ПРОЄКТ
ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
м.Павлоград
№
Про підсумки виконання бюджету
Павлоградської міської територіальної
громади за 9 місяців 2024 року
На виконання ст. 78, 80 Бюджетного кодексу України, ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (зі змінами), Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», рішення міської ради від 05.12.2023р. №1343-46/VIIІ «Про бюджет Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік» (зі змінами), розпорядження міського голови від 19.01.2024р. № Р-9/0/4-24 «Про затвердження плану заходів на 2024 рік щодо наповнення бюджету Павлоградської міської територіальної громади, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни», постанови Кабінету Міністрів України №252 від 11 березня 2022 року «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», службами міської ради проводилися заходи щодо забезпечення виконання бюджету Павлоградської міської територіальної громади (далі – бюджету ПМТГ) та надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Згідно звіту Управління Державної казначейської служби України у м.Павлограді за 9 місяців 2024 року планові показники дохідної частини загального фонду бюджету ПМТГ виконані на 101,9 відсотка (при плановій сумі надходжень 988623,5 тис. грн фактично надійшло 1007321,5 тис. грн), сума перевиконання складає 18698 тис. грн. Спеціальний фонд виконано в обсязі 138864,1 тис. грн, що складає 78,2 відсотків до уточнених річних планових призначень.
В загальній сумі доходів загального фонду бюджету ПМТГ власні надходження склали 801282 тис. грн або 79,5%, субвенції з державного та інших бюджетів – 194144,1 тис. грн або 19,3%, дотації з інших бюджетів – 11895,4 тис. грн або 1,2%.
Доходи загального фонду бюджету ПМТГ без врахування міжбюджетних трансфертів виконані на 103,2 відсотка в обсязі 801282 тис. грн та у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року збільшились на 15366,5 тис. грн або на 2 відсотки.
Станом на 01.10.2024 року податковий борг по платежах до бюджету ПМТГ (з урахуванням податкового боргу платників, які перебувають у процедурах банкрутства) склав 90922,2 тис. грн. Основними боржниками до бюджету ПМТГ є: ТОВ «Павлоградський завод технологічного обладнання», ТОВ «Павлоград Буддеталь», ТОВ «АСГ — Груп», ТОВ «Завод металоконструкцій та нестандартного обладнання», ТОВ «Мега-Дизайн Торговий Дім», ПП «Єдність – 2005», ТОВ «Астра- Оіл» та інші.
Виконання видаткової частини бюджету ПМТГ за 9 місяців 2024 року становить 865 408,3 тис. грн, у тому числі по загальному фонду – 718 169,8 тис. грн при плані 878 787,4 тис. грн, або 81,7% та спеціальному фонду – 147 238,4 тис. грн при плані на рік 548 983,6 тис. грн, або 26,8% до річних планових призначень.
За функціональною ознакою касові видатки загального фонду бюджету ПМТГ складають: на фінансування освіти – 340 083 тис. грн (47,4%), житлово-комунального та дорожнього господарства – 123 536 тис. грн (17,2%), керівництва і управління – 75 629,1 тис. грн (10,5%), соціального захисту населення – 74 866,2 тис. грн (10,4%), охорони здоров’я – 28 464,8 тис. грн (4%), культури – 21 445,5 тис. грн (3%), фізкультури і спорту – 16 918,2 тис. грн (2,4%), надання субвенцій іншим бюджетам – 16 968,5 тис. грн. (2,4%), засобів масової інформації – 5 817 тис. грн (0,8%), громадського порядку та безпеки – 5 066,8 тис. грн (0,7%), видатки з резервного фонду – 4 278 тис. грн. (0,6%), захисту населення від надзвичайних ситуацій – 1 011,4 тис. грн (0,1%), інших програм – 4 085,3 тис. грн (0,5%).
За економічною структурою видатки розподілені таким чином: оплата праці працівників бюджетних установ складає 53,7% (385 631 тис. грн), поточні трансферти підприємствам – 17,8% (127 552,2 тис. грн), оплата послуг (крім комунальних) – 10,3% (74 240,6 тис. грн), соціальні виплати населенню – 7,5% (53 535,3 тис. грн), ), оплата енергоносіїв –5,8% (41 944,6 тис. грн), трансферти органам державного управління інших рівнів – 2,4% (16 968,5 тис. грн), предмети, матеріали, обладнання – 1,5% (10 521 тис. грн), придбання продуктів харчування – 0,7% (5 279,6 тис. грн), інші витрати – 0,3% (2 497 тис. грн).
