ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ПРОЕКТ Р І Ш Е Н Н Я
_______________ _________
Про хід виконання Програми
зайнятості населення по м. Павлограду
на 2010-2011 роки у 2011 році та
затвердження Програми зайнятості
населення по м. Павлограду
на 2012 — 2013 роки
Згідно з ст.40 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.14 Закону України “Про зайнятість населення”, заслухавши доповідь заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради — Тихонова В.М. та співдоповідь директора міського центру зайнятості Коваленко А.В. про хід виконання міської Програми зайнятості населення у 2011 році, яка затверджена рішенням виконавчого комітету міської ради від 13.01.2010р. № 20 міськвиконком відмічає, що основні заходи програми виконано.
Міська програма зайнятості реалізувалася з метою забезпечення конкретних заходів щодо активного сприяння зайнятості населення, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці окремих категорій населення шляхом їх перенавчання та професійної підготовки; консультації, інформування та створення умов для максимального залучення безробітних до оплачуваних громадських робіт та тимчасової зайнятості; забезпечення матеріальної підтримки безробітних та членів їх сімей.
Аналіз соціально-економічного стану міста Павлоград за 2011 рік свідчить, що в більшості галузей господарського комплексу і сфер діяльності зберігаються позитивні тенденції економічного зростання.
Позитивна динаміка в 2011 році найбільшою мірою підтримувалася зростанням виробництва у всіх галузях господарювання, збільшенням загального обсягу виробленої промислової продукції, обсягу реалізованих послуг.
Підсумком роботи промислового комплексу міста за січень-вересень 2011 стало збільшення темпів виробництва продукції відносно відповідного періоду минулого року. Загальний обсяг промислового виробництва за січень-вересень 2011 року склав 630,0 млн.грн. (у цінах 2011 року), що більше, ніж у минулому році (569,8млн.грн. – у цінах 2010 року).
Завдяки вдалій маркетинговій політиці, що проводиться фахівцями провідних промислових підприємств міста, знайшли споживачів своєї основної продукції (робіт, послуг) і збільшили обсяги виробництва до відповідного періоду 2010 року такі підприємства:
ДП НВО «Павлоградський хімічний завод» -162,6% , Павлоградський механічний завод — 133,1%, ПАТ «Павлоградхіммаш» -104,9%, ЗАТ «Павлоградхліб»- 116,4%, ТОВ «Бетонярня «Будмайстер» — 102,7%.
Підприємствами міста реалізовано споживачам промислової продукції (з урахуванням всіх шахт ПАТ «Павлоградвугілля») за січень-серпень 2011 року 5837,5млн.грн. (за 8 місяців 2010 року – 3682,2млн.грн.).
Реалізація послуг по місту за січень-серпень склала 111,7млн.грн. або збільшилась на 5,9%, послуги населенню склали 52,1млн.грн. (на рівні минулорічного показника). Частка послуг, реалізованих населенню, у загальному обсязі становить 46,6%. В перерахунку на одну особу обсяг послуг населенню за звітний період склав 472,6грн.
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника за січень-червень 2011 року склала 2491,65грн. або зросла на 25,2% до відповідного періоду минулого року.
Протягом 2011 року завдяки спільній роботі прокуратури міста та виконавчого комітету Павлоградської міської ради вдалося повністю погасити заборгованість з виплати заробітної плати по місту.
Річне завдання з розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць на 2011 рік виконано на ______%, станом на 01.11.2011р. створено ______ нових робочих місць, в тому числі за рахунок коштів Фонду (приклади підприємств створено ______ робочих місць, – _____ робочих місць).
В поточному році збережено позитивну тенденцію щодо розвитку малого бізнесу. Станом на 01.12.2011р. в м. Павлограді понад1500 малих підприємств та 6629 фізичних осіб-підприємців. З метою сприяння розвитку малого бізнесу через упровадження спрощених механізмів започаткування і виходу з бізнесу працює сучасний дозвільно-реєстраційний центр. На реалізацію заходів міської Програми розвитку підприємництва в місті на 2011-2012 роки у м. Павлограді» спрямовано _____ грн. міського бюджету.
За 11 місяців 2011року послугами служби зайнятості скористалось близько ______ незайнятих громадян, з них чисельність охоплених активними заходами сприяння зайнятості населення становила ____% проти ___% аналогічного періоду 2010 року, працевлаштовано кожного ____-го з тих, що перебували на обліку
Рівень зареєстрованого безробіття зменшився до _____% у 2011 році з _____% у 2010 році. Станом на 01.12.2011 року чисельність зареєстрованих безробітних у порівнянні з 2010 р. зменшилась на _____ осіб.
З метою соціального захисту безробітних за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. на допомогу по безробіттю протягом 2011 року спрямовано _____тис.грн. Середній розмір такої допомоги в розрахунку на одного безробітного, який її отримував, становить _____ грн., проти _____грн. в 2010 році.
