Проаналізувавши стан справ щодо виконання в м. Павлограді Закону України “Про звернення громадян” виконавчий комітет Павлоградської міської ради відмічає, що протягом першого півріччя 2016 року структурними підрозділами міської ради і виконкому, підприємствами і організаціями міста здійснювалися заходи направлені на реалізацію громадянами конституційного права на звернення та виконання Указу Президента України від 07.02.2008р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Відповідно до затвердженого графіку проведено шість засідань постійно діючих комісій та шість днів контролю.
Протягом першого півріччя 2016 року здійснено перевірки в управлінні комунального господарства та будівництва міської ради, КП “Павлограджитлосервис”, КП “Затишне місто”, КП “Павлоградводоканал”, КП “Павлоградтеплоенерго”, КП “Павлоград-Світло”. Метою перевірок було не тільки виявлення недоліків, а й надання практичної допомоги для їх усунення та поліпшення цієї роботи.
За даними перевірок встановлено, що в цілому в структурних підрозділах виконавчого комітету та міської ради організація роботи зі зверненнями громадян перебуває на належному рівні і відповідає вимогам чинного законодавства України.
За перше півріччя 2016 року до виконавчого комітету Павлоградської міської ради надійшло — 2189 звернення (в 2015 році — 1861), піднято питань у зверненнях – 2237, письмових звернень – 2018.
Керівництвом виконкому проведено 25 усних прийомів громадян та 2 виїзних на яких прийнято 175 мешканців, особисто міським головою прийнято 95 громадян. Графіки особистого прийому громадян були оприлюднені в засобах масової інформації.
У порівнянні з відповідним періодом 2015 року кількість звернень зросла на 15 %.
2
Кількість повторних звернень (39) у порівнянні з минулим роком (55) зменшилась на 30 %, але їх подальше надходження свідчить про прагнення громадян звернути увагу органів влади до тієї чи іншої проблеми, що виникає на місцевому рівні. Кількість колективних звернень (195) у порівнянні з 2015 роком — (114) збільшилась на 41,6 %.
Питання з якими найчастіше звертаються громадяни стосуються комунального господарства — 1388, земельного господарства та будівництва – 103, соціального захисту – 153, транспорту — 66, житлової політики – 86, охорони здоров”я – 86, сім”ї, дітей, молоді – 11, інші – 219.
Із них: отримали вичерпні відповіді згідно з чинним законодавством — 1758, вирішено позитивно – 176, знаходяться в роботі – 71, відправлено за належністю – 184.
Від органів вищого рівня надійшло 924 звернення, зокрема: «Урядова телефонна “гаряча лінія” – 475, «Гаряча лінія облдержадміністрації» — 402, обласна державна адміністрація — 35, контролюючих органів — Павлоградська міжрайонна прокуратура – 12.
За перше півріччя 2016 року на «відкриту» телефонну лінію міського голови надійшло 84 звернення громадян, більша частина яких стосується комунального господарства — 59 (71,2%), транспорту — 8 (5,2%), охорони здоров”я — 12 (7,7%), екології – 12 (14,4%), соціального захисту населення – 3 (3,6%), освіти – 3 (3,6%), інші – 7 (7,2%).
Із них: отримали вичерпні відповіді згідно з чинним законодавством -70, вирішено позитивно — 9, відправлено за належністю – 5.
Виконавчим комітетом Павлоградської міської ради забезпечується ефективність контролю та моніторінгу вирішення проблем громади, які надходять через систему «Відкрите місто: посилення участі громадян у розвитку місцевої громади».
Протягом першого півріччя 2016 року в системі «Відкрите місто» зареєстровано 42 звернення громадян, надано вичерпні відповіді громадянам в електронному вигляді — 24, знаходяться в стадії розгляду — 16, вирішено позитивно — 2.
Питання, з якими звертаються громадяни, в основному стосуються комунального господарства: освітлення вулиць, ремонту покрівель, благоустрою міста.