У процесі виконання бюджету забезпечено своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери та оплату захищених видатків.
На заходи з оборони й протистояння збройній агресії Російської Федерації за звітний період виділено 31342,8 тис. грн, які спрямовані на виконання заходів міських цільових програм «Шефської допомоги військовим частинам Національної гвардії України на 2022-2026 роки», «Забезпечення громадського правопорядку та громадської безпеки на території м.Павлоград на період 2021 — 2025 років», «Територіальної оборони Павлоградської міської територіальної громади на 2024 рік» та «Поліпшення організації призову громадян на військову службу, під час проведення мобілізації, приписки до призовної дільниці та підготовки юнаків до військової служби на 2024-2026 роки»» та надання субвенцій обласному бюджету на створення та використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області та на виконання заходів Програми територіальної оборони Дніпропетровської області та забезпечення заходів мобілізації на 2022-2024 роки.
На виконання заходів програми «Соціальний захист окремих категорій населення на 2022-2024 роки» виділені кошти в сумі 54 443,8 тис. грн, за рахунок яких забезпечено надання матеріальної допомоги незахищеним верствам населення – 3 144,6 тис. грн; надання матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, оплату послуг з поховання загиблих (померлих) у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, встановлення пам’ятників (надгробків), влаштування поминальних обідів за загиблими військовослужбовцями та інші матеріальні допомоги пов’язані з військовослужбовцями – 41 112,0 тис. грн; здійснення виплати фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги – 2 211,5 тис. грн; надання інших пільг населенню – 5 693,3 тис. грн; забезпечення належних умов проживання евакуйованого населення із зони бойових дій у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації (відшкодування витрат КП «Павлограджитлосервіс» за спожиту електроенергію, водопостачання, вивіз ТПВ по транзитному містечку) – 2 282,4 тис. грн.
На оплату громадських робіт направлено 48,4 тис. грн, організацію оздоровлення і відпочинку дітей – 959,5 тис. грн; поховання безрідних громадян – 72,7 тис. грн.
На житлово-комунальне і дорожнє господарство за звітний період виділені кошти в сумі 123 536 тис. грн, з них на благоустрій міста – 121 275,2 тис. грн, що на 17 186,4 тис. грн або на 16,5% більше ніж за аналогічний період минулого року.
Протягом звітного періоду забезпечено: спилювання сухих дерев на суму 1 074,7 тис. грн, покіс трави – 4 717,6 тис. грн, дезінсекцію зелених зон міста – 254,8 тис. грн, дератизацію та деларвацію – 55,8 тис. грн, захоронення твердих побутових відходів – 1 598,7 тис. грн, оплату природного газу «Вічний вогонь» – 8,8 тис. грн, утримання цвинтарів – 4 504,9 тис. грн, утримання малих архітектурних форм – 2 085,4 тис. грн, оплату послуг з видалення рідких та твердих відходів – 1 086,5 тис. грн, послуги з садіння та догляду за зеленими насадженнями – 4 953,7 тис. грн, утримання міських пляжів – 406,4 тис. грн, утримання доріг – 88 676,4 тис. грн. (у тому числі поточний ремонт доріг – 36 113,3 тис. грн), утримання та поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення – 7 721,4 тис. грн, оплату послуг за використану електроенергію по зовнішньому освітленню вулиць міста – 4 130,1 тис. грн.
На утримання притулку для безпритульних тварин виділені кошти в сумі 2 168,8 тис. грн.
Видатки бюджету розвитку за 9 місяців 2024 року склали 126 488,1 тис. грн.
З метою недопущення негативних явищ при організації виконання бюджету ПМТГ в умовах воєнного стану, зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни, створення умов для своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та інших соціальних виплат, забезпечення наповнення бюджету ПМТГ, зосередження бюджетних ресурсів на виконанні невідкладних і першочергових завдань, а також підвищення ефективності використання бюджетних коштів виконавчий комітет міської ради.
В И Р І Ш И В :
1. Рекомендувати керівникам підприємств та організацій усіх форм власності, які допустили заборгованість по платежах до бюджетів усіх рівнів:
1) вжити конкретних заходів щодо погашення податкового боргу зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), який склався станом на 1 жовтня 2024 року;
2) забезпечити сплату в повному обсязі поточних нарахувань податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, своєчасну виплату заробітної плати працівникам підприємств, організацій та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб.
