Звіт
про відстеження результативності регуляторного акту
Вид та назва регуляторного акту: рішення Павлоградської міської ради від 18.07.2006р. №55-3/V “Про внесення змін до рішення від 17.06.2003 р. №182-9/ХХІV” (рішенням були збільшені ставки за оренду комунального нерухомого майна майже вдвічі).
Назва виконавця заходів з відстеження: фонд комунального майна Павлоградської міської ради.
Цілі прийняття акту: наблизити рівень плати за оренду нерухомого комунального майна до ринкового рівня, створити більш справедливі умови діяльності комунальних підприємств і організацій на ринку оренди нерухомості, підвищити ефективність використання комунального майна.
Строк виконання заходів з відстеження: з 1 по 30 вересня 2010 року.
Тип відстеження: періодичне.
Методи одержання результатів відстеження: для відстеження результативності регуляторного акту використовуються статистичні дані узагальненого звіту про стан комунального майна за ІІ квартал 2010 року, форма якого затверджена рішенням Павлоградської міської ради від 06.12.2004р. №478-23/ІV, дані звітів про незалежну оцінку майна, а також дані вибіркового моніторингу ринкового рівня вартості оренди нерухомості.
Дані та припущення, на основі яких відстежується результативність, а також способи одержання даних: при періодичному відстеженні результативності регуляторного акту — рішення Павлоградської міської ради від 18.07.2006 р. №55-3/V використовувалися дані узагальненого звіту про стан комунального майна за ІІ квартал 2010р. Специфічними особливостями орендних відносин стосовно комунального майна є такі: по-перше, ставки орендної плати є диференційованими в залежності від способу користування об’єктом оренди і встановлені у діапазоні від 10 до 60 відсотків вартості орендного майна, визначеної шляхом незалежної оцінки, у розрахунку на календарний рік, по-друге, орендна плата за користування нерухомим майном бюджетними організаціями складає 1 грн. на рік незалежно від площі об’єкта оренди. У зв’язку з цим середня орендна плата за комунальне майно у розрахунковому періоді є значно нижчою, ніж ринкова орендна плата. З огляду на це, при визначенні кількісних параметрів результативності регуляторного акту доцільно використовувати відносні, а не абсолютні показники, — ті чи інші типи співвідношень. З метою об’єктивного порівняння показників різних періодів, такі показники коригуються на індекси інфляції, що офіційно оприлюднюються Державним комітетом статистики України.
Дані вибіркового моніторингу ринкового рівня вартості оренди нерухомості використовуються у цьому звіті з метою порівняння вартості оренди комунального майна з ринковою вартістю оренди нерухомості. Ці дані одержано із звітів про оцінку об’єктів нерухомості, підготовлених незалежними оцінювачами стосовно окремих об’єктів приватизації. У зв’язку з обмеженістю таких даних, вони досить приблизно характеризують середній рівень ринкової вартості оренди, однак дозволяють оцінити орієнтовне співвідношення між фактичною орендною платою за комунальне майно і ринковою орендною платою по об’єктах – аналогах. При цьому з метою об’єктивності порівняння досліджуються такі об’єкти комунального майна, орендна плата по яких становить максимальну величину – 60 % вартості об’єкту оренди, визначеної шляхом незалежної оцінки, з огляду на те, що для визначення ринкової орендної плати не застосовуються засоби диференціації, притаманні орендним відносинам стосовно комунального майна, і вона є максимально можливою для приватного орендодавця.
Кількісні та якісні показники результативності акта:
№ п/п | ІІ квартал 2006 р. | ІІ квартал 2010 р. | |
1 | Кількість об’єктів на які поширюється дія акту. | 257 | 217 |
2 | Загальна площа об’єктів оренди, кв.м. | 32538,9 | 20992,8 |
3 | Нарахована орендна плата, грн. | 232684,6 | 901350,9 |
4 | Середній розмір орендної плати, грн./ кв.м. у місяць | 2,38 | 14,31 |
5 | Співвідношення розміру орендної плати на 01.07.2006 р. до розміру орендної плати на 01.07.2010 р. | 6,01 | |
6 | Індекс інфляції за період з 01.07.2006 р. по 01.07.2010 р. | 1,795 | |
7 | Співвідношення, розраховане згідно з п.5, зкориговане на індекс інфляції | 3,35 | |
8 | Середній фактичний розмір орендної плати по об’єктах вибіркового моніторингу, грн./кв.м. за місяць | 5,80* | 32,59* |
9 | Середній ринковий розмір орендної плати по об’єктах вибіркового моніторингу, грн./кв.м. за місяць | 13,86** | 31,98** |
10 | Орієнтовне співвідношення плати за оренду комунального майна і ринкової плати за оренду нерухомості. | 0,4 | 1,02 |
Примітка: дані, помічені позначкою * не можуть бути порівняні, оскільки стосуються різних за складом вибіркових груп, це стосується й даних, помічених позначкою**.
Характер регуляторного акту не передбачає зміни якісних характеристик об’єктів оренди, тому якісні показники не наводяться.
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: в результаті введення в дію рішення Павлоградської міської ради від 18.07.2006 р. №55-3/V рівень плати за оренду комунального нерухомого майна, що використовується для комерційної діяльності за максимальними ставками (60 %), на поточний момент відповідає рівню ринкової орендної плати. Тим самим створені більш справедливі умови діяльності комунальних підприємств і організацій на ринку оренди нерухомості. Загальне надходження орендної плати у ІІ кварталі 2010 р. у порівнянні з аналогічним періодом 2006 року збільшилося майже в 4 рази при одночасному зменшенні загальної площі, що орендується, на 35 відсотків. В цілому показники результативності регуляторного акту свідчать, що цілі його прийняття, в-основному, досягнуті, а ефективність використання комунального майна у значній мірі підвищилась. Вищенаведене свідчить, що регуляторний акт — рішення Павлоградської міської ради від 18.07.2006 р. №55-3/V — відповідає критеріям ефективності використання комунального майна і не потребує перегляду.
Міський голова В.Ю.Куклін