ПРОЕКТ
ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
_____________ ________
Про стан дотримання вимог
законодавства про працю
та заходи щодо врегулювання
соціально – трудових відносин
в м.Павлограді
Згідно з ст.18, ст.34, ст.40, ч.ч. 1,2 ст. 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.35 Закону України «Про охорону праці», заслухавши заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради виконавчий комітет Павлоградської міської ради відмічає, що в місті проводиться певна робота щодо контролю за дотриманням діючого законодавства про працю, своєчасної та на належному рівні виплати заробітної плати, легалізації робочих місць.
Завдяки спільній роботі спеціалістів виконавчого комітету Павлоградської міської ради, Західно-Донбаської об’єднаної державної податкової інспекції, Територіальної Державної інспекції праці у Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні, інших контролюючих та правоохоронних органів має місце позитивна динаміка зменшення порушень діючого трудового законодавства.
Протягом 2011року в місті Павлограді досягнуто зменшення заборгованості з виплати заробітної плати. Станом на 01.06.2011 року заборгованість з заробітної плати в цілому по місту за попередніми даними складає 72, тис. грн., що на 448,8 тис. грн., або на 86,2 % менше, ніж на початок 2011 року (станом на 01.01.11р.- 520,8 тис. грн.). На економічно-активних підприємствах міста заборгованість відсутня. Заборгованість із заробітної плати залишається на підприємстві — банкруті ЗАТ “Павлоградрембуд” — 72,0 тис.грн. та становить 100% до загальної суми заборгованості по місту, що свідчить про недостатність заходів, які здійснюються арбітражним керуючим у процедурі ліквідації підприємства — банкрута.
За 5 місяців 2011 року працівниками відділу трудових відносин та умов праці було проведено 175 обстежень з питань оплати та охорони праці на підприємствах різної форми власності. Проведено 23 спільних перевірок з
2
Територіальною Державною інспекцією праці у Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні.
За результатами перевірок складено 29 протоколів про накладення адміністративних стягнень за ч.1 ст. 41 КУАП, направлено 31 подання до прокуратури міста про притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 172 Кримінального Кодексу України.
Але, незважаючи на проведену роботу, деякі суб’єкти підприємницької діяльності продовжують порушувати законодавство про працю. Під час проведених обстежень встановлені такі порушення:
— неналежне оформлення трудових відносин з найманими працівниками (ПП Федоров А.М. кофейня “Кофе клаб М1”, ПП Джусова Н.В., ПП ЛобарєваЄ.О.) У відношенні ПП “Цитрон” (кафе “Агат”) керівник — ПоповВ.Б., направлено листа до Територіальної Державної інспекції праці в Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні для проведення цільової переврки);
— відсутність надбавок та доплат (ПП Мірзоєв Д.Р.О., ПП Кривенко І.Д., ПП Міненко І.В.);
— заробітна плата виплачується в розмірі мінімальної ( ПП Віхренко О.В., Харченко І.М., ПП Зайченко С.Є. та інші);
— порушуються терміни виплати заробітної плати ( ЧП Леник Т.О. магазин “Наша Ряба”).
На виконання розпорядження міського голови від 21.12.2010р. № 772-р «Про створення міської комісії з питань дотримання вимог законодавства України про працю, зайнятість населення та з питань легалізації трудових відносин з найманими працівниками» протягом 2011 року обстежено 78 суб’єктів підприємницької діяльності у сфері торгівлі з питань дотримання вимог діючого трудового законодавства та належного оформлення трудових відносин з найманими працівниками (ТЦ “Гулівер”, ТЦ “Олімпія”, “ЦУМ”, “Сіті-Центр” та інші). За результатами проведеної роботи усунено недоліки щодо порядку оформлення трудових відносин з 17 найманими працівниками, додаткові надходження до бюджету з податку з доходу фізічних осіб до кінця року становитимуть близько 25 тис. грн.
Керівники та уповноважені представники підприємств, що допустили заборгованість із заробітної плати до бюджетів всіх рівнів та Пенсійного фонду постійно заслуховуються на засіданнях міської комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до Державного та місцевого бюджетів та погашення заборгованості із заробітної плати.
Відділом трудових відносин та умов праці Павлоградської міської ради за участю Західно-Донбаської державної податкової інспекції, управління Пенсійного Фонду, Міськрайцентру зайнятості проведено 11 заходів (робочих зустрічей, семінарів, нарад тощо), на яких були присутні понад 400 представників суб’єктів господарської діяльності -юридичних та фізичних осіб-підприємців. В місцевих засобах масової інформації
3
надруковано 10 інформаційних матеріалів з питань дотримання трудового законодавства та врегулювання соціально-трудових відносин.
З метою узгодження інтересів найманих працівників, власників та уповноважених ними органів при повідомчій реєстрації колективних договорів надається консультативно – методична допомога керівникам та профспілковим комітетам підприємств міста. За 5 місяців 2011 року зареєстровано 34 колективних договорів. Загальна кількість зареєстрованих колективних договорів складає 591 одиниц. Таким чином, колективними договорами охоплено 78% працюючого населення міста Павлоград. Враховуючи вищевказане, з метою контролю за своєчасною виплатою і не нижче визначеного державою мінімального розміру заробітної плати, погашенням заборгованості із виплат по заробітній платі, організацією роботи з питань легалізації заробітної плати та тіньової зайнятості населення, сприяння колективно-договірному регулюванню соціально-трудових відносин виконком Павлоградської міської ради
В И Р І Ш И В :
1. Інформацію заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тихонова В.М. в напрямку здійснення заходів дотримання вимог законодавства про працю та заходів врегулювання соціально – трудових відносин взяти до відома.
