314-96), нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій,
— тарифів оплати за послуги, які надаються продавцям, торгуючим на ринках, та правил їх надання,
— інформації про адресу та номери телефонів органів, які забезпечують державний захист прав споживачів,
— місцезнаходження та телефон суб’єкта господарювання,
— інформації про місцезнаходження Книги відгуків та пропозицій і контрольних вагів тощо.
6.6. Для потреб і зручностей продавців та покупців на території ринку суб’єктами господарювання можуть відкриватися магазини, підприємства громадського харчування, побутового обслуговування, телефонного зв’язку, каси продажу квитків на транспорт, готелі.
6.7. На території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах (продовольчих, непродовольчих, змішаних ринків) повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу окремих видів товарів.
6.8. Спеціалізовані зони створюються відповідно до вимог Ветеринарно-санітарних правил для ринків, з обов’язковим дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог.
6.9. Реалізація сільгосппродуктів, продовольчих, непродовольчих товарів, живої худоби, птиці, кормів, домашніх тварин, декоративних птахів, акваріумних риб, посадкового матеріалу плодово-ягідних культур, овочевої й квіткової розсади, живих садових квітів, насіння овочевих культур і квітів проводиться на спеціалізованих ринках чи на спеціально виділених рядах (секціях) змішаних ринків.
6.10. Місця для продажу продукції (товарів) із транспортних засобів виділяються на спеціально обладнаних та розмічених майданчиках, що не створює небезпеки для покупців (пішоходів).
Використання майданчиків для паркування транспортних засобів для продажу товарів не допускається.
6.11. У відведених об’єктах торгівлі пересування транспортних засобів, завезення товарів та механізоване прибирання територій дозволяється лише до відкриття або після закриття ринку.
6.12. Розташування торговельних об’єктів на ринку, торговельно-технологічного обладнання повинно бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців та належну культуру обслуговування.
6.13. Спеціалізовані зони, ряди прилавків (столів) та майданчики повинні бути обладнані наочними позначеннями про їх призначення. Усі торговельні об’єкти позначаються номерами.
Номер торгового об’єкту ідентифікує його розташування на території ринку відповідно до план-схеми ринку.
6.14. З метою забезпечення соціального захисту населення, на ринках повинні бути організовані торговельні об’єкти, місця у кількості 5 % від загальної чисельності торговельних об’єктів, місць які на пільгових умовах надаються соціально незахищеним громадянам.
7. Обов’язки адміністрації ринку.
Адміністрація ринку зобов’язана:
8.1. Підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному та протипожежному стані.
8.2. Забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку шляхом запровадженням багатоджерельного фінансування із залученням власних коштів, коштів іноземних, вітчизняних інвесторів та суб’єктів підприємництва, що здійснюють або забезпечують торгівлю на ринках.
8.3. Оснащувати ринок необхідним обладнанням та інвентарем, засобами вимірювальної техніки.
8.4. Дотримуватися затвердженого режиму роботи ринку.
8.5. Не допускати зберігання продукції та сировини тваринного походження на складах, у холодильниках та інших приміщеннях ринків без висновку державної ветеринарної лабораторії на ринках.
8.6. Забезпечувати безпечний та безперешкодний рух людей та транспортних засобів, здійснювати контроль над дотриманням вимог щодо паркування транспортних засобів.
8.7. Надавати у користування лабораторіям ветеринарно-санітарної експертизи пристосовані службові приміщення.
8.8. Не допускати до продажу товари, які заборонені, створювати належні умови для додержання продавцями правил торгівлі, санітарного і протипожежного стану, правильного використання засобів вимірювальної техніки, інвентарю ринку, підвищення рівня культури торгівлі та безпечних умов праці. Обладнати спеціалізовані місця, передбачені для чистки живої риби на продовольчих та сільськогосподарських ринках.
8.9. Надавати продавцям і покупцям інформацію щодо вимог цих Правил, ветеринарно-санітарних правил на ринках, правил протипожежної безпеки, рівня цін тощо (стенди, місцеві газети, радіо, листівки).
