ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
м.Павлоград
Про підсумки виконання міського
бюджету м.Павлоград за 2020 рік
На виконання ст. 78, 80 Бюджетного кодексу України, ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (зі змінами), Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», рішення міської ради від 17 грудня 2019 року № 1965-60/VІІ «Про міський бюджет м.Павлоград на 2020 рік» (зі змінами), розпорядження міського голови від 24 лютого 2020 року № 71-р «Про затвердження плану заходів на 2020 рік щодо наповнення міського бюджету, ефективного використання коштів міського бюджету та посилення фінансово-бюджетної дисципліни», службами міської ради проводилися заходи щодо забезпечення виконання міського бюджету та надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Загальний фонд бюджету міста по доходах за 2020 рік виконано на 103,7 відсотка (при плановій сумі надходжень 747602,3 тис.грн. фактично надійшло 775219 тис.грн.), сума перевиконання складає 27616,7 тис.грн. Спеціальний фонд виконано в обсязі 20009,1тис.грн., що складає 103,1 відсоток до уточнених річних планових призначень.
В загальній сумі доходів загального фонду міського бюджету власні надходження склали 511422 тис.грн. або 67,7%, дотації з державного бюджету – 14752,3 тис.грн. або 2%, субвенції з державного та інших бюджетів – 229035,6 тис.грн. або 30,2%.
Доходи загального фонду бюджету без врахування міжбюджетних трансфертів виконані на 105,6 відсотка та у порівнянні з 2019 роком зменшились на 14956 тис.грн. або на 2,8 відсотка.
Виконання планових показників забезпечено по всім джерелам надходжень.
Станом на 01.01.2021 року податковий борг по платежах до бюджетів усіх рівнів склав 133,3 млн.грн., в тому числі до міського бюджету – 28,9 млн.грн. Основними боржниками до міського бюджету є: КП «Павлоградводоканал», ТОВ «Павлоградський завод технологічного обладнання», ТОВ «Павлоград Буддеталь», КП «Затишне місто», ТОВ «АСГ-Груп», ДП ВАТ «Донбасгеологія» Павлоградська геологорозвідувальна експедиція, ТОВ «Метал-пром» та інші.
Згідно звіту Управління Державної казначейської служби України у м.Павлоград за 2020 рік планові показники видаткової частини міського виконані на 97,1%, при плані 785763,3тис.грн. касові видатки склали 763115,2тис.грн., з них на фінансування галузей: освіти – 49% (373168,1 тис.грн.), охорони здоров’я – 14% (104151 тис.грн.), житлово-комунального господарства – 12% (93172 тис.грн.), органів місцевого самоврядування – 9% (66616,2 тис.грн.), соціального захисту населення – 3% (23924,7 тис.грн.), культури – 3% (24032,8 тис.грн.), фізичної культури і спорту – 2% (15688,7 тис.грн), інших програм –6% (48180,6 тис.грн.).
По загальному фонду виконання склало 646965,5тис.грн. при плані 668682,6тис. грн. (96,8%), по спеціальному фонду – 116149,7тис. грн. при плані 117080,7тис.грн. (99,2%).
Відзначається зниження видатків міського бюджету порівняно з відповідним показником минулого року на 235316тис. грн., у тому числі по загальному фонду – 191083,8тис.грн., спеціальному фонду – 44232,3тис. грн. Зменшення видатків міського бюджету пояснюється переходом з 01 квітня 2020 року на фінансування з державного бюджету за програмою медичних гарантій закладів охорони здоров’я, які надають високоспеціалізовану медичну допомогу; проведенням з 01.01.2020 року розрахунків по пільгам і субсидіям населенню, виплатам допомоги сім’ям з дітьми з державного бюджету через Міністерство соціальної політики України; призупиненням освітнього процесу та зменшенням витрат на проведення окремих заходів бюджетними установами міста у зв’язку із запровадженням карантину з метою запобігання негативному розвитку епідемічної ситуації та протидії поширенню коронавірусу COVID-19; економією витрат на оплату енергоносіїв із-за теплих погодних умов і впровадження енергозберігаючих заходів; економією коштів від зниження вартості товарів і послуг за допомогою їх придбання через торговий майданчик «ProZorro»; наявністю вакантних посад тощо.
