ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
_____________2016 р. м.Павлоград №______
Про стан торговельного
та побутового обслуговування
населення м. Павлограда
Керуючись п.п. 1, 8 п. “а”, п.п. 2, 3 п. “б” ст. 30, ст. 40, ч. 1 ст. 52, ч. 6 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 року № 833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”, постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.1994 року № 313 «Про затвердження правил побутового обслуговування населення», Законом України “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”, Законом України “Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні”, міською Програмою сприяння розвитку та підтримки підприємництва в м. Павлоград на 2016-2018 роки, затвердженою рішенням сесії міської ради від 15.10.2015 року № 1781-57/VI та заслухавши доповідь заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Пацко С.Г., виконком Павлоградської міської ради відзначає, що сфера торгівлі та побутових послуг суттєво впливають на розвиток економіки нашого міста, тому що дана інфраструктура розвивається найбільше в місті і є найпривабливішою для працевлаштування незайнятих трудовою діяльністю громадян міста Павлоград.
Варто відмітити, що із 7759 зареєстрованих суб’єктів господарювання станом на 01.01.2016 року, більше 45% — зайняті в сфері торгівлі та побутових послуг.
На 01.04.2016 року у місті функціонують:
1) 452 підприємства роздрібної торгівлі, з них:
— 174 продовольчих магазинів,
— 278 непродовольчих магазинів;
2) 133 торговельних павільйонів;
3) 91 заклад ресторанного господарства (ресторани, кафе, бари, їдальні,
буфети);
4) 6 ринків та 4 їх філій;
5) 289 підприємств сфери побутових послуг.
Сьогодні на тисячу мешканців Павлограда, не враховуючи торговельні павільйони, припадає приблизно 0,576 тис.м.2. торговельної площі. Варто відмітити, що обсяг роздрібного товарообороту підприємств, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі та ресторанного господарства в місті за 2015 рік становив 1756,3 млн.грн., що більше в порівнянні з 2014 роком на 294,4 млн.грн. або на 20,1 %. Також прогнозується в 2016 році збільшення товарообороту на 80,5 млн.грн.
За останні роки спостерігалася тенденція щодо відкриття саме торговельних центрів та мережі торгівлі продовольчих і непродовольчих товарів,які впроваджують сучасні технології, а рівень культури обслуговування покупців відповідають вимогам європейських стандартів.
На сьогоднішній день в місті функціонують 17 продовольчих супермаркетів (мережа магазинів «КАПІ» — 6 об., «АТБ» — 8 об., склад-магазин «Щедра крамниця», «ВАРУС», «Сільпо»), реалізація непродовольчих товарів зосереджена в 4 крупних торгівельних центрів : ТЦ «Олімпія», ТЦ «Гуллівер», ТЦ «Сіті Центр», «ЦУМ».
Крім того, цього року місто поповнилося новою торговою мережею продовольчих товарів ТОВ «Опт торг», яка нараховує 6 магазинів «Продукти» та ТОВ «Дакорт плюс» — 2 магазини «Нектар».
В більшої кількості на об’єтах торгівлі є ліцензії на торгівлю горілчаними та тютюновими виробами. У магазинах наявні сертифікати якості продукції, дотримуються правил торгівлі та санітарних норм.
Майже всі власники торговельних точок уважно вивчають попит населення , ведуть журнали звернень, скарг громадян та оперативно на них реагують . Продукти завозяться в магазини в основному якісні , із сертифікатами якості. Режиму роботи підприємства торгівлі дотримуються, в торгівельних об»єктах дотримуються санітарного порядку та естетичного вигляду приміщень та вітрин . Територія, що до них прилягає благоустороєна та осовному, в нічний час освітлена.
Поряд з магазинними формами продажу товарів, широкого розвитку в нашому місті набудуть позамагазинні форми торговельного обслуговування населення.
За 2015 рік відділом розвитку споживчого ринку та підприємництва була проведена робота з організації ярмаркових заходів в місті:
— до Міжнародного жіночого дня 8 Березня — 29 торговельних місць;
— на передодні Великодня та поминальних днів — 14 місць;
— “Шкільний базар” — 10 торгових точок;
— до Дня міста Павлоград було організовано фестиваль “Міський пікнік”
— проведиться книжковий ярмарок;
— на період Новоріних та Різдвяних свят — 41 торгівельна точка;
— проведяться ярмарки споживчих товарів та організовується робота сезонної торгівлі .
Але рядом з тим, виконавчий комітет відмічає, що є ряд вагомих
недоліків в діяльності деяких об’єктів сфери торгівлі та побутових послуг,
а саме:
1) Сфера торгівлі:
— продовжується робота торгових об’єктів в нічний час з реалізацією
алкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів в т.ч. і неповнолітнім;
— реалізується продукція термін придатності якої минув;
— територія біля об’єктів не відповідає правилам благоустрою міста, а самі об’єкти за технічним і матеріальним оснащенням та естетичним виглядом не відповідають Правилам торгівлі;
— об’єкти працюють без договірних відносин на землекористування;
— наймані працівники не оформлені відповідно до вимог діючого трудового
законодавства про працю;
— продавці в роботі допускають неввічливе обслуговування споживачів,
обвішують та невірно проводять розрахунки з покупцем;
— розвинута в місті не санкціонована торгівля.