З жовтня 2015р. набув чинність Закон України від 02.07.15р. №577-VIII «Про внесення до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції».
Рішенням 57 сесії міської ради VI скликання від 15.10.15р. №1792-57/VI затверджено Порядок розгляду електронної петиції до Павлоградської міської ради.
За перше півріччя 2016 року опубліковано близько 50 петицій. Завдяки електронним зверненням 17.02.2016р. розглянуто питання на комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій щодо задимленості міста та проведені роботи з благоустрою парку на сел. ім. «18 Вересня».
На розгляді залишається ще 22 петиції. Питання, які порушують громадяни стосуються роботи транспорту та міських перевезень, благоустрою дитячих майданчиків на дворових територіях багатоквартирних житлових
3
будинків, переобладнання котелен до опалювального зимового періоду та інші питання житлово-комунального господарства.
Загалом кількість опублікованих і розглянутих петицій та успішні приклади їх розгляду показують, що електронні звернення є дієвими. В такий спосіб місто чує жителів і виконує завдання громади.
Але, нажаль, всі порушені громадянами питання не можливо було вирішити позитивно. Через недостатнє фінансування не всі питання, з якими зверталися мешканці міста, не можливо вирішувати одразу, особливо ті, що стосуються капітального та поточного ремонту житла.
Але, все ж таки, міською владою було вжито відповідні заходи щодо задоволення справедливих вимог громадян.
На сьогоднішній день за рахунок коштів міського бюджету підрядною організацією виконані роботи з капітального ремонту покрівель на 3-х житлових будинках на суму 1 151,9 тис. грн. (вул. Комарова, 6, вул. Достоєвського, 2а, вул. Західнодонбаська, 43).
Завершуються роботи з капітального ремонту покрівлі на
вул. Дніпровська, 567. Розпочаті роботи з капітального ремонту житлового будинку на вул. Корольова Сергія (Тельмана), 2 (ремонт покрівлі та укріплення фундаменту).
Через електрону систему закупівель розміщені 3 тендери на виконання капітального ремонту покрівель на суму 1 724,9 тис. грн. (вул. Соборна, 62, вул. Західнодонбаська, 11/1, вул. Поштова, 9). Укладено договори з підрядною організацією на розробку проектно-кошторисної документації на виконання
капітального ремонту покрівель на 11 житлових будинках.
Як і раніше, за допомогою до виконавчого комітету звертаються найменш соціально-захищені категорії населення, особи похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров”я і працездатність, ветерани праці, пенсіонери, члени багатодітних сімей, учасники війни та бойових дій, учасники АТО,одинокі матері та ті, що потребують соціальної підтримки.
Звернення щодо надання матеріальної допомоги вирішувалися згідно з міською програмою «Соціальний захист окремих категорій населення» на 2016-2018рр.
Громадянам, які протягом першого півріччя 2016 року звернулися за наданням матеріальної допомоги на лікування (92), надано адресну матеріальну допомогу на суму – 73,3 тис. грн. А також громадянам, які звернулися за допомогою на поховання померлих родичів (23), які на момент смерті не були пенсіонерами і ніде не працювали, надано допомогу на загальну суму -11,5 тис.грн. Надано матеріальну допомогу учасникам АТО в т.ч. членам сімей АТО (125) на суму 250 тис. грн., 3 пораненим учасникам АТО на суму 15 тис. грн., по 5,0 тис. грн. кожному, 50 тис. грн. отримала сім’я загиблого учасника АТО та 5 членів сімей загиблих учасників АТО отримали грошову допомогу суму 40 тис. грн. на вирішення соціально-побутових проблем та оздоровлення дітей. Внутрішньо переміщені особи (19) отримали допомогу в сумі 14,5 тис. грн.
Всього надано матеріальну допомогу на загальну суму 453,3 тис. грн.
Вирішення питань, з якими звертаються громадяни, перебуває на постійному контролі виконавчого комітету.