8.10. Установити на доступному місці достатню кількість контрольних вагів із відповідними інформаційними табличками та обов’язково зазначити їх місцезнаходження на графічно виконаному плані території ринку.
8.11. Здійснювати контроль за використанням продавцями торговельних об’єктів за призначенням.Надавати органам місцевого самоврядування інформацію про зміну кількості торговельних місць та об’єктів на території ринку.
8.12. Забезпечувати дотримання продавцями вимог Правил торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами. Не припускати торгівлю продукції тваринного походження, що швидко псується, без холодильного обладнання.
8.13. Установлювати розмір плати за видані напрокат речі, який не повинен перевищувати вартості виданих напрокат речей у цінах на момент їх видачі.
8.14. Мати зареєстровані: санітарний журнал, книгу відгуків та пропозицій, які повинні знаходитися у приміщенні адміністрації ринку на видному й доступному місці, а також Журнал реєстрації перевірок установленого зразка.
8.15. Забезпечувати постійне вивезення відходів та сміття, а також після закінчення роботи ринку належне очищення (із вологим прибиранням) та дезінфекцію всіх приміщень, торговельних об’єктів, а також підтримувати в належному санітарному стані торговельні об’єкти та територію ринку впродовж усього робочого дня.
8.17. Забезпечувати укладання договорів на регулярне проведення спеціальних санітарних заходів за щомісячним графіком: знищення комах, гризунів, шкідників (дезінфекція, дезинсекція, дератизація), організаційні заходи по вилову бродячих тварин на території ринку. Інформація про санітарні дні з прибиранням території, приміщень, обладнання та інвентарю вивішується на видному місці при вході на ринок та в приміщенні адміністрації.
8.18. Сприяти здійсненню правоохоронними та контролюючими органами діяльності згідно їх повноважень.
8.19. Забезпечувати робітників ринку одягом, який відповідає санітарним вимогам, контролерів нагрудними табличками або спеціальними пов’язками на рукав.
8.20. Передбачити спеціальні зони та обладнати їх необхідним устаткуванням для примірки покупцями одягу та взуття. Для продажу товарів, що були в користуванні, відвести спеціальні місця.
8.21. Надавати продавцям засоби вимірювальної техніки прилади (ваги, гирі), які пройшли повірку територіальними органами Держстандарту України у встановлені терміни. (Використання побутових засобів вимірювальної техніки на ринку заборонено).
8.22. Враховувати переважне право громадян при укладенні письмової угоди (договір оренди, суборенди, тощо) на визначений термін, які здійснювали господарську діяльність на
правах тимчасового користування торговельного об’єкту.
8.23. За вимогою продавця надавати повну інформацію (на підставі калькуляції) відносно тарифів на послуги, що надаються на ринку.
8.24. Встановити дні та часи прийому громадян з особистих питань адміністрацією ринку (не менше одного разу на тиждень), розмістивши при вході до приміщення адміністрації повідомлення із зазначенням днів та часів особистого прийому керівництва ринку.
8.25. Визначати економічно обгрунтовану вартість основних та додаткових послуг, які надаються торгуючим на ринку з дотриманням вимог діючого законодавства
8. Права адміністрації ринку.
Адміністрація ринку має право:
8.1.. Укладати письмові угоди згідно додатку № 1 до цих Правил, де зазначаються термін дії угоди, асортимент (вид) товарів, що реалізується, місця розташування торговельного об’єкту, умови оренди торговельного об’єкту, розмір та порядок оплати, перелік послуг, які надає ринок та їх вартість.
9. Обов’язки продавців, які здійснюють торгівлю на ринках.
Продавці зобов’язані:
9.1. Використовувати торговельні об’єкти тільки за призначенням.
9.2. На торговельному об’єкті продавця (суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної або фізичної особи) встановлюється табличка із зазначенням:
— назви юридичної особи або прізвища, імені та по-батькові суб’єкта підприємницької діяльності,
— місцезнаходження, телефон юридичної особи,
— прізвище, ім’я та по-батькові продавця.
На торговельному об’єкті повинні знаходитися копії:
— свідоцтва про державну реєстрацію, як суб’єкта підприємницької діяльності,
— ліцензії, у разі здійснення господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню,
— документу, що підтверджує сплату податку,
— угоди про оренду або суборенду, укладених з адміністрацією ринку — у разі укладання таких угод.