За функціональною ознакою касові видатки загального фонду міського бюджету розподілені таким чином: на фінансування освіти спрямовано 355686,5тис.грн (55%), соціального захисту населення –22192 тис.грн (3,4%), охорони здоров’я –80859тис.грн (12,5%), житлово-комунального та дорожнього господарства –78021,9тис.грн. (12,1%), керівництва і управління – 65853 тис.грн (10,2%), культури –19138тис.грн (3%), фізкультури і спорту – 14584,5тис.грн (2,2%), інших програм – 10630,6тис.грн (1,6%).
Більшість видатків бюджету традиційно спрямовувалась на соціально-культурну сферу. За звітний період сукупна частка цих видатків у структурі видатків бюджету склала 76,1%, або 492460тис.грн, але в порівнянні з минулим роком зменшились на 29,3%, або 204301,7тис.грн. В розрізі галузей збільшились видатки по фінансуванню закладів освіти на 39306,4тис.грн, культури – 1399,6тис.грн., фізичної культури і спорту –1576,6тис.грн. Зменшились видатки на фінансування програм соціального захисту населення на 178786,1тис.грн. та утримання закладів охорони здоров’я –67798,2тис.грн. в зв’язку зі змінами порядку їх фінансування.
Незважаючи на обмежувальні заходи у зв‘язку з запровадженням карантину по протидії розповсюдженню COVID-19 збільшились видатки проти 2019 року на фінансування житлово–комунального господарства на 9370,9 тис.грн., засобів масової інформації на 1185 тис.грн., заходів з забезпечення громадського порядку та безпеки на 1547,9 тис.грн., інших цільових програм на 872,6 тис.грн.
Структура видатків загального фонду міського бюджету за економічною ознакою характеризується значною питомою вагою фінансових ресурсів, спрямованих на захищені статті – 80,7% (522185 тис.грн.), з них на оплату праці – 68,2% (441247,8 тис.грн), соціальні виплати населенню – 3,2% (21067тис.грн), придбання медикаментів –1,9% (12231,9 тис.грн), придбання продуктів харчування – 1,2% (8034,6 тис.грн), оплату енергоносіїв – 6,1% (39198,6тис.грн), обслуговування боргових зобов’язань – 0,1% (405,1 тис.грн.). Трансферти підприємствам складають 11,8% (76259,1 тис.грн), інші витрати – 7,5% (48521,4тис.грн).
Загалом захищені видатки міського бюджету профінансовані на 96,8% (при плані 539611,3 тис.грн., касові видатки склали 522185тис.грн.).
У процесі виконання бюджету забезпечено в повному обсязі фінансування захищених видатків, включаючи видатки на обслуговування місцевого боргу та низки інших видатків, які сприяли вирішенню нагальних проблем бюджетних установ міста, укріпленню їх матеріально-технічної бази, проведенню невідкладних заходів по боротьбі з коронавірусною хворобою, реалізацією протипожежних заходів, та інших важливих для містян заходів.
Інвестиційна складова міського бюджету профінансована в сумі 104741,5 тис.грн, що складає 13,7% обсягу міського бюджету: на капітальний ремонт доріг спрямовано 7884 тис.грн., підтримку належного стану природного середовища міста – 659 тис.грн., видатки бюджету розвитку склали 96198,5тис.грн.
З бюджету розвитку профінансовані видатки на придбання обладнання, будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури в сумі 96198,5 тис.грн., в тому числі: виконавчому комітету міської ради –576,1тис.грн, відділу освіти міської ради –12627,1тис.грн., відділу охорони здоров’я міської ради – 24624,4 тис.грн, управлінню соціального захисту населення міської ради – 4229,4 тис.грн, відділу культури міської ради – 398,2 тис.грн., віділу сім’ї , молоді та спорту міської ради – 286,1 тис.грн., управлінню комунального господарства та будівництва міської ради – 53383,2 тис.грн., фінансовому управлінню міської ради– 74,1 тис.грн.
Видатки цільового фонду міської ради за звітний період склали 3138тис.грн, або 95,7% до плану, які спрямовані на фінансування заходів цільових галузевих програм.
За даними звіту Державної казначейської служби України в м.Павлоград станом на 01 січня 2021 року обліковується дебіторська заборгованість по загальному фонду в сумі 31,7 тис.грн. та по спеціальному фонду – 31,8тис. грн.
В результаті несвоєчасного здійснення організаційних заходів головними розпорядниками бюджетних коштів не в повному обсязі освоєні за 2020 рік кошти бюджету розвитку в сумі 399,4тис.грн, фонду охорони навколишнього природного середовища –23,5тис.грн, цільового фонду –140,8 тис.грн.
