ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
28.03.2012р. № 217
Про стан розвитку торговельного
та побутового обслуговування
населення в м. Павлограді
Керуючись п.п. 1,8 п. “а”, п.п. 2,3 п. “б” ч. 1 ст. 30, ст. 40, ч. 1 ст. 52, ч. 6 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, заслухавши доповідь начальника відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва міської ради Кусочкіну С.М., виконком Павлоградської міської ради відмічає, що одним з найважливіших напрямків реалізації заходів поліпшення організації торгового та побутового обслуговування населення міста та забезпечення належної якості товарів споживчого ринку є постійний дієвий контроль за порядком впровадження торговельної діяльності суб’єктами господарювання та надання побутових послуг населенню міста.
Система торговельного та побутового обслуговування в місті Павлоград включає:
— торгову мережу — 422 об’єкт (стаціонарні магазини, з них прод. 151, непрод. 271);
— торговельні павільйони — 121;
— ресторанне господарство — 92 заклади (ресторани, кафе, бари, їдальні, буфети);
— ринки — 6;
— підприємства сфери побутових послуг — 247.
За 2011 рік торговельна мережа міста збільшилась на 41 об’єкт (з урахуванням інвентаризації), поряд з тим припинили діяльність 23 підприємства торгівлі у зв’язку зі зміною сфери діяльності, відкрито 3 підприємства з надання побутових послуг.
У 2011 році в місті відкрито 2 магазини торгової мережі “АТБ-Маркет”, книжковий магазин “Буклет”, магазин подарунків “Презент”, перший спеціалізований магазин “Музичні інструменти”, магазин гарячої випічки “Форнетті” та інші.
Згідно з комплексною оцінкою соціально-економічного розвитку міст Дніпропетровської області за 9 місяців 2011 року, місто Павлоград займає четверте загальне місце за усіма сферами соціально-економічного розвитку. Темп зростання обороту роздрібної торгівлі (з урахуванням товарообороту як юридичних так і фізичних осіб) складає 116,5% до відповідального періоду попереднього року (друге місце). Абсолютний приріст обсягу
2
обороту роздрібної торгівлі у розрахунку на одиницю населення до відповідного періоду попереднього року 1465,1 грн. (друге місце), абсолютний приріст обсягу реалізованих послуг у розрахунку на одиницю населення до відповідного періоду попереднього року 80,2 грн. (сьоме місце).
З метою удосконалення функціонування споживчого ринку та сфери побутових послуг в місті в 2011 році та дотримання суб’єктами господарювання вимог постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”, ”Правил побутового обслуговування населення”, санітарних правил та вимог чинного законодавства про працю, що сприяє високій якості обслуговування споживачів та поліпшує стан роботи підприємств торгівлі, відділом розвитку споживчого ринку та підприємництва, спеціалістами контролюючих органів постійно проводяться перевірки об’єктів.
В 2011 році проведені перевірки 65 закладів ресторанного господарства, перевірки 78 суб’єктів господарювання, які працюють на продовольчих ринках нашого міста; 51 продовольчого закладу та торговельних павільйонів, 10 суб’єктів господарювання, які розташовані та ведуть свою діяльність в районі “Автостанції”; проведено інвентаризацію 34 та перевірку 31 підприємств з технічного обслуговування, ремонту автомобілів та авто-мийок; 24 підприємства з надання ритуальних послуг.
За результатами перевірок складено 44 адмінпротоколів, до бюджету перераховано 29,0 тис. грн.
Основними порушеннями на підприємствах торгівлі та ресторанного господарства є: продаж алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім, порушення встановленого режиму роботи, трудового законодавства, технологічного процесу приготування страв, товарного сусідства, правил обробки сировини, куріння в залах обслуговування відвідувачів та інш.
Значну кількість порушень виявлено в наступних закладах: кафе “Водолей”, кафе “Доміно”, кафе “Чаплінські страви”, бар “Лама”, кафе “Пиріжкова”, ПП Фастов, ПП Швидченко, ПП Керімов, ПП Шукюров, ПП Агаєв, ПП Душейко, ПП Кривенко, ПП Абдулаєв та інш.
При проведенні перевірок суб’єктів господарювання, які працюють на ринках нашого міста виявлено, що в деяких торгових точках відсутні таблички з даними про суб’єктів господарювання, повірка ваговимірювального обладнання, асортиментні переліки, відсутні умови для дотримання правил особистої гігієни, порушені терміни реалізації харчових продуктів, допускалась реалізація продукції без наявності проведеної ветеринарно-санітарної експертизи: ПП Ковальова, ПП Бойченко, ПП Салко, ПП Василенко, ПП Луцюк, ПП Буканова, ПП Каленська, ПП Русанова, ПП Гребеник, ПП Макуха, ПП Бечасова та інш.