— інших документів, передбачених цими Правилами.
9.3.Сплачувати платежі за послуги ринку.
9.4.У разі втрати взятих напрокат речей або їх псування відшкодувати суб’єкту господарювання завданий збиток з урахуванням внесеної заставної плати.
Суб’єкти підприємницької діяльності, які використовують власний санітарний або спеціальний одяг, торговельний інвентар та засоби вимірювальної техніки, несуть персональну відповідальність за його відповідність санітарним та технічним нормам.
9.5. Дотримуватися вимог законодавства, в тому числі цих Правил, Ветеринарно-санітарних правил для ринків, Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, зареєстрованих у Мінюсті України 23.07.03 за № 628/7949, Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки України від 11.03.04 № 98 і зареєстрованих в Мінюсті України 29.03.04 за № 379/8978, Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, затверджених наказом МЗЕЗторгу України від 08.07.96 № 369 і зареєстрованих у Мінюсті України 23.07.96 за № 372/1397, Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг, правил протипожежної безпеки, безпеки руху та інших нормативних документів, які регламентують порядок реалізації тієї або іншої групи товарів.
9.6. Надавати покупцям відомості про товари, не допускати порушення прав споживачів, бути ввічливими, охайно одягненими, відпускати товар упакованим або в тару покупця повною мірою й вагою, не палити, не приймати їжу, не розпивати спиртні напої на торговельному місці. Особи в нетверезому стані не допускаються до торгівлі на ринку.
9.7. Надавати, на вимогу покупців, висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи про відповідність продуктів, які реалізуються, ветеринарно-санітарним нормам.
9.8. Здійснювати розрахунки з покупцями за товари, придбані на ринку у відповідності до встановленого законодавством порядку.
На вимогу покупця продавець (суб’єкт підприємницької діяльності, який відповідно до законодавства звільнений від застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок) повинен видати товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначається: найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торгового об’єкту, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище, ініціали продавця і його підпис. В експлуатаційних документах (інструкція по експлуатації, паспорті, гарантійному талоні) нової побутової техніки продавець зобов’язаний зробити відмітку про дату продажу.
9.9. У разі продажу покупцю неякісного товару, задовольнити його вимоги у відповідності із Законом України «Про захист прав споживачів».
9.10. При продажі продовольчих товарів, а також при наданні послуг із продажу продовольчих товарів, проходити обов’язкове медичне обстеження, результати його заносити до особистих медичних книжок. Особи, які не пройшли медичне обстеження, до роботи не допускаються.
9.11. Продавці, які здійснюють торговельну діяльність на ринку, зобов’язані протягом усього періоду роботи мати і на вимогу відповідних органів пред’являти документи, що засвідчують їх особу.
Продавець, уповноважений юридичною особою (орендарем торговельного місця) здійснювати від його імені продаж товарів, зобов’язаний також пред’являти документ (наказ про прийняття на роботу, трудовий договір або інший договір цивільно-правового характеру), який підтверджує його право здійснювати торговельну діяльність.
10. Права продавців.
10.1. Права продавців – орендарів торговельних місць встановлюються відповідними законодавчими актами, письмовою угодою про надання торгового об’єкту.
10.2. Продавці мають право вимагати від адміністрації ринку повернення коштів, сплачених за послуги ринку, які не були надані.
11. Права споживачів.
11.1. Права споживачів визначені Законом України «Про захист прав споживачів» та іншими нормативно-правовими актами.
12. Контроль за роботою ринків.
12.1. Контроль за дотриманням цих Правил, вимог та норм, які регламентують торговельну діяльність, здійснюється в межах компетенції контролюючими органами та посадовими особами органів місцевого самоврядування, відповідно до наданих їм повноваженням.
12.2. Контролюючі органи проводять перевірки суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність на території ринку, у відповідності до чинного законодавства.
12.3. На ринку ведеться Журнал реєстрації перевірок установленого зразка, до якого усіма контролюючими органами в обов’язковому порядку вносяться записи про проведення .
13. Відповідальність адміністрації та продавців на ринках.