Станом на 01 січня 2021 року залишаються не усунутими порушення, виявлені фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області за результатами ревізії за період 2013-2015 років в сумі 911,5 тис.грн, в тому числі: по управлінню комунального господарства та будівництва міської ради – 5,7 тис.грн, виконавчому комітету міської ради – 905,8 тис.грн. За результатами ревізій, проведених Східним офісом Держаудитслужби в квітні 2020 року, залишаються не усунутими порушення в сумі 950,3тис.грн, в тому числі: по управлінню комунального господарства та будівництва міської ради – 792,2 тис.грн, відділу освіти – 158.1 ис.грн.
За результатами аудиторського дослідження бюджету міста Павлоград, проведеного Східним офісом Держаудитслужби за період з 01.01.2018 року по 31.08.2020 року, виявлені випадки недоотримання бюджетних коштів та в окремих випадках недотримання законодавства щодо їх використання, як наслідок наявність резервів наповнення дохідної частини міського бюджету, зокрема через налагоджування та вдосконалення внутрішнього фінансового контролю.
З метою подолання негативних явищ при організації виконання міського бюджету, зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни, створення умов для своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та інших соціальних виплат, забезпечення наповнення міського бюджету, зосередження бюджетних ресурсів на виконанні невідкладних і першочергових завдань, а також підвищення ефективності використання бюджетних коштів виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В :
1. Взяти до відома звіт про виконання міського бюджету за 2020 рік та направити його міській раді для розгляду згідно з додатками 1,2 та пояснювальною запискою, що додається.
2. Рекомендувати керівникам підприємств та організацій усіх форм власності, які допустили заборгованість по платежах до бюджетів усіх рівнів:
1) вжити конкретних заходів щодо погашення податкового боргу зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), який склався станом на 01 січня 2021 року;
2) забезпечити сплату в повному обсязі поточних нарахувань податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, підвищення розміру заробітної плати.
3. Зобов’язати фінансове управління міської ради (Роїк), відділ з економічних питань виконавчого комітету міської ради (Штонда), відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова) та рекомендувати Головному управлінню державної податкової служби у Дніпропетровській області (Чуб) — за згодою:
1) здійснити ґрунтовний аналіз виконання дохідної частини міського бюджету за 2020 рік за джерелами доходів та вжити ефективних заходів щодо усунення факторів, які негативно вплинули на стан їх надходжень;
2) забезпечити своєчасну сплату у повному обсязі податків, зборів (обов’язкових платежів), скорочення податкового боргу до міського бюджету, який склався станом на 01 січня 2021 року, особливо з плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та податку на прибуток підприємств комунальної власності;
3) активізувати роботу комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до державного та міського бюджетів та погашення заборгованості із заробітної плати підприємствами, які мають заборгованість до бюджетів усіх рівнів, в тому числі до міського бюджету;
4) забезпечити контроль та вжити заходів щодо забезпечення планових надходжень податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиного податку, транспортного податку та збору за місця паркування транспортних засобів відповідно до рішень міської ради.
4. Рекомендувати Головному управлінню державної податкової служби у Дніпропетровській області (Чуб) – за згодою:
1) зосередити зусилля на роботі з існуючими резервами підвищення рівня сплати податків і зборів, на розширенні бази оподаткування, підвищенні якості обліку платників податків, особливо по податку на доходи фізичних осіб;
2) забезпечити систематичне проведення індивідуальної роботи з керівниками підприємств щодо недопущення виплати заробітної плати без сплати податку на доходи фізичних осіб, виплати її у розмірі нижче законодавчо встановленого рівня та орієнтувати їх на підвищення розміру заробітної плати в залежності від рівня встановленої мінімальної заробітної плати;
3) активізувати претензійно – позовну роботу з ліквідації заборгованості зі сплати податків і зборів;
4) з метою упередження втрат бюджету міста провести роз’яснювальну роботу з юридичними та фізичними особами – платниками місцевих податків і зборів.
5. З метою недопущення втрат міського бюджету з плати за землю зобов’язати відділ земельно-ринкових відносин виконавчого комітету міської ради (Вишнякова):
1) забезпечити поновлення термінів дії договорів оренди землі та своєчасно повідомляти Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про продовження строку дії договорів, внесення змін до договорів оренди земельних ділянок та прийняті рішення по збільшенню річної орендної плати за користування земельною ділянкою;
2) продовжити роботу з проведення інвентаризації земельних ділянок, що використовуються суб’єктами господарювання без оформлення правовстановлюючих документів, та вжити заходів щодо прискорення їх оформлення землекористувачами відповідно до вимог земельного законодавства України.