3
Адміністрації ринків здійснюють недостатній контроль за умовами реалізації харчових продуктів на ринках, несвоєчасно проводять косметичні ремонти в допоміжних приміщеннях, не додержуються температурного режиму в приміщеннях критих ринків, допускають реалізацію продукції приватними особами без наявності проведеної ветеринарно-санітарної експертизи, приміщення не устатковані пожежною сигналізацією та інш.
Основними порушеннями при перевірках об’єктів з технічного обслуговування, ремонту автомобілів та авто-мийок, підприємств з надання ритуальних послуг є використання земельних ділянок та приміщень не за призначенням, відсутність куточків споживачів, книг відгуків та пропозицій та прейскурантів цін: ПП Жегур, ПП Осіння, ПП Островський, ПП Болотова, ПП Ломака, ПП Коновалова, ПП Фесенко, ПП Скоробогатов.
Одним з важливих проблемних питань є питання ліквідації стихійної торгівлі в місті. У місті працює робоча група, але повністю вирішити це питання на сьогоднішній день не вдається. В цьому напрямку необхідно шукати нові шляхи вирішення проблеми стихійної торгівлі.
Враховуючи вищевказане, з метою удосконалення діяльності торгових об’єктів, закладів ресторанного господарства та ринків, підприємств сфери побутового обслуговування населення, активізації роботи щодо контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення, захисту прав споживачів виконавчий комітет Павлоградської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва (Кусочкіна):
1.1. Посилити контроль щодо дотримання суб’єктами господарювання встановлених правил впровадження торговельної діяльності.
1.2. Забезпечити інформування споживачів міста про якість та безпеку товарів народного споживання, цінову політику, реалізацію прав мешканців міста як споживачів.
1.3. В другому півріччі 2012 року забезпечити заходи щодо організації місцевого конкурсу поварів та офіціантів серед підприємств ресторанного господарства.
1.4. Активизувати роботу в весняно-літній період щодо ліквідації несанкціонованої торгівлі в місті.
2. Керівникам ринків: «Центральний» (Ковпак), “Новий” (Тихонова), “Юлана” ( Чекалін), КП “Управління ринками” (Курченко):
2.1.Неухильно виконувати вимоги встановлених Правил торгівлі на ринках;
2.2. Вжити заходів щодо устаткування пожежної сигналізації на ринках;
4
2.3. Вжити заходів щодо дотримання температурного режиму в приміщеннях критих ринків згідно з санітарними нормами.
3. Рекомендувати суб’єктам господарювання забезпечити:
3.1. Дотримання вимог діючого законодавства в сфері торговельного та побутового обслуговування, трудового законодавства та благоустрою.
3.2. Поліпшення якості обслуговування населення та захист прав споживачів.
3.3. Встановлення заробітної плати найманим працівникам у розмірах визначених діючим законодавством.
3.4. 3береження існуючих та створення нових робочих місць, підвищення кваліфікації працівників.
4. Відділу містобудування та архітектури (Сасик), відділу земельно-ринкових відносин (Вишнякова) вжити заходів щодо приведення роботи об’єктів сфери побутових послуг у відповідність до вимог діючого законодавства в частині оформлення земельних ділянок під комерційну діяльність та використання приміщень за цільовим призначенням.
5. КП “Павлограджитлосервіс” (Петля) забезпечити дієвий контроль за виконанням заходів, передбачених в паспортах благоустрою торгових підприємств та підприємств сфери побутових послуг.
6. Рекомендувати: Павлоградській СЕС (Петленко), МСЧ № 7 (Гиря) ЗДОДПІ (Шелудько), Павлоградському МВ з обслуговування м. Павлоград та Павлоградського району ГУМВС України в Дніпропетровській області (Малинога), Павлоградському РУ ГУ МНС України в Дніпропетровській області (Миславський) посилити контроль за дотриманням суб’єктами господарювання діючого законодавства в сфері торгівлі, побутових послуг та забезпечити інформування населення міста про негативні явища в діяльності підприємств.
7. Рекомендувати Павлоградському МВ з обслуговування м. Павлоград та Павлоградського району ГУМВС України в Дніпропетровській області (Малинога) активізувати роботу та вживати дієві заходи щодо ліквідації стихійної торгівлі в місті шляхом закріплення за осередками незаконної торгівлі дільничних інспекторів міліції.
8. Вважати таким, що втратило чинність рішення виконкому від 29.04.2011 року № 370 “Про стан розвитку торговельного обслуговування населення в м.Павлоград”.
5
9. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на начальника відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва Кусочкіну С.М., контроль — на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тихонова В.М.
Міський голова І.С.Метелиця