ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
___________ м. Павлоград _____
Про підсумки роботи зі зверненнями
громадян за 2022 рік
Робота зі зверненнями громадян у виконавчих органах Павлоградської міської ради у 2022 році була спрямована на виконання вимог Конституції України, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про звернення громадян”.
Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення виконавчим комітетом Павлоградської міської ради протягом 2022 року вжито ряд заходів.
В 2022р. питання “Про підсумки роботи зі зверненнями громадян” за 2021 рік та за перше півріччя 2022 року розглянуто на засіданні виконкому та прийняті відповідні рішення.
Протягом 2022 року, відповідно до затвердженого графіку, проведено дванадцять засідань постійно діючої комісії та дванадцять Днів контролю.
Згідно з планом роботи проведено перевірки стану роботи зі зверненнями громадян в управлінні комунального господарства та будівництва міської ради, КП “Павлограджитлосервіс”, КП “Затишне місто”, КП “Павлоградводоканал”, КП“Павлоградтеплоенерго”, КП “Павлоград-Світло”, ”ТПК Промліфтсервіс”, відділі охорони здоров’я, відділі містобудування та архітектури, відділі земельно — ринкових відносин, управлінні соціального захисту населення, відділі освіти міської ради.
В ході проведених перевірок надавалась методична та практична допомога щодо застосування законодавства з питань роботи зі зверненнями громадян. За даними перевірок встановлено, що в цілому в структурних підрозділах виконавчого комітету та міської ради організація роботи зі зверненнями громадян перебуває на належному рівні і відповідає вимогам чинного законодавства.
Протягом 2022 року до виконавчого комітету Павлоградської міської ради надійшло 5877 звернень громадян, що на 35,4 % або на 3230 менше, ніж у 2021 році за цей же період (9107 звернень). З них: Від контролюючих та інших органів надійшло 1014 звернень, зокрема: обласна державна адміністрація -9, обласна рада -2, Урядова телефонна “гаряча лінія”- 509, “Гаряча лінія голови облдержадміністрації”- 487, Павлоградська місцева прокуратура — 7. На «Гарячу лінію міського голови» надійшло 3458 звернень.
Для розширення та спрощення можливостей спілкування городян із владою в місті діє Єдиний диспетчерський центр та «Гаряча лінія міського голови м. Павлоград» з безкоштовним телефонним номером. Дана комплексна система управління надає можливість оперативно та максимально ефективно реагувати на звернення громадян та контролювати хід їх виконання. Також свої нагальні питання мешканці мають можливість вирішувати за допомогою сучасних електронних додатків — Viber, WhatsApp та Telegram, що є ефективною комунікацією влади та громади.
За 2022 рік таких звернень надійшло — 3458.
На «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград» найбільш зверталися
громадяни з питань комунального господарства, роботи пасажирського транспорту та соціальної підтримки.
Всі звернення, які надійшли на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград», ретельно розглядалися в короткі терміни завдяки швидкому реагуванню відповідних служб, підприємств та структурних підрозділів Павлоградської міської ради.
З метою оперативного визначення актуальних проблемних питань мешканців міста, які потребують втручання керівництва виконкому та прийняття дієвих заходів щодо їх вирішення, постійно проводиться аналіз інформації про розгляд звернень громадян у рамках встановленого програмного забезпечення та за допомогою «Єдиної бази реєстрації «Звернення громадян».
Протягом січня-грудня 2022 року до виконавчого комітету Павлоградської міської ради з Урядової телефонної «гарячої лінії» надійшло 509 звернень, що на 623 звернення, або 122,4 % менше, ніж у 2021 році (1132), питання з якими звернулися громадяни, стосуються: комунального господарства — 127 (24,9%); соціального захисту населення — 221 (43,4%); охорони здоров`я — 46 (9,0%); освіти — 73 (14,3%); праці та заробітної плати — 2 (0,4%); транспорту — 3 (0,6%); земельного господарства та будівництва — 6 (1,2%); житлової політики — 15 (2,9%); сім”ї, молоді, дітей — 3 (0,6%); економіки — 2 (0,4%); інші – 9 (1,8%).
Із них: отримали вичерпні відповіді згідно з чинним законодавством — 449 громадян. Вирішено позитивно — 40 питань, знаходяться на виконанні — 16, відправлено за належністю — 4 звернення.
На “Гарячу лінію голови Дніпропетровської облдержадміністрації-” звернулось 487 мешканців міста, що на 131 (або 21,2%) менше, ніж у 2021 році (618).
Питання з якими звернулися громадяни, стосуються: комунального господарства — 95 (19,5%); соціального захисту населення — 289 (59,3%); охорони здоров`я — 50 (10,2%); освіти — 9(1,8%); праці та заробітної плати — 2 (0,4%); транспорту — 4 (0,8%); земельного господарства та будівництва — 4 (0,8%); житлової політики — 15(3,0); сім”ї, молоді, дітей- 2 (0,4%); економіки — 1(0,2%); інші — 9(1,8%).
