ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
_____________2023 м.Павлоград №_________
Про підсумки роботи з організації
перевезення пасажирів міським транспротом
за 2022 рік
Метою політики в галузі пасажирських перевезень є гарантоване та ефективне задоволення потреб населення громади в безпечності та якості надання послуг з пасажирських перевезень. Організація перевезень автомобільним транспортом на регулярних автобусних маршрутах загального користування покладена на виконавчий комітет Павлоградської міської ради.
Забезпечення виконання функції місцевого самоврядування, а також делегованих повноважень органів державної виконавчої влади, передбачених чинним законодавством у галузі транспорту та зв’язку, в межах Павлоградської міської територіальної громади, покладено на відділ по роботі транспорту та зв’язку виконавчого комітету Павлоградської міської ради.
Робота відділу побудована на основі аналізу сучасного стану пасажирських перевезень, враховуючи основні заходи, напрямки та цілі розвитку ринку пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху.
Відділом, в межах наділених повноважень, реалізується державна політика у сфері перевезень шляхом розробки, затвердження та реалізації відповідних положень у напрямку розвитку та удосконалення маршрутної мережі територіальної громади, якості перевезень, вимог до перевізників, удосконалення інвестиційної, тарифної політики, безпеки дорожнього руху.
Пріоритетними завданнями у роботі відділу у 2022 році було розв’язання таких завдань:
— створення умов для розвитку та удосконалення транспортної складової економічного і соціального розвитку територіальної громади;
— підвищення рівня забезпечення населення громади якісними автобусними пасажирськими перевезеннями, у т.ч. пільговими.
Головним завданням відділу по роботі транспорту та зв’язку виконавчого комітету Павлоградської міської ради у процесі налагодження транспортної мережі Павлоградської міської територіальної громади є необхідність моніторингу з постійного забезпечення обрання найбільш оптимального транспортного сполучення, яке б задовольняло потреби мешканців з усіх районів населеного пункту.
2
Маршрутна мережа міста Павлоград налічує 21 міський автобусний маршрут і є достатньо розвинутою з огляду задоволення потреб населення. Вона складена шляхом з’єднання віддалених районів між собою прямим сполученням, що зменшує час на здійснення пересадок та зменшує оплату за проїзд, а всі автобусні маршрути проходять через центральну частину міста, яка обмежена вулицями Дніпровська, Успенська, Полтавська та Вокзальна, що дає можливість дістатися до неї з усіх віддалених районів.
У зв’язку з відсутністю комунального транспорту, перевезення пасажирів на міських маршрутах на конкурсних засадах, забезпечують 4 приватних автотранспортних підприємства, з якими укладені договори на перевезення пасажирів:
— ТОВ «Павлоградське АТП» — маршрути: 1Б; 3; 3А; 4; 4А; 6; 7; 14; 16; 18;
— ТОВ «АТП «Совтур» – маршрути 2; 5; 5А; 13; 13А;
— ТОВ «АТП «Кортеж» – маршрути 1; 1А; 8; 8А; 12;
— ПП «Скориченко» – маршрут 10.
Регулярність руху на автобусних маршрутах загального користування складає не менше 95%.
За ініціативи директора ТОВ «Павлоградське АТП» в жовтні місяці було здійснення обстеження маршруту № 18 «вул. Шевченко- вул. Плеханова» з метою уточнення обсягів перевезень на маршруті та розгляду питання про доцільність існування маршруту. За результатами перевірки маршрут було визнано не збитковим.
Враховуючи пропозиції мешканців р-ну ПЗТО, Ливмаш був змінений маршрут № 14, що дало змогу більш ефективно надавати послуги перевезення на даних районах.
Обставини, які виникли на початку 2022 року, в Україні внаслідок ракетних ударів країни-агресора призвели до кризи на ринку пального, що виникла внаслідок руйнування вітчизняної нафтопереробки та великих нафтобаз , порушенням логістики з їх доставки, та, як наслідок підвищенням цін на запчастини та ПММ, що негативно вплинуло на роботу підприємств-перевізників. Та намаганням останніх обмежити кількість перевезень шляхом зміни графіків руху.
Тому, в умовах воєнного стану, відділом проводилися постійна робота, а в першу чергу направлена на контроль за дотриманням та виконанням умов договорів на перевезення пасажирів, укладених виконавчим комітетом, як організатором перевезень та перевізниками, якісному наданню послуги на перевезення, своєчасного реагування на скарги громадян.