2. Рекомендувати керівникам підприємств усіх форм власності:
2.1. Проаналізувати стан соціально-трудових відносин на підприємствах та привести у відповідність до діючого законодавства трудові відносини з найманими працівниками.
Термін: до 01.10.2011р.
2.3. Сприяти створенню профспілкових органів та укладанню колективних договорів, забезпечити контроль за їх виконанням.
Термін: постійно
2.4. Арбітражному керуючому ЗАТ “Павлоградрембуд” (Лукашук) забезпечити погашення заборгованості по заробітній платі.
Термін: до 01.08.2011р.
3. Відділу трудових відносин та умов праці Павлоградської міської ради (Черкашина):
3.1. Забезпечити моніторинг стану виплати заборгованості по заробітній платі на підприємствах міста, дотримання ними законодавства у сфері зайнятості населення та оплати праці, оформлення трудових відносин, виконання умов колективних договорів та підготовку відповідних аналітичних матеріалів, інформування відповідних органів та громадськості з цього питання.
Термін: щомісяця
3.2. З метою врегулювання соціально-трудових відносин активізувати роз’яснювальну роботу щодо необхідності укладання колективних договорів на суб’єктах господарювання.
Термін: постійно
3.3. В рамках тристоронньої соціально-економічної ради координувати роботу по взаємодії представників роботодавців, профспілкових, громадських організацій щодо формування негативної громадської думки до використання найманої праці без оформлення трудових відносин.
3.4. Спільно з Управлінням Пенсійного фонду України в м.Павлоград (Морозова), Західно – Донбаською ОДПІ (Драгун), Територіальною Державною інспекцією праці в Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні (Чубенко), Павлоградському МВ (по обслуговуванню м. Павлоград та Павлоградського району) УМВС України у Дніпропетровській області (Малинога ) активізувати роботу робочої групи з питань легалізації трудових відносин з найманими працівниками, збільшити кількість рейдів та своєчасно інформувати про виявлені порушення прокуратуру міста Павлоград.
Термін: постійно
4. Рекомендувати Управлінню Пенсійного фонду України в м.Павлоград (Морозова), Західно – Донбаській ОДПІ (Драгун), Західно-Донбаському об’єднаному контрольно-ревізійному відділу (Тимченко), Територіальній Державній інспекції праці в Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні (Чубенко), Павлоградському МВ(по обслуговуванню м. Павлоград та Павлоградського району) УМВС України у Дніпропетровській області (Малинога):
4.1. Активно сприяти роботі виконавчих органів Павлоградської міської ради щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати.
Термін: постійно
4.2. В межах наданих повноважень забезпечити контроль щодо дотримання суб’єктами підприємницької діяльності всіх форм власності законодавства про працю, особливу увагу звернути на виявлення фактів приховування доходів, недопущення виплат заробітної плати нижче визначеного державою мінімального розміру та легалізації трудових відносин з найманими працівниками.
Термін: постійно
4.3. Продовжувати в складі робочої групи здійснення перевірок щодо дотримання роботодавцями мінімальних державних гарантій в оплаті праці та виявленням можливості створення нових робочих місць і ліквідації «тіньової» зайнятості населення, особливу увагу звернути на підприємства торгівлі та сферу ресторанного і готельного господарства.
Термін: згідно з графіком
5. Рекомендувати Павлоградському міськрайцентру зайнятості (Коваленко) посилити контроль за виконанням заходів, передбачених міською Програмою зайнятості населення на 2011р., щодо створення нових робочих місць.
Термін: протягом року
6. Рекомендувати управлінню Пенсійного фонду України в м.Павлоград Дніпропетровської області (Морозова), Західно – Донбаській ОДПІ (Драгун), Павлоградському міськрайцентру зайнятості (Коваленко) проводити вивчення баз даних щодо стану використання найманої робочої сили суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами з метою виявлення неоформлених працівників.
Термін щокварталу
7. Рекомендувати Територіальній Державній інспекції праці у Дніпропетровській області (Романов):
7.1. Забезпечити інформування виконавчого комітету Павлоградської міської ради щодо додержання підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності законодавства про працю.
Термін: до 10 числа щомісяця
7.2. В межах наданих повноважень забезпечувати притягнення керівників підприємств – боржників із заробітної плати до адміністративної відповідальності та ініціювати притягнення до кримінальної відповідальності посадових осіб за порушення термінів виплати заробітної плати.
Термін: постійно
8.Рекомендувати Західно-Донбаській ОДПІ (Драгун) здійснювати аналіз звітності по 1-ДФ з метою виявлення підприємств, які виплачують заробітну плату нижче встановленого законодавством мінімального розміру та орієнтування на підвищення розміру заробітної плати до рівня прожиткового мінімуму та досягнення середньообласного показника.
Термін: постійно
9. Координацію роботи по виконанню даного рішення покласти на начальника відділу трудових відносин та умов праці Черкашину А.В., контроль — на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тихонова В.М.
Міський голова І.С.Метелиця