Вичерпні відповіді згідно з чинним законодавством отримали 432 громадянина. Вирішено позитивно – 17 звернень, знаходяться на виконанні — 29, відправлено за належністю — 9.
Протягом 2022 року з Дніпропетровської облдержадміністрації до виконавчого комітету Павлоградської міської ради надійшло 9 звернень, що на 10 (або 52,6%) менше, ніж у 2021 році (19). Громадяни звернулися з питань, що стосуються: комунального господарства та соціальної підтримки.
Протягом січня-грудня 2022 року з Павлоградської місцевої прокуратури до виконавчого комітету Павлоградської міської ради надійшло -7 звернень громадян, які розглянуто згідно з чинним законодавством України у встановлений термін.
За характером основних питань, що порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради протягом 2022 року, найбільш актуальними були питання, які відносяться до сфери житлово-комунального господарства, що складають 42,3% від усіх звернень.
Основними є питання будівництва і ремонту доріг, освітлення, санітарної обрізки дерев, благоустрою прибудинкових територій, надання якісних житлово- комунальних послуг та оплата за них.
Найбільш актуальними були питання:
— надання дозволу батькам (опікунам) на виїзд дітям за кордон на час війни — 210 (8, 7%).
— соціальний захист населення — надання гуманітарної допомоги — 263 (10, 8%).
Громадянам, які звернулися до міського голови за наданням матеріальної допомоги на лікування, а також ті громадяни, які потребують соціальної підтримки (3556 осіб) надано матеріальну допомогу протягом 2022 року на суму – 10, 6 млн. грн, в тому числі – одноразова матеріальна допомога при загибелі — (97 осіб) на суму 4,2 млн. грн. Також громадянам, які звернулися за допомогою на поховання родичів (43), які на момент смерті не були пенсіонерами і ніде не працювали, надано допомогу на загальну суму — 43000 грн. Крім того, надано продуктових наборів внутрішньо переміщеним особам -11205 шт.
Значна кількість звернень надійшла на розгляд з питань:
— землекористування та приватизації земельних ділянок – 111 (4,6%) від загальної кількості ( в 2021 році – 248 звернень, 6,5%);
— транспорту у порівнянні з минулорічними показниками зменшилась на 60 звернень (46, (1,9%) у 2022 році; 2,7% — 106 у 2021 році). Питання, що порушують громадяни у своїх зверненнях, відносяться до роботи пасажирського транспорту, перевезення пільгових категорій громадян;
— охорони здоров’я — кількість зменшилась на 291 звернення, 108 (4,5%), у 2021 році — 399 (10,4%).
Кількість звернень з питань освіти, виховання і навчання дітей, роботи навчально-виховних закладів збільшилась ( 2021р.- 84 (2,2%), 2022р.- 102 (4,2%).
Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань.
За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Павлоградської міської ради 433 (17,9%) питання вирішено позитивно (задоволено), відмовлено – 0 (0%), надані роз’яснення згідно з чинним законодавством на 1899 (78,5%) питання. Відправлено за належністю – 24(0,1%). В стадії розгляду знаходиться -63 (2,6%) звернення.
Слід зазначити, що протягом 2022 року на ім’я міського голови надійшло 29 зверненьвід громадян зі словами подяки за надану допомогу у вирішенні порушених ними питань.
За звітний період на Веб-сайті оприлюднено 12 петицій. Одна з них –«Батьки дошкільнят Павлограду проти підвищення вартості харчування в дитсадках та перекладання її повної оплати на плечі батьків»- була зареєстрована і опублікована 08.02.2022р.
Станом на 21.02.2022р. петиція набрала 547 голосів (при необхідних 500). Відповідно до Порядку розгляду електронної петиції від 29.10.2019р. №1892-57/VII вищезазначену петицію було винесено на розгляд сесії Павлоградської міської ради 22.02.2022р.
За результатами розгляду прийнято рішення у відповідності до чинного законодавства України. Отже, за харчування однієї дитини в закладах дошкільної освіти оплата становить 70% за батьківські кошти від повної вартості харчування, а за кошти міського бюджету — 30%.
Петиції, які не набрали належну кількість голосів, зареєстровані та розглянуті як звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Станом на 31.12.2022 року триває збір підписів ще на 3 петиції.
Згідно з розпорядженням міського голови від 18.07.2019р. № 581 «Про організацію роботи з питань оприлюднення та оновлення відкритих даних» відділом по роботі зі зверненнями громадян Павлоградської міської ради на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних щомісяця, в повному обсязі, розміщуються і оновлюються відкриті дані стосовно електронних петицій та гарячих ліній.
Населення міста інформується про роботу виконавчого комітету зі зверненнями громадян.