В основі здійснення контролю за дотриманням та виконанням умов договорів особлива увага приділяється обов’язку перевізника в частині дотримання графіків руху, підвищення якості пасажирських перевезень, безпеки руху транспорту та безпеки пасажирів.
Так, протягом 2022 року було проведено 36 перевірок дотримання перевізниками умов договорів на перевезення пасажирів. За результатами перевірок працівниками відділу були складено 12 актів про порушення умов на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, направлені вимоги по усуненню недоліків та виявлених порушень для виконання та відповідного реагування.
3
Завдяки поєднанню лібералізаційних кроків організатора перевезень та відповідального розуміння взятих на себе зобов’язань за договором перевізниками, вдалося досягти значно більшої стійкості системи роботи підприємств, що здійснюють перевезення пасажирів, адекватної умовам воєнних ризиків, недопущенню недотримання графіків руху, підвищення якості пасажирських перевезень, безпеки руху транспорту та безпеки пасажирів.
Особлива увага в роботі відділу по роботі транспорту та зв’язку виконавчого комітету Павлоградської міської ради приділена роботі зі зверненнями громадян.
Так, період з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року до відділу по роботі транспорту та зв’язку надійшло 269 звернення, серед них:
46 — звернень громадян, особисті прийоми, запити на публічну інформацію, депутатські запити;
223 звернення від громадян надійшли на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград».
У зверненнях піднімались питання пасажирських перевезень, а саме: порушення розкладу руху, не зупинка автобусу в пункті зупинки, культура обслуговування пасажирів, взаємовідносини пасажира та водія, дотримання ПДР водіями, дорожні знаки, стан транспортного засобу, комфортність перевезень, прохання та пропозиції щодо поліпшення якості роботи.
Усі звернення уважно розглянуто у встановлений законом строк, підготовлено та направлено відповіді в межах чинного законодавства та компетенції відділу.
Також, на адресу відділу надійшло 33 листа від юридичних осіб, підприємств, організацій, перевізників, які опрацьовані
Одним із напрямків роботи відділу є робота по формуванню тарифної політики в галузі перевезень автомобільним пасажирським транспортом, встановлення фактів, які об’єктивно впливають на складові тарифу.
На початок 2022 року у м. Павлограді діють граничні тарифи на перевезення:
— 8 грн — на маршрутах до 10 км;
— 9 грн. – на маршрутах від 10 до 15 км;
— 10 грн.- на маршрутах більше 15 км.
Дані тарифи діють з 2021 року і можуть змінюватися відповідно до вимог законодавства.
Тарифна політика на автомобільному транспорті є складовою частиною загальної економічної політики держави, яка повинна задовольняти підприємницький інтерес та розвиток пасажирського транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних зразків транспортних засобів, а також сприяти вирішенню таких завдань:
— підвищення можливостей суб’єктів підприємницької діяльності, які належать до автомобільного транспорту загального користування, щодо забезпечення потреб споживачів у послугах, залучення інвестицій у його розвиток та досягнення сталих економічних умов роботи;
4
— стимулювання конкуренції;
— сприяння появі нових суб’єктів підприємницької діяльності у сфері пасажирських перевезень;
— забезпечення оновлення рухомого складу кожним перевізником;
— забезпечення стабільності, прозорості і прогнозованості тарифів на транспортні послуги, рівень яких визначається відповідно до нормативних витрат, рівня рентабельності та сплачених податків.
Економічні засоби регулювання діяльності пасажирського транспорту повинні:
— захистити економічні інтереси споживачів послуг, забезпечити повноту надходжень до бюджету податків від підприємств;
— забезпечити захист інтересів пасажирських перевізників при наданні ними пільгових послуг окремим категоріям громадян.
З метою регулювання тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту та недопущення погіршення стану транспортних засобів, враховуючи результати проведеного моніторингу підвищення цін на ПММ та інші складові, на підставі звернень перевізників виконавчим комітетом Павлоградської міської ради встановлено тарифи на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді. З 10 червня 2022 року вони становили:
— 12 грн. — на маршрутах до 10 км;
— 13 грн. – на маршрутах від 10 до 15 км;
— 15 грн.- на маршрутах більше 15 км.