Значна увага приділяється в центрі зайнятості працевлаштуванню інвалідів та інших соціально – незахищених верств населення. На забрьоновані робочі місця працевлаштовані _____ осіб.
Але, незважаючи на те, що основні напрямки міської програми зайнятості виконано, станом на 01.12.2011 року в місті ___ безробітних, серед яких більше половини складають жінки (___%), кожен третій молода людина віком до 35 років,
__% безробітних мають робітничі професії. На ринку праці відчутний дисбаланс між попитом та пропозицією, низький рівень заробітної плати більшості вакансій.
На ряді підприємств (приклади) та інші залишається низькою середня заробітна плата, що не дає можливості заповнювати вакансії в повному обсязі та не є стимулом працевлаштування незайнятого населення на такі підприємства.
Низькою залишається заробітна плата у працівників торгівлі, легкої промисловості, побуту, малих підприємствах (МПП фірма «Дебют», приклади, приватні підприємці), де спостерігається заробітна плата на рівні мінімальної.
В місті має місце тіньова зайнятість населення. Працівники, які не мають оформлених належним чином трудових відносин, втрачають трудовий стаж, становляться соціально незахищеними, а місцевий бюджет втрачає надходження податків. Це в першу чергу стосується молоді, яка не має відповідної освіти, професії, навичок та стажу роботи, жінок старше 45 років.
Негативним є і те, що підприємства міста не в повному обсязі сплачують внески до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. По місту налічується ____ підприємства-боржника до Фонду, які мають недоїмку на загальну суму _____ тис. грн. (приклади).
Найбільш незахищеною категорією на ринку праці є особи з обмеженими фізичними можливостями, жінки та молодь.
Міською Програмою зайнятості на 2010 -2011 роки для громадян, які потребують соціального захисту, буде заброньовано на підприємствах і в організаціях міста щорічно по 35 робочих місць (рішення Павлоградського міськвиконкому від 12.11.2010р. № 1162). Організація громадських робіт для учнівської та студентської молоді у 2010-2011 становить – _____осіб.
З метою підтримки зайнятості інвалідів передбачаються активізація роботи з їх працевлаштування, створення для них робочих місць за рахунок надання фінансової допомоги підприємствам за кошти відділення Фонду України соціального захисту інвалідів.
В 2012-2013 роках обсяги підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів на виробництві, громадян з обмеженими фізичними можливостями, безробітних, підвищення якості робочої сили відповідно до потреб ринку праці передбачаються на рівні 2011року.
Очікується що чисельність випускників вищих навчальних закладів по м.Павлограду у 2012 році становитиме 1070 осіб., в тому числі чисельність випускників професійно-технічних навчальних закладів становитиме — 218 осіб. Прогнозується, що до 95% випускників професійного ліцею не матимуть проблем з роботою, оскільки готуються за державним замовленням і повинні бути розподілені за підприємствами-замовниками, а також внаслідок гнучкості системи підготовки кадрів.
Передбачається, що чисельність незайнятих громадян, які перебуватимуть на обліку в державній службі зайнятості протягом 2012року становитиме 5050 чол., чисельність незайнятих громадян, які перебуватимуть на обліку в державній службі станом на кінець 2012 — 2013років становитиме 940 осіб щорічно.
За сприянням міської служби зайнятості у 2012-2013 роках може бути працевлаштовано щороку по 2195 незайнятих громадян, по 664 безробітних отримають нову професію або підвищать кваліфікацію. Прогнозується залучити до участі в оплачуваних громадських роботах 505 незайнятих громадян.
Враховуючи вищевказане, виконком міської ради
В И Р І Ш И В :
1. Визнати роботу по виконанню міської Програми зайнятості населення на 2010 – 2011 роки задовільною.
2. Затвердити Програму зайнятості населення по м. Павлограду на 2012- 2013 роки.
3. Міському центру зайнятості (Коваленко):
3.1. Забезпечити виконання заходів міської програми зайнятості населення у 2012 році за рахунок Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
3.2. Продовжити роботу щодо проведення громадських робіт за рахунок Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на підприємствах, в установах, організаціях міста, що належать до комунальної форми власності та інших роботодавців, незалежно від форм власності та господарювання на договірній основі.
4. Відділу трудових відносин та умов праці управління економічного розвитку Павлоградської міської ради (Черкашина) та Павлоградському міськрайонному центру зайнятості (Коваленко) здійснювати моніторинг підприємств, які надають списки на вивільнення працівників.
5. Відділу трудових відносин та умов праці управління економічного розвитку Павлоградської міської ради (Черкашина):
5.1. Продовжити здійснювати повідомну реєстрацію колективних договорів та моніторинг їх виконання. Під час повідомної реєстрації колективних договорів рекомендувати керівникам підприємств обов’язкове включення зобов’язань щодо :
— додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, недопущення заборгованості із виплати заробітної плати;
— збереження і створення робочих місць для інвалідів;
— соціальних гарантій для працівників, хворих на ВІЛ-СНІД.