В сфера побутових послуг розвивається тіньовий бізнес (послуги перукарів
на дому, ремонт автотранспорту в гаражах та інше).
Одним з важливих проблемних питань є питання стихійної торгівлі в місті, яке на данному етапі вирішено частково. Ліквідовано стихійну торгівлю на вул.Сташкова та вул. Горького. Залишається на вул ХХ Партз”їду, Ленінградській, К.Маркса, р-н магазину АТБ.
Велика увага в місті приділяється питанню протидії вживання алкогольних напоїв та тютюну серед неповнолітніх. Неодноразово на засіданні бюджетної комісії за участю приватних підприємців розглядалися питання заборони продажу горілчаних виробів, пива, піротехнічних виробів неповнолітнім, легалізації найманих працівників торгівлі.
За 2015 рік проведено 5 рейдів щодо недопущення продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, перевірено 29 торгових об’єктів.
Здійснено обстеження на 16 торгових об’єктах щодо забезпечення дотримання правил реалізації підакцизних товарів.
Здійснено перевірки 6 торгових об’єктів щодо дотримання ними режиму роботи в нічний час.
Проведено заходи щодо розгляду звернень громадян з питань вдосконалення діяльності підприємств сфери торгівлі, ресторанного господарства, побутових послуг та ринків – 74.
Значне місце у задоволенні потреб населення у товарах продовжує належати ринкам, однак, останнім часом населення почало надавати перевагу стаціонарним торговельним об’єктам, зокрема, супер-гіпермаркетам. А ринки за останні три роки майже не впроваджують нові механізми торговельного обслуговування населення та на їх територіях створюються умови для торгівлі з порушенням діючих Правил:
— фізичні особи реалізують перекупну продукцію без реєстрації
підприємницької діяльності:
— не всі продавці продуктів харчування своєчасно проходять про медичний
огляд;
— багато продукції, яка реалізується без висновків
санітарно-ветеринарної експертизи;
— продавці в основному працюють без оформлення трудових відносин
згідно чинного законодавства України про працю.
З метою захисту прав громадян, пов’язаних з легалізацією трудових відносин між роботодавцем і найманими працівниками при виконкомі створено міську комісію з питань дотримання вимог законодавства України про працю та легалізації трудових відносин з найманими працівниками. В 2015 році відбулося 11 засідань робочої групи, в 2016 — 3 засідання, де розглядалось питання використання найманої праці без належного оформлення.
В сферах торгівлі та побутових послуг в основному працюють підприємці малого бізнесу і вони на даному етапі потребують інформаційної, правової та фінансової підтримки.
З цією метою, міською радою затверджено міську Програму сприяння розвитку та підтримки підприємництва в м. Павлоград на 2016-2018 роки.
Визначено чотири основні напрямки підтримки підприємництва:
1. Нормативно-правова підтримка підприємницької діяльності;
2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка підприємництва;
3. Ресурсне та інформаційне забезпечення;
4. Кадрове забезпечення підприємницької діяльності.
Згідно даної Програми з міського бюджету на 2016 рік заплановано фінансування заходів у розмірі 139,8 тис.грн.
В квітні місяці поточного року міським головою підписано меморандум про співпрацю з громадською організацією “Бізнес- клуб Павлоград” та Агенством професійного розвитку “Перспектива” в напрямку підтримки та розвитку підприємництва в місті. В рамках співпраці з червня поточного року розпочато проведення навчальних програм для підприємців та молоді міста за темами “Бізнес- планування”, “Психологічна підтримка в підприємницькій діяльності”. Надаються безкоштовні консультації з питань первинної правової допомоги та підприємницької діяльності на ринках міста та в офісному приміщенні Бізнес-клубу Павлоград.
Щокварталу в БК ім.Кірова проводяться тематичні семінари-практикуми з питань податкового Кодексу, трудових відносин та інші актуальні питання підприємництва.
В березні місяці поточного року на урочистостях з нагоди професійного свята — Дня працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення були відзначені подяками міського голови 10 кращих та найактивніших підприємців сфери побуту.
Враховуючи вищевказане, з метою вдосконалення діяльності торгових об’єктів, ринків, підприємств сфери побутового обслуговування населення виконавчий комітет Павлоградської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію про стан торговельного та побутового обслуговування населення м. Палограда прийняти до відома.
2. Керівникам і власникам продовольчих об’єктів сфери торгівлі міста, незалежно від форм власності:
2.1. Неухильно дотримуватись режиму роботи об’єктів торгівлі, встановленого рішенням виконкому від 22.12.2010р. №1316.
У разі виявлення бажання встановлення іншого режиму роботи необхідно подати заяву на розгляд виконкому.
2.2. Взяти під особистий контроль питання щодо заборони продажу алкогольних напоїв неповнолітнім та особам що знаходяться у стані алкогольного сп’яніння.