Так, на офіційному сайті Павлоградської міської ради опубліковано інформацію про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Павлоградської міської ради за 2021 рік та за перше півріччя 2022 року.
З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян відділом по роботі зі зверненнями громадян виконкому міської ради за звітний період:
— систематично надавались консультації спеціалістам виконавчих органів міської ради та установ міста з питань підготовки відповідей на звернення;
— постійно проводились роботи з нагадування відповідальним посадовим особам щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян та підготовки якісних відповідей;
— проводився щотижневий моніторинг та аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень.
Незважаючи на воєнний стан в країні та карантинні обмеження, мешканці міста та переселенці з районів, де ведуться активні бойові дії, мали можливість щоденно звернутися до громадської приймальні виконкому для отримання
вичерпної інформації з різнобічних питань.
Також, мешканці міста та переселенці мали можливість звертатися до міської влади з будь-яким питанням за допомогою різних сучасних електронних сервісів: електронна пошта виконавчого комітету Павлоградської міської ради-info@pavlogradmrada.dp.gov.ua, офіційний сайт Павлоградської міської ради — https://pavlogradmrada.dp.gov.ua/napisat-pismo-mehru, платформа «Єдина система місцевих петицій» — https://petition.e-dem.ua/pavlograd.
Робота зі зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямків виконавчих органів Павлоградської міської ради.
В цілому в структурних підрозділах виконавчого комітету та міської ради організація роботи зі зверненнями громадян перебуває на належному рівні і відповідає вимогам чинного законодавства України, що значно вплинуло на зменшення повторних звернень павлоградців.
З метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян, підвищення її результативності, на виконання Закону України «Про звернення громадян», керуючись статтею 38 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Павлоградської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Першому заступнику міського голови, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючому справами виконкому, секретарю міської ради згідно з розподілом функціональних повноважень:
1) сприяти створенню необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на звернення до органів влади;
2) посилити контроль за термінами розгляду звернень, що надходять до виконавчого комітету Павлоградської міської ради.
3) забезпечити оперативний розгляд звернень та вирішення порушених у них питань.
2. Начальникам управлінь та відділів міської ради, виконавчого комітету, керівникам комунальних підприємств, установ, що належать до сфери управління міської ради:
1) забезпечувати кваліфікований, неупереджений і об’єктивний розгляд звернень громадян з метою вирішення порушених у них питань, задоволення
законних вимог заявників та підготовку обґрунтованих відповідей;
2) не допускати порушення термінів розгляду звернень громадян, надавати у встановленні законом терміни письмові відповіді авторам звернень за наслідками їх розгляду та давати принципову оцінку фактам порушень;
3) продовжити роботу з проведення аналізу звернень громадян, здійснювати заходи щодо виявлення проблемних питань мешканців міста з метою упередження надходження повторних звернень;
4) забезпечувати першочерговий розгляд звернень інвалідів і учасників бойових дій, учасників ООС, ветеранів праці, громадян, які мають високі урядові нагороди, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітних сімей, самотніх матерів та малозабезпечених самотніх громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, а також скарг, колективних і повторних звернень громадян, звернень, які надійшли через органи вищої влади та переважно ті, які надходять на «Гарячу лінію голови облдержадміністрації», «Урядову гарячу телефонну лінію», «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград».
3. Відділу по роботі із зверненнями громадян виконавчого комітету міської ради (Плющова):
1) посилити контроль за своєчасним і якісним розглядом звернень громадян та інформувати керівництво виконавчого комітету про факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками;
2) надавати методичну допомогу відповідальним за роботу зі зверненнями громадян у структурних підрозділах виконкому;
3) здійснювати постійний моніторинг роботи зі зверненнями громадян у відділах, управліннях, службах міської ради, виконкому та підприємствах міста для проведення відповідного аналізу;
4) продовжити у 2023 році вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах міської ради та виконкому, згідно із затвердженими графіками, вносити відповідні пропозиції щодо поліпшення цього напрямку роботи;
5) забезпечувати першочерговий розгляд звернень громадян, які надходять на «Гарячу лінію міського голови м. Павлоград», проводити щомісяця аналіз стану виконання заяв про що інформувати заступників міського голови за напрямками роботи;
6) здійснювати постійний моніторинг звернень громадян, які надходять до органів влади вищого рівня, доводити результати моніторингу до відома керівництва виконавчого комітету для відповідного реагування;
7) підготувати інформаційні матеріали щодо роботи зі зверненнями громадян за 2022 рік для оприлюднення на офіційному сайті Павлоградської міської ради.
4.Відділу інформаційно-комп`ютерного забезпечення (Барсунянц) оприлюднити на сайті Павлоградської міської ради рішення про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2022 рік.
5. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на відділ по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету (Плющова), контроль — на керуючого справами виконкому Шумілову С.М.
Міський голова Анатолій ВЕРШИНА