3) вжити заходів по усуненню порушень, виявлених Східним офісом Держаудитслужби під час фінансового аудиту бюджету м. Павлоград, в тому числі за рахунок претензійно-позовної роботи.
6. Управлінню комунального господарства та будівництва міської ради (Завгородній) активізувати роботу та посилити контроль за своєчасною сплатою до бюджету плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів.
7. Управлінню комунального господарства та будівництва міської ради (Завгородній), керівникам підприємств, установ та організацій комунальної власності міста вжити заходів щодо своєчасної сплати та погашенню заборгованості до бюджету орендарями комунального майна по платі за оренду комунального майна. В разі необхідності активізувати претензійно — позовну роботу щодо стягнення заборгованості за оренду комунального майна.
8. Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету міської ради (Коценко), відділу з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій виконавчого комітету міської ради (Кусочкіна) посилити контроль за повнотою надходжень до міського бюджету коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою та за розміщення малих архітектурних споруд.
9. Зобов’язати начальників відділів, управлінь міської ради забезпечити:
1) своєчасну та у повному обсязі виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ і розрахунки за енергоносії та комунальні послуги, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з таких виплат;
2) установлення та здійснення нарахування підвищень до посадових окладів (ставок), надбавок, доплат, допомоги, винагород, премій, інших заохочувальних виплат працівникам виключно в межах фонду оплати праці, затвердженого в загальному та спеціальному фондах бюджету, або власних доходів, отриманих від провадження господарської діяльності;
3) своєчасне внесення змін до паспортів бюджетних програм відповідно до чинного законодавства, відповідність результативних показників виконання бюджетних програм державній статистичній, фінансовій та іншій звітності, даним бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку;
4) проведення комплексної оцінки ефективності, результативності і економічної доцільності витрат міського бюджету на реалізацію бюджетних програм та практичне впровадження результатів оцінки під час планування і використання бюджетних коштів;
5) перегляд результативних показників бюджетних програм, з метою оптимізації їх кількості та застосування тих показників, що повною мірою характеризують ступінь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетної програми;
6) проведення роз’яснювальної роботи з розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів щодо запобігання порушень, що призводять до втрат фінансових ресурсів і майна, та контролю за ефективним, результативним, цільовим і економним використанням бюджетних коштів;
7) своєчасне проведення процедур публічних закупівель відповідно до бюджетних асигнувань;
8) дотримання суворої фінансово-бюджетної дисципліни, дієвого внутрішнього контролю за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів нижчого рівня і витрачанням ними бюджетних коштів;
9) вжиття дієвих заходів щодо повного усунення порушень, виявлених контролюючими органами, та прийняття управлінських рішень, спрямованих на виконання вимог і пропозицій органів внутрішнього контролю, контролюючих та правоохоронних органів, стосовно причин і умов, що сприяли порушенням;
10) вжиття заходів щодо оптимізації видатків на утримання підвідомчих установ, галузевих програм, проведення аналізу фактичної наповнюваності підпорядкованих бюджетних установ відповідно до їх проєктної потужності та визначення пріоритетних напрямків фінансування, вжиття організаційних заходів щодо визначення системних напрямків удосконалення мережі бюджетних установ, упорядкування чисельності працюючих з урахуванням обслуговуючого контингенту, переведення окремих типів установ на самоокупність з метою забезпечення реалізації заходів, спрямованих на підвищення ефективності використання бюджетних коштів, вдосконалення функціональної діяльності бюджетних закладів та покращення якості надання послуг;
11) виконання статті 28 Бюджетного кодексу України та Закону України від 15.09.2015 року № 679-VІІІ «Про відкритість використання публічних коштів» в частині оприлюднення бюджетних запитів, паспортів бюджетних програм, звітів про їх виконання та інформації про використання бюджетних коштів.
10. Фінансовому управлінню міської ради (Роїк), управлінню Державної казначейської служби України в м. Павлоград (Соколова) — за згодою посилити контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
11. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на начальника фінансового управління міської ради Роїк Р.В., контроль – на заступників міського голови з питань виконавчої діяльності згідно з розподілом функціональних повноважень.
Міський голова А.О.Вершина