Олександр Вілкул: «Новий бренд «Петриківка» – це один із ключових складових бренду Дніпропетровщини та України»
Новий бренд «Петриківка» – це один із ключових складових бренду Дніпропетровщини та України. Про це сказав Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул під час презентації нового логотипу Петриківського розпису – унікального явища українського народного мистецтва. Захід пройшов у Дніпропетровську в рамках ініціативи України щодо набуття Петриківським розписом статусу нематеріальної культурної спадщини людства.
«Бренд «Петриківка», зокрема, логотип, створено у відповідь на численні звернення місцевої громади, для того, щоб виокремлювати ті роботи, які створені саме в Петриківці, на Дніпропетровщині – землі, де зародилося це унікальне творіння», – сказав Олександр Вілкул.
Логотип «Петриківка» представляє собою квітку, виконану напівкруглими мазками. «Це відомий усім елемент Петриківського розпису – «цибулинка». Його гармонійність, унікальність і простота перевірені часом. Це витік і початок усіх початків», – зазначила під час презентації заслужений майстер народної творчості України Людмила Горбуля.
Новий логотип підходить для розміщення на будь-якій продукції. Приклади такого використання були представлені під час презентації логотипу. Це сувенірні та презентаційні вироби. У подальшому новий бренд буде використовуватися набагато ширше. Зокрема, учасникам презентації був представлений відеоролик про те, як саме створювався новий бренд та як його будуть використовувати у майбутньому.
Логотип передається Петриківській громаді безоплатно. І вже самі майстри будуть його використовувати, щоб можна було відрізнити роботу, створену в «петриківському стилі» від роботи, «народженої» саме в Петриківці. Відповідно, кожен майстер з Петриківки – хоч надомник, хоч член Спілки художників зможе її використовувати. «А ми, зі свого боку, будемо продовжувати роботу по просуванню Петриківського розпису в Україні, Європі та світі», – сказав Віце-прем’єр-міністр України.
Олександр Вілкул зазначив, що масштабна й комплексна робота з розвитку та популяризації Петриківського розпису вже приносить конкретні результати.
«Партнери Дніпропетровської області – воєводство Нижня Сілезія зацікавлені в спільному просуванні туристичних маршрутів в Європі. Цього року планується провести спільний міжнародний туристичний форум-ярмарок, на якому буде представлено європейським туроператорам потенціал і можливості Дніпропетровщини в цій сфері. Є пропозиції і від міжнародних фондів, зокрема – «Східна Європа», про надання грантів, які дозволять розширити можливості петриківських майстрів, збільшити обсяги продукції, допомогти в її просуванні на нові ринки», – сказав Віце-прем’єр-міністр України.
Як повідомлялося раніше, на Дніпропетровщині за ініціативи Олександра Вілкула з метою збереження Петриківського розпису як унікальної складової національної культурної спадщини реалізується комплекс заходів і проектів.
Зокрема, у школах та дитсадках проводяться уроки петриківського розпису, є факультативи в вищих навчальних закладах області, в дитячих центрах позашкільної роботи працюють гуртки.
Минулого року в Дніпропетровському театрально-художньому коледжі відкрито навчання за цим фахом, тож в цьому закладі та у Петриківському училищі відтепер готуються фахівці з Петриківського розпису. У тому числі, навчаються діти з інших областей країни, які приїхали вчитися до Дніпропетровщини.
Щорічно в регіоні проводяться фестивалі й ярмарки народного мистецтва. Так, фестиваль «Петриківський Дивоцвіт» став вже міжнародною подією – у ньому беруть участь майстри з Білорусії, Росії, з минулого року і з Польщі.
На Дніпропетровщині завдяки роботі з легалізації робочих місць у 2012 році до Пенсійного фонду додатково надійшло 1,6 млн грн
На Дніпропетровщині у 2012 році виявлено 4 627 неоформлених найманих працівників та проведені необхідні заходи з легалізації робочих місць. Це дозволило збільшити кількість відрахувань до Пенсійного фонду на 1,6 млн грн. Про це стало відомо під час колегії Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, на якій були підбиті підсумки роботи 2012 року та окреслені плани на 2013 рік.
