Додаток до рішення
Павлоградської міської ради
від_03.04.2012_№ 510-20/УІ
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів виконавчих органів Павлоградської міської ради.
1. Загальні положення
1.1. Метою цього Порядку є встановлення єдиного підходу до обґрунтування проектів та прийняття прозорих, ефективних та економічно доцільних регуляторних актів, а також усунення перешкод для розвитку підприємницької діяльності.
Порядок регулює процеси підготовки, ухвалення проектів регуляторних актів та визначення ефективності ухвалених рішень на підставі ст.ст. 25, 27, 40, 42, 52, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.11, 31-38 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
1.2 . У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
регуляторний акт – це прийнятий Павлоградською міською радою, виконавчим комітетом Павлоградської міської ради або виданий Павлоградським міським головою нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;
регуляторний орган – міська рада, виконавчий комітет, міський голова.
Інші терміни, що використовуються у цьому Положенні, вживаються у значенні визначеному статтею 1 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
1.3. Розробниками проектів регуляторних актів є виконавчі органи Павлоградської міської ради.
1.4. Регуляторні акти розробляються з врахуванням вимог ст. 4 і ст. 5 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» із дотриманням таких принципів державної регуляторної політики :
— доцільності — обґрунтована необхідність регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
2
— адекватності — відповідність форм та рівня регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
— ефективності — забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
-збалансованості — забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
— передбачуваності — послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;
— прозорості та врахування громадської думки — відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов’язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, обов’язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних
та юридичних осіб, їх об’єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності;
Забезпечення здійснення державної регуляторної політики регуляторним органом включає:
— встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу та до здійснення відстежень результативності регуляторних актів;
— підготовки аналізу регуляторного впливу до кожного проекту регуляторного акту;
— планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
— оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, а також відкриті обговорення за участю представників громадськості питань, пов’язаних з регуляторною діяльністю;
— відстеження результативності регуляторних актів;
— перегляду регуляторних актів;
— систематизації регуляторних актів;
— недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти;
3
— викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта;
— оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності.
2. Планування діяльності з підготовки
проектів регуляторних актів.
2.1. Виконавчі органи Павлоградської міської ради до 1 грудня поточного року подають свої пропозиції до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики виконкому Павлоградської міської ради.
2.2. Відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики складає План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік, який затверджується виконавчим комітетом Павлоградської міської ради щорічно до 15 грудня поточного року.
2.3. Форма плану діяльності Павлоградської міської ради, її виконавчого комітету, та Павлоградського міського голови з підготовки проектів регуляторних актів наведена у додатку 1.
2.4. План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Павлоградською міською радою, її виконавчим комітетом, та Павлоградським міським головою затверджується відповідно рішенням виконавчого комітету Павлоградської міської ради. Затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до них оприлюднюються не пізніш як у п’ятиденний строк після їх затвердження в друкованих ЗМІ та/або офіційному сайті Павлоградської міської ради (pavlograd-official.org).
2.5. Якщо розробник проекту регуляторного акта розробляє проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого Плану, то цей розробник повинен подати в відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики пропозиції щодо внесення відповідних змін до Плану. Пропозиція щодо внесених змін виноситься за десять робочих днів з дня початку підготовки цього проекту та не пізніше дня оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій від громадськості.
2.6. Зміни та доповнення до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Павлоградською міською радою, її виконавчим комітетом, та Павлоградським міським головою затверджується рішенням виконавчого комітету Павлоградської міської ради які оприлюднюються відділом з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики у спосіб, передбачений п. 2.4. цього Положення.
4
3. Підготовка та оприлюднення
проекту регуляторного акта, аналізу регуляторного впливу.
3.1. До кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу (далі – АРВ).
3.2. АРВ готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.
3.3. Розробник проекту регуляторного акта при підготовці АРВ повинен:
— визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв’язати шляхом регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми;
-обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує регулювання;
-обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них;
— визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта;
— визначити цілі регулювання;
— визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин;
— аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей;
— описати механізми і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта;
— обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта;
— обґрунтовано довести, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави;
-обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені;
— оцінити можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги;
-оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта;
— обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта;
— визначити показники результативності регуляторного акта;
— визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття;
— узгодити проект регуляторного акту з відповідними службами та організаціями яких цей акт безпосередньо стосується.
5
3.4. АРВ здійснюється розробником відповідно до вимог встановлених Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004. № 308. (Форма АРВ наведена у додатку 2).
3.5. Контроль за дотриманням вимог з підготовки проектів регуляторних актів у відповідності до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” у виконавчих органах міської ради покладено на відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики.
3.6. Розробник проекту регуляторного акта подає Проект та АРВ підписаний керівником підрозділу та погоджений заступником міського голови за напрямком роботи, у юридичний відділ для підготовки юридичної оцінки (аналізу).
3.7. Термін підготовки висновку не повинен перевищувати 10 робочих днів з дня подання проекту регуляторного акта до юридичного відділу.
До предмета юридичної оцінки (аналізу) проекту нормативно-правового акта належать такі питання:
— чи відповідають положення проекту нормам Конституції України, а також законам з відповідної галузі права? Якщо ні, то яким саме нормам?
— чи викладено положення регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта?
3.8. У разі порушення проектом регуляторного акта хоча б одного із принципів державної регуляторної політики або виявлення невідповідності підготовленого розробником АРВ вимогам чинного законодавства, зокрема Методиці проведення аналізу впливу регуляторного акта, проект регуляторного акта та АРВ повертається на доопрацювання розробнику проекту регуляторного акта.
3.9. Оприлюднення проекту регуляторного акта та АРВ покладається на розробника регуляторного акта, шляхом опублікування «повідомлення» обов’язково в газеті “Західний Донбас” та «повідомлення» і повного тексту проекту регуляторного акту і АРВ на офіційному сайті Павлоградської міської ради (pavlograd-official.org).
3.10.Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється не пізніше п’яти робочих днів з дня повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.
3.11. Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити:
— стислий виклад змісту проекту регуляторного акта;
— поштову та електронну адресу, телефон розробника проекту регуляторного акта;
— інформацію про опублікування проекту регуляторного акта та відповідного АРВ на Інтернет — сторінці Павлоградської міської ради (pavlograd-official.org);
— інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій;
6
— дату, коли повідомлення було розміщено на Інтернет сторінках Павлоградської міської ради (pavlograd-official.org).
3.12. Кожен проект регуляторного акта оприлюднюється разом із АРВ з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.
3.13. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
3.14. Всі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов’язковому розгляду розробником проекту регуляторного акта. За результатами розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
3.15. Протягом п’яти робочих днів після закінчення строку, протягом якого приймалися зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, розробник складає зведену таблицю зауважень та пропозицій та розміщує її на офіційному сайті Павлоградської міської ради (pavlograd-official.org). До зведеної таблиці включається зміст зауважень та пропозицій також висновки щодо їх врахування або відхилення.
3.16. Після врахування отриманих зауважень та пропозицій до проекту, що надійшли протягом терміну обговорення, усі проекти регуляторних актів перед їх внесенням на розгляд регуляторного органу подаються на розгляд постійної депутатської комісії з питань звітності, депутатської етики, зв’язкам з політичними партіями, громадськими організаціями та ЗМІ (далі постійна комісія) для отримання експертного висновку про його відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з подальшим винесенням розробником регуляторного акту на затвердження регуляторного органу.
4. Внесення проекту регуляторного акта на розгляд
до регуляторного органу, оприлюднення затвердженого регуляторного акта, набрання чинності регуляторного акта
4.1. Розробник проекту регуляторного акту після отримання експертного висновку від постійної депутатської комісії з питань звітності, депутатської етики, зв’язкам з політичними партіями, громадськими організаціями та ЗМІ виносить проект рішення на розгляд регуляторного органу.
4.2. Винесення проекту регуляторного акту на засідання регуляторного органу відбувається в терміни та за порядком визначеним в регламенті роботи регуляторного органу.
4.3. В процесі представлення проекту регуляторного акту на засіданні регуляторного органу розробник оприлюднює таблицю розбіжностей пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акту, протокол громадських слухань чи круглого столу та експертний висновок відповідної депутатської комісії.
7
4.4. В разі позитивного прийняття рішення регуляторного органу щодо проекту регуляторного акту, рішення оприлюднюється згідно регламенту роботи регуляторного органу. Розробник регуляторного акту в 10 денний термін надає регуляторний акт в відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики в паперовому вигляді та на електронних носіях з метою формування реєстру регуляторних актів.
5. Відстеження результативності регуляторних актів
5.1. Стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності. Періодичність їх проведення та відповідальні за відстеження визначаються регуляторним актом.
5.2. Відстеження результативності регуляторного акта включає:
— виконання заходів з відстеження результативності;
— підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.
5.3. Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень.
5.4. Якщо для визначення показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
5.5. Крім базового відстеження результативності регуляторного акта розробником проводиться також повторне і періодичне відстеження результативності регуляторного акта.