5.2. Активізувати роботу з легалізації трудових відносин з найманими працівниками.
5.3. З метою забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин посилити контроль за виконанням зобов’язань Генеральної, регіональної, галузевих угод і колективних договорів підприємств та організацій міста, обов’язковим включенням до них положень про вирішення питань у сфері забезпечення зайнятості й додержання законодавства про працю та розділів про реалізацію бюджетної політики.
6. Визнати роботу керівників підприємств: (приклади) щодо створення нових робочих місць та працевлаштування соціально-незахищеної категорії громадян, як високо соціально-відповідальну.
7. Керівникам підприємств усіх форм власності з метою створення належних умов на ринку праці:
7.1. Забезпечити реалізацію державної політики в сфері зайнятості населення та виконання міської Програми зайнятості в частині:
недопущення скорочення робочих місць,
створення нових робочих місць,
своєчасної виплати заробітної плати на рівні не нижче прожиткового мінімуму
сприяння працевлаштуванню соціально — незахищених категорій населення.
7.2. Вжити заходи щодо недопущення заборгованості до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
7.3. Переглянути та укласти згідно з діючим законодавством колективні договори та реалізовувати тарифну систему оплати праці у відповідності зі ст.96 Кодексу законів про працю України, Генеральною та Регіональною угодами в частині встановлення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень.
8. Рекомендувати керівникам підприємств (приклади) вжити термінових заходів щодо ліквідації заборгованості до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та недопущення її виникнення в майбутньому.
9. Відділу трудових відносин та умов праці управління економічного розвитку Павлоградської міської ради (Черкашина), Західно-Донбаській ОДПІ (Драгун), Павлоградському міськрайцентру зайнятості (Коваленко) забезпечити постійний моніторинг виконання завдання щодо новостворених робочих місць за галузями економічної діяльності в регіоні та стану їх укомплектування працівниками.
10. Рекомендувати Західно-Донбаській об’єднаній державній податковій інспекції (Драгун), Павлоградському міськрайцентру зайнятості (Коваленко), управлінню пенсійного фонду в м. Павлограді (Морозова), Павлоградському МВ (з обслуговування м. Павлоград та Павлоградського району) УМВС України у Дніпропетровській області (Малинога), Державній Територіальній інспекції праці у Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні (Чубенко) посилити контроль за дотриманням законодавства у сфері зайнятості та оплати праці підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, а також фізичними особами підприємцями з метою “легалізації” робочих місць, зокрема шляхом недопущення використання найманої робочої сили без належного оформлення трудових відносин.
11. Рекомендувати начальнику відділу — заступнику головного державного інспектора праці в Дніпропетровській області у Павлоградському регіоні (Чубенко) посилити контроль за додержанням законодавства про працю підприємствами, організаціями та фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності з метою забезпечення захисту прав і гарантій найманих працівників, недопущення використання робочої сили без належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.
12. Рекомендувати начальнику управління статистики в Павлоградському районі (Лукашова) надавати інформацію до відділу трудових відносин та умов праці Павлоградської міської ради (Черкашина) по підприємствах, які вказали кількість працівників, що перебували у відпустці з дозволу та ініціативи адміністрації та кількість працівників, які працювали у режимі неповного робочого часу.
13. Відділу у справах сім’ї і молоді (Сєліна), відділу трудових відносин та умов праці (Черкашина) сприяти в організації та проведенні міськрайцентром зайнятості (Коваленко) міської ярмарки вакансій.
14. Відділу у справах сім’ї і молоді (Сєліна):
14.1 Проводити методично — роз’яснювальну роботу з метою забезпечення залучення молоді з соціально – незахищених сімей до громадських робіт на підприємствах міста.
14.2. Спільно з фінансовим управлінням передбачити на 2012 рік асигнування на працевлаштування молоді у період літніх канікул.
15. Відділу регуляторної політики, розвитку споживчого ринку та підприємництва (Кусочкіна) здійснювати діяльність, спрямовану на створення нових робочих місць за рахунок реалізації в місті заходів, передбачених Програмою розвитку підприємництва в місті на 2011-2012 роки.
16. Зобов’язати керівників економічного відділу, відділу регуляторної політики, розвитку споживчого ринку та підприємництва, відділу у справах сім’ї та молоді, відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, управління праці та соціального захисту населення міської ради шокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати письмову інформацію щодо виконання відповідних заходів Програми зайнятості населення до відділу трудових відносин та умов праці Павлоградської міської ради.
17. Координацію роботи по даному рішенню покласти на начальника відділу трудових відносин та умов праці Черкашину А.В., контроль за виконанням — на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради — Тихонова В.М.
Міський голова І.С.Метелиця
{filelink=123}