Підводячи підсумки року, начальник головного управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області Юрій Козак доповів губернатору Дмитрові Колєснікову, що у 2012 році Пенсійним фондом України у Дніпропетровській області зібрано власних коштів 15,6 млрд грн, що на 16 % більше ніж у 2011 році. Це дозволило забезпечити власними коштами виплати трудових пенсій на 95 %. Це один із найвищих показників серед регіонів України. Ще 5 % дотаційних коштів на виплату трудових пенсій надійшло з бюджету Пенсійного фонду України.
Також Дніпропетровщина має високі показники із залучення пенсіонерів до видачі пенсій через банки. До такого виду обслуговування наразі вже залучилося понад 700 тис пенсіонерів регіону, що становить 68,7 %.
«Пенсійні виплати на Дніпропетровщині протягом 2012 року здійснювалися регулярно та в повному обсязі. Жодних затримок у виплатах не було», — сказав Юрій Козак.
Голова Дніпропетровської облдержадміністрації Дмитро Колєсніков поставив завдання головному управлінню Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області посилити контроль щодо розрахунків пенсій, щоб кожний пенсіонер отримував гідну пенсію відповідно до чинного законодавства.
«Жоден пенсіонер не повинен залишитися без уваги. Наше завдання – забезпечити гідні умови життя тим, хто працював задля розвитку нашого регіону та України. Тому усі розрахунки пенсійних виплат повинні бути точними. Я особисто контролюю це питання», — сказав Дмитро Колєсніков.
Довідково:
На Дніпропетровщині пенсією забезпечуються 1 млн. 22 тис. осіб. Зокрема, протягом 2012 року призначено понад 39 тис. нових пенсійних справ, проведено 110 тис. поточних перерахунків.
У результаті проведених перерахунків пенсій відповідно до соціальних ініціатив Президента України Віктора Федоровича Януковича та у зв’язку із зміною прожиткового мінімуму середній розмір пенсій з початку року збільшився на 17,5 % і на початок цього року становить 1 565 грн., у той час як в Україні це 1460 грн.
Олександр Вілкул: «У рамках міжнародного промо-туру в цьому році планується проведення серії виставок Петриківського розпису за кородоном»
У рамках міжнародного промо-туру в цьому році планується проведення серії виставок Петриківського розпису за кородоном. Про це повідомив Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул 26 січня 2013 року під час презентації нового логотипу Петриківки – унікального явища українського народного мистецтва та плану заходів із просування бренду Петриківського розпису. Захід пройшов У Дніпропетровську в рамках ініціативи України щодо набуття Петриківським розписом статусу нематеріальної культурної спадщини людства.
«У цьому році в культурному житті України відбудеться одна з найбільш знакових подій за всю історію Незалежності. ЮНЕСКО розглядатиме номінаційне досьє Петриківського розпису на предмет включення до списку Всесвітньої нематеріальної спадщини людства. В рамках міжнародного промо-туру цього року пройде серія виставок Петриківського розпису за кордоном», – сказав Олександр Вілкул.
Він зазначив, що вже наступного тижня виставка Петриківки буде проходити в Європейському Парламенті в Брюсселі. Українську делегацію очолить особисто Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул. Потім зазначена виставка буде показана в посольствах України в країнах Євросоюзу, а в червні буде представлена масштабна виставка в штаб-квартирі ЮНЕСКО в Парижі. Наразі йдуть переговори про проведення виставок в Кувейті, Китаї і Японії.
У грудні Петриківка буде презентована на засіданні комітету ЮНЕСКО стосовно надання Петриківському розпису статусу нематеріальної спадщини, яке відбудеться в столиці Азербайджану – Баку.
Частиною представленого в ЮНЕСКО досьє є фільм про Петриківське мистецтво. Він буде демонструватися на виставках і презентаціях робіт петриківських майстрів у різних країнах Європи і світу. Зокрема, цей фільм був представлений і під час презентації логотипу «Петриківка» у Дніпропетровській області.
«Визнання Петриківки всесвітньою культурною спадщиною може стати одним зі стимулів залучення в Україну і в Дніпропетровську область туристів, зміцнення міжнародних зв’язків та іміджу країни. Звичайно, для цього необхідно буде розвивати відповідну інфраструктуру. Дніпропетровщина володіє значним туристичним потенціалом, і його необхідно максимально ефективно використовувати. Перлиною будь-якого туристичного маршруту по нашому регіону має стати Петриківка», – сказав Олександр Вілкул.