2.3. Забезпечити наявність сертифікатів якості на всі види продуктів
харчування. Не допускати реалізацію товарів, термін придатності яких минув.
2.4. Не допускати фактів перевищення торговельних надбавок на соціально значимі види продукції.
3. Керівникам і власникам об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери побутових послуг міста, незалежно від форм власності:
3.1. Постійно проводити роботу по благоустрою територій, що прилягають до об’єктів та проводити роботу по їх озелененню.
3.2. Забезпечити легалізацію трудових відносин з найманими працівниками та належну виплату заробітної плати у розмірі відповідно до вимог діючого трудового законодавства.
3.3. Проводити заходи щодо підвищення кваліфікації найманих працівників та впровадження нових методів належного обслуговування населення міста.
4. Павлоградському відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області (Малинога):
4.1. Постійно проводити профілактичні рейдові перевірки з питань дотримання режиму роботи та громадського порядку закладами торгівлі та ресторанного господарства у вечірні та нічні години. Інформувати виконком щодо виявлених фактів роботи торгових об’єктів в нічний час та порушення громадського порядку біля об’єктів.
4.2. Відповідно до чинного законодавства, забезпечити недопущення не санкціонованої торгівлі продуктами харчування у не відведених для цього місцях.
4.3. Систематично проводити рейдові заходи на об’єктах торгівлі з питань протидії продажу неповнолітнім алкогольних напоїв та тютюну. Щомісяця надавати в виконком Павлоградської міської ради інформацію щодо суб’єктів господарювання, які порушують діюче законодавство з реалізації алкогольних напоїв та тютюну, в частині продажу їх неповнолітнім.
5. Керівникам ринків: ДП ДОССТ «Центральний ринок» (Ковпак), ТОВ Корнер-Лімітед, ринок “Новий” (Тихонова), ТОВ “Промислово-господарчий ринок Юлана” (Чекалін), КП “Управління ринками м.Павлограда” (Колоколова):
5.1. Забезпечити постійну наявність на ринку контрольних вагів та таблички з інформацією щодо їх розміщення.
5.2. Не допускати фактів продажу фізичними особами овочів та фруктів, які придбані на оптових підприємствах без реєстрації підприємницької діяльності.
5.3. Забезпечити належний санітарний стан торгових об’єктів та рядів, які розташовано на території ринків.
5.4. Забезпечити систематичний контроль за проходженням особового медичного огляду продавців з реалізації продуктів харчування.
5.5. Не допускати фактів утворення місць стихійної торгівлі на території прилеглої до ринків.
5.6. КП “Управління ринками м. Павлограда” (Колоколова) провести заходи щодо приведення роботи торгових точок та рядів на вул.Іскровська т.м. «Ливмащ», вул.Центральна т.м. “Самара”, пр.Шахтобудівників ринок «ПШБ» у відповідність до діючих Правил торгівлі на ринках та забезпечити реконструкцію даних об’єктів.
Термін: до 01.01.2017 року
6. Відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва (Кусочкіна):
6.1. Продовжити моніторинг цін на продовольчі товари та роз’яснювальну роботу щодо граничних рівнів торговельних надбавок на соціально необхідні продукти харчування.
6.2. Проводити моніторинг мережі підприємств торгівлі, ресторанного господарства та сфери побуту з метою забезпечення повної інформації щодо розвитку цих сфер підприємницької діяльності.
6.3. Ініціювати проведення підсумкової наради з контролюючими органами за підсумками проведених заходів з питань ліквідації стихійної торгівлі та протидії поширення алкоголю та тютюну серед молоді міста.
7. Відділу з економічних питань (Штонда) продовжити роботу щодо легалізації трудових відносин з найманими працівниками та дотримання вимог законодавства України про працю.
8. Відділу містобудування та архітектури (Бондаренко):
8.1. Забезпечити проведення заходів щодо отримання кожним об’єктом сфери торгівлі, ресторанного господарства та побутових послуг паспортів благоустрою прилеглої території;
8.2. Надати пропозиції щодо визначення місць для проведення ярмарків споживчих товарів в місті.
9. Відділу земельно-ринкових відносин (Орист) за результатами роботи комісії з перевірки використання земельних ділянок, на яких розташовані торговельні об’єкти без належних документів, передати матеріали для подальшого розгляду їх в судовому порядку згідно чинного законодавства.
10. Відділу з питань регіональної політики міської ради (Кашталян) висвітлювати в засобах масової інформації та на офіційному сайті міської ради інформаційні матеріали про стан торговельного та побутового обслуговування населення в місті.
11. Рекомендувати депутатам міської ради на своїх виборчих округах провести відповідний моніторинг стану торговельного обслуговування населення та надати в виконком пропозиції щодо його покращення.
12. Визнати таким, що втратило чинність рішення виконкому від 24.04.2013 року № 257 “Про стан розвитку торговельного та побутового обслуговування населення в м. Павлограді”.
13. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на начальника відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва Кусочкіну С.М., контроль — на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Пацко С.Г.
Міський голова А.О. Вершина