13.1. Особи, винні в порушенні цих Правил, несуть відповідальність згідно із чинним законодавством.
13.2. Адміністрація ринку несе відповідальність за результати перевірок на ринку, неприйняття дієвих заходів по усуненню виявлених порушень.
14. Особливості торгівлі продовольчими товарами.
14.1. Продаж продовольчих товарів на ринках здійснюється з додержанням Ветеринарно-санітарних правил для ринків, Правил продажу продовольчих товарів, Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність та захист прав споживачів.
14.2. Висновок державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку (експертний висновок, етикетка) щодо якості та безпеки продукції у ветеринарному відношенні, наявність документів про сплату наданих послуг є підставою для заняття продавцем торговельного об’єкту на ринку за профілем торгівлі.
14.3. На ринках дозволяється продавати харчові продукти, не заборонені для реалізації.
Такі харчові продукти можна продавати тільки за умови:
— готові м’ясні вироби і м’ясні напівфабрикати, молоко і молочні продукти, консерви, курячі яйця тощо промислового виробництва — наявності документів, які підтверджують їх якість і безпеку (копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації та копії документа виробника, що підтверджує належну її якість, а також відповідних ветеринарних документів),
— м’ясо, отримане від забою худоби у власних чи фермерських господарствах — наявності ветеринарної довідки про передзабійний клінічний стан тварин або ветеринарного свідоцтва (довідки), виданих місцевою установою державної ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку,
— молоко і молочну продукцію, отриману від власних чи фермерських господарств — наявності довідки про клінічний огляд тварин і епізоотичний стан місцевості, виданої установою державної ветеринарної медицини за місцем вироблення продукції, особистої медичної книжки продавця, виданої в установленому порядку, та за наявністю висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку,
— курячі яйця, отримані від власних чи фермерських господарств — наявності свідоцтва або довідки про клінічний огляд птиці та епізоотичний стан місцевості, виданою місцевою установою державної ветеринарної медицини, та при наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
— мед, отриманий від власних або фермерських господарств, при продажі в межах району проживання власника – наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини (за межами району – ветеринарно-санітарного паспорта на пасіку) та при наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку,
— рибу і рибопродукти, інші гідробіонти промислового виробництва – наявності копії документа виробника, що підтверджує належну якість та копії сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, а також відповідних ветеринарних документів,
— рибу, інші гідробіонти непромислового виробництва — при наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку,
— картоплю, овочі, фрукти, у тому числі тропічні, ягоди, баштанні культури, сухофрукти, горіхи, сушені гриби окремо від солінь, квашеної та маринованої плодоовочевої продукції — наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку,
— продукцію рослинного походження, яка доставлена для реалізації від власних або фермерських тепличних господарств та має експертний висновок державної лабораторії ветеринарної медицини за місцем виходу продукції щодо якості та безпеки — ветеринарного контролю (огляду), а при необхідності — лабораторного дослідження,
— олію (крім промислової розфасовки), дикорослі плоди, ягоди і свіжі гриби — при наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку,
— солоно-квашені, мариновані овочі та фрукти — наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку та дотримання чинних ветеринарно-санітарних вимог при торгівлі,
— зернові, круп’яні продукти, борошно в чистих мішках або іншій тарі, які розміщені на підставках, стелажах або піддонах — наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку.
Продукція, що підлягає обов’язковій сертифікації, дозволяється до продажу при наявності копій сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, виданих в установленому порядку.
14.4. На ринках забороняється продаж:
— фізичними особами, які не є суб’єктами підприємницької діяльності, хліба і хлібобулочних виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів,
— кондитерських і кулінарних виробів, напівфабрикатів із м’яса та риби (фарш, котлети, кров’яні та домашні ковбаси, зельць, холодець, ікра рибна тощо), а також консервованих продуктів (овочі, м’ясо, риба, ікра та інші консерви), які виготовлені у домашніх умовах,
— готових продуктів тваринного походження промислового виробництва — масла вершкового, сирів, ковбас, копчення тощо без наявності документів, що засвідчують їх якість та безпеку (копії сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, та копії документа виробника, яка підтверджує належну якість товару, а також відповідних ветеринарно-санітарних документів, ветеринарного свідоцтва Ф-2 або ветеринарної довідки),
— тварин, риб і рослин, які занесені до Червоної Книги України, дикорослих рослин, в тому числі лікарських, польових квітів,
— тропічних фруктів і овочів без документів, що підтверджують проходження фітосанітарного контролю,
— зернових, круп’яних продуктів, які забруднені насінням шкідливих бур’янів.