Як вбачається відбулося зростання тарифу на 50 %, що повністю відповідає економічним засобам регулювання діяльності пасажирського транспорту.
Проблема пільгових перевезень пасажирів автомобільним транспортом загального користування в Україні завжди стояла гостро. Дана проблема породжувала з однієї сторони численні скарги і нарікання пільговиків, з іншої – автоперевізників.
Пільгові перевезення на території Павлоградської міської територіальної громади також мають ряд недоліків, так як їх виконання не дозволяє пільговим категоріям громадян користуватися транспортом на 100%.
Згідно із Законами України «Про автомобільний транспорт» пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують перевізники, що здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування. Органи місцевого самоврядування зобов’язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до вищевказаних законів.
Стаття 91 Бюджетного кодексу України передбачає видатки бюджетів місцевих, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, на місцеві програми соціального захисту окремих категорій населення та компенсаційні виплати за пільговий проїзд.
5
Враховуючи відсутність затверджених загальнодержавних методик визначення необхідного розміру дотаційних коштів та відсутністю державних соціальних стандартів і нормативів (норм) щодо пільгового проїзду громадянам окремих категорій, основи для розрахунку суми компенсації перевізникам за пільгові перевезення з бюджетів усіх рівнів і для міжбюджетних відносин та регулювання зазначеної проблеми на місцевому рівні з 01.12.2019 року в транспортних засобах, що обслуговують міські маршрути загального користування, впроваджено електронний облік пасажирів пільгових категорій через ПК «АСОП».
У салонах всіх 37 діючих на маршрутах автобусів встановлено валідатори — пристрої для реєстрації проїзду та нарахування компенсаційні виплати за пільговий проїзд пасажира. Оплату за проїзд може здійснити пасажир пільгової категорії за допомогою «Електронного квитка».
Загальний обсяг перевезень пасажирів за 2022 рік склав 13,65 млн. чоловік, з них громадян пільгової категорії 0,7 млн. чоловік.
Виплачено компенсаційні виплати за пільговий проїзд в сумі 7729025 грн, як від перевезення громадян пільгової категорії у автобусах.
З метою реалізації державної політики та напрямків діяльності органів місцевого самоврядування у сфері розвитку та поліпшенню стану паркувального простору, забезпечення безпеки дорожнього руху, а також підвищення його рівня безпеки міста у 2022 році розширено функції відділу та введено дві штатні одиниці інспекторів з паркування, на яких покладено обов’язок здійснення контролю за дотриманням правил дорожнього руху, в частині зупинки, стоянки та оплати послуг з паркування.
Керуючись ст. ст. 30, 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 430-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року», виконавчий комітет Павлоградської міської ради
В И Р І Ш И В:
1. Інформацію начальника відділу по роботі транспорту та зв’язку виконавчого комітету Павлоградської міської ради про підсумки роботи з організації перевезення пасажирів міським транспортом за 2022 рік, взяти до відома.
2. Відділу по роботі транспорту та зв’язку виконавчого комітету Павлоградської міської ради (Білий О. П.):
1) здійснювати постійний моніторинг роботи перевізників для проведення відповідного аналізу та реагування;
6
2) систематизувати роботу та посилити контроль за дотриманням перевізниками умов договорів на перевезення пасажирів шляхом проведення планових та позапланових перевірок;
3) забезпечити негайне реагування на звернення громадян, які надходять на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград» щодо порушень графіків роботи автобусними маршрутами, посилити контроль своєчасним і якісним їх розглядом;
4) завершити організаційні заходи та забезпечити практичну роботу інспекторів з паркування з другого кварталу 2023 року;
3. Відділу інформаційно-комп`ютерного забезпечення (Барсунянц В.В.) оприлюднити на сайті Павлоградської міської ради рішення про підсумки роботи відділу по роботі транспорту та зв’язку за 2022 рік.
4. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника відділу по роботі транспорту та зв’язку Білого О.П., контроль — на секретаря міської ради — Остренко С.А.
Міський голова Анатолій ВЕРШИНА
Рішення підготував
Начальник відділу по роботі
транспорту та зв’язку Олександр БІЛИЙ
Рішення завізували
Секретар міської ради Сергій ОСТРЕНКО
Керуючий справами виконкому Світлана ШУМІЛОВА
Начальник юридичного відділу Олег ЯЛИННИЙ