З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів державної влади та органів
4
місцевого самоврядування, посилення контролю, персональної відповідальності керівників виконавчих органів влади, керуючись Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та для посилення відповідальності керівників структурних підрозділів міської ради за своєчасним виконанням та наданням відповідей на звернення громадян, виконавчий комітет Павлоградської міської ради міської ради
ВИРІШИВ:
1. Аналітичну довідку про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2016 року взяти до відома.
2. Заступникам міського голови за напрямками роботи, керуючому справами виконкому, начальникам управлінь та відділів міської ради, керівникам комунальних підприємств, установ, що належать до сфери управління міської ради:
1) здійснювати постійний контроль за виконанням основних положень Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»;
2) забезпечувати виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян;
3) не допускати порушення термінів розгляду звернень громадян, надавати у встановленні законом терміни письмові відповіді авторам звернень за наслідками їх розгляду та давати принципову оцінку фактам порушень;
4) постійно проводити аналіз звернень громадян, здійснювати заходи щодо виявлення проблемних питань мешканців міста з метою упередження надходження повторних звернень;
5) забезпечувати кваліфікований, неупереджений і об”єктивний розгляд звернень громадян з метою вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, виключати при розгляді звернень громадян прояви формального підходу;
6) створювати умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надавати можливість знайомитись з матеріалами перевірок відповідних звернень;
7) забезпечувати першочерговий розгляд звернень інвалідів і учасників бойових дій, учасників АТО, ветеранів праці, громадян, які мають високі урядові нагороди, постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітних сімей, самотніх матерів та малозабезпечених самотніх громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, а також скарг, колективних і повторних звернень громадян, звернень, які надійшли через органи вищої влади, а також переважно ті, які надходять на «Гарячу лінію голови облдержадміністрації» та «Урядову гарячу телефонну лінію», «відкриту» телефонну лінію міського голови;
5
9) в другому півріччі 2016 року розглядати питання про роботу зі зверненнями громадян на розширених нарадах щодо недопущення порушень виконавської дисципліни в роботі зі зверненнями громадян.
3. Відділу по роботі із зверненнями громадян виконавчого комітету (Плющова):
1) посилити контроль за розглядом звернень громадян, що надійшли до виконкому міської ради від органів влади вищого рівня, інформувати керівництво виконавчого комітету про факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками;
2) інформувати заступників міського голови за напрямками роботи про факти невчасного чи формального підходу до розгляду питань, порушених у зверненнях громадян;
3) надавати методичну допомогу спеціалістам, відповідальним за роботу зі зверненнями громадян у структурних підрозділах виконкому;
4) здійснювати постійний моніторинг роботи із зверненнями громадян у відділах, управліннях, службах виконкому та підприємствах міста для проведення відповідного аналізу роботи зі зверненнями громадян;
5) продовжити у другому півріччі 2016 року вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах міської ради та виконкому, згідно із затвердженими графіками, вносити відповідні пропозиції щодо поліпшення цієї роботи;
6) здійснювати постійний моніторинг звернень громадян, які надходять до органів влади вищого рівня, доводити результати моніторингу до відома керівництва виконавчого комітету для відповідного реагування.
7) підготувати інформаційні матеріали щодо роботи зі зверненнями громадян за перше півріччя 2016 року для висвітлення в ЗМІ;
4. Відділу з питань регіональної політики (Кашталян) до 15.07.2016р. забезпечити інформування населення міста про підсумки роботи зі зверненнями громадян за перше півріччя 2016 року.
1) з метою оперативного реагування на звернення громадян оприлюднити телефон громадської приймальні 6-14-21.
6
5. Рішення виконавчого комітету міської ради від 13.01.2015р. №4 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2015 рік» вважати таким, що втратило чинність.
6. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на відділ по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету (Плющова), контроль на – керуючого справами виконкому Шумілову С.М.