2. Для забезпечення оперативного, належного та безперервного виконання бюджету ПМТГ в умовах воєнного стану зобов’язати фінансове управління міської ради (Роїк), відділ з економічних питань виконавчого комітету міської ради (Штонда), відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) та рекомендувати Головному управлінню державної податкової служби у Дніпропетровській області (Федаш (за згодою)):
1) здійснити ґрунтовний аналіз виконання дохідної частини бюджету ПМТГ за 9 місяців 2024 року за джерелами доходів та вжити ефективних заходів щодо усунення факторів, які негативно вплинули на стан їх надходжень;
2) вжити необхідних заходів щодо своєчасної сплати платниками податків та зборів у повному обсязі податків, зборів (обов’язкових платежів), скорочення податкового боргу до бюджету ПМТГ, який склався станом на 01 жовтня 2024 року, особливо з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
3) забезпечити контроль та вжити заходів щодо забезпечення планових надходжень податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиного податку, транспортного податку та збору за місця паркування транспортних засобів відповідно до рішень міської ради.
3. Рекомендувати Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області (Федаш):
1) зосередити зусилля на роботі з існуючими резервами підвищення рівня сплати податків і зборів, підвищенні якості обліку платників податків, особливо по податку на доходи фізичних осіб;
2) активізувати претензійно – позовну роботу з ліквідації заборгованості зі сплати податків і зборів;
3) з метою упередження втрат бюджету міста проводити роз’яснювальну роботу з юридичними та фізичними особами – платниками місцевих податків і зборів.
4. З метою недопущення втрат бюджету ПМТГ з земельного податку зобов’язати відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) забезпечити поновлення термінів дії договорів оренди землі та повідомляти Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про продовження строку дії договорів, внесення змін до договорів оренди земельних ділянок.
5. Управлінню комунального господарства та будівництва міської ради (Завгородній) посилити контроль за своєчасною сплатою до бюджету плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, плати за оренду комунального майна та збору за місця для паркування транспортних засобів.
6. Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету міської ради (Коценко), відділу з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій виконавчого комітету міської ради (Кусочкіна) посилити контроль за повнотою надходжень до бюджету ПМТГ коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою та за розміщення малих архітектурних споруд.
7. Для ефективного функціонування бюджетної сфери та життєвонеобхідних потреб жителів територіальної громади у період дії воєнного стану начальникам галузевих відділів, управлінь міської ради необхідно забезпечити:
1) своєчасне фінансування захищених видатків, видатків пов’язаних з обороноздатністю держави, підтримкою вразливих категорій населення, внутрішньо переміщених осіб, по створенню безпечних умов життєдіяльності для населення;
3) впровадження з 01.01.2025 року внутрішнього контролю в відділах (управліннях) та підвідомчих установах з метою досягнення показників цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, управління ризиками, оптимізації управлінських процесів, дотримання виконавської дисципліни, запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів, державного майна, досягнення результатів відповідно до визначених цілей. Про проведену роботу надати фінансовому управлінню Павлоградської міської ради інформацію до 25.12.2024 р;
4) належне управління та розвиток установи, організаційну структуру, кадрові ресурси, процеси таким чином, аби сприяти успішній реалізації стратегічних цілей, зменшенню ризику допущення помилок, втрат, порушень та протиправних дій;
5) посилити контроль за ефективним та цільовим використанням бюджетних коштів, усуненням виявлених фінансових порушень, встановлених контролюючими органами;
6) планування показників за бюджетними програмами на 2025 рік з урахуванням інтересів людей чоловічої та жіночої статі, різних груп населення (пенсіонерів, людей з особливими потребами, дітей тощо), пріоритетів державної, регіональної та місцевої політики, визначених програмними та стратегічними документами економічного і соціального розвитку держави, регіону та громади, та планів своєї діяльності на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.
8. Фінансовому управлінню міської ради (Роїк), управлінню Державної казначейської служби України в м. Павлоград (Тарасова) — за згодою посилити контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
9. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника фінансового управління міської ради Роїк Р.В., контроль – на заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно з розподілом функціональних повноважень.
Міський голова Анатолій ВЕРШИНА