14.5. Продукція тваринного та рослинного походження, що не реалізована протягом робочого дня, яка не зберігалася у холодильних камерах ринків, наступного дня підлягає огляду та органолептичній оцінці спеціалістами державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи.
15. Особливості торгівлі непродовольчими товарами.
15.1. На ринках дозволяється реалізовувати як нові непродовольчі товари, так і ті, що були у користуванні, крім заборонених для продажу. Продаж непродовольчих товарів здійснюється із додержанням Правил продажу непродовольчих товарів, санітарних норм і правил, інших нормативно-правових актів, які регламентують торговельну діяльність та захист прав споживачів.
15.2. Окремі непродовольчі товари можна продавати на ринках тільки за умови:
— нові товари, що підлягають обов’язковій сертифікації, при наявності копій сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, які видані в установленому порядку,
— предмети гігієни, санітарії, товари побутової хімії, іграшки для немовлят лише в індивідуальній споживчій тарі із зазначенням на ній необхідної для споживача інформації відповідно до чинного законодавства. На кожній іграшці або індивідуальній споживчій тарі повинна бути зазначена необхідна доступна, достовірна інформація відповідно до вимог Закону України «Про захист прав споживачів». Перевірка іграшок на звук повинна проводитися за допомогою повітродувного устаткування,
— парфумерно-косметичні вироби при додержанні температурних режимів у місцях, які не доступні попаданню прямих сонячних променів,
— газові плити при наявності документів, що підтверджують їх придатність до подальшої експлуатації, які видані відповідними службами газового господарства,
— транспортні засоби (автомобілі, автобуси, мотоцикли усіх типів і моделей, самохідні машини, причепи, напівпричепи, мотоколяски і номерні агрегати до них)- при наявності спеціально виділеного для них місця або створення спеціального ринку згідно з Правилами торгівлі транспортними засобами і номерними агрегатами.
— меблі, одяг і головні убори з натурального хутра, електропобутові та телерадіотовари при розміщенні в приміщеннях, які пристосовані для торгівлі цими товарами, на спеціально обладнаних торговельних об’єктах, спеціалізованих торговельних майданчиках. Реалізація нової побутовий техніки при наявності експлуатаційних документів (інструкції по експлуатації, паспорта, гарантійного талона).
— шкури цінних порід звірів, одяг і головні убори з них, при відповідному їх маркуванні та при наявності документів, які підтверджують законність їх придбання,
— примірники аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних через місця спеціалізованої роздрібної торгівлі – стаціонарні підприємства торгівлі (магазин), спеціалізовані відділи, секції підприємств з універсальним асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів, а також стаціонарні дрібнороздрібні пункти продажу (кіоски), облаштовані відповідною апаратурою для перевірки якості запису,
— ювелірні та інші вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння при наявності ліцензії,
— пестициди та агрохімікати при наявності ліцензії,
— ліки, лікарські рослини при наявності ліцензії.
15.3. На ринках із продажу непродовольчих товарів дозволяється здійснювати торгівлю продовольчими товарами при дотриманні вимог чинного законодавства та Правил продажу продовольчих товарів.
15.4. На ринку забороняється продавати:
— вогнепальну, газову, пневматичну, холодну зброю, бойові припаси та спеціальні засоби самозахисту;
— готове армійське спорядження, а також тканини, що використовуються для його виробництва, інші товари військового асортименту, формене обмундирування;
— браконьєрські знаряддя лову риби, тварин та птиці;
— білизну зі штампом організацій і підприємств;
— наркотичні засоби;
— пальне для транспортних засобів, керосин, газ, мазут;
— балони з побутовим газом;
— піротехнічні вироби та вибухові засоби;
— порнографічні видання.
Секретар міської ради Аматов Є.В.
Додаток 1
ТИПОВА УГОДА
оренди торгівельного місця
____________________________________
(найменування населеного пункту)
___ ____________ 20__ р.
_______________________________________________________________________________ в особі
(повне найменування орендодавця)
_____________________________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім’я та по батькові)
що діє на підставі __________________________________________________, з однієї сторони (далі —
(найменування документа)
орендодавець), та ______________________________________________________________________
(повне найменування орендаря)
в особі _______________________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім’я та по батькові)
що діє на підставі ______________________________________________________________________,
(найменування документа)
(далі — орендар), з другої сторони (далі — сторони), уклали договір про нижченаведене.
Предмет договору
1. Предметом договору є торговельне місце N ___ загальною площею ______ кв. метрів, що розташоване на території ринку _________________________________________________________
(найменування ринку, сектор та номер ряду) (далі — об’єкт оренди) та надається орендодавцем у тимчасове користування орендареві для провадження торговельної діяльності.
2. Об’єкт оренди облаштовано тимчасовою нестаціонарною спорудою, право власності на яку має ___________________________________.
(орендар, орендодавець)
3. Місцезнаходження об’єкта оренди зазначається на плані території ринку.
4. Орендар набуває права користування об’єктом оренди з дня підписання договору.
Права та обов’язки орендодавця
5. Орендодавець має право:
проводити перевірку використання орендарем об’єкта оренди відповідно до договору;
вимагати в орендаря своєчасно та у повному розмірі сплачувати орендну плату;
ініціювати внесення змін до договору або його розірвання в разі погіршення стану об’єкта оренди внаслідок невиконання або неналежного виконання орендарем умов договору.
6. Орендодавець зобов’язаний:
передати орендареві в тимчасове користування об’єкт оренди;
забезпечити охорону об’єкта оренди;
надавати орендареві документи, які підтверджують витрати, пов’язані з модернізацією, реконструкцією об’єкта оренди, що здійснені орендодавцем за рахунок орендаря;
пропускати транспортний засіб орендаря до об’єкта оренди під час і після закінчення торгівлі без додаткової плати за в’їзд на територію ринку;
не вчиняти дій, які б перешкоджали орендареві користуватися об’єктом оренди згідно з умовами договору;
у разі реорганізації орендаря до припинення строку дії договору переукласти договір на таких самих умовах з одним з правонаступників;
підтримувати територію, на якій розташований об’єкт оренди, в належному санітарно- технічному і протипожежному стані.
Права та обов’язки орендаря
7. Орендар має право:
здавати об’єкт оренди у суборенду за згодою орендодавця, якщо інше не встановлено договором або законом;
вносити з дозволу орендодавця зміни до об’єкта оренди, здійснювати його реконструкцію, технічне переоснащення та інші поліпшення, що підвищують його вартість;
користуватися системами комунікацій на території, на якій розташований об’єкт оренди;
установлювати відповідні вивіски, таблички, рекламні стенди щодо місцезнаходження об’єкта оренди;
заїжджати транспортним засобом до об’єкта оренди під час і після закінчення торгівлі без додаткової плати за в’їзд на територію ринку;
вимагати в орендодавця відшкодування витрат, пов’язаних з реконструкцією, модернізацією об’єкта оренди, що здійснені за рахунок орендаря;
ініціювати внесення змін до договору або його розірвання в разі погіршення стану об’єкта оренди внаслідок невиконання або неналежного виконання орендодавцем умов договору.
8. Орендар зобов’язаний:
прийняти об’єкт оренди у тимчасове користування;
використовувати об’єкт оренди за його цільовим призначенням відповідно до пункту 1 договору;
своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату;
утримувати об’єкт оренди в належному санітарно-технічному і протипожежному стані, не допускати погіршення його стану;
у разі припинення або розірвання договору повернути орендодавцеві об’єкт оренди у належному стані, не гіршому ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням фізичного зносу та відшкодувати орендодавцеві збитки у разі погіршення стану або втрати (повної або його частини) об’єкта оренди з вини орендаря;
дотримуватися правил торгівлі на ринках, роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, роздрібної торгівлі продовольчими товарами, ветеринарно-санітарних правил, правил протипожежної безпеки, законодавства про захист прав споживачів та інших вимог законодавства;
не здійснювати без письмової згоди орендодавця перебудову, добудову та перепланування об’єкта оренди.
Орендна плата та порядок розрахунків
9. Орендна плата за об’єкт оренди становить за місяць оренди ____________________ гривень.
Нарахування податку на додану вартість на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
10. Розмір орендної плати за весь строк оренди становить _________________ гривень.
11. Орендна плата обчислюється на підставі розрахунку згідно з додатком та вноситься до 20 числа місяця, що передує місяцю, за який проводиться оплата.
Орендна плата підлягає сплаті незалежно від результатів провадження господарської діяльності орендаря.
12. Інші види платежів, не передбачені у договорі, орендарем не вносяться.
Відповідальність і вирішення спорів за договором
13. Орендодавець не відповідає за зобов’язаннями орендаря, а орендар не відповідає за зобов’язаннями орендодавця, якщо інше не передбачено договором.
14. За невиконання або неналежне виконання зобов’язань за договором сторони несуть відповідальність згідно із законодавством.
15. Спори, що виникають з договору або у зв’язку з ним, не усунуті шляхом переговорів, вирішуються в судовому порядку.
Строк дії, порядок зміни та розірвання договору
16. Договір укладено строком на _________________________________________________________
(місяців)
та діє з ___ _____________ 20__ р. до ___ _____________ 20__ р. включно.
17. Договір може бути автоматично продовжено, якщо орендар продовжує користуватися об’єктом оренди після закінчення строку дії договору за умови відсутності протягом одного місяця заперечень орендодавця.
18. Договір підлягає автоматичному продовженню на той самий строк і на тих самих умовах, що передбачені договором, з урахуванням змін у законодавстві на дату продовження договору.
19. За ініціативою однієї із сторін договір може бути розірвано за рішенням господарського суду у випадках, передбачених законодавством.
20. У разі припинення або розірвання договору здійснені орендарем за рахунок власних коштів поліпшення об’єкта оренди, які можна відокремити від об’єкта оренди не завдаючи йому шкоди, визнаються власністю орендаря, а невідокремлювані поліпшення — власністю орендодавця. Питання компенсації орендодавцем підвищення вартості об’єкта оренди в результаті зазначених невідокремлюваних поліпшень вирішується відповідно до умов договору та законодавства.
21. Зміни та доповнення до договору вносяться за взаємною згодою сторін і оформляються шляхом укладення додаткової письмової угоди. Зміни та доповнення, що пропонується внести, розглядаються протягом одного місяця з дати їх подання до розгляду іншій стороні.
22. Зміни та доповнення до договору є його невід’ємною частиною та оформлюються у письмовому вигляді.
23. Договір укладається у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін.
24. Взаємовідносини сторін, не врегульовані договором, регулюються законодавством.
Реквізити сторін
Орендодавець
________________________________________
(повне найменування, адреса,
________________________________________
розрахунковий рахунок у банку,
________________________________________
МФО, ЗКПО)
____________ _______________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
М. П.
Орендар
________________________________________
(повне найменування (для юридичних осіб), паспортні
________________________________________
дані (для фізичних осіб), адреса, розрахунковий рахунок
________________________________________
у банку, МФО, ЗКПО)
____________ _______________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
М. П.
Орендодавець ________________________________________________________________________
(повне найменування, адреса,
_____________________________________________________________________________________
розрахунковий рахунок у банку, МФО, ЗКПО)
Орендар _____________________________________________________________________________
(повне найменування (для юридичних осіб), паспортні дані (для фізичних осіб), адреса,
_____________________________________________________________________________________
розрахунковий рахунок у банку, МФО, ЗКПО)
Розрахунок орендної плати
Найменування об’єкта оренди, послуг з обслуговування та утримання торговельного місця
Вартість,
гривень
Усього
Орендодавець
Орендар
___________
(підпис)
М. П.
______________________
(ініціали та прізвище)
___________
(підпис)
М. П.».
______________________
(ініціали та прізвище)
—————————-