5.6. Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання чинності більшості його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цього акта або більшості його положень, якщо в самому регуляторному акті не встановлений більш ранній термін.
5.7. Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і у разі, коли дія регуляторного акта, прийнятого на певний термін, була продовжена після закінчення певного терміну.
5.8. Повторне і періодичне відстеження результативності виконується на підставі Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Ця Методика є обов’язковою для використання розробниками проектів регуляторних актів.
5.9. Якщо термін дії регуляторного акта, встановлений при його ухваленні, менше року, періодичні відстеження його результативності не здійснюються, а повторне відстеження результативності здійснюється за три місяці до дня закінчення дії регуляторного акта, але не пізніше, ніж за день до закінчення дії регуляторного акта.
8
5.10. У випадку якщо продовжується дія регуляторного акта, прийнятого на термін менше року, періодичне відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюється в терміни, передбачені вище.
5.11. Термін виконання заходів щодо відстеження результативності регуляторного акта не може бути більшим ніж 45 робочих днів.
5.12 Розробником готується звіт про відстеження результативності регуляторного акта, ставиться його підпис і підпис безпосереднього керівника та погоджується заступником міського голови за напрямком роботи.
5.13. Розробник протягом 10-ти робочих днів після завершення відстеження розміщує звіт про відстеження результативності регуляторного акта в ЗМІ та/або на офіційних інтернет сторінках міської ради (pavlograd-official.org).
5.14. Копії документів з відстеження результативності та звіт надаються відділу з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики міської ради для відстеження виконання законодавства щодо регуляторної діяльності.
6. Прикінцеві положення
6.1. Регуляторні акти, прийняті регуляторними органами підлягають аналізу на відповідність принципам державної регуляторної політики.
6.2. Перегляд регуляторних актів здійснюється на підставі аналізу звіту про відстеження результативності регуляторного акту та за ініціативою регуляторного органу, який прийняв відповідний регуляторний акт.
6.3. Виконавчі органи Павлоградської міської ради подають у відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики до 1 лютого поточного року інформацію про здійснення ними державної регуляторної політики у попередньому році.
6.4. На підставі отриманих даних відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики готує щорічний звіт про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Павлоградської міської ради у попередньому році.
6.5. Відділ з питань залучення інвестицій, реалізації проектів та регуляторної політики публікує в ЗМІ та/або розміщує на офіційних інтернет сторінках (pavlograd-official.org) інформацію про здійснення регуляторним органом регуляторної діяльності не рідше, ніж 1 раз на рік.
6.6. Міська рада у разі потреби заслуховує щорічний звіт міського голови про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Павлоградської міської ради.
6.7. Відповідна постійна комісія міської ради готує і попередньо розглядає питання про звіт міського голови про здійснення державної регуляторної політики в частині, віднесеній законом до компетенції постійних комісій ради.
6.8. Втрата чинності, скасування, внесення змін в діючі регуляторні акти ініціюється розробником регуляторного акту у випадку змін у діючому законодавстві, або у разі відсутності законних підстав для застосування в цілому або окремих положень регуляторного акту. Рішення про втрату чинності, скасування, внесення змін в діючі регуляторні акти приймається відповідним регуляторним органом.
9
7. Відповідальність за порушення порядку регуляторної діяльності.
7.1. Посадові особи органів місцевого самоврядування, винні в порушенні порядку регуляторної діяльності, встановленого цим Положенням і Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», притягуються до дисциплінарної відповідальності відповідно до вищеназваного Закону
Секретар міської ради Є.В. Аматов
Додаток 1
до рішення Павлоградської міської ради
від «_03 »_04_ 2012р. № 510-20/УІ_
Форма плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів
№ з/п |
Вид та назва проекту |
Ціль його прийняття |
Строки підготовки проекту |
Найменування регуляторного органу та підрозділу, відповідального за розроблення проекту |
|
|
|
|
|
Секретар міської ради Є.В. Аматов
Додаток 2
до рішення Павлоградської міської ради
від «_03_»_04__2012р. № _510-20/УІ_
Форма аналізу регуляторного впливу
проекту регуляторного акту
Назва регуляторного акта
Розробник документа
1.Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
2.Цілі державного регулювання.
3.Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначених цілей (наводяться аргументи щодо переваги обраного способу).
4.Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
6. Очікувані результати прийняття акта.
7.Строк дії регуляторного акта (у разі обмеження цього строку).
8.Показники результативності акта.
9.Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Секретар міської ради Є.В. Аматов