Звіт про базове відстеження результативності
регуляторного акта — проекта рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради « Про внесення змін до рішення виконкому від 23.03.2011р. № 285 “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді” .
На виконання ст.10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, згідно з постановою КМУ від 11.03.04 року № 308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта” з метою оцінки стану суспільних відносин здійснено базове відстеження результативності регуляторного акта.
1.Вид та назва регуляторного акта
Проект рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради « Про внесення змін до рішення виконкому від 23.03.2011р. № 285 “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді”
2.Назва виконавця заходів з відстеження результативності
Відділ з питань регіональної політики Павлоградської міської ради.
3.Цілі прийняття акта
Регуляторний акт розроблено та прийнято на виконання Закону України “Про автомобільний транспорт”, постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» із змінами, з метою визначення автомобільного перевізника (юридичної або фізичної особи) на конкурсних засадах.
Основними цілями прийняття проекту цього регуляторного акта є:
— створення в місті постійно діючої нормативно-правової системи регулювання господарських відносин в сфері пасажирських перевезень відповідно до чинного законодавства України;
— затвердження Умов проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування;
— затвердження Умов перевезення пасажирів на маршрутах загального користування для підприємств, організацій незалежно від форм власності та приватних підприємців, які виконують перевезення пасажирів в м. Павлограді;
— затвердження постійно діючого конкурсного комітету для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді;
— додержання принципів державної регуляторної політики.
4.Строк виконання заходів з відстеження результативності
з 5 березня 2014 року по 5 квітня 2014 року.
5.Тип відстеження
Базове відстеження
6.Метод одержання результатів відстеження результативності
Для проведення базового відстеження використовувався статистичний метод одержання результатів.
7.Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Враховуючи цілі регулювання, для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:
• кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акту;
• розвиток мережі автобусних маршрутів загального користування;
• кількість автобусів, залучених до перевезення пасажирів на маршрутах;
• забезпечення потреби у перевезеннях пасажирів у тому числі пільгових категорій;
• підвищення рівня безпеки, дотримання правил безпеки руху перевізниками;
• забезпечення регулярності руху на автобусних маршрутах загального користування.
Для підвищення безпеки перевезень пасажирів, згідно з Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів, під час визначення переможця конкурсу перевага надається претендентам-перевізникам, які мають власну матеріально-технічну базу та власний рухомий склад. Наявність власного рухомого складу підвищує рівень безпеки перевезень та відповідальність перевізників за виконання транспортного законодавства. На міських маршрутах працює щоденно 86 транспортних засобів.
Контроль за регулярністю руху автобусів на міських маршрутах здійснює організатор перевезень — виконком Павлоградської міської ради.
Виконання рейсів здійснюється згідно із затвердженим організатором перевезень паспортами маршрутів та розкладом руху автобусів. Згідно з умовами договору на перевезення пасажирів рівень регулярності руху автобусів становить не менше 98%.
Для визначення кількісного значення статистичних показників результативності використовувалися дані звітності перевізників, які обслуговують міську маршрутну мережу та дані обстеження пасажиропотоку.
8.Кількісні та якісні значення показників результативності
Якісні показники:
рівень безпечності пасажирських перевезень пасажирським автомобільним транспортом;
поліпшення чи погіршення якості надання послуг пасажирським автомобільним транспортом загального користування;
задоволення попиту населення на якісні та безпечні перевезення.
Всі перевізники, які виконують перевезення пасажирів, мають ліцензію на здійснення перевезень пасажирів на внутрішніх маршрутах та ліцензійні картки на кожний транспортний засіб. Щоденно транспортні засоби проходять технічний догляд кваліфікованими спеціалістами-механіками перед виїздом на лінію. Медичні працівники проводять перед рейсовий та після рейсовий медичний огляд водіїв. Всі спеціалісти мають сертифікати на проведення медичного огляду водіїв та технічного огляду транспортних засобів.
Якість надання послуг пасажирським автомобільним транспортом загального користування поліпшується. Планомірно здійснюється оновлення рухомого складу. За 2009-2013р. перевізниками — переможцями конкурсу оновлено 95% рухомого складу. Постійно контролюється виконання розкладу руху автобусів та надання планової кількості автобусів на міські маршрути.
З підвищенням якості перевезень пасажирів підвищується безпека перевезень пасажирів. В автотранспортних підприємствах проводяться інструктажі по дотриманню Правил перевезень пасажирів та Правил безпеки руху. Водії проходять підготовку та перепідготовку, зі складанням екзаменів.
Кількісні значення показників результативності
Показники
|
Одиниці виміру |
2012 рік |
2013 рік |
Кількість скарг з питань перевезення пасажирів | од. |
42 |
40 |
Кількість спорів, що виникли внаслідок запровадження на практиці регуляторного акта | од. |
— |
— |
Скарги та відгуки суб’єктів господарської діяльності, звернення громадян надходять тільки з питань перевезення пасажирів пільгових категорій. Перевезення пасажирів пільгових категорій на маршрутах здійснюється в автобусах режиму маршрутного таксі в обмеженій кількості, за власний рахунок перевізників, без компенсації збитків з державного бюджету. Рішенням цієї проблеми являється надання адресної грошової допомоги пільговим категоріям громадян.
Контроль за здійсненням пасажирських перевезень автомобільним транспортом здійснюється представниками органів ДАІ м. Павлограда, управління Укртрансінспекції в Дніпропетровській області та органів виконавчої влади. За рахунок проведення технічних оглядів рухомого складу, медичного огляду водіїв, проведення занять з підготовки або перепідготовки, виконання вимог транспортного законодавства кількість порушень перевізниками нормативно-правових актів зменшується.
9.Оцінка результатів регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Найбільш впливовими зовнішніми чинниками на дію регуляторного акта є:
зміна чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень;
зміна вимог до перевізників, що надають послуги з перевезення пасажирів;
зміна кон’юнктури ринку перевезень.
За результатами такої оцінки можна зробити висновок, що чинний регуляторний акт має недостатній рівень досягнення визначених цілей, внесені зміни до діючого законодавства потребують перегляду окремих положень акта і внесення змін та доповнень до нього.
Прийняття рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді” є актуальним для подальшого вдосконалення нормативно-правової системи регулювання господарських відносин в сфері пасажирських перевезень, шляхом впровадження цього регуляторного акта вдасться досягти поставлених цілей.
В.о. начальника відділу
з питань регіональної політики І